Gå til innhold

Monjas lille røde

Fremhevede innlegg

Skrevet

Må jo skrive ferdig nå jeg, for jeg regner med at ettersom det er kommet Hobbitt føtter alt er nok Hobbitt hender også like rundt hjørnet :o . Blir strevsomt å skrive med bare en finger eller noe. Synes jeg ser meg selv sitte her med fingre stive og store som tømmerstokker :sjokk::Hehe:

Derfor storinnrykket nå :tunge1:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Endelig ferdig med å vaske stuegardiner.....Det er bare 6 lengder, men de er så svære og tykke at det bare går tre av dem i maskina av gangen. Derfor er det et sabla styr hver gang jeg skal vaske dem. Mannen har vært snill og hengt dem ute, for hvor i allverden skal jeg ha dem inne :klø:

Håper det fine været som plutselig åpenbara seg holder en stund så de tørker nå da. Men det er vel for mye å håpe på her det :-x

Lurer på om lillevenn i magen synes jeg sitter for mye her, for hver gang jeg tar meg selv i å sitte framoverbøyd med albuene på databordet sparker h*n som bare det inni her. Begynner jo å bli redd for at jeg klemmer h*n. Akkurat som jeg er redd for å klemme h*n når jeg ligger :roll: Lurer på om det er en medvirkende årsak til at jeg innimellom sover så dårlig?!?

Nå skal jeg jage inn mannen tror jeg. Han begynner å kjøre lokalavisa i morgen - i tillegg til 50% på jobben så han må opp klokka 5 stakkars. Blir ikke å legge seg ved midnatt da nei :fy:

Men han er flink da. Holder på med bordkledning nå, der som parabolen skal henge :ler: Han ble nesten ferdig med det innvendige taket også, men så mangla det såklart 3 plater..... :evil: Må få tak i det i morgen....

Tror jeg skal sjekke konto jeg..... *uno momento*

Skrevet

.........579 kroner :sjokkert:

Og det skal holde til over neste helg. Mannen får lønn 12. juli.....Helt klart kjøpestopp her i huset :-?

Skrevet

:hoppe: Hellas vant EM finalen :hoppe:

Snakk om EM bombe!!!!

*og jeg har ikke sett en eneste kamp i EM :sjarmor: *

Skrevet

Nok en tidlig morgen..... :flekke:

Våkna samtidig som mannen da klokka hans ringte klokka 5, og fikk ikke sove mer. Ikke fordi jeg hadde noen plager av noe slag, men jeg var rett og slett ikke trøtt bare - straffen for å sove utpå på en søndagsmorgen :ler:

Jeg lå og leste til klokka var kvart på sju, men da ble jeg så kvalm at jeg måtte opp å spise. Alt er meget bedre nu.... :-)

Dessuten fikk jeg telefon fra en lettere fortørna mann for en stund siden. Han dro seg opp tidlig for å gå med avisen, men når han kommer dit klokka litt før 6 viser det seg at vikarbudet alt har levert ut alle :o Enda han skal jo ikke gå en gang :klaske: Og ettersom det tar over 20 minutter hver vei fra oss til byen er det ikke vits i å kjøre hjem heller før han starter på jobben klokka 7. Dakar mannen min - gjett om han skal få en blund på øyet når han kommer hjem :trøste:

Og gjett om lokalavisa skal få betale han full lønn for idag, med kjøring og alt :-x

Skrevet

Synes det er et helt styr å sove om natta jeg. Først hører jeg at vi ikke bør ligge på høyre side eller på ryggen, men jeg klarer ikke å sove på venstre side enda jeg prøver iherdig. Sovner alltid inn på høyre side og våkner på ryggen. Så må jeg ha en sammenbretta dyne mellom beina på grunn av bekkenet, som gjør det utrolig vanskelig og snu seg. Og skal jeg ut av senga klarer jeg ikke å gå ut fra siden, men må ake meg ned til fotenden og sette beina på gulvet der - takket være bekkenet det også. Og for ikke å snakke om halsbrann da. Måtte bygge opp hodeenden tidlig, men det hjelper.

sukk........ :roll:

Skrevet

5300 .......endelig :-D

Nåde den som sletter noe nå altså!!!!! :wink:

Skrevet

Dagens gjøremål:

- Lever sykmelding på Trygdekontoret

- .........

