Gå til innhold

Nok om det og mer om noe annet!


Leo

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Godt nyttår! :klem:

Takk i lige måte! :klem: Det minner meg om at jeg snarest må ta en tur innom dagboken din også!

For noen herlige dyr dere har :)

Det varierer litt, men stort sett er de ganske søte og snille. For en drøy uke siden tålte ikke katten synet av hunden og var livredd, men det går seg visst til... Bildene er tatt i dag og blir ikke helt bra både fordi man må være rask når man tar bilder av dyr og fordi lyset ikke er det aller beste på denne årstiden, men at forholdet er i bedring er vel tydelig:

Si meg, drypper det fra den greia der???

Akkurat som ikke vi kan dele da!

Jada, vi vet at det ikke er helt lov å ligge i sengen, men det gjør vi altså...

Slutt med det der! Vi slapper av ser du vel!!!

(Før de to siste bildene ble tatt, sov de dypt begge to og de så faktisk litt "fornærmet" ut over å bli vekket :ler: ).

De var også ganske ubetalelige da de sto side om side i vinduskarmen og kikket intenst på småfuglene tidligere i dag, men det rakk jeg desverre ikke å ta bilde av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kattene her i huset har spist tunfisk i mengder i årevis :fnise: Vekselsvis de i gele og vann. Må jo ha variasjon, blir matlei :fnise: Nå får de ofte tunfisk fra Sheba som er beregnet for katter.... Den faller visst i smak den og....

Hilsen kattegal :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå får de ofte tunfisk fra Sheba som er beregnet for katter.... Den faller visst i smak den og....

Takk for tipset om Sheba! Tunfisk med salt er nemlig ikke særlig bra for verken kastrerte hannkatter eller gamle hunder, så jeg tenkte egentlig at jeg skulle sjekke hvor jeg fikk kjøpt tunfisk beregnet for katter for det ante meg at det måtte finnes. Uansett oppdaget jeg tilfeldig at det "tipper" helt for begge to når jeg åpner en boks, så da tenkte jeg at kanskje at matlysten kunne fortrenge redselen og det stemte jo! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Pus fikk en litt brutal start på dagen stakkars! Han smatt ut da min kjære, som allerede var litt sent ute, åpnet døren for å gå ut i bilen. Jeg sov og telefonen min var utladet, så det tok nærmere halvannen time før jeg fikk beskjed om at katten var ute alene. Da jeg fikk beskjed, skvatt jeg opp og hev på meg klær før jeg åpnet utgangsdøren og var klar til å begynne å lete. Det slapp jeg... Før jeg hadde uttalt første stavelse i navnet hans, kom han som et prosjektil og det var ikke måte på "dytting" med snuten, slikking og maling. Min dårlige samvittighet resulterte i dobbelt posjon ultraeksklusiv kattemat og det var visst ikke så helt galt det heller... Når jeg tenker på at han sannsynligvis har tilbragt flere uker alene ute i slikt vær som det er her nå, får jeg helt vondt i magen :tristbla: .

Til katt å være kan jeg ikke forstå annet enn at den vi har fått, er usedvanlig vennlig, sosial og kjælen. Jeg har jo lest ganske mye om katter i det siste og jeg synes stadig jeg leser om destruktive og aggresive individer som ikke gjør annet en å "rive ned veggene", bite og klore. (Nå gjelder jo det selvfølgelig ikke alle katter. Jeg forstår jo også at det er ingen som gidder å skrive om dem som lever et helt vanlig, rolig liv og det ville heller ikke ha vært et stort antall mennesker som elsker sine katter over alt i verden hvis alle var slik). Jeg kan imidlertid ikke forstå annet enn at han også oppfatter at vi er en "famile" og hvis vi og hunden setter oss ned for å ha sosialt samvær i et rom, så kommer han også. Selv om han i utgangspunktet lå og sov på et avskjermet sted.

