Gå til innhold

Nok om det og mer om noe annet!


Leo

Anbefalte innlegg

Vel, kanskje er det mye prat om terrassebeis, men det er også første gangen jeg har syntes terrassebeis-prat er interessant... :ler:

Du er stadig mitt oppussingsorakel! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det var hyggelig å høre, Champagnepiken! :klem: Går alt etter planen, kommer det til å bli mer snakk om oppussing enn de fleste strengt tatt setter pris på her fremover. :ler:

I går regnet det voldsomt mesteparten av dagen og det ser ikke ut til å bli så

mye bedre i dag...

:regn:.

Det kan vi rett og slett ikke ha noe av! Jeg vil male huset, bestille ett lass jord og gjøre klart til såing av gressplen der vi har planert hagen. (D.v.s. jeg vil selvfølgelig ikke, men jeg vil ha det gjort...).

Været kan jeg jo imidlertid ikke gjøre så mye med, så da får jeg vel finne på noe annet i stedet...

Det er temmelig lenge siden jeg innså at det var nødvendig med et større nøkleskap enn det som er "normalt", men jeg har aldri funnet noe annet enn de som er 4 - 5 cm. dype og da står døren konstant på gløtt. I stedet fant jeg et lite skap med glassdør og hyller på Europris av alle steder, som var feil på alle måter bortsett fra nettopp størrelsen. Det er behørig plukket fra hverandre og malt og glassdøren skal byttes ut med en plate. Hva den platen skulle bestå av, har jeg imidlertid spekulert en del på... I går dukket plutselig den perfekte løsningen opp i form av en superlekker tapet som matcher fargen perfekt! Jeg sørget selvfølgelig umiddelbart for å sikre meg en aldri så liten prøve, så nå skal jeg tapetsere en tykk papplate.

Lykken smilte i det hele tatt til meg i går og jeg fikk, utrolig nok, solgt en av de gamle bilene jeg er den lykkelige(?) eier av til en pris jeg ikke en gang i min villeste fantasi hadde forventet. Når kjøperen da i tillegg lot til å være kjempefornøyd både med bilen og prisen, kunne jo ting nærmest ikke bli bedre. Ikke føler jeg at jeg har lurt noen på noe vis heller. Bilen er i superb teknisk stand alderen tatt i betrakning, men det kunne jo i og for seg ikke kjøperen vite noe om all den tid h*n ikke lot til å være spesielt bilkyndig...

Jeg er også på jakt etter hagemøbler, men jeg tror jeg gir opp. Først og fremst skal jeg ha utendørs "spisestuestoler" til et bord jeg har tegnet og håper å få laget i nærmeste fremtid. Stolene bør kunne stå ute hele året, men de jeg har funnet hittil koster 3.700 kroner. Det hadde jo i og for seg ikke vært så galt hvis det ikke var for at det er prisen pr. stk. og at jeg helst skal ha åtte stykker... Bordet skal forresten lages av to svært spesielle, brede planker lagt ved siden av hverandre på et understell sveiset sammen av firkantstål. Planker og en kreativ sveiser (Det heter av en eller annen mystisk grunn "smed" i interiørbladene. Mulig det høres mer romantisk ut enn "sveiser på skipsverft" :ler: ) har jeg funnet, så jeg mangler egentlig bare firkantstål!

Egentlig burde jeg vel ta fatt på en real runde med "indretjeneste" og få vekk noe hundehår og sand som har "hopet seg opp" mens jeg har holdt på utendørs, men jeg skal se om jeg ikke kan finne på en god unnskyldning for å la det være :lur: ...

Endret av Leo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bord av grov plank har vel litt tyngde Leo. For å tåle vekten må du ha firkantstål med god dimensjon. Du kunne velge en T-profil

eller firkantrør og få større styrke ved mindre dimensjon.

Gratulerer med godt salg. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bord av grov plank har vel litt tyngde Leo. For å tåle vekten må du ha firkantstål med god dimensjon. Du kunne velge en T-profil

eller firkantrør og få større styrke ved mindre dimensjon.

Ja, de er tunge, men de har ligget til tørk i en del år nå i påvente av et passende prosjekt, så de er ikke ekstremt tunge. (Det er selvfølgelig ikke meg som har laget dem, men de er skåret med en spesiell type sag av hele stokker og er nærmere en halv meter brede og nesten to tommer tykke). Jeg uttrykte meg imidlertid litt feil så når jeg skrev firkantstål, mente jeg firkantrør, så jeg tror ikke vekten skal bli noe problem. Uansett kommer dette bordet ikke akkurat til å velte når noen skumper borti det og meningen er da også at det skal stå helt rolig fra år til år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det sluttet omsider å regne, men til gjengjeld begynte det å blåse kraftig. Da jeg forsøkte å male, skvatt malingen til alle kanter, så jeg måtte bare gi opp. Jeg vil jo ikke ha de nye fine gulvbordene mine tilgriset av maling heller :sur: . Grønnsåpen fungerer imidlertid utmerket så langt, så de malingsflekkene jeg ser med en gang, lar seg faktisk tørke bort med en fille.

Jeg holder forresten på å teste ut mineralfoundation om dagen. Foreløpig har jeg vært gjennom i.d. og Isadora. Den første svir på huden og den andre er, selv i den lyseste fargen, for mørk. Det siste er ikke noe uvanlig problem når det gjelder meg og foundation. Nå står Truminerals for tur. Jeg bestilte på ebay og fikk en pakke med mange store prøver på farger som burde passe min hud, så da er det vel bare å finne tid og lyst til å prøve dem ut. Sminke interesserer meg egentlig ikke noe særlig, men, kanskje nettopp derfor, er jeg opptatt av at den skal fungere, synes minst mulig og ikke være gjenstand for bekymring på noe vis. Mascara er f.eks. ikke noe for meg. Uansett hvor vannfast den er, smitter den av og får meg til å ligne en vaskebjørn i løpet av et par timer.

Appropos øyne, så er min nyvunne og akk så normale døgnrytme i ferd med å slå inn og nå er de, øynene altså, nesten er i ferd med å gli igjen :søvn: .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:dronning:

Det "lander" nok en PM hos deg i løpet av helgen, Camelia ;)!

Dagen i dag har vært en eneste lang (shopping-)tur med destinasjon Sverige. Vi startet hjemmefra ca. 08.30 og var vel hjemme igjen ca. 12 timer senere.

For et par uker siden så jeg en gammel film om champagneprodusenten Charles Heidsieck med Hugh Grant i hovedrollen. Filmen må vel karkteriseres som noe i nærheten av en "kalkun", men på Systembolaget i dag slo det meg for første gang at denne champagnen faktisk eksisterer. Champagnen er nå behørig testet og den var jo i og for seg grei nok, men jeg tror vel egentlig at champagnen og filmen sammen ville utgjøre en rimelig perfekt gave til noen som trenger en skikkelig "feelgood"-opplevelse som ikke krever annet enn noen få trykk på fjernkontrollen. *noterer*

Jeg hadde jo egentlig lovet meg selv å ikke plante roser i bedet mitt før til våren, men i dag kom jeg over en tett liten buskrose som blomstrer med lakserosa blomster og lover å gjøre det helt til det fryser på, så da fikk de tre som var igjen bli med hjem. (Jeg glemmer stadig vekk at Sverige er et annet land og at innførsel av bl.a. planter er temmelig strengt forbudt. Kom på det da grensen var godt og vel passert... Det finnes jo ikke verken toll eller tull der det er mest naturlig for oss å passere! :ler: ).

Når vi reiser til utlandet er det da altså champagne og roser det dreier seg om! :ler: . Jada, vi er så romantisk anlagt at :jepp: ...

Foruten roser og champagne brakte vi hjem øl, bacon, hermetikk, ost, kjøtt etc. etc. som seg hør og bør fra en skikkelig "harrytur". Siden vi hadde vett til å spise en mer enn kraftig lunsj før vi handlet, tror jeg faktisk vi sparte noen kroner også. Noen nevnte at man kanskje er litt mindre rasjonell med lavt blodsukker og jeg tror faktisk at jeg, uten å innha noen doktorgrad i emnet, kan si meg enig i det.

Hjemturen la vi om en del historiske severdigheter som faktisk finnes i det som har vært skjæringspunktet mellom forskjelige nasjoner i århundrer og det var både hyggelig og morsomt! Voffe (For evt. nye lesere er det min snart tolv år gamle dachs) var selvfølgelig med og det gamle, rare dyret foretrekker helt klart å drikke rett fra flasken :ler: . Den nyinnkjøpte bollen ble kontant avvist! Er vi på tur så er vi på tur :hund: ... (Da både han og jeg var unge pleide vi å jogge sammen og av praktiske årsaker lærte jeg ham den gangen å drikke av flaske. Den lærdommen har han tydeligvis ikke glemt! Det er faktisk litt koselig å se og folk kikker jo en ekstra gang (De tror selvfølgelig vi er fullstendig sprø! :ler:) når de ser den lille hunden som faktisk suger i seg vann fra en flaske! :hjerte: ) .

Ser underveis her at et par nye "sniklesere" slutter seg til. Dere er selvfølgelig hjertelig velkomne bådte til å lese og skrive! :klem:

Jeg hadde en liten illusjon om at jeg i hvert fall skulle holde meg våken til kl. 02.00 i dag, men jeg tror det blir med illusjonen. 30 mil på veien, sju timers shopping (Det tok jo tross alt to timer å få pakket og plassert alt etter at vi kom hjem også...) og to timers fottur blir nok litt for mye for en gammel dame på en og samme dag. Regner det og/eller blåser i morgen skal jeg tilbringe dagen i sengen i selskap med en god bok... Trur eg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror rett og slett ikke jeg klarer å holde meg våken til kl. 02.00 uansett hvor hardt jeg forsøker.

Forresten er fødselsdagen min rett rundt hjørnet og en hel del mennesker spør om hva jeg ønsker meg i gave. Selv om jeg tenker meg riktig godt om, ønsker jeg meg ingenting som kan kjøpes for penger. Selvfølgelig setter jeg pris på en god flaske vin, en blomsterbukett etc. men det er ikke noe jeg går rundt og ønsker meg. Egentlig er det helt sprøtt å måtte gå rundt å vri hjernen for å finne frem til en materiell ting man ønsker seg. Spa, hudpleie etc. er heller ikke "opplevelser" jeg liker. Jeg misliker rett å bli tatt på av fremmede mennesker! At det er "bra", "in" og, sikkert også, "sunt" interesserer meg ikke! Jeg er så norsk at intimsværen min befinner seg ca. en halv meter fra kroppen og jeg føler meg faktisk ille berørt når en eller annen skal massere valkene mine fordi det er så "viktig for sirkulasjonen". Det rare er at det er ingenting i veien med verken psyken eller sirkulasjonen når jeg plutselig bestemmer meg for å flytte to tonn stein...

Jaja... Klokken passerte i alle fall 02.00 mens jeg skrev og dagbokens tittel fikk, enda en gang, ny mening... :sove:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen nevnte at man kanskje er litt mindre rasjonell med lavt blodsukker og jeg tror faktisk at jeg, uten å innha noen doktorgrad i emnet, kan si meg enig i det.

Jeg har heller ikke doktorgrad i noe som helst, men all personlig erfaring tilsier at å nærme seg en matbutikk i sulten tilstand aldri er lurt...

