Gå til innhold

Nok om det og mer om noe annet!


Leo

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Trur han syns det var greit å ha nåken som var såpass frisk, var i alle fall det han sa: Du hadde ikke trengt å gå her siste tre mnd, men det var så trivlig å snakke med deg at jeg bare fortsatte. Eg tok ikkje opp plassen for nåken altså, han held på å pensjonere seg, og tok ikkje inn fleire pasientar uansett. Men som sagt, eg hadde berre han, og det heldt lenge.
Psykologen "min" sa også at h*n trodde vi kunne ha hatt noen riktig gode og interessante samtaler og jeg vil jo tro at selv psykologer har behov for å snakke med noen med helt vanlige problemer fra tid til annen :ler:. En gammel psykolog med masse livserfaring hadde sikkert vært ideelt for meg også, men jeg har for så vidt allerede funnet en slik samtalepartner i familierådgiveren vi går hos. Han er nemlig en mer enn godt voksen prest.

Men jeg innser at de ikke er særlig praktiske til jord- og hagearbeid. :ler:
Jeg aner ikke om noen andre husker det, men når du nevner det får jeg et bilde i hodet av Rodney Omdal Karlsen (Den første og eneste gangen jeg har sett BigBrother og det må ha vært i 2001...) som med utpreget maskuline bevegelser og med sneipen i munnviken hugger ved iført ballkjole og lang, lys parykk. Da lo jeg så jeg falt ut av sofaen og jeg må flire enda når jeg tenker på det.

Dette høres perfekt ut for meg. Hva heter sånne blomster "egentlig", altså hvis jeg skal forsøke å kjøpe dem? Akkurat nå har jeg diverse orkideer osv i hus. Har selvsagt ikke kjøpt dem selv, og venter bare på at blomstene skal dette av. Da bærer det rett ut!
Orkideer kan jeg bare glemme å få til å blomstre igjen, så her bærer det også rett ut når de er avblomstret, selv om jeg egentlig ikke liker å kaste levende planter. Porselensblomster heter hoya carnosa på latin og jeg vet at både Plantasjen og Mester Grønn har dem. Det er imidlertid en "gammeldags" og vanlig stueplante som tydeligvis har blitt populær igjen, så jeg vil tro du får tak i dem i de fleste blomsterforretninger egentlig.

Du, Leo.. har du litt til overs av den oppussings- og ordneenergien din? Jeg trenger ikke mange grammene...
Jeg har mange gram, for ikke å si kilo til overs, men kanskje ikke av oppussings- og ordneergi :ler: . Neida, egentlig handler det vel bare om å sette i gang og se muligheter i stedet for begrensninger, men jeg er jo fullstendig klar over at det ikke er så enkelt bestandig! :klem:

Til min store glede (Og jeg må vel si også milde overraskelse siden den famøse flatskjermen i sin tid tross alt var anskaffet av den daværende ungkaren ;) resulterte gårsdagens "familieråd" i full enighet om at det vi ville ha var en liten TV som får plass i et TV-skap. Det var ikke en gang mitt forslag, men i mine lite bilde- og lydinteresserte, men desto mer interiørinteresserte, ører lød det jo nærmest som musikk! :digge: Siden jeg ikke tok sjansen på at noen skulle finne på å ombestemme seg, fant jeg det best å sette beslutningen ut i livet øyeblikkelig og i dag har jeg vært på "shoppingrunde" som viste seg å bli ganske omfattende. Den resulterte nemlig i følgende:

- Nesten ny 28" TV med bruksanvisning, kvittering og det hele.

- TV-skap som passer perfekt til TV'en (Dog med et markant behov for oppussing, men det passer jo meg perfekt! :jepp: ),

- Fem gamle oppbevaringsglass (En type forseggjorte "norgesglass" som ble laget på Drammen Glassverk i sin tid)

- Lite melkespann (Hovedsakelig innkjøpt av nostalgiske grunner, men jeg tror det skal brukes som paraplystativ...).

- Gammel vannøse i blikk (Utelukkende et nostalgisk innfall...).

- Tre innbundne bøker jeg vet er gode, men som jeg aldri har lest.

Prisen var heldigvis ikke like omfattende. Det hele kom på 1.260 kroner! Det er like før jeg angrer på at jeg ikke knuste den flatskjermen lenge før! :ler: Neida... TV-skapet kommer f.eks. til å koste meg temmelig mange timers arbeid før det kan brukes, men det fine med det er at det aldri kommer til å bli plass til noen "monster-TV" i det og da slipper vi forhåpentligvis å falle for fristelsen i fremtiden også. Ikke forstår jeg helt vitsen med flatskjerm heller så lenge man fremdeles er nødt til å ha forskjellige "duppedingser" som er like dype som en tradisjonell TV enten over eller under :sjenert:...

Jaja... Tittelen på dagboken fremstår nok en gang som velvalgt! Jeg må vel snart ta noe bilder igjen :filer: ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh du kreative og effektive kvinne! Jeg liker å lese om kjøpene dine og om prosjektene dine. :tommelsmil: *vil gjerne se bilder*

Jeg er nok mer kreativ enn effektiv desverre... Bilder kommer!

Skulle gjerne sett bilder av hvordan det ser ut hos dere sånn interiørmessig! Tror dere har det utrolig stilfullt!!
Vet du, i øyeblikket ser det ut som en krysning mellom et museum og en ungkarsleilighet ispedd en haug med søppel! Stilfullt blir det først om ca. 5.000 arbeidstimer og ca. like mange hundrelapper... For noen år siden kjøpte jeg en ganske stor, ny leilighet hvor fliser, parkett, bad etc. var helt samstemt og helt etter mine ønsker. Deretter kjøpte jeg matchende møbler for noen hundre tusen. Den leiligheten hadde passet perfekt i et interiørblad, men den passet ikke meg... Det første jeg gjorde da jeg kom dit var å begynne å male og endre på ting og det tok alt for kort tid før jeg ikke fant noe mer fornuftig å gjøre uten at jeg samtidig ødela noe :ler: . Nå derimot kan jeg holde på som jeg vil uten å ødelegge dyr parkett, forstyrre naboer osv. osv. De daværende møblene mine har forresten flyttet. Nå bor de visstnok i en heller eksklusiv toppleilighet i København... Jeg angrer egentlig på at jeg solgte den første leiligheten min i en gammel bygård i Oslo og som jeg faktisk brukte 10 år på... Det må ha vært de best utnyttede 50 m2 i verden! :ler:

Jaja... Voffe har problemer på "undersiden" igjen og nå har han en merkelig byll på buken (Eller det vil egentlig si på den hudfolden som inneholder genetaliene hans...) som nærmest ser ut som en liten, blodig blomkål. I tillegg er jeg temmelig sikker på at utslettet og kløen han har slitt med i sommer er våteksem... Det er jo ikke liv om å gjøre og veterinæren har fra før utstyrt meg med en god del medikamenter for å håndtere slike ting. Etter instruks smører jeg med kløestillende og gir pencelin, men jeg er fremdeles usikker... Den byllen bekymrer meg må jeg si, men noe alvorlig er det neppe. Hunden er jo mer aktiv enn noen gang... Noe må det jo imidlertid bli når hunden i fysisk alder er eldre enn de fleste mennesker noen gang blir! Vi får se på mandag. Blir det akutt er selvfølgelig Veterinærhøyskolen neste!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Der var du! Jeg har savnet å lese om deg, Voffe og alle prosjektene dine. :)

Jeg håper du har hatt en fin helg og at den byllen ikke er noe alvorlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hallo:

Er det virkelig nesten tre uker siden jeg har skrevet her!?! :sjokk: Årsaken er vel rett og slett at jeg har hatt mer enn nok å henge fingrene i med ting som bør/må være gjort før kulden melder seg for alvor. Huset er nå så og si ferdig malt (D.v.s. vinduene er ikke malt ennå :sjenert: Jeg gruer meg!) og hagen er klargjort for vinteren. Jeg skal sette ned en del blomsterløk i plenen, men det er å betrakte som en ren kosejobb (Trur eg...). Det har jo egentlig aldri sluttet å regne :regn: , så jord og plensåing får vente til våren. Jeg nekter å stå ute i iskaldt regn og forsøke å få skikk på en klissete substans som skal forestille matjord! :ler:

Jeg er også så og si ferdig med å pusse opp TV-skapet mitt (Se innlegg #63). Det mangler bare en liten detalj på dørene. Sant og si øynet jeg ikke mye håp for det etter hvert som jeg begynte å kikke nærmere på det; det manglet ben, bunnplaten var rett og slett helt ødelagt, overflaten var full av dype hakk og ingen av hengslene/beslagene fungerte slik de skulle. Jeg var i det hele tatt sterkt fristet til å kjøre det på nærmeste søppelfylling, men siden små, nette TV-skap ikke er "hyllevare" i våre dager, tenkte jeg som så at det ikke kunne bli verre enn det var. Jeg startet derfor med å gå løs på det med brekkjern og båndsliper med grovt papir. For å gjøre en lang historie kort, så ble hele greia plukket helt fra hverandre og slipt ned til bart, glatt treverk som så har fått 4 - 5 strøk med mørkebrun, matt lakk. Bunnplaten er skiftet ut og som erstatning for de manglende bena, har jeg montert hjul. Hengslene/beslagene er reparert og smurt og nye håndtak er montert. Siden dørene tross alt blir stående en del åpne, skal de tapetseres innvendig og det er dette som gjenstår. Hadde jeg visst hvor mye arbeid det var, hadde jeg nok styrt unna (Har ikke jeg skrevet det før ett eller annet sted? :klø: :ler: ), men det ble kjempefint! Det var faktisk noen som nektet å tro at det skapet som nå står i stuen er det samme som befant seg i garasjen for et par uker siden og det må jo være en bra attest! (For øvrig en person som ikke er udelt positiv til alt "skrapet" jeg sleper med meg hjem :fnise: ).

For øvrig har jeg (selvfølgelig :sjenert:...) en hel del andre små og store prosjekter på gang. Bl.a. er jeg på jakt etter en gammel dør som skal bli sengegavl.

Jeg har helt sikkert flere uinteressante detaljer på lager, men døgnrytmen er ikke hva den var kjenner jeg, så her må det soves! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kommer helt sikkert ikke til å gå tom for prosjekter med det første! :ler: Jeg har altså funnet ut hvordan jeg kan lage en stilig sengegavl av en gammel dør. Det gjenstår bare å finne en dør med riktige mål, men siden jeg har et par - tre alternativer m.h.t. fremgangsmåte, står jeg ganske fritt. Det ideelle hadde vært en dør som var 90 - 100 cm. bred og 170 - 200 cm. høy. Gamle dører har ofte litt "merkelige" mål, så jeg har godt håp om å finne en som passer noenlunde. Jakten i seg selv er jo spennende nok og jeg bør jo også selvfølgelig finne en dør som ikke har antikvarisk verdi siden jeg jo faktisk har tenkt å dele den opp.

I dag fant jeg dessuten et gammelt skap på en nettauksjon som jeg tror jeg bare ha :sjenert:. Det er defekt og har ingen antikvarisk verdi, men for meg er det perfekt. Håpet er at ingen andre ser potensialet i det og at jeg kan få det for en billig penge... Jeg har vært på jakt etter noe slikt lenge, så dette blir spennende i dagene fremover! :jepp:

De jeg skal kjøpe julegaver til er stort sett voksne mennesker som for det første har alt de trenger og litt til og for det andre kjøper det de trenger når de trenger det. Jeg føler derfor at utveksling av dyre julegaver har utviklet seg til en litt meningsløs øvelse som i fjor ble en heller kostbar affære fordi jeg var sent ute :sjenert: . Heldigvis var ikke jeg den eneste i familien som synes det er unødvendig med dyre julegaver, så i år er vi, i hvert fall i utgangspunktet, enige om å holde gavene på et minimum. I håp om å finne noe fornuftig til en relativt billig penge, tilbringer jeg ledige stunder på eBay på jakt etter passende saker og ting og noe er forhåpentligvis allerede på vei til Norge. Jeg øyner med andre ord godt håp om å komme i mål med julegaveshoppingen tidlig i år! :nisseblunk:

Håpet var at jeg skulle få på ett strøk lakk til på en hylle jeg holder på med nå, men det foregående tørker jo "aldri", så nå tror jeg at jeg må kaste inn håndkleet. Vekkerklokken ringer tross alt 05.30! :kaffe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nye prosjekter, ja :sjenert: ... Jeg forsøker å holde meg unna finn.no, men i natt "sprakk" jeg og kom over et temmelig gedigent vitrineskap til en latterlig lav pris. Nå er det ikke så lenge siden jeg pusset opp et vitrineskap, men dette var finere og da det viste seg å ha ligget ute en stund uten å ha blitt solgt, slo jeg til og fikk hentet det nå i ettermiddag. Heldigvis er det helt og pent, så denne gangen slipper jeg forhåpentligvis unna med noen malingsstrøk. Tror jeg da...

Noe sier meg at jeg snart må begynne å selge unna noe ellers får vi faktisk ikke plass til å bo her :sprettoy:...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Julegaveshopping i september .. du er sannelig tidlig ute. ;)

Aner jeg en liten skuffelse over at det vitrineskapet ikke trenger

"full" renovering ?

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Aner jeg en liten skuffelse over at det vitrineskapet ikke trenger

"full" renovering ?

Nja... Jeg har jo en eller annen syk glede av å plukke ting fra hverandre, stå i timevis med slipemaskin og male/lakkere fire - fem strøk før jeg monterer det hele sammen igjen. Det blir liksom veldig "mitt" på den måten :sjenert: ... Nå er jeg imidlertid litt glad også da for at det ser ut til at jeg kan slippe litt billig unna en gang. Jeg vet nemlig om noen som setter pris på at jeg ikke må tørkes støv av til stadighet :ler: ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...