Nå ser det ut til at hvis vi har tenkt oss på ferie i år, så bør det skje nå løpet av januar. En impulsiv og spennende tur skal vi nok klare å få til, men hva med katten? Vi skal selvfølgelig ikke bare reise fra ham, men hva er best? :klø: Vi har flere alternativer, men hva er det beste for katten akkurat nå? Han kan selvfølgelig plasseres på dyrepensjonat, men da vil han jo bare oppleve at han er helt alene igjen. Han kan også være hos mine foreldre, som han kjenner, men de har en hund som er langt mer aktiv og "brå" enn min, og da er jeg redd for at alt arbeidet vi nå har lagt ned i forhold til å forholde seg til hunder kan ha vært forgjeves. Det siste alternativet er å "låne ham bort" sammen med Voffe, som katten nå bare hater bare litt, men som tross alt er en del av dagliglivet. Det siste alternativet er i mine øyne det beste, men det krever sikkert litt overtalelse :sjarmor: ...

Egentlig kunne jeg ha tenkt meg å være hjemme med dem, men neste mulighet for skikkelig ferietur byr seg sannsynligvis ikke før om halvannet år... Vi som skal leve med dyrene, må jo ha det litt godt vi også hvis vi skal ha overskudd til å gi dem det gode og forutsigbare livet dyr fortjener?! Vi må nok "fintenke" litt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det siste alternativet er i mine øyne det beste, men det krever sikkert litt overtalelse :sjarmor: ...

Jeg er overbevist om at Leo er god til å overtale...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er overbevist om at Leo er god til å overtale...

Litt for god innimellom. Det kan minne om manipulasjon og det er jo ikke bra! Skal prøve å unngå det ;) ... Vi har tross alt flere muligheter!

Ellers er de litt slitsomme disse to kjæledyrene nå... Jeg tror de, på hver sin måte, forsøker å finne ut av om den andre kan brukes som lekekamerat. Katten løper fort forbi hunden og i forbifarten avleverer den et kjapt dask med poten. Voffe på sin side har nå begynt å løpe etter. Katten forsvinner så lynraskt inn under eller bak noe hvor den ligger på ryggen og forsøker å "fange" forfølgeren med potene. De stjeler også hverandres leker, så nå har vi en katt som tygger på griseører og en hund som løper rundt med en mus som piper i munnen og da gjerne så rett foran nesen til den egentlige eieren som det er mulig å komme.

Katten er forresten litt rar. Han vil mer enn gjerne ut, men hvis han skal være ute, må vi være med ellers står han på trappen og mjauer sårt før det har gått et halvt minutt. Han trenger ikke se oss, bare høre at vi er der. Enden på visa var at min kjære sto i garasjen og snakket høyt med seg selv mens han holdt på med noe annet. Da synes katten det var greit å utforske området rundt garasjen alene :ler: . Katten er forresten mer lydig enn hunden noen gang har vært og kommer øyeblikkelig på innkalling. Det hadde jo vært praktisk hvis han fortsatte med det, men jeg regner med at det går over når han blir mer trygg på omgivelsene... Inntil videre får han en godbit hver gang han kommer i håp om å bevare det lengst mulig, men jeg har altså mine tvil om at lydigheten er av varig karakter.

Å få gjort noe fornuftig kan jeg bare glemme. I dag har jeg forsøkt både å stryke gardiner og å vaske gulv. Det første forsøket strandet fordi en syntes den delen av gardinen som ikke lå på strykebrettet var en ypperlig liggeplass mens ledningen til strykejernet fungerte som "jaktbytte" for den andre. Gulvmopper er visst også livsfarlige og må drepes øyeblikkelig... Voffe på sin side har fattet ny interesse for vaskebøtter. Akkurat det trodde jeg han hadde vokst fra, men han blir tydeligvis inspirert av sin nye og langt yngre venn :ler: . Jaja... De roer seg vel etter hvert og kommer, i likhet med sin eier, til den konklusjonen at både stryking og gulvvask er ultrakjedelige aktiviteter :sjarmor: .