:oops: øh, ja, det var visst det hele :forvirra:

Skrevet

Skal innom mamma på jobben idag. Må låne symaskina hennes for jeg skal sy to kapper til de nye vinduene vi skla ha på kjøkkenet og det gamle soverommet vi har nå, og en sengehimmel til sprinkelsenga. Kanskje jeg til og med prøver meg på en beskyttelseskant til senga. Men da overgår jeg meg selv ja :o

Skrevet

Mannen snakka forresten med sjefen sin på avisa. Det viser seg at sjefen ba vikaren om å ikke gå idag alt på lørdag, men det har han tydeligvis ikke forstått (og så mumler de noe om at han er fra afrika, så det er sikkert derfor han ikke får med seg alt....blablabla) Uansett endte det opp med at mannen får utbetalt lønna til vikaren for idag og vikaren får ingenting.....Way to go :klappe: Skulle bare mangle at han får lønn for å slite seg opp klokka 5 på morningen.

*men hva om han ikke hadde sagt noe - da kunne jo mannen sovet hele uka - vikaren gått med avisa og mannen fått lønna?!?*

*ond monja :evil: *

Skrevet

:klappe: Endelig nådde du 5300 innlegg!!

Da var det 5400! Stå på, rekker du det innen kvelden??

Skulle bare mangle at ikke mannen din fikk lønn for i dag, selv hadde jeg nok blitt litt pissed over å stått opp på et tidspunkt som jeg ser på som natta til ingen nytte.

Vi våknet kl halv ti i dag og jeg syntes det var litt tidlig :oops:

Skrevet

5400 før kvelden???? :flau:

Nå skal vi ikke ta i heller da....Tenke jo å sette meg å sy litt idag jeg :wink: Men det er dette med å få helt dilla da. Holder på å ta meg opp på SnartMamma også med 100 innlegg på bare noen dager. Og jeg som trodde jeg aldri skulle nå 500 der før småen blir født?!?

Et lite regnestykke....100 delt på 3 dager = 33,33 per dag * ca 80 dager til småen har termin = 2666 innlegg :o *det er håp for meg der også :Hehe:*

Skrevet

Det går unna med skrivinga di, ser jeg. Helt imponert, jeg. Ha en god dag med mange skriblerier.

Gjest Gjesta
Skrevet

Hvordan har syinga gått i dag da? Flink du - jeg hater håndarbeid og sying, altfor utålmodig og lite nøyaktig, jeg... :roll:

Og grattis med 5300! :tommelsmil:

K

Gjest Gjesta
Skrevet

Hvordan har syinga gått i dag da? Flink du - jeg hater håndarbeid og sying, altfor utålmodig og lite nøyaktig, jeg... :roll:

Og grattis med 5300! :tommelsmil:

K

Skrevet

Sying..... :flau:

Må prøve å sette meg ned med det i morgen. Har aldri sydd en cm før så det blir spennende. Glad for at de gardinene jeg skal lage kapper av egentlig er hel-lengder, så det er bare å klippe av og legge opp. Må jo ha det litt enkelt sånn til å begynne med.

Nå er delingsvegg mellom de to nye rommene oppe, og mannen mener det vi skal ligge på blir ferdig til helga :hoppe: Så kanskje vi får sove på nybygd rom alt til lørdag..... :-D Det haster jo ikke så fryktelig med barnerom enda, og får vi flytta sakene våre fra rommet vi ligger på nå og inni det nye får vi lettere gjort om det vi har nå til kontor og gang. Skal opp en delingsvegg der også. Nå går det unna her ja.

Hadde akkurat hengt ut en ny klasvask idag og så åpna alle sluser seg :klaske: Typisk altså. Men nå skal det jammen meg få henge til det blir tørt også ja :-x

Har fått sovet noen timer i ettermiddag også, men får fryktelig hodepine. Tror nok det kommer av at jeg glemmer å ta ut linsene før jeg legger meg. Heldigvis er det dagslinser så det er bare å kaste dem etterpå. Enkelt!

Gjest Gjesta
Skrevet

Hm. Ikke sying? Og ikke mer enn 5321 innlegg, monja?

Hva holder du på med i dag, egentlig??? :wink::ler:

K

Skrevet

Sukk.. Jeg har ikke en gang en symaskin jeg! Ikke kan jeg sy heller, men det er nå en annen sak. Lærer jo aldri hvis man ikke prøver heller. Kunne jo låne en, men det hadde vært ok å hatt en stående som man kunne ta frem når man hadde lyst. Har tenkt på å sy noen putetrekk til putene i sofaen, men jeg mangler både mønster og symaskin så foreløpig er det kun på det-skal-jeg-kanskje-prøve-en-gang stadiet. Spørsmålet er om jeg noen gang kommer videre..

Her hadde det faktisk ikke regnet i hele dag, inntil klokka ble ca. 20, da åpnet himmelen seg her også. Men det varte ikke lenge da heldigvis..

Jennifer

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...