monja Skrevet 1. juli 2004 Forfatter #2061 Skrevet 1. juli 2004 Idag slo jeg på stortromma og helt til klokka 09.15 Deilig! Det siste jeg husker er at mannen ville ha en "ha-det-bra-nuss" før han dro på jobb litt etter 06.03. Siden har jeg vært langt inne i drømmeland. Ikke måtte jeg opp på do i natt heller. Herlig! :-D Snakka med jordmor i går om dette med at gravide anbefales å sove på venstre side for å lette oksygenopptaket og blodgjennomstrømmingen til fosteret. Jeg klarer ikke å sove bare på venstre side whatsoever, men hun sa at så lenge de så at babyen vokser er det ikke så nøye. Det som er faren er at livmor legger seg på den store arterien som frakter blodet til og fra hjertet og gjør at det blir trangere for blodet å komme gjennom. Dette skjer oftest når man ligger på høyre side og ryggen, men så lenge det ikke er ubehagelig for meg å ligge sånn kunne jeg godt gjøre det. I verste fall kan en stakkar svime av når man ligger på ryggen :o Har ikke ubehag med det enda, men så mange ganger som jeg snurrer rundt i senga mi om natta rekker nok ikke kroppen å reagere på det en gang Så det er altså ingen fare :lettet:
monja Skrevet 1. juli 2004 Forfatter #2062 Skrevet 1. juli 2004 HURRA FOR LILLEBROR SOM BLIR 24 ÅR IDAG
Gjest Gjesta Skrevet 1. juli 2004 #2063 Skrevet 1. juli 2004 I fjor planla vi bryllup å denne tiden, i år er det baby vi venter på......hva skal vi gjøre neste år?!? :klø: Da venter dere nok lillebror/lillesøster, da, vettu! K
monja Skrevet 1. juli 2004 Forfatter #2064 Skrevet 1. juli 2004 Eller kanskje vi bare nyter sommeren og drar på ferie?
monja Skrevet 1. juli 2004 Forfatter #2065 Skrevet 1. juli 2004 Dagens middag: Gratinert blomkål. Del blomkålen i buketter og kok den såvidt mør i litt vann. Bruk kokevannet til å lage hvitsaus. Smak sausen til med salt og pepper og litt muskat. Legg blomkålen i et ovnsfast fat og hell hvitsausen over og strø på litt hvit ost og gratiner til osten er smeltet og gylden. Før servering strø over litt sprøstekt bacon Eller server som tilbehør til stekt/grillet kylling avt annet kjøtt.
Chiquita Skrevet 1. juli 2004 #2066 Skrevet 1. juli 2004 Bruker du ikke et egg i "hvitsausen" når du skal lage grateng? DET er i allefall kjempegodt, og "gjør seg" skikkelig når den skal inn i ovnen
monja Skrevet 1. juli 2004 Forfatter #2067 Skrevet 1. juli 2004 *noterer egg i hvitsausen* Det skal jeg jammen prøve
monja Skrevet 1. juli 2004 Forfatter #2069 Skrevet 1. juli 2004 På tide og hvile litt igjen.... Mannen er i banken og skal gjøre om diverse trekk til diverse kontoer, men det finner jeg så kjedelig at det får han gjøre alene.... Eneste jeg vet er at det kommer til å gå 10 000 fra hver vår lønnskonto over på budsjettkonto hver mnd (totalt 20 000). Så skal alle lån og regninger trekkes fra den istedet for at noe trekkes her og annet der - og til slutt går alt i surr Nå skal det som eventuelt blir stående til overs på budsjetten stå der til neste måned for plutselig er det en måned med masse regninger Og selv med et trekk på 20 000 pr mnd har vi 9000 igjen å leve for. Det skal vi nok klare selv om det kan bli tøft av og til. Alt i en overgangsperiode.... :-) Så må jeg til byen for å handle middag, men jeg tror jeg venter til min kjære kommer hjem. Og i kveld skal vi på bursdag til min lille bror. Nåja, han er ikke så liten lenger da - 24 år idag :-D
Jinx Skrevet 1. juli 2004 #2070 Skrevet 1. juli 2004 I fjor planla vi bryllup å denne tiden, i år er det baby vi venter på......hva skal vi gjøre neste år?!? :klø: Da skal vi vente på barn nr 2
