Gå til innhold

Monjas lille røde

Fremhevede innlegg

Skrevet
:kjempesinna: :fy: :frustrert::grine::sinna::murvegg: TYPISK!!!!!! Hadde sånn omtrent 20 sider med nye innlegg jeg ikke hadde lest gjennom enda, men så kobla internett ned av seg selv. Hvor mange sider har jeg nå da?????? 0......nadas.....ingen nye innlegg..... :kjempesinna: :fy: :frustrert::grine::sinna::murvegg:
Videoannonse
Annonse
Skrevet

:o

*legger igjen en :klem2: og tusler ut igjen*

Skrevet

Holder på å skrangle med papirene til Trygdekontoret. Aner ikke hvordan vi skal skrive søknaden om permisjonen siden vi skal dele og har 1 mnd ferie innimellom der. Har lagt ut problemet både på Barn i magen og her, og skal klippe inn svar fortløpende:

Noen som deler permisjon med pappa'n uten å ta tidskonto?

Lurer fælt på hvordan jeg skal skrive på permisjonsøknaden til trygdekontoret. Noen som kan hjelpe? Jeg går ut i permisjon 7. september - og har valgt 52 uker med 80% lønn. Så avslutter jeg permisjonen min 1. juli neste år, og tar så 1 mnd ferie sammen med barnefar. Som jeg har fortsått det flytter jeg da permisjonen min en mnd lenger fram sånn at den trer i kraft igjen 1. august. Fra den datoen er det meningen at pappa'n skal ta over premisjonen + at han skal ha sin egen pappapermisjon som er fire uker etter det igjen. Hvordan skriver vi dette på papirene til trygdekontoret, og når er pappa ferdig med permisjonen? Vi har begge opptjent rett til fødselspenger. Noen glupe hjerner som kan hjelpe meg?

Skrevet

Takk for :klem2: Middis! Måtte bare få ut frustrasjonen :ler: Skremmer vel folk vekk fra dagboka mi jeg :( Men det er bare hormoner altså...... :wink:

Skrevet

Selvfølgelig passa ikke bremsekransen på hjulene til bremsen på vogna :roll: Men hva gjør vel det når både mannen og svigerfar er riktige Petter Smart'er? De skal se på det så det ordner seg nok på et eller annet vis. Men den ble skikkelig tøff da. Kremgule felger og kremgul inni :kul:

Skrevet

Skal legge ut bilde både av vogna (og magen :roll: ). Skal si fra når det er ute jeg :wink:

Skrevet

Hm...ser ikke ut som om det kommer noen vettuge svar på spørsmålet mitt om permisjon. Men jeg har kikka litt selv nå og funnet ut følgende:

Totalt skal vi ha 52 uker permisjon med 80% lønn.

Av de 52 ukene er normalt min permisjon på 48 uker og pappa'n sin på 4 uker. Men så lettvint skal ikke vi gjøre det :roll:

Jeg går ut i permisjon 7. september 2004 - og starter på jobben igjen 1. juli 2005. Da skal det bli en permisjonslengde på meg som tilsvarer omtrent 39 uker. Altså er det 13 uker igjen. Så går jeg ut i ferie 1. juli, og "fryser" permisjonen til etter den - altså til siste uka i juli. Da overtar pappa'n permisjonen min fordi jeg går ut i jobb. Det vil si at pappa'n kan være hjemme siste uka i juli + 12 uker til. noe som betyr at pappa kan være hjemme i permisjon til omtrent 1. november?!? Dette fordi jeg har forskjøvet min permisjon med tre uker da jeg hadde ferie?!?!?

Blir helt forvirra av dette jeg, men tror nok jeg skal ta en tur på trygdekontoret og få en time til slik at noen kan hjelpe meg med å fylle ut søknaden. Byråkrati altså :roll:

Skrevet

Mannen er ute og liner laksenot sammen med en bekjent nå. Han trengte litt hjelp og gubben elsker å holde på med sånt så han rakk hånda i været :ler: Selvfølgelig mot en liten laks som betaling da. Så nå håper jeg de får noe sånn at det blir fiskemiddag i morgen. Nuvel, kanskje ikke i morge for vi har alt spist laks en dag denne uka. Har hørt at gravide ikke bør spise for mye laks, men det er vel bare tull det og?!? :klø: Satser iallefall på vill laks måltid. Oppdrettsfisk kan liksom ikke måle seg med den ville uansett.

Har beisa ferdig garasjeporten idag. Ble skikkelig fin. Naboen lurte på om vi hadde montert ny :wink: Ikke lenger matt og avflassa denne nei. Hvit og fin nå - så lenge det varer :Hehe: Tok også første strøket på garasjedøra også idag. Får håpe været holder seg til i morgen, men det så i bunn og grunn dårlig ut bak på avisen :( Bare det er opphold. Bedre det og.

Hjalp også gubben med å stifte på plast utenpå isolasjonen i veggene idag. Det ble litt vanskelig for han å holde på alene så jeg steppa inn noen minutter. Han holdt og jeg stifta. Var jo gøy jo :-D Nå er det i tillegg kommet sponplate på to av veggene, så det går framover. Han lover fortsatt at det skal være ferdig til i midten av juli - men det er innvendig nå da :ler: Tror nok det blir knapt med tid til å gjøre ferdig alt til da. Men så lenge jeg får flytta inn senga mi er jeg happy..... :Nikke:

Skrevet

Må vaske vinduer i morgen :hår: :grine:

Skrevet

Denna uträkning utgår från dagens datum: Tors 24 jun 2004

Din graviditet startade Tis 23 dec 2003

Din menscykel är 28 dagar (ägglossning 14 dagar efter menstruationen)

Du blev gravid ungefär Tis 6 jan 2004 (ägglossningen)

Du har gått 184 fulla dagar av 280

Du är i vecka 27

Du har gått 26 fulla veckor och 2 fulla dagar (v26+2)

Hvorfor viser alle sånne utregninger at jeg er 26+2 mens jordmor på UL mener jeg er 26+4? Holder meg til UL resultatet jeg, for det er nå tross alt i samme uka :wink:

Du är i 6:e kalendermånaden

Kalendermånad 1 är mellan Tis 6 jan 2004 och Ons 4 feb 2004

Kalendermånad 2 är mellan Tors 5 feb 2004 och Fre 5 mar 2004

Kalendermånad 3 är mellan Lör 6 mar 2004 och Sön 4 apr 2004

Kalendermånad 4 är mellan Mån 5 apr 2004 och Tis 4 maj 2004

Kalendermånad 5 är mellan Ons 5 maj 2004 och Tors 3 jun 2004

Kalendermånad 6 är mellan Fre 4 jun 2004 och Lör 3 jul 2004

Kalendermånad 7 är mellan Sön 4 jul 2004 och Mån 2 aug 2004

Kalendermånad 8 är mellan Tis 3 aug 2004 och Ons 1 sep 2004

Kalendermånad 9 är mellan Tors 2 sep 2004 och Lör 2 okt 2004

Du är i 7:e graviditetsmånaden

Graviditetsmånad 1 är mellan Tis 23 dec 2003 och Mån 19 jan 2004

Graviditetsmånad 2 är mellan Tis 20 jan 2004 och Mån 16 feb 2004

Graviditetsmånad 3 är mellan Tis 17 feb 2004 och Mån 15 mar 2004

Graviditetsmånad 4 är mellan Tis 16 mar 2004 och Mån 12 apr 2004

Graviditetsmånad 5 är mellan Tis 13 apr 2004 och Mån 10 maj 2004

Graviditetsmånad 6 är mellan Tis 11 maj 2004 och Mån 7 jun 2004

Graviditetsmånad 7 är mellan Tis 8 jun 2004 och Mån 5 jul 2004

Graviditetsmånad 8 är mellan Tis 6 jul 2004 och Mån 2 aug 2004

Graviditetsmånad 9 är mellan Tis 3 aug 2004 och Mån 30 aug 2004

Graviditetsmånad 10 är mellan Tis 31 aug 2004 och Tis 28 sep 2004

Du är i trimester två

Trimester ett är mellan Tis 23 dec 2003 och Tors 25 mar 2004

Trimester två är mellan Fre 26 mar 2004 och Fre 25 jun 2004

Trimester tre är mellan Lör 26 jun 2004 och Tis 28 sep 2004

Beräknad förlossning: Tis 28 sep 2004 ( 96 dagar kvar till förlossning)

Hjelp - jeg går over i tredje trimester alt på lørdag :o

Trodde det var flere uker til enda jeg. Er ikke det i utgangen av uke 28 da??? Eller er det i inngangen av uke 28?!? :klø: Klager ikke jeg :wink:

Skrevet

Ble plutselig så :Gjesp: . Tror det er på tide å legge seg for å :sove:! Mannen er enda ikke kommet hjem så jeg får holde senga varm for han. Synes jeg ser trynet på han når klokka ringer i morgen. Kommer til å være et eneste stort kjempe :Gjesp: hele fyren. Håper han koser seg iallefall. Skal ordne klart så han kan hoppe i dusjen når han kommer hjem.

Nå må jeg løpe å finne en LINK. Fikk sånn ekkel halsbrann. Tusen takk til fyren som fant opp LINK :blomst_opp:

NATTA!!!!! :vinke:

Skrevet

Fotoknudsen, leilighetsalbum!

Skrevet

Tredje trimester begynner på 27+1 :) Moro å ha kommet så langt :Nikke:

Jeg går inn i min 30. uke i morgen :hoppe: Jammen ikke lenge til vi får se nurkene våre da :D

:sove: godt!

Gjest Anonymous
Skrevet

Goood helg Monja :D -Takk for hilsen i dagboka mi - skal følge med på deg ganskenøye nå :D

Skrevet

Hvor høyt blir barnet ditt? Finnes jammen meg en formel for å regne ut alt nå for tiden:

Et grovt mål på slutthøyden til gutter og jenter kan du finne ut etter denne formelen:

Slutthøyde gutter = (Fars høyde (i cm) + (Mors høyde i cm + 13)) : 2

Slutthøyde jenter = (Mors høyde( i cm) + (Fars høyde i cm – 13 cm)) : 2

Den høyden vi da får ut er en grov beregning, og vi bør ha et slingringsmonn på 10 cm opp og ned for å være noenlunde sikre.

Bomma med omtrent 6 cm på meg..... :wink:

Skrevet

Skal se innom soverommet i albumet ditt, Middis!!!

Hører Kverula skryter av det så jeg er spent nå :-D

Kjempemoro å ha kommet til tredje trimester, meta :hoppe:. Begynner på 27+0 i morgen og er altså snart inne i min 28. uke. Synes fortsatt ikke det er lenge siden jeg fant det ut, så tiden virkelig flyr......Vi kan bare glede oss til å se nurkene våre. Lurer fælt på om det er gutt eller jente jeg da....Fosterlyd har vært på 145, 150 og 135, men skal måle på tirsdag til legen og på onsdag til jordmor også. Vet jo at det ikke er til å stole på, men så gøy å gjette..... :wink:

Takk Kverula! Du får kose deg masse i helgen du også.

Og god helg til Limbo også. Så koselig at dere skal prøve å få en baby til. Kommer nok til å være hyppig innom dagboka di jeg og :wink:

Skrevet

Hvis man trenger et slingringsmonn på +- 10 cm så synes jeg ærligtalt ikke at regnemåten er så mye verdt jeg da, men det er nå også bare min mening. Er litt forskjell på å bli 160 og 170 cm for likssom..

Men egentlig skulle jeg bare ønske deg en god helg! :klem:

Jennifer

Gjest Anonymous
Skrevet
Og god helg til Limbo også. Så koselig at dere skal prøve å få en baby til. Kommer nok til å være hyppig innom dagboka di jeg og :wink:

:kose: må jo bare følge med her nå. Var innom SIR sine sider i dag og leste om smertelindring :ler: snakk om å forberede seg da :hoho:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...