Gå til innhold

Monjas lille røde

Fremhevede innlegg

Gjest Gjesta
Skrevet

:grine: å, så utrolig romantisk...og så vidunderlig vakkert...Blir helt rørt når du forteller sånt jeg, monja! *tørker en tåre i øyekroken*

Jeg tror kanskje en graviditet hadde vært noe for oss også, jeg vil også bli stelt og puslet med... :wink:

K

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Åh herreminhatt for en herlig mann :hjerte:

En herlig mann for en herlig jente..

Tenker han prater like fint om deg..

:hjerter:

Skrevet

:grine:

Blir nesten litt rørt selv jeg.

Han gjør så mye fint synes jeg. Spesielt blir jeg helt satt ut hver kveld når han ligger men munnen helt inntil magen min og synger "So ro lille mann" og "Når trollmor har lagt sine 11 små troll" til babyen. Det er så vittig, for når han synger kjenner jeg hvordan den lille snur seg etter stemmen hans.

Han er en fantastisk mann, og han er min mann :hjerter: Og jeg er så utrolig utrolig glad i han.....

Han sier iallefall masse flotte ting til meg, Jinx :hjerte: Mangler ikke på komplimenter, klemmer og oppmerksomhet her nei :wink:

Skrevet

Det høres veldig idyllisk ut i Monja-heimen :Nikke:

Men det bekkenet ditt må du passe på. Det hørtes ikke noe særlig ut. Har du prøvd fysioterapi eller noe? Det kan hjelpe. Bekkenbelte kan også hjelpe. Holder bekkenet sammen.

Skrevet

:vinke: klokka er 04.46 :o , men jeg får ikke sove..... :cry:

Aner ikke hvorfor egentlig. Har ikke spesielt vondt i bekkenet, ligger bare og snur meg hele tiden. Har gjort det en times tid. Nå orket jeg ikke mer og fant ut at det var bedre å stå opp en tur. Ordna urinprøven til kontrollen idag (ingen skal si det ikke er morgenurin :wink: ) og skal snart ordne meg litt mat. Kan ikke sitte her på tom mage, for da blir jeg bare kvalm kjenner jeg.

Jeg har ikke prøvd bekkenbelte, meta, eller fysioterapi for den del. Men jeg skal på svangerskapskontroll til legen idag så jeg skal ta det opp med han. Synes jo egentlig ikke at jeg er plaget heller da, men det er nok bare noe jeg tror....... :roll: Får høre hva han sier om fysioterapi også. Har hørt at det kan bli verre av det så jeg kvier meg litt :-?

Skrevet

Sånne søvnløse netter medfører hodepine :(

Og nå er jammen babyen i magen vært våken en stund også. Stakkar h*n er jo vant med at mamma'n ligger og snorker nå. Heldigvis er h*n ikke avhengig av min dagsrytme for å fungere.....

Nå er det bare 30 minutter til mannen skal opp også, så skal vi levere bil på verksted klokka 8. Så skal jeg ta blodprosent og få analysert urinprøve klokka 08.30 mens han er på jobben i 20 minutter. Etter det skal jeg hjem for å slappe av for kontrollen er ikke før klokka 14 :o Så uendelig lenge til...... :cry: Mannen har tatt fri idag for å være med på kontrollen (nytter på når han fortsatt er 100% sykmeldt, men jobber litt på aktiv :wink: ).

Skrevet

Tror jammen han får frokost på senga idag jeg :wink::hjerte:

Det har han virkelig fortjent...... :Nikke:

Gjest gjesta
Skrevet

Søvnløs natt?? Bare vent - litt sånn ut på dagen kommer vel :Gjesp: - følelsen sigende.

Lykke til på kontroll!

:klem:

Gjest Gjesta
Skrevet

Du har hatt en søvnløs natt du altså. Begynte å lure, skjønner du, når jeg så tidspunktet for innlegget ditt i dagboka mi! Det var lovlig tidlig! :wink:

Nå har jeg sendt deg og middis en mail med noen bilder fra stua mi med de nye gardinene i! Og så et bilde fra hytta!

