Gå til innhold

Monjas lille røde

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg var inne i albummet og kikket etter bilde av soverommet jeg, men jeg kunne ikke finne noe. Det er kanskje ikke godkjent ennå? Forøvrig så jeg det jo sikkert i natt allikevel.. :wink:

Håper du får sove litt i natt da, selv om du har sovet bort nesten hele dagen! :klem:

Jennifer

Skrevet

Kjempefint soverom, monja. Fikk lyst til å bare legge meg godt til rette i senga, for den så GOD ut! Kan være godt fornøyde med resultatet, lyst og fint.

Drømte forresten om deg i natt jeg. Og Kverula, Diva og Skusla. Husker ikke helt hva, men dere var der alle sammen. Tror vi var på en tur ellerno. hehe

Skrevet

Det kommer et bil de av soverommet i albumet hvert øyeblikk nå. Sånn akkurat HER :wink:

Det var kjempegodt å endelig sove på det nye rommet og jeg har faktisk ikke vært oppe en eneste gang i natt. Sov godt også - helt til klokka 6 :ler: :oops:

Skrevet

Er litt stolt av putene som ligger på senga også, for de har jeg sydd all by myself :sjarmor:

*skal straks igang med 3 til*

Skrevet

:hoppe: 30+0 idag :hoppe:

Endelig er jeg inne i min 31. svangerskapsuke, og nå vet jeg at i løpet av 12 uker kommer babyen ut uansett. Det er så spennende. Dette skjer i løpet av denne uka:

Uke 31: Nå har babyen din blitt ca 37cm lang og veier ca 1300g. Babyens hud er rosa og begynner å bli glattere fordi underhudsfettet har begynt å komme. Pupillene reagerer på lys og babyen merker hvis det kommer sollys på mors mage.

Babyens hjerte slår med mellom 110 og 160 slag i minuttet. Takten kan variere kraftig og det er helt normalt når babyen er så liten som den er nå.

Nå når livmoren din midt mellom navlen og brystbenet.

Svangerskapskløe er en ikke så vanlig plage, men plagsom. Man vet ikke hva det kommer av, men at man på noen kan finne forhøyede leverfunksjonsprøver, derfor bør du si fra til lege/jordmor dersom du er plaget. Slik at du kan få tatt leverfunksjonsprøver.

Skrevet

Idag har det vært irriterende varmt i sola - takker for skygge :oops: Men det er flott at det er fint vær da, for som vanlig vasker jeg klær og det skal bli herlig å henge de utendørs for en gangs skyld.

Har egentlig fått utretta noe idag også:

- Leverte retur på 11 sponplater vi ikke fikk bruk for

- Kjøpte mer spiker

- Kjøpte div. ledninger for å legge om litt strøm på egen hånd.

- Hjalp svigerinna med å skru ned parabolen og flytte den til hennes nye hus.

- Besøkte venninne B som enda ikke har faått baby, men som er svær som en hval og hadde det fryktelig varmt stakkars. Termin 20. juli, så det blir snart..... :wink:

- Henta et vindu hos mamma og pappa, som vi skal ha på stua. Dakar mannen - enda mer arbeid :ler:

Og så skal jeg vaske ut av klesskapene på soverommet vårt. Har vært brukt før så jeg vasker skikkelig :Nikke: Synes liksom de lukter