Gå til innhold

Nok om det og mer om noe annet!


Leo

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei Leo :hallo:

Har sittet her og kost meg med litt lesing om Lille Mjau og vofsen... her hos meg er det jo også både mjauer og vofser, men de er ikke like fredelige som dine ser jeg :lol:.

Men det går faktisk litt bedre for hver dag.. han vokser jo opp og blir eldre, han med turbotendensene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et nattmenneske, hei :vinke:

:vinke:

Og akkurat nå er det helt ufrivillig faktisk! Er inne i en periode hvor jeg ikke får sove skikkelig uansett hva jeg gjør. Jeg får selvfølgelig sove når jeg har vært våken lenge nok, men da våkner jeg gjerne igjen etter 3 - 4 timer og så er det på'n igjen. Resultatet er at det kjennes ut som jeg er en blandig av forkjølet og fyllesyk mesteparten av tiden :lol: . Det som er nesten verst er at jeg ikke kan fatte og begripe hva det kommer av! Ikke har jeg noen bekymringer å snakke om, ikke tar jeg medisiner, ikke har jeg vondt noe sted osv. Jeg får bare ganske enkelt ikke sove!!! :sur: Det hadde sikkert hjulpet hvis jeg kunne ha tatt på meg sko og gått noen skikkelig lange, harde turer i skogen, men jeg venter på en liten og ytterst enkel operasjon i foten og får ikke på meg andre sko enn et par spesialsko av den typen som godkjent for refusjon fra Rikstrygdeverket. Jeg kvalifiserer heldigvis ikke til refusjon og har kjøpt dem selv, men det sier vel sitt... P.t. er det så akutt at det er så vidt jeg klarer å gå tur med Voffe.

I går var jeg faktisk så trett at jeg sjanglet, støtte inn i kjøkkenbordet og veltet en kaffekopp med det resultatet at innholdet havnet i tastaturet på PC'n min. Det er ikke så mye mer å si enn at den må til reparasjon, men det var selvfølgelig dobbelt irriterende!!! :kjefte:

Har sittet her og kost meg med litt lesing om Lille Mjau og vofsen... her hos meg er det jo også både mjauer og vofser, men de er ikke like fredelige som dine ser jeg :lol:.

Men det går faktisk litt bedre for hver dag.. han vokser jo opp og blir eldre, han med turbotendensene.

Det var jo ikke så fredelig til å begynne med heller da! Fra Lille Mjau sin side var det faktisk full krig! Vi hadde jo tross alt fått beskjed om at vi skulle få en kattunge som var vurdert av veterinær til å være 4 - 5 måneder gammel. Sannsynligvis er katten ganske mye eldre (Veterinæren har nok nøyd seg med å veie ham og ut fra vekten stemte det. Imidlertid var katten ekstremt mager og sannsynligvis godt på vei til å sulte i hjel!) og å venne voksne dyr til å bo sammen har aldri vært enkelt. Hadde jeg visst det jeg vet nå, så hadde det ikke blitt noe av. Nå gikk det jo imidlertid bra og det til glede for alle parter tror jeg. Dyrene er i hvert fall så gode venner at de deler det meste og gjør heller ingen forsøk på å skade og/eller drepe hverandre. Det får man være fornøyd med! :ler:

Hvordan går det med deg/dere?

Bortsett fra at jeg ikke sover og har betennelse i foten, så har vel alle det bra! (Jeg lider vel strengt tatt ingen stor nød jeg heller :ler: ). Det mest gledelige av alt må vel være at Voffe, sannsynligvis som en følge av nytt fôr, er helt kvitt alt av utslett og betennelser og nå har "babyhud" og skinnende svart, blank pels. Man kunne nesten ha vært fristet til å bruke ordet mirakel, men jo mer jeg leser om hunder og allergi, jo mer innser jeg at dette burde veterinærer vite mer om... Akkurat det har jeg imidlertid ikke tenkt å bruke tid og krefter på å irritere meg over. Hunden er tolv år, er frisk som en loppe (Ingen feil med tenner, hjerte, lunger, ledd etc. iflg. veterinæren som undersøkte ham i går) og nå også endelig vaksinert. Han lever selvfølgelig ikke evig, men nå er han i hvert fall 100% frisk og har det tilsynelatende helt utmerket! :)

Lille Mjau har det også helt fint tror jeg. Han er i nok i ferd med å innse at han ikke "lever på nåde" og har nå uhemmet begynt å gjøre krav på de goder det nye hjemmet hans potensielt kan tilby. F.eks. synes han nå det er helt greit å legge beslag på hundesengen og å forlange mat kl. 03.30. At han ikke kommer til å få gjennomslag for alle krav, finner han nok ut etter hvert :ler: ... I dag så jeg ham f.eks. for første gang på kjøkkenbenken, men da freste jeg og Voffe så på det som "carte blance" til å bjeffe og løpe etter ham. (Ikke noe alvorlig. Begge var tilbake i stram giv akt ved bena mine før det var gått et halvt minutt!) Jeg sier dessuten strengt "nei" når han forsøker å "kuppe" hundematen og etter hvert kunne kanskje Voffe lære seg å knurre bare litt han også! Pusen forlanger også mye kos, men akkurat det er jo bare hyggelig! (Ikke fullt så hyggelig at han gnagde over ledningen til hodetelefonene mine mens han satt på fanget kanskje, men litt svinn må man jo regne med...).

Alt jeg hadde til deg salsera, ligger nå altså på en PC uten tastatur. Det betyr at det blir der og bare der en stund. Har du spørsmål, må du imidlertid bare sende meg en PM eller flere, så skal jeg svare så godt jeg kan! :klem:

Skulle ønske jeg kunne :sove: , men det ser dårlig ut så langt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå vet jeg hva det føles som! Jeg lider av konstant "jetleg"! Akkurat nå skriker kroppen etter søvn, mens lyset har meldt seg og hjernen er åpenbart innstilt på at det er dag... Kanskje melatonin er tingen? :klø:

Forresten kan jo hvem som helst bli forvirret... Ute er det litt høstaktig med et umiskjennelig preg av vår. D.v.s. det er mange varmegrader om dagen og sol, mens det om natten fryser på og blir rim på bakken. Luften bærer imidlertid ikke bud om vår riktig enda og det skulle da også bare mangle! Vinteren for to år siden var det så mye snø og så kaldt her på denne tiden at vi knapt nok fant frem og fyrte alt hva ildstedene i det gamle huset vi bodde i da holdt. Vi kjøpte dette huset i mars og da vi overtok sent i april, hadde vi fremdeles ikke sett terrassen... Å fyre trenger vi ikke å tenke på så lenge det står på et par PC'er og varmekabler på bad/vaskerom. Og vi fyrer da altså i utgangspunktet kun med ved...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Soveproblemer er grusomt, jeg har også hatt det i perioder, men da har det alltid vært en grunn. Jeg håper de går over snart.

Å legge ferieplaner er en luksus som vi ikke har muligheten til ennå uansett, så jeg kan vente. :) Det har vært endel forandringer i jobbsituasjonen, så det er ikke mulig å ta ut ferie på en stund. Det eneste som lar seg gjennomføre i overskuelig framtid, er eventuelt en forlenget helg, men da drar vi nok ikke så langt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Søvnproblemer er grusomt!! Sliter med det selv i perioder, og er inne i en sånn periode nå. Det er utrolig slitsomt...

Lykke til med operasjon!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hallo:

Var på IKEA i går og holde nå på å omindrede vaskerommet for å få mer plass til skittentøy og tørking. (Blir det noensinne nok? ;) ). Tilskuerantallet er selvfølgelig upåklagelig og jeg ser frem til den delen av jobben som må gjøres fra gardintrapp. Der oppe får jeg forhåpentligvis lov til å jobbe noenlunde i fred.

Skriver mer senere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da begynner innredningen på vaskerommet å ta form! Jeg kunne vel egentlig ha trengt et slikt rom på ca. 30 kvm., men siden arealet er på bare noe i underkant av en tredjedel, har det vært husets absolutte stebarn og ikke fungert i det hele tatt. Resultatet har vært rot som mildt sagt har forplantet seg og bl.a. er tørking av klær i stuen noe av det absolutt mest "low life" jeg kan tenke meg! Nå har jeg imidlertid fått plass til nesten 40 meter tørkesnor og sorteringssystem for skittentøy med en kapasitet på over 200 l. (I :hjerte: IKEA!) I tillegg har jeg skrudd opp og flyttet hyller, så etter en ny utflukt til IKEA i dag, håper jeg å få plass til all malingen og verktøyet mitt i dertil egnede bokser og kasser.

Som en følge av den massive opprydningen, har hundesengen vært flyttet på og det mest hysterisk morsomme jeg har sett på lange tider var da Voffe gjorde et seriøst forsøk på å legge seg i kattesengen. Han strevde ganske lenge før han til slutt fikk alle fire labbene oppi samtidig og da han la seg ned så han ut som en enorm høne på et alt for lite reir :skratte: . Egentlig var det litt synd på den gamle hunden som virret rundt uten å finne den vante plassen sin, men nå snorker han trygt på rent saueskinn og med ny pute i sitt nærmest nye "kongerike". (Hvis noen lurte, så har han sengen sin på vaskerommet og siden det er varmekabler i gulvet og fred og ro, er visst det den foretrukne "oasen" for både hund og katt. Jeg må m.a.o. finne på en form for "familieløsning" enten i form av "køyeseng" eller senger ved siden av hverandre).

Soving blir det heller dårlig med, så jeg holdt på til ca. kl. 03.00 i natt. Da sovnet jeg nok ganske raskt, men jeg var våken og kommuniserbar kl. 05.30 og kl. 08.05 våknet jeg av at det satt en katt på ansiktet mitt. Siden jeg likevel hadde en avtale kl. 10.00, var det liten vits i å forsøke å sove mer...

Forresten slapp jeg å sende PC'en min på reparasjon. Da jeg hadde ordnet med alt og skulle pakke og sende den, fungerete plutselig tastaturet knirkefritt. Gudene vet hvorfor, men det gjør det altså! :klø:

Selvfølgelig må man spare det beste til slutt og jeg har fått en fantastisk nyhet! Jeg skal bli tante! Siden jeg ikke er så glad i å utlevere andre enn meg selv, kommer jeg nok ikke til å utdype det så mye, men det er rett og slett så gledelig at det overgår det meste! I løpet av sensommeren/høsten kommer det høyst sannsynlig til å bli født et lite menneske som er bærer av noen av de samme genene som meg og jeg gleder meg noe helt vanvittig! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, høres ikke godt ut med den sovingen din. Håper dette blir en bedre natt.

Jeg er misunnelig på vaskerommet ditt. Jeg har hatt det bra på den fronten her, men nå som vi flytter blir det slutt på den slags luksus. Og jeg kommer til å savne det!

Gratulerer med tante-barn på vei! Så moro!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Huff, høres ikke godt ut med den sovingen din. Håper dette blir en bedre natt.

Det er ikke godt, men i går natt delte jeg et gammelt garderobeskap med håndsag, d.v.s. at jeg sagte meg gjennom noe slikt som fire meter med tykke planker og da fikk jeg sove etterpå! :ler:

Forresten er det et prosjekt hvor jeg faktisk begynner å bli litt imponert over meg selv! :fnise: Skapet er altså et gammelt garderobeskap som jeg kjøpte i høst og har hatt stående i påvente av en eller annen lys idè. Skapet er for lite til å brukes som garderobeskap, men naturligvis for dypt til at det var særlig praktisk til noe annet. Løsningen ble derfor å kutte det tvers av i bakkant for å redusere dybden. (Da kan det nemlig få plass på badet eller i gangen og gi plass til håndklær og alt mulig annet dill). Det jeg er imponert over er at jeg har klart å skjære det helt rett over og fått til å tilpasse konstruksjonen på bakplaten slik at den lot seg bruke om igjen! I og for seg var det vel ikke så vanskelig, men jeg hadde rett og slett liten tro på at jeg skulle få det til uten at skapet ble så skjevt at døren ikke lot seg åpne og lukke...

Jeg er misunnelig på vaskerommet ditt. Jeg har hatt det bra på den fronten her, men nå som vi flytter blir det slutt på den slags luksus. Og jeg kommer til å savne det!

Jeg savnet det voldsomt alle de årene jeg bodde i leilighet, så jeg tror neppe jeg kommer til å bosette meg noe sted igjen hvor det ikke er vaskerom eller i det minste et eget rom til å tørke klær på! Klesvask ender i hvert fall jeg opp med å ta som reale skippertak og det innebærer at enten skittentøyskurven eller tørkesnorene ser ut som et katastrofeområde til tider... Med vaskerom som fungerer, kan jeg i det minste lukke døren! ;)

Gratulerer med tante-barn på vei! Så moro!

Ja, det blir både spennende og morsomt! :danser:

Dyrene mine overrasker forresten stadig. Voffe er jo en dachs og de kan ha sine særegenheter. Bl.a. oppfører de seg fra tid til annen som om de furter og det gjorde Voffe her om dagen etter at katten hadde fått mer oppmerksomhet enn ham da vi hadde besøk. Da han skulle ut på en siste luftetur i hagen før leggetid, stakk han rett og slett av. Det er noe han aldri gjør ellers, men da smatt han ut mellom bena mina da jeg åpnet døren og borte var han før jeg fikk sukk for meg. Siden det var sent og vi bor i et stille område, tenkte jeg at han kommer vel tilbake når han blir lei. Det pleier å ta maksimalt ti minutter før han vender tilbake til "flokken", men da jeg hadde ventet nesten en time, begynte jeg å bli litt engstelig og bestemte meg for å gå ut og se etter ham. Nærmest på spøk, sa jeg til Lille Mjau, som lå i sofaen og sov, at han måtte være med ut og lete etter Voffe. Katten spratt opp og fulgte etter meg ut, men det tenkte jeg ikke så mye over. Da vi kom ut gikk jeg oppover og nedover veien og ropte og lyste med lommelykt før jeg gikk bak i hagen for å se der. Da kom Lille Mjau løpende mot meg mens han mjauet voldsomt, snudde og liksom gjorde tegn til at jeg skulle følge etter ham. Foran det ene forhjulet på en parkert bil stoppet han og mjauet enda høyere. Da jeg bøyde meg ned og kikket, så jeg Voffe ligge sammenkrøpet under bilen bak hjulet mens han gjemte seg så godt han kunne og krøp beskjemmet frem da jeg lyste på ham med lommelykten. Han gjemte seg selvfølgelig fordi han vet godt at det ikke er lov å stikke av, men ettersøkskatten Lille Mjau fant ham altså! :ler: Snodig hvor mye det ser ut til at de forstår noen ganger! Forrige gang var det jo Voffe som hjalp meg å finne Lille Mjau da han var innestengt i naboens garasje.

Kroppen min synes vel fremdeles det er litt tidlig å sove kjenner jeg den rett, men jeg får prøve med litt :tellesauer: og Carl Gustaf Gilbert Hamiltons eskapader på øret...

Endret av Leo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler: De firbente vennene dine høres jo helt herlige ut.

Jeg blir stadig like imponert over prosjektene dine og alle ideene du har. Kommer det noen bilder igjen snart? (Hinter åpentlyst og uforskammet i vei. ;) )

Endret av salsera
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser du har søvnproblemer nå og da, du kunne ikke tenkt deg å være barnevakt for meg litt vel så kan jeg få sove?? :ler:

Neida, om det er til trøst har jeg bakt muffins akkurat og legger igjen et par stykker til deg her med ønske om en fin dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg må si jeg er imponert over Lille Mjau som skjønte hva du sa, og ble med ut og fant Voffe. Helt utrolig - det har blitt meg fortalt at katter ikke har språksenter og dermed ikke forstår, men Lille Mjau har gjort den teorien til skamme i hvert fall.

Utrolig morsomt å lese om dine firbente, Leo - jeg sitter her og flirer for meg selv. Synes jeg ser ham som ser ut som en over sized høne på for lite rede også :ler:

Jeg har bestemt meg for å kjøpe kattemøbel til mine fire, med senger og klorestokker. Den setter jeg i annen etasje tenker jeg - jeg vil jo ikke ha pelsmøbel i stua.

God helg Leo! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yihaa
Selvfølgelig må man spare det beste til slutt og jeg har fått en fantastisk nyhet! Jeg skal bli tante! Siden jeg ikke er så glad i å utlevere andre enn meg selv, kommer jeg nok ikke til å utdype det så mye, men det er rett og slett så gledelig at det overgår det meste! I løpet av sensommeren/høsten kommer det høyst sannsynlig til å bli født et lite menneske som er bærer av noen av de samme genene som meg og jeg gleder meg noe helt vanvittig! :hoppe:

:danse:

Forresten er det et prosjekt hvor jeg faktisk begynner å bli litt imponert over meg selv! :fnise:

Imponert jeg også!!!!! Hørtes fint og smart ut! Og slitsomt.