Ha en god dag, vennen min!

K

Skrevet

Nei nei og atter nei! Det er IKKE undertegnede som har stjålet finværet. Her er det øs pøsende regnvær og mørkt og tirst. Hadde det ikke vært grønt utenfor hadde jeg trodd det plutselig hadde blitt oktober. Men det er godt jeg ikke behøver å gå ut i allefall! :jobbe-hjemme-smiley:

Så du hadde vært på tidlig dagbokrunde i morges ja. Ikke så ofte noen skriver innlegg i min bok før klokka 6 om morgenen i allefall.. Må være utrolig slitsomt å ikke få sove. For meg personlig er nok søvn alfa og omega for at jeg skal fungere ordentlig. Men som småbarnsmor er kanskje en god natts søvn å betegne som den rene luksus? :wink:

Håper du får litt ut av dagen din allikevel Monja og lykke til på kontroll!

Jennifer

Skrevet

Jeg fikk noen timer på puta fra klokka 11 til klokka 13 da. Deilig.....Og nå er jeg kjempetrøtt igjen :Gjesp:

Tenker det var flere som ble overrasket over tidlig besøk ja :sjarmor:

Har vært på kontroll idag - og har ikke sansen for kontroll hos lege (:gå-inn-for-å-like-jordmor-likevel-smiley:). Det var liksom gjort på 10 minutter og papirene mine var ikke tilfredsstillende utfylt - for min del da :wink:

Jeg testa positivt på nitritt og hadde noen spor av proteiner i urinen idag, men likevel ville ikke legen min foreskrive noe medikamenter. Jeg mener nemlig selv at jeg har en begynnende urinveisinnfekjon. Han ville ha det under oppsikt, og at jeg skulle ta med ny prøve til jordmor i morgen. Gleder meg til å høre hva hun har å si da. Vil jo ikke at det utvikler seg til nyrebekkenbetennelse heller :cry: Om det fortsatt er det samme resultatet i morgen skal jeg kreve å få resept :Nikke:

Forekomst

3-8% av alle gravide har mer enn normale mengder bakterier i urinen uten å ha tegn på infeksjon. Vanligst er tarmbakterier. I en del tilfelle vil dette etterhvert føre til en infeksjon i nyrer eller urinveier. Akutt blærekatarr eller nyrebekkenbetennelse rammer 1% av alle gravide, og er en av de vanligste komplikasjonene til et svangerskap. Asymptomatisk (uten symptomer) bakterier i urinen behandles hos gravide.

Behandling

Behandlingen er en antibiotikakur tilpasset graviditeten, dvs.med ikke fosterskadelig medisin og en kur av noe lengre varighet enn ved en urinveisinfeksjon hos ikke-gravide. Iblant kan en infeksjon i urinveiene "trigge" rieaktivitet i livmoren, og derved fremkalle fødsel.

Tror du at du kanskje kan ha en urinveisinfeksjon bør du få undersøkt urinen din så snart som mulig.

Bortsett fra det lå verdiene mine på et helt OK nivå. Hadde 11,9 i blodprosent (gått opp 0,1 siden sist), blodtrykket var 130/85 (ligget på alt mellom 120/80 og 140/90 hittil) og symfyse-fundus målet (livmormålet) lå på 26, som er over gjennomsnittet. Regner med at det går ned i morgen, for leger er litt rausere med målet enn jordmødre :ler: Fikk også høre et hjerte som slo, men han hadde jo såklart ikke tid til å lese av hvor mye fosterlyden var på. Gleder meg til i morgen jeg. Jordmor gjør alt litt mer organisert hun. Tar seg liksom tid. Så havna jeg på gangen med ny sykmelding - ut august, ny time 12. august og et ark over masse blodprøver jeg må ta :o :grine:*kommer ikke unna stikkingen i morgen heller*

Skrevet

Takk for blomst, Middis!