Begge har funnet ut at det er passende å starte dagen kl. 06.00 og de bryr seg ikke om at det er helg ;) . I dag var det min tur til å ta luftig og mating, men i morgen skal jeg sove! Trur eg...

Hvis jeg er heldig får jeg den nye PC'en min levert i morgen. Alt skal være ferdig innstallert, men jeg regner med at jeg får litt "klunder" å kose meg med likevel :sprettoy: . Jeg skal bl.a. se om jeg kan få det trådløse nettverket her opp å gå igjen... Vi bør vel også begynne å tenke på å få på plass den ferieturen hvis vi har tenkt oss avgårde mandag om en uke.

Egentlig burde jeg gå og legge meg a.s.a.p., men jeg er ikke trett og dessuten var de utrolig deilig å slippe å høre noen mjaue, pipe, bjeffe, skrape, klore eller snakke en liten stund :ler: .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hallo: Snikleser står frem for å si at du har noen nydelige kjæledyr :)

Ja, de er noen nydelige planter fra tid til annen :ler: ...

Da jeg skulle på loftet og hente noe i dag, så katten sitt snitt til å snike seg opp loftsstigen mens jeg var nede for å hente en lykt. Ned stigen skulle han imidlertid ikke gå og ikke ville han at jeg skulle få tak i ham slik at jeg kunne løfte ham ned heller. Resultatet var at han ble værende på loftet i flere timer før han til slutt lot seg lokke ned stigen ved hjelp av en boks tunfisk. Utrolig festlig med en katt som løper rundt oppe på loftet og en hund som hører uvante lyder og løper bjeffende fra rom til rom i etasjen under! :sprettoy: Vi har riktignok ikke fanget noen mus der oppe i år, men nå er det i hvert fall ingen...

Jeg har også greid å få sydd sammen en passende ferietur til oss og om en liten uke setter vi kursen sydover. Ikke så langt syd at det er snakk om noen badeferie, men langt nok til at vi 15 - 20 grader varmere enn det er her akkurat nå. Malta er stedet og jeg gleder meg fordi jeg tidligere alltid har vært der når det, etter min smak, er alt for varmt til å foreta seg noe særlig mer anstrengende enn "å rulle røyk" for å sitere Ingvar Ambjørnsen. Nå håper jeg imidlertid å få anledning til bl.a. å gå i det minste et par skikkelige turer på øya. Jeg må også innrømme at det er et par obligatoriske severdigheter jeg tidligere har hoppet glatt over til fordel for andre ting i varmen... De siste nettene tenkte vi at vi skulle unne oss litt luksus, så da blir det ***** hotell. Etter litt "dealing og hviling" pr. mail har jeg kommet frem til en avtale som egentlig er for god til å være sann og jeg tror egentlig at noen har gjort en feil siden prisen er omtrent halvparten av hva f.eks. hotels.com opererer med og det for et mye bedre rom, men jeg har mailbekreftelse fra hotellet både på type rom og pris, så da er det strengt tatt deres problem :sjarmor: . De første dagene skal vi bo på et utpreget billig hotell som jeg alltid har syntes har sett litt stilig ut når jeg har gått forbi, men som jeg aldri har turt å bestille i høysesongen. Nå koster det imidlertid bare noen få euro natten å prøve, så da gjør vi det. Det verste som kan skje er at vi må tusle noen få meter opp i gaten og finne et annet hotell.

Dyrene blir også tatt hånd om på beste måte og det eneste vi vel egentlig trenger å tenke på i den sammenhengen er å kjøpe nok taxfree whisky som takk og delvis bestikkelse.

I morgen skal jeg forresten også hente den bærbare PC'n jeg fikk i julegave av min kjære. Bestillingen ble gjort litt som et slags "shot in the dark", men nå får jeg i hvert fall en "LX.AKG0X.192

AS7520/Turion64 2X TL58/17"" CB/2048(2x1024MB)/160GB/DVD-SM/WLAN/0.3MP Orbicam/VHP + Office Trail". Gudene vet egentlig hva det betyr, men det blir sikkert bra! :fnise: Til mitt bruk er i hvert fall 17" skjerm et pluss!