Og jeg begynner å innse at jeg tror jeg er villig å betale deg i blod, tårer, snørr og svette for å hjelpe meg med trappa. Hvis ikke det høres fristende ut, kan jeg kanskje lokke med mat, gull, myrra og røkelse? Da du på din sedvanlig hjelpsomme måte tilbød assistanse i fjor (forfjor?) og tilogmed kjøpte inn det som trengtes (det har jeg i det minste betalt deg tilbake for, det husker jeg), klarte jeg å surre så ille at alt "kokte bort".

Aargh!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir stadig like imponert over prosjektene dine og alle ideene du har. Kommer det noen bilder igjen snart? (Hinter åpentlyst og uforskammet i vei. ;) )

Jeg har altså tatt en del bilder av saker og ting, men jeg er bare så usannsynlig treg noen ganger :sjenert: ... (Du er et offer for det i flere henseende :rodme: ...).

Ser du har søvnproblemer nå og da, du kunne ikke tenkt deg å være barnevakt for meg litt vel så kan jeg få sove?? :ler:

Det hadde kanskje ikke vært så dumt! Jeg sover jo ikke likevel :ler: .

Jeg må si jeg er imponert over Lille Mjau som skjønte hva du sa, og ble med ut og fant Voffe. Helt utrolig - det har blitt meg fortalt at katter ikke har språksenter og dermed ikke forstår, men Lille Mjau har gjort den teorien til skamme i hvert fall.

Jeg tror vel kanskje ikke at han forstår hva jeg sier, men jeg synes da vi kommuniserer ganske greit :ler: :katt: . Det går nok mest i signaler og kroppspråk, men jeg ser jo godt at tilliten til at jeg ikke vil gjøre ham noe vondt er bygget ganske grundig opp i månedene han har bodd her. Nå får jeg f.eks. lov til å ta ham inni munnen uten at han gjør noe vesen av det (Jeg øver litt på slike ting med dyrene mine siden jeg vet at det ofte er nødvendig under konsultasjon hos veterinær...).

Forresten har jeg fjernadoptert en katt hos Dyrebeskyttelsen og min kjære holder på å tippe hvor lang tid det tar før den flytter hit. Det er en gammel hannkatt, så det er sikkert ingen som vil ha ham, men kanskje nettopp derfor ;)

Jeg har bestemt meg for å kjøpe kattemøbel til mine fire, med senger og klorestokker. Den setter jeg i annen etasje tenker jeg - jeg vil jo ikke ha pelsmøbel i stua.
Nei, der går grensen! :fnise: Lille Mjau (Som vel ikke er så veldig liten lenger...) klatrer mye ute har jeg sett og inne sover han i hundesengen om dagen. Jeg har en mistanke om at den er attraktiv først og fremst fordi den tilhører noen andre og hvis jeg rigger til med puter og saueskinn et annet sted, så blir nok ikke det helt det samme. Lille Mjau er forresten litt rar! Jeg trodde katter likte å gjemme seg bort når de skal sove, og det gjorde han også i begynnelsen, men nå sover han gjerne midt på kjøkkengulvet eller i vasken på badet hvor det stadig er trafikk.

Og jeg begynner å innse at jeg tror jeg er villig å betale deg i blod, tårer, snørr og svette for å hjelpe meg med trappa. Hvis ikke det høres fristende ut, kan jeg kanskje lokke med mat, gull, myrra og røkelse? Da du på din sedvanlig hjelpsomme måte tilbød assistanse i fjor (forfjor?) og tilogmed kjøpte inn det som trengtes (det har jeg i det minste betalt deg tilbake for, det husker jeg), klarte jeg å surre så ille at alt "kokte bort".

Du får ha meg unnskyldt, men jeg vil helst slippe nevnte kroppsvæsker! :ler: Jeg stiller for så vidt når som helst og vi kan jo enkelt å greit bytte ved at du gjør noe du kan for meg og jeg noe jeg kan hos deg. Litt kryptisk må jeg vel som vanlig være, men du kan vel male mens jeg sliper? ;)

Håper forresten du fant påskehilsenen selv om "postbudet" mitt ikke fant postkassen din og derfor etterlot den gule greia på et litt merkelig sted så vidt jeg forsto...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...