:kyss:

Mannen er ute og skifter støtdempere på Opelbilen. Må gjøre det nå for å få den EU - godkjent, ellers kommer vel en eller annen med svææær tang og klipper av skiltene :o Men det høres ikke ut som om det er noen enkel jobb han holder med på da. Begynte å bli litt småirritert når jeg var ute i sted og spurte hvordan det gikk - sikkert tegn på at han har problemer :-? Så jeg lot han være og tusla inn igjen..... :-) Og om han ikke får det til ligger det an til busstur i til byen i morgen, for bil nummer to er fortsatt på verksted. Litt garanti-reparasjoner, og så orka jeg ikke å hente den idag. Tufsen meg :klaske:

Skrevet

Hodepine!!! :evil:

Tror jeg labber og hviler hodet på puta et minutt til jeg.

*savner TV fælt nå ja :cry: *

Skrevet

Nå har vi vært en måned eller noe uten TV, og nå begynner også jeg å merke suget etter den. Må få ordna bordkledning på veggen der den skal henge sånn at vi får opp parabolen igjen. Trist når det regner ute og vi ikke har noe å hvile øynene på :(

Nå har jeg vært ute og hjulpet mannen med den ene demperen på bilen - jada, han holder på med den første enda :trøste: Stakkaren plagdes skikkelig med å få det hele sammen igjen så han trengte en hjelpende hånd :-) Da var det gjort på 15 minutter da. Tror nok ikke han drøyer flere timer før han spør om hjelp på neste. Til tross for stoltheten :ler:

Men det er jo helt forferdelig ute! KNOTT overalt :o Heldigvis biter de ikke meg, men mannen er innsmurt i jungeolje og har dratt en knotthatt over hodet så han så litt komisk ut der han lå halvveis under bilen :ler2:

Håper hen er inne i rimelig tid, for vi må vaske klærne hans i kveld. Ligget og velta seg ute på gårdsplassen og så skal han ha dem på jobben i morgen. Det er ikke mye valg da......Så får jeg vaska litt av mitt også.

*har bare 4 gravidtruser så jeg må til stadighet smette dem med en vask så jeg har ren til dagen etter :wink: *

Skrevet

Heisann hoppsann, monja!

Bare værdamen som er inne og sprayer litt med myggspray så knotten forsvinner fra monja-mannen!

Håper det går greit med reparasjonene, det hørtes litt kjedelig ut. Men det er fint å ha nevenyttige menn, da! Hr. Sau har alltid holdt på med å mekke bil, så dette hørtes kjent ut... Kanskje du må være litt ekstra snill med ham når han har fått av seg mygghatten? Noe godt å spise eller noe? Eller kanskje bare litt ros? Forresten, det har han kanskje allerede fått?

Ha en fin kveld, monja! :klem:

Skrevet

Husker du på å drikke mye vann da ??

Tenker på hodepinen din...

Lyster til å gi deg en bukett med slike :dagensrose:

Skrevet

Endelig er mannen ferdig med bilen. Måtte ile hjelpende til en gang til, men det gikk raskt da. Nå skal han få slenge klærne sine i vaskemaskina, ta seg en varm og god dusj og få litt mat i kroppen. Han har vært så flink så :hjerte: Deilig med en mann som kan gjøre det meste selv - sparer oss iallefall for mange 1000 lapper :-) Som jeg kan bruke på annet..... :wink:

Skrevet

Tror jeg drikker nok, Jinx. Synes jeg har med Imsdalflaska hele tiden jeg. Tror nok hodepinen nå kommer av at jeg sov så dårlig i natt og at jeg sitter her og glaner på PC skjermen til øynene er helt tørre :blodsprengt-på-øynene-smiley:

Søskenbarnet til mannen kom innom med voksipose og vippestol som vi har kjøpt av henne. Pent brukt og billig billig :sjarmor:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...