monja Skrevet 13. juli 2004 Forfatter #2201 Skrevet 13. juli 2004 Holder på å telle ned til neste jordmorkontroll. Den er på mandag så det er enda 5 dager til. Da er det tre uker siden sist, og det er sikkert de lengste tre ukene i mitt liv....Ser for meg de neste 10 ukene som lange år Men det blir forhåpentligvis hyppigere mellom kontrollene nå da. Håper det..... Og så UL om knappe 3 uker fra nå. Går jammen meg fort likevel dette. Lurer på hvordan målene er på den lille når vi skal på UL i uke 32. Tror det er uke 32 iallefall.....la meg se..... Skal etter mine beregninger være 32+2 når vi skal dit. Spent på målene som etter "normalen" skal være: Femur (lårbein): 6,2 cm BPD (hodemål i diameter): 8,6 cm MAD (magemål i diameter): 9,14 cm Husker jo at h*n var litt lang i lårbeinet på UL i uke 18, så det spørs om h*n har arvet pappa'n sin som var 57 cm ved fødsel :o
monja Skrevet 13. juli 2004 Forfatter #2203 Skrevet 13. juli 2004 Hm....nå har jeg klart å sitte her i tre timer likevel da :-? Men nå skal jeg gå å legge meg nedpå litt. Begynner å blir sliten....og mannen kommer snart hjem så da blir det litt liv og røre her. Skal nyte stillheten en liten stund nå. Bare i magen det ikke er spesielt stille. Lurer på om den lille blir hyperaktiv?
meta Skrevet 13. juli 2004 #2204 Skrevet 13. juli 2004 57 cm?? :o Jeg har også en høy mann, men han var ikke lang når han ble født.. Det var så fint skrevet det fra Gravid.. Skikkelig kos Må passe på å hvile litt da, hvis du blir sliten.. Jeg har ikke passet på siste uken og er pumpa. Har fortsatt ikke dusjet :oops: Kanskje på tide nå.. Ha en fin dag, Monja :dagensrose:
monja Skrevet 13. juli 2004 Forfatter #2206 Skrevet 13. juli 2004 57 cm ja, meta! Og mannen min er ikke spesielt høy nå heller - 183 cm bare.....Får håpe poden vår blir litt mindre, for hva skjer ellers med klær i str 50 og 56?!? Glad jeg la lista for nedre innkjøp på str 62, så vi har ikke skapene fulle av småklær altså. Det er nok bortkasta penger. Det var kjempefint skrevet det i GRAVID, og det passa helt perfekt. Fikk helt gåsehud da jeg leste det til deg også Kverula!
Gjest Mayamor Skrevet 13. juli 2004 #2207 Skrevet 13. juli 2004 57 cm - det var litt av en lengde på mannen din... Så fint skrevet om mannen din - blir helt rørt her jeg sitter... 1-2-3 så har du sittet lenge ved maskinen - kjenner til den der - dessverre... :oops: Klem fra Mayamor
monja Skrevet 13. juli 2004 Forfatter #2208 Skrevet 13. juli 2004 Nå har jeg et par timer - noe som medførte dunderhodepine. Bruker å få det når jeg sover på ettermiddagen Drikker bøtter med vann nå for å bøte litt på væsketapet og har tatt meg et par skiver brød med brunost. Håper det kommer seg etterhvert, men det hjelper neppe å sitte her . Mannen holder på å legge strie på soverommet vårt så jeg skal straks ile dit for å hjelpe han med å få malt vinduet. Var litt i tvil da jeg kjøpte oljemaling idag, men ble beroliget av ekspeditøren på malebutikken som sa at så lenge jeg hadde god lufting under og etter maling (og bare skulle male litt på et vindu) var det ingen fare. Godt er nå det. Og den vannbaserte Lady malinga vi kjøpte idag var også helt trygg. De solgte faktisk ikke Strax maling fordi det er for dårlig kvalitet på den. Jaja.... :-) Mannen var fryktelig lang da han ble født, og bare litt over 4 kg (så han var lang og slank) Mayamor. Selv var jeg bare 2880 gram og 49 cm så det er litt forskjell på oss der. Derfor er jeg fryktelig spent på utviklinga til den lille i magen nå.
Sandra Skrevet 13. juli 2004 #2209 Skrevet 13. juli 2004 Det er spennende dette her Monja! Tenk at babyene er godt over 1 kg nå, og tyngre skal de bli. Da jeg var på UL forrige torsdag veide han 1145 g Men 57 cm! Det var en stor gutt det. Håper det iallfall blir et gjennomsnitt mellom dere 2 da, for du var jo liten.
monja Skrevet 14. juli 2004 Forfatter #2210 Skrevet 14. juli 2004 Jordmor mente det kanskje ligger an til at det blir en helt gjennomsnitts stor baby, men også hun er spent på lengden. Da vi var på UL i uke 18 hadde h*n lårben som tilsvarte et foster i uke 20. Noe de mente tydet på at h*n er lang. Tror den lille i magen min skal veie rundt 1300 gram nå, men det er jo veldig individuelt. Står på barn i magen at de ikke er større enn 1100, men jeg tror ikke de opererer med helt gode tall. Gleder meg iallefall til å se på UL hvor stor h*n er.
Gjest Gjesta Skrevet 14. juli 2004 #2211 Skrevet 14. juli 2004 Hei vennen min! Bare en snarttur innom for å se hvordan det står til i monjaheimen! Blir spennende å høre hvor lang babyen deres er - en lett blanding av mamma og pappa er vel kanskje et godt tips! Jeg ser at mannen holder på i nybygget - og med denne farten blir det nok innflytting snart, tror du ikke? Det har gått utrolig fort, både med bygginga og svangerskapet, monja! Ønsker deg en fin dag! K *sniker meg (forhåpentligvis usett) ut*
monja Skrevet 14. juli 2004 Forfatter #2212 Skrevet 14. juli 2004 Her kommer du ikke usett forbi Kverula Det går raskt framover i monjaheimen for tiden. Jeg malte ferdig vinduet på soverommet vårt i går, og idag blir mannen ferdig med å legge strie. Så skal vi male to strøk og legge gulv. Forhåpentligvis ferdige med det i morgen. Da gjennstår å hekte på døra, og legge lister i gulv og tak, og så er det bare å flytte inn. Og det skal vi klare før helga Etter det er det kontoret som står for tur. Skal få tak i masse panel i dag, for vi har bestemt at veggene der inne skal være panel. Det er masse tapet på veggene og jeg ser ikke råd for å stå der å dra ned alt Dermed valgte vi en enklere løsning siden vi begge liker panel godt. Håper det blir ferdig i løpet av helga. Og til slutt er det barnerommet. Der mangler det noen plater på veggene, vindu og det meste enda, men det er liksom ikke det rommet som må stå først ferdig da. Og til slutt skal kjøkkenet males ferdig. Satser på å være ferdige med alt til babyen kommer. Iallefall innvendig. Det står igjen en del ting utvendig, som bordkledning og beising på tilbygget, skifting av tak på hele huset og den nye verandalignende trappeavsatsen foran inngangsdøra. Må passe på at mannen ikke sliter seg ut heller..... Tror han er glad for at det kommer 3 uker ferie i august :-)
Midnattsol Skrevet 14. juli 2004 #2213 Skrevet 14. juli 2004 Jøss, her går det virkelig unna. En skikkelig arbeidskar, monjamannen. Det er bra! Du skulle sende han hit etterpå ja? Nei, han får vel nok å gjøre framover så en velfortjent ferie er på sin plass. Kjempespent jeg også på den lille. Tiden har gått utrolig fort, det nærmer seg med stormskritt dette. *nattaklem*
monja Skrevet 15. juli 2004 Forfatter #2214 Skrevet 15. juli 2004 Har endelig klart å pelle meg opp i rett tid på morgenen. Oppe før klokka 7 er ikke ille. Var ikke spesielt trøtt heller da, men det er kanskje ikke så rart når jeg sover halve dagen og litt på ettermiddagen? Har sovet mer de siste 6 månedene enn i hele mitt liv tilsammen kjennes det ut som Men jeg får vel igjen for det når poden er kommet på utsiden av magen tenker jeg Igår malte jeg første strøk på en og en halv vegg mens mannen la ferdig strien på resten av rommet. Til min store frustrasjon kom skøtene mellom platene på veggen litt for tydelig fram - til tross for iherdig sparkling - men det må jeg vel bare lære meg å leve med :-? Skal male første strøk på resten av rommet idag, og forhåpentligvis klarer vi andre strøk også. Håper på at det holder med 6 liter maling, men det ser egentlig dårlig ut. Tror vi må ha 9 liter, for sponplater trekker masse maling for å mettes :-x Så skal gulvet legges i morgen, og lister såklart. Da er det jammen meg klart for innflytting i morgenkveld, en uke etter planen. Jepp, monjamannen er et skikkelig rivjern når han starter, Middis :-D Iallefall nå når han får holde på med noe han elsker. Å bygge nytt og omgjøring av gammelt er en lidenskap han har. Passer jo meg perfekt
monja Skrevet 15. juli 2004 Forfatter #2215 Skrevet 15. juli 2004 Fikk brev fra Lånekassen igår: Vi bekrefter med dette at utdanningslånet ditt i Lånekassen er innfridd
monja Skrevet 15. juli 2004 Forfatter #2216 Skrevet 15. juli 2004 Og så fikk jeg brev fra NKI med karakterutskrift. Det var jammen meg på tide. Det er ikke sikkert NKI synes det er viktig å sende ut utskrift når det gjelder bare ett fag, men når karakteren er 6 synes jeg det er viktig å få den. Den skal jo tross alt legges med i papirene mine fra videregående sånn at den drar opp snittet litt. Men nå er det også i orden, etter 6 lange år :-x
monja Skrevet 15. juli 2004 Forfatter #2217 Skrevet 15. juli 2004 Idag virkelig høljer regnet ned..... :o Det er nesten så jeg lurer på om vi kommer til å flyte bort når som helst. Skikkelig sommervær ja *hjelper ikke at jeg ønsker meg levelige temperaturer nå det ikke er oppholds* Kommer ikke inn på SnartMamma sine sider idag heller jeg Og nå er jeg inne på barn i magen sine sider istedet, men der er det blitt helt ny layout, som ikke gir riktig info en gang så det er ganske håpløst det også. Nei, takke meg til KG
monja Skrevet 15. juli 2004 Forfatter #2218 Skrevet 15. juli 2004 Koser meg med jordbær Krone is fra Diplom jeg Har funnet ut at det å kutte ned på PC bruken nok har bedret hodepineplagene mine en del. Så nå skal jeg begrense bruken litt, men det betyr ikke at jeg ikke skal være innom her hver dag. Tror nok jeg kommer til å titte innom på morgenen når jeg er alene hjemme, og så skal jeg bruke mer tid på mann og hus utover dagen. Likevel kjenner jeg at 90 minutter gjør noe med hodet. Akkurat som om jeg blir nummen på høyre side, fra panna og litt oppover og etterhvert kommer vondtene. Tror dessuten en time til optiker kan gjøre godt På tide å slenge seg i dusjen tror jeg. Hadde tenkt meg innom på jobben idag så er jeg ferdig med det "pliktløpet" på en stund Senere idag skal jeg og gubben innom for å se i svømmehallen. De åpner igjen idag etter ett års oppussing så det blir gøy å se hvordan det ser ut der. Planen er jo å etterhvert begynne litt der for å forbedre bekkenplagene mine.
meta Skrevet 15. juli 2004 #2219 Skrevet 15. juli 2004 Fikk brev fra Lånekassen igår: Vi bekrefter med dette at utdanningslånet ditt i Lånekassen er innfridd OI :o Misunnelig Mitt lån er innfridd i 2000 og ørt og fjørti Sm er virkelig irriterende om dagen Kommer jo ALDRI inn jo Men du.. Du skulle jo legge ut magebilder.. Har ikke sett noe mer til det?? Hadde vært spennende å se Håper det går greit på jobben da. Burde vel innom min jobb om en stund jeg også.. Nå er sjefen på ferie, så kanskje det var en god ide å gjøre det nå
Malou Skrevet 15. juli 2004 #2220 Skrevet 15. juli 2004 Mitt lån er innfridd i 2000 og ørt og fjørti Mitt også! Jennifer
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå