Gå til innhold

Nok om det og mer om noe annet!


Leo

Anbefalte innlegg

Jeg vet nesten ikke om jeg tør fortelle det, men etter å ha kjøpt tolv liter maling, kom jeg frem til at fargen var feil!!! :sjenert: Jeg ville nemlig ha samme farge som et hus jeg har sett meg ut og siden de som eier det ikke fant fargekoden, har jeg prøvd meg frem v.h.a. fargevifte. Både de og jeg har imidlertid sett at det ikke har blitt helt riktig farge og de, snille, snille menneskene, hadde derfor nærmest satt himmel og jord i bevegelse i går for å fremskaffe riktig fargekode. I dag har det vært fint vær og relativt vindstille, så endelig så jeg muligheten for å få malt første strøket på en hel vegg og jeg ser nå at jeg hadde blitt usannsynlig misfornøyd hvis jeg hadde malt med den fargen jeg først trodde det var! (Og som jeg altså nå har tolv liter av :jepp: ...). Den fargekoden var m.a.o. nærmest gull verdt og de fortjener helt klart en påskjønnelse for utvist engasjement. Ikke er det første gangen de er usedvanlig hjelpsomme heller... Jeg må utvilsomt finne på noe lurt! :klø: Heldigvis har jeg allerede funnet ut hva jeg skal gjøre med all malingen. Garasjen må naturligvis males innvendig! :fnise:

I morgen må jeg dessuten gjøre en innsats for å se om jeg ikke kan få tak i en del til bilen min litt billigere enn her hjemme. Jeg nekter nemlig å tro at en liten, enkel koblingsboks nødvendigvis må koste noe i nærheten av ti tusen kroner! Det fiffige er dessuten at det koster nærmere fem tusen bare å skifte denne boksen på et merkeverksted og selve jobben tar faktisk mindre en fem minutter. Det sier meg at noen har ekstremt høy fortjeneste på dette og at det må gå an å få fremskaffet denne "dingsen" til en langt lavere pris!

Ellers skjer det ikke så mye spennende her. Har kjøpt en del løk som jeg skal sette ned i plenen så snart det blir kjølig nok og holder været seg noen dager til, skal jeg se å få tak i jord i håp om at det blir plen der neste år. I den forbindelse, dukker det opp en del spørsmål omkring kantstein og treplanting, så her er det duket for mange særdelse interessante betraktninger fremover! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Og nå forsto jeg hvorfor jeg ikke fant dagboken din i mine innlegg lenger :ler:

Er litt treg i oppfattelsen kan du si, jeg er her ikke så ofte.

Ser ut til at du har det bra, og det er godt å lese! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Leo!

Alltid like morsomt å lese innleggene dine, har vært gjest en stund.

Ville bare ønske deg en god helg :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere er så hyggelige at jeg blir nesten litt flau! :rodme:

Verden er for øvrig virkelig i ferd med å gå fullstendig av skaftet! Vet dere nå hva man kan kjøpe som "snacks" til en helt vanlig norsk gjennomsnittshund i en helt vanlig butikk i Norge? Tørket strutsekjøtt!!! I frustrasjon over at beholdningen av elgben er i ferd med å minke nå før årets jakt, fant jeg ingen annen råd enn å kjøpe med meg noen biter som smaksprøve og Voffe elsker struts! :ler:

Åkrene rundt hagen er forresten tresket og Voffe og jeg har forsøkt å gå over åkeren til det nærmeste punktet vi ser. Det ser ut som det er et par hundre meter, men i virkeligheten er det myyye lenger, så vi ble temmelig slitne begge to. Det er så lett og godt å gå i "halmstubb" og så lukter det så godt! I min barndom etterlot treskerene seg store dynger med halm som kunne lekes i og til slutt måtte brennes på jordet. Slik er det ikke lenger, og det skal vi vel være glad for, men lukten og det å kunne gå/løpe tvers over et enormt jorde vekker mange gode minner!

Hvem har forresten sagt at man ikke kan male i mørket? Vi malte, i skinnet fra to arbeidslamper, til klokken var nesten to i går natt. (Sydsiden av huset hvor solen skinner så lenge den er oppe...). Prisen å betale er vel at enkelte tror vi er gale og at vi ikke har fått malt noe særlig i dag siden malingen ikke rakk å bli tørr nok til å ta i mot strøk nummer to før det ble natt igjen... Egentlig er jeg ikke redd for at 27 grader i skyggen og sol fra skyfri himmel blir et vedvarende "problem"! :ler:

Nå er det i hvert fall på tide med litt :sove: kjenner jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elastica

Hei Leo.

Titter inn i dagboken din for første gang. Det er meningen at jeg skal sove nå (ja, NÅÅÅ) men jeg skal lese mer en annen gang.

For øvrig ville jeg bare si at jeg synes du skriver fine og fornuftige innlegg.

Elastica :søvn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:vinke:

Lurte på hvor det ble av dagboken din!

Må følge med her også - får mange gode ideer og inspirasjon fra deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke:

Jeg ser at andre får arbeidslyst av å lese dagboka di. Jeg får mest dårlig samvittighet jeg. :sjenert: Er mye som trenger et strøk med maling her ja! Og ganske mye som kunne vært gjort i hagen også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å male hus utvendig, må være noe av det mest kjedelige som finnes! Likevel går det sakte men sikkert fremover og kanskje jeg rekker å bli ferdig til jul :ler: ...

Vi har forresten fått oss "husgud" og hadde han vært her hele tiden, ville grunnen til at det av og til går litt over stokk og stein vært åpenbar! Alle har vel sett en buddahfigur; en temmelig fyldig, flintskallet fyr iført lendeklede som sitter med korslagte ben og håndflatene mot hverandre i from bønn. Vår "husgud" ser imidlertid ut til å ha gått lei på ett eller annet tidspunkt og har rett og slett sovnet over en stor melon som beleilig nok lå ved siden av ham. Husguden vår sover rett og slett og det har han nok gjort lenge! :ler: Jeg fant ham i en bruktbutikk og og forsto jo øyeblikkelig hvem han var! :ler: De fleste vil nok forstå hva jeg mener, så snart jeg får somlet meg til å legge ut et bilde av ham ;).

Voffe og jeg er alene hjemme i helgen og foreløpig har vi for det meste sovet. Humøret og energien er for så vidt på topp for tiden, men likevel blir jeg så utrolig fort sliten. Legen sier at jeg bør ta det helt med ro og mener at jeg nok vil trenge minst tre måneders sykmelding til, men jeg vil jo være frisk og da er det ikke så enkelt :sur: ... Legen ble forresten ovverrasket da jeg sa at jeg ikke ville ha flere sovetabletter. Man skal visstnok bli psykisk avhengig av dem og de fleste vegrer seg visst for å slutte. Jeg ser imidlertid ingen grunn til å fortsette med dem når døgnrytmen er normalisert og jeg faktisk får sove mer enn nok uten. Nå for eksempel er klokken 22 og da begynner jeg å gjespe og kjenne meg klar for å gå og legge meg... Det kjennes ut som om jeg ikke har sovet skikkelig på flere år og skal ta igjen alt det tapte nå :ler:.

:søvn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At husguden sover er det ingen tvil om! Gjett hvem som klarte å knuse familiens flatskjerm her forleden? Joda, det var selvfølgelig meg :sjenert: ... Det var også meg som takket pent nei da forsikringsselskapet tilbød utvidet dekning på innboforsikringen nettopp med tanke på slike hendelser. Det er imidlertid ikke meg som har utsatt å faktisk skru den opp på veggen! :ler: Monsteret tippet rett og slett fremover da jeg skulle sette inn en CD i spilleren og siden jeg ikke klarte å ta i mot, gikk den i gulvet. Jeg tror vi må la det passere under "hendelige uhell". Er det imidlertid noe vi ikke hadde tenkt å bruke penger på nå, så er det ny TV! Det står ca. en million ting til omtrent like mange kroner før det på lista! Vi har jo ikke TV-signaler en gang og vet egentlig ikke om vi vil ha det heller. Ingen av oss har sett TV på flere år og vi savner det vel ikke heller. Skjermen vi hadde inntil for få dager siden ble kun brukt til å se DVD-filmer fra tid til annen. Nå ser det imidlertid ut til at vi må krype til korset. 32" TV'er får man vel nærmest kastet etter seg om dagen, så det må bli noe slikt... Ny flatskjerm får vente til stuen er ferdig oppusset og vi får se hvordan vi endelig vil ha det. Det er ikke en gang sikkert at TV er noe som trenger å ha en sentral plassering og jeg levde i hvert fall godt i nærmere 15 år med en heller dårlig 21"...

Testingen av mineralsminke nådde forresten et nytt høydepunkt i dag da jeg måtte ringe og si at jeg ble forsinket fordi jeg, etter å ha forsøkt å legge en diskret rouge så ut som jeg hadde gått på trynet i et spann med rosa glitter! :ler: Litt er nok stikkordet her ja... Foundation og øyenskygge fra TruMinerals fungerte imidlertid utmerket og etter å forsøkt, på en enkel måte, å forklare min kjære hva mineralsminke går ut på, går jeg nå bare under navnet "Steinansiktet" :ler:.

Planter innendørs har vel strengt tatt aldri vært min "greie", men nå føler jeg liksom at jeg bør ha noen, i hvert fall inntil beplantningen min vokser opp og hindrer det innbilte innsynet fra naboen. Valget falt på det som i "gamle dager" ble kalt porselensblomst. Får jeg ikke til dem, er det nærmest ikke håp! Den største og fineste jeg vet om residerer faktisk alene det meste av året og får en vannskvett hver annen måned eller når noen tilfeldigvis husker på den. Hvilket ikke er særlig ofte...

Vi har også funnet oss en familierådgiver og det fungerer overraskende bra! Jeg tror nesten alle par hadde hatt godt av å ha en "coach" til tider. På fredag var jeg hos legen og i morgen skal jeg til psykolog, så dette er nesten i ferd med å bli litt mye av det gode. Jeg må innrømme at jeg ikke helt vet hva jeg skal snakke med sistnevne om. Problemene som førte til at jeg fikk henvisning har jo nå vært jobbet aktivt med i nesten tre måneder, så det er på en måte ikke så mye igjen av dem. Ikke kan jeg vel si at jeg er så voldsomt interesset i å grave frem noen nye heller og enda mindre interessert i å grave meg ned i dem. Nuvel... Det er ikke sikkert det blir slik i det hele tatt, så vi får se...

Må jo forsøke å "skeie ut" med å være litt sent oppe i ny og ne, men det går heller dårlig :filer: ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg gjort et skikkelig kupp! Jeg har jo som kjent alltid på jakt etter nye "funn" hos brukt- og antikvitetshandlere rundt omkring, men klesstativene hos Fretex har jeg aldri fattet interesse for før. Siden jeg fikk parkering rett utenfor døren og hadde god tid, tenkte jeg imidlertid at jeg skulle gi dem en sjanse. Siden jeg har en nyvunnet intresse for kjoler (Ikke bruke dem altså, men kjøpe dem :sjenert::ler:) endte jeg opp med to stykker; en legglang, sommerlig coctailkjole i friske farger med tilhørende sjal som er perfekt for sommerlige festligheter og en langermet variant av "den lille sorte" i foret ull. Sistnevnte fattet jeg interesse for fordi den lot til å være av usedvanlig god kvalitet, men merket var ukjent for meg. En rask titt på merkelappen inni fortalte meg at den var sydd i Tyskland og at den foruten å være i ren ull faktisk hadde detaljer rundt hals og ermer i ren silke. Ingen av kjolene lot til å noengang ha vært brukt og begge passet perfekt, så da var saken klar. Det ble to kjoler til en samlet sum av kr. 200. Et kupp i seg selv, men det virkelige kuppet oppdaget jeg da jeg kom hjem og sjekket merket på den sorte kjolen; det viste seg å være et ganske kjent merke som selges i noen få butikker i tysktalende land og prisen på tilsvarende kjoler ligger på mellom fem og seks tusen kroner! :hoppe: Hadde egentlig tenkt å stappe den i vaskemaskinen for å få vekk den umiskjennelige lukten av brukte klær, men nå blir det nok rens ; ...

Psykologen og jeg ble forresten enige om at vi ikke hadde så mye å snakke om på det nåværende tidspunkt. Mye har skjedd siden henvisningen ble sendt og verken h*n eller jeg så behovet. Nå er jeg imidlertid "i systemet", så da tar det mye kortere tid hvis behovet skulle melde seg.

I dag har jeg vært kjempetrett, så jeg tåler åpenbart ikke å være opp om natten lenger og det er kanskje like bra :ler: ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Der var du ja, begynte å lure på kor i all verda du hadde gjort av deg sia sist.

Mitt bidrag til husligheten her: Ikkje legg sjokolade i saman med parfymen i kjøleskapet og la det ligge i fleire mnd om du ikkje tykkjer parfymen din smakar godt.

I følge mi mor så treng truleg alle tenkande menneske nokre å kaste ball med, og det var det eg brukte psykologen til då eg gjekk der i omlag 9 mnd. Det var ikkje noko spesielt vi eigentleg hadde å snakke om, men vi hadde no alltid noko å snakke om. Og det var til stor hjelp for meg når det gjeld å finne andre måtar å handtere situasjonar som oppstår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt bidrag til husligheten her: Ikkje legg sjokolade i saman med parfymen i kjøleskapet og la det ligge i fleire mnd om du ikkje tykkjer parfymen din smakar godt.
:ler: Ingen fare! Her blir sjokoladen oppspist lenge før den rekker å bli kald i kjøleskapet og den rekker neppe å ta smak av noe som helst. Det finnes forresten nesten ikke noe som smaker så forferdelig som parfyme...

I følge mi mor så treng truleg alle tenkande menneske nokre å kaste ball med, og det var det eg brukte psykologen til då eg gjekk der i omlag 9 mnd. Det var ikkje noko spesielt vi eigentleg hadde å snakke om, men vi hadde no alltid noko å snakke om. Og det var til stor hjelp for meg når det gjeld å finne andre måtar å handtere situasjonar som oppstår.

Det har din mor sannsynligvis helt rett i! Det er bare det at jeg nå altså går jevnlig til lege, til familierådgiver og til akupunktur/samtaleterapi, så det kan rett og slett bli litt mange baller på en gang...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ja, kan kanskje bli litt i meste laget med så mange kokkar i sjelslivet. Eg hadde berre min gamle psyk eg, som med sine vel 30 år i bransjen hadde sett og hørt alt. Så når eg sutra eit eller anna, hadde han alltid møtt nåken som hadde gjort nåke verre ;) Trur han syns det var greit å ha nåken som var såpass frisk, var i alle fall det han sa: Du hadde ikke trengt å gå her siste tre mnd, men det var så trivlig å snakke med deg at jeg bare fortsatte. Eg tok ikkje opp plassen for nåken altså, han held på å pensjonere seg, og tok ikkje inn fleire pasientar uansett. Men som sagt, eg hadde berre han, og det heldt lenge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke:

Jeg ser at andre får arbeidslyst av å lese dagboka di. Jeg får mest dårlig samvittighet jeg. :sjenert: Er mye som trenger et strøk med maling her ja! Og ganske mye som kunne vært gjort i hagen også!

Som jeg skulle skrevet det selv!

Det kjennes ut som om jeg ikke har sovet skikkelig på flere år og skal ta igjen alt det tapte nå :ler:.

:søvn:

Så deilig, da! Nyt de gode nettene!

Valget falt på det som i "gamle dager" ble kalt porselensblomst. Får jeg ikke til dem, er det nærmest ikke håp! Den største og fineste jeg vet om residerer faktisk alene det meste av året og får en vannskvett hver annen måned eller når noen tilfeldigvis husker på den. Hvilket ikke er særlig ofte...

Dette høres perfekt ut for meg. Hva heter sånne blomster "egentlig", altså hvis jeg skal forsøke å kjøpe dem? Akkurat nå har jeg diverse orkideer osv i hus. Har selvsagt ikke kjøpt dem selv, og venter bare på at blomstene skal dette av. Da bærer det rett ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...