Skrive ønskelister gikk fra å bli en øvelse i begrensningen kunst til å bli ren hodebry omtrent da jeg fikk en grei fast inntekt... Du kan jo ønske deg et bidrag til noe du brenner for -Krikens nødhjelp selger for eksempel fortsatt geiter, kyllinger, trær osv. Eller gavekort på praktisk hjelp til oppussing... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil ikke bare vær en snikleser her da. Men alle oppussingsprosjektene dine har vert til stor inspirasjon... selv om jeg selv ike har pusset på en fingernegl en gang...Men du verden... jeg har maaaange prosjekter inni hodet mitt... :ler:

Hadde jeg kommet over noen nydelige rosebusker hadde jeg også kjøpt de! Selv om jeg mangler bed å putte de i da... men det er det mange andre rundt meg som har.. Selv har jeg i år to GEDIGNE gresskarplanter opp i den kassen der hvor jeg egentlig hadde tenkt blomkarse...Jeg skylder på mini Pail der... Hun sår alle slags frød for å se om det vokser opp noe. Men det ser ut til at det kommer to gresskar ... Ikke verst for ei med rosa fingre :)

:vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spa, hudpleie etc. er heller ikke "opplevelser" jeg liker. Jeg misliker rett å bli tatt på av fremmede mennesker! At det er "bra", "in" og, sikkert også, "sunt" interesserer meg ikke! Jeg er så norsk at intimsværen min befinner seg ca. en halv meter fra kroppen og jeg føler meg faktisk ille berørt når en eller annen skal massere valkene mine fordi det er så "viktig for sirkulasjonen". Det rare er at det er ingenting i veien med verken psyken eller sirkulasjonen når jeg plutselig bestemmer meg for å flytte to tonn stein...

Helt herlig beskrevet, sitter her og småhumrer og kjenner meg veldig igjen i dette... :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Eller gavekort på praktisk hjelp til oppussing... ;)

Noen har forstått at det er smart! I fjor fikk jeg "gavekort" på elektriker og i år ble det bl.a. en stor bilreparasjon inkl. deler, gravemaskinleie, materialer og jord. Jeg fikk også bestikk i en serie jeg egentlig skulle ha rikelig av, men noen har nok observert at enkelte kniver og gafler i årenes løp har fått andre bruksområder og etter hvert forsvunnet. (Nei, man skal ikke bruke kjøkkenkniver som skrutrekkere og røre i maling med gafler :sjenert: ...). I tillegg fikk jeg en særdeles morsom frokost på sengen; ost, kjeks og vin. Det var visstnok festutgaven av mine foretrukne knekkebrød med hvitost og melk :ler:... Faktisk fikk jeg også to blomsterbuketter levert på døren i går, så jeg er nesten litt overveldet!

I går da jeg skulle kjøpe mer maling til huset, viste det seg at bankkortet mitt, bokstavelig talt, hadde fått seg en knekk, så da jeg skulle betale var det ingenting å hente... Akkurat da var jeg svært glad for å bo på landet hvor alle, i hvert fall via en eller annen, kjenner alle og få beskjeden om at "Kan'ke du bare betale neste gang du er innom a'?"! Det gode arbeidsværet lar imidlertid vente på seg. Enten blåser det voldsomt, eller så regner det. I dag har det gjort begge deler på en gang. Nå fortjener vi virkelig en og annen fin sensommerdag snart eller kanskje t.o.m. en skikkelig "indian summer"!

Uansett vær er det glimrende å plante på sensommeren og det har jeg tenkt å benytte meg av. Blant de som kan det er vel nå det er ansett som mest guntstig å plante og i tillegg har jo hagesentrene halv pris og mer til på mengder av planter! Jeg har jo allerede plantet ganske mye i sommer og egentlig har jeg vært heldig med tanke på været! Hadde det vært i fjor hadde sannsynligvis alle hekkplantene mine tørket ut med mindre jeg hadde stått nærmest standby med hageslangen til vanningsforbudet kom og med det en uendelig rekke av vannbøtter som måtte bæres... Jeg har også planer om å få satt ned en del løk i plenen slik at jeg kan fryde meg over snøklokker, krokus og små påskeliljer når snøen går igjen til våren. Det er ikke helt umulig at det blir en runde rundt på de forskjellige hagesentrene i distriktet i morgen hvis det skulle vise seg å bli vær som er lite egnet for maling ;)...

Endret av Leo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hepp!! Har du allerede hatt bursdag?? G R A T U L E R E R !!!!!!!

Vedr. din "på landet - historie: Jeg trodde hagesenteret her var opp søndager (dette skjedde for noen år siden), men det var det altså ikke. Jeg trengte jord, og etter litt nøling lempet jeg seks sekker inn i bilen. Dro tilbake noen dager etterpå og betalte litt beskjemmet. Innehaveren hevet ikke øyebrynet, engang.. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var dagen så rett rundt hjørnet -gratulerer! :roser:

Noen har forstått at det er smart! I fjor fikk jeg "gavekort" på elektriker og i år ble det bl.a. en stor bilreparasjon inkl. deler, gravemaskinleie, materialer og jord. Jeg fikk også bestikk i en serie jeg egentlig skulle ha rikelig av, men noen har nok observert at enkelte kniver og gafler i årenes løp har fått andre bruksområder og etter hvert forsvunnet. (Nei, man skal ikke bruke kjøkkenkniver som skrutrekkere og røre i maling med gafler :sjenert: ...). I tillegg fikk jeg en særdeles morsom frokost på sengen; ost, kjeks og vin. Det var visstnok festutgaven av mine foretrukne knekkebrød med hvitost og melk :ler:... Faktisk fikk jeg også to blomsterbuketter levert på døren i går, så jeg er nesten litt overveldet!

:hoho:

Praktiske gaver da :)

Ang små og gjennmsiktige steder, så bor jeg et sånt sted. Men jeg er oppvokst i Oslo og blir bare paranoid av sånt,og gleder meg vilt til å flytte og slippe unna akkurat det... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Takk for gratulasjoner! :klem:

Ang små og gjennmsiktige steder, så bor jeg et sånt sted. Men jeg er oppvokst i Oslo og blir bare paranoid av sånt,og gleder meg vilt til å flytte og slippe unna akkurat det... :sjenert:

Så bittelite er ikke stedet, men jeg er oppvokst i området og etternavnet mitt er så vidt spesielt at det ikke er særlig vanskelig å finne meg. Tilløpet til paranoia forstår jeg imidlertid godt! Jeg flyttet til Oslo som attenåring og ble der i 15 år. Skulle jeg ha levd med denne "gjennomsiktigheten" i alle de årene, tror jeg neppe jeg hadde kunnet slå meg til ro her nå. Jeg ser jo at folk fremdeles nærmest "gifter seg med naboen", dropper utdannelse, får barn og later til å ha det helt fint. Det er ingenting i veien med det, men jeg hadde ikke maktet å leve et slikt liv. Min beste venninde fra ungdomsskolen ble f.eks. sammen med sin mann da hun var femten. 18 år og to barn senere skiller de lag. Vi er like gamle og delte noen viktige år, men ut over det har vi faktisk ingenting å snakke om!

Som voksen, nyter jeg imidlertid livet her ute! Jeg er ferdig med de store sprellene og synes ikke lenger det ubehagelig å bli gjenkjent. Jeg bor heller ikke slik til at naboene har oversikt 24/7 og det passer meg bra ;)...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med dagen som var Leo. ;)

Så fin frokost du fikk, super start på dagen.

..bare det nå ikke ligger kjekssmuler igjenn i senga. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

..bare det nå ikke ligger kjekssmuler igjenn i senga. :fnise:

Det hadde det sikkert gjort hvis det ikke var for at jeg har skiftet på sengen i mellomtiden... :ler: Imidlertid håper jeg jo at jeg havner i den kategorien vi i min ungdom omtalte som "knekkebrødspiser". D.v.s. en som var så attraktiv at han ble tillatt å etterlate seg smuler i sengen og kommentaren lød som regel at "Han der kan når som helst få lov å spise knekkebrød i sengen min!" :fnise: De andre som bor her etterlater seg dessuten bl.a. sorte, små hår og olje i sengen, så en og annen kjeks-/knekkebrødsmule fra min side blir å betrakte som en bagatell! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...