Men jeg har skrevet dette, har den andre "planten", d.v.s. Voffe, gått nøye gjennom søppelposen på kjøkkengulvet. Han vet så inderlig godt at det er forbudt, men han har i det minste lært seg å gjøre det uten å lage noen lyder :sprettoy: ...

Da er det vel bare å belage seg på å spa sammen litt bæsj, plukke litt søppel og, ikke minst håpe på, at noen tar kvelden før jeg gjør det! :sove:

Endret av Leo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De siste nettene tenkte vi at vi skulle unne oss litt luksus, så da blir det ***** hotell.

Herregud, jeg er treg noen ganger. Lurte veldig på hva ***** skulle kamuflere. Som i "Fy f***", f.eks.... Helt til jeg skjønte du mente 5-stjerners.

:fnise:

Ønsker dere en fabelaktig ferie !!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer med Acer maskinen. Jeg kan gi deg forklaring på den kryptiske innformasjonen, om du vil ha den. ;)

Ha en fin badeferie. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud, jeg er treg noen ganger. Lurte veldig på hva ***** skulle kamuflere. Som i "Fy f***", f.eks.... Helt til jeg skjønte du mente 5-stjerners.

:fnise:

Ønsker dere en fabelaktig ferie !!!

Takk for det! Vi trenger litt ferie tror jeg ;) Gjett forresten hvor dyrene skal være, Yihaa?! ;)

Godt mulig det ender opp som f''''' eller j'''' hotell etter at jeg har vært der og det viser seg at jeg har vært nødt til å diskutere den prisen de feilaktig har satt. Maltesere er nemlig omtrent like serviceinnsilt og ettergivende som nordmenn når de først er i det hjørnet :ler: . (Nå er jeg forberedt på at prisen er feil da, så det blir ingen diskusjon, men de skal få strekke seg litt...).

Vil man legge seg alene her i huset for tiden, så må man bevege seg raskt og helst sjekke soverommet grundig før man lukker døren. Min kjære var litt uoppmerksom i sted, så utenfor sto den en hund som hylte og oppå dynen lå det en katt og slikket seg på potene. Som man reder så ligger man er det noe som heter og det stemmer vel sikkert ganske bra (Og da gjelder det altså menneskene bare så det er sagt...) Begge ble i hvert fall nektet adgang og nå ligger de her ved bena mine og er plutselig verdens beste venner. Felles skjebne, felles trøst er det også noe som heter...

Forresten kan jeg berette noe ganske sært og faktisk litt usmakelig om disse kjæledyrene. Voffe misliker av en eller annen grunn sterkt at noen "slipper luft" og når det skjer, trer han øyeblikkelig av i ufarlig retning. (Han har bedre luktesans enn de fleste, så når noen tror de har sluppet en "smyger", kan det faktisk være litt pinlig med hunden som tydelig snuser ut i luften for så og forsvinne :ler: ... ). Katten derimot tar ikke slikt så høytidelig, så når jeg f.eks. sitter på toalettet, ser han sitt snitt til å få dagens dose med kos uten å bli forstyrret av den brysomme hunden. Litt slitsomt? Nei da... Det er bare hyggelig at noen har interesse for toalettpapiret man kjøper både før og etter at man har brukt det :sprettoy:.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har katten vært ute en times tid og jeg lurer på hva naboene tenker om "regimet" mitt når de hører meg stå på trappen og rope på katten og i løpet av sekunder ser den komme pilende over gårdsplassen og inn døren :ler: ....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

  • 2 uker senere...

Du, min evige dårlige samvittighet.

Ikke besøker jeg deg som jeg sier jeg skal, ikke ringer jeg engang....

Stille her for tiden. på ferie? Kommet hjem?

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...