monja Skrevet 1. juli 2004 Forfatter #2071 Skrevet 1. juli 2004 Middagen idag var nydelig. Stekt kyllingfilet med poteter og gratinert blomkål Elsker blomkål så jeg hadde mer enn gjerne gumla i meg hele greia rå jeg Og i ettermiddag var vi hjemme hos mamma og pappa fordi lillebror ble 24 år idag. Han fikk to svære badelaken og et gavekort på 200 kroner fra oss. Synes det er helt OK å gi han "husmorartikler" ettersom han er student og til høsten flytter til Oslo i egen leilighet etterhvert. Kjæresten hans hadde kjøpt flere lysestaker og duker til han, for det er sånt han ikke kjøper selv iallefall I tillegg fikk han penger, lottokupong,sko, et smykke og litt servise i gaver. Skal ikke klage den gutten. I ettermiddag ble en grå og dyster dag snudd til sol fra knallblå himmel - igjen, men det spørs hvor lenge det varer da. Hadde jo vært kos med en hel dag med sol, eller kanskje en helg til og med, men det tviler jeg på at blir med det første. Mannen fikk iallefall klippet plena så nå ser det ikke ut som en åker lenger Fikk med skinnpose og to juniordyner fra mamma og pappa idag. Hun hadde sendt dem på rens så de skal være klare til bruk nå. En god dundyne til vinteren og en tynnere til sommeren. Tenker de blir gode til neste sommer/vinter jeg. Litt tidlig å starte med juniordyne nå da. Må nok ha babydyne først
monja Skrevet 1. juli 2004 Forfatter #2072 Skrevet 1. juli 2004 Da skal vi vente på barn nr 2 Selv om graviditet gjør godt for brunfargen på sommeren tror jeg nok vi drøyer den litt lenger med nummer to
monja Skrevet 1. juli 2004 Forfatter #2073 Skrevet 1. juli 2004 Tror jeg tusler til sengs jeg. Ble plutselig så trøtt Men så har det vært litt hektisk idag også da. Natta!
Gjest Monster Skrevet 1. juli 2004 #2074 Skrevet 1. juli 2004 :-) Fint du skriver litt i boken min da Monja Nå er det ikke lenge til jeg og min kjære kommer nordover altså Da må du møte oss , hadde vært morro . Det er liksom alt for laaaaaang tid siden vi har møttes :-) Men så har jeg da ikke vært så mye oppover heller da Trives så godt her nede vet du , sånn det er det når man har funnnet sin rette for livet Håper dere har det bra og at bebbisen har det topp :-) Leser mye i boka de skjønner du , må lese hva du skriver hver dag jeg... hihi begynner å bli skikkelig avhengig av denne siden , det står så utrolig mye bra her
Jinx Skrevet 2. juli 2004 #2075 Skrevet 2. juli 2004 God morgen sprudlende Monja.. :hjerter2: Tuuuuuuuuusen takk for den største bukett med roser jeg noensinne har fått.. Kjempe glad i deg !
monja Skrevet 2. juli 2004 Forfatter #2078 Skrevet 2. juli 2004 Ah, besøk...... De rosene var absolutt fortjente, Jinx! :klem2: God helg til Kverula og Jennifer også Idag sov jeg også til kvart over ni. Hadde en ganske så strabasiøs natt så det var deilig. Satt i bilen til byen klokka halv ti, så det er ikke en rolig morgen her i huset nei. Måtte plutselig ha søppelbøtte til badet Og så viste det seg at vi måtte ha nye dekk foran på Opelbilen, og etterpå når jeg sjekka konto viser det seg at vi har 1044 kroner å klare oss på til mannen får lønn den 12. juli Ligger ikke an til mange utskeielser framover nå nei..... Men det var nødvendig da. Og alt annet jeg driver og kjøper for tiden er mindre nødvendig, så det er kanskje sunt med litt kjøpestopp framover?!? :klø: Av og til blir jeg så irritert på det at vi bygger på for tenk så masse penger vi hadde hatt i sommer om vi ikke hadde gjort det - men i neste sekund visste vi jo at det kom til å bli stramt denne sommeren på grunn av tilbygget - og det er jo en investering til oss selv da. Må liksom ofre litt. Dessuten hadde vi sikkert måttet bygge på til neste år likevel
monja Skrevet 2. juli 2004 Forfatter #2079 Skrevet 2. juli 2004 Ute skinner forresten sola, men det er mange mørke skyer rundt omkring så jeg lurer på om det blir torden jeg? Iallefall regn..... Typisk det når jeg har hengende ute og en ny maskin i gang. Krysser fingre for at det holder seg en stund til.
monja Skrevet 2. juli 2004 Forfatter #2080 Skrevet 2. juli 2004 Kjøpte sko idag. Vagabond lærsko til mannen, Skofus lærsko (str 21) til den lille og et par gode (flate!) sko til meg (husker ikke helt hvilket merke, men de ligner litt på joggesko, utrolig gode å gå i ). Ble litt sjokka over prisen på sko til småbarn - 399 kroner :o , mannen min sine kosta 849 kroner og mine kosta 199 kroner. Det som er så genialt er at skoringen har kjempesalg på diverse rester, så de tre parene kom på den vanvittige sum av 200 kroner tilsammen :-D Me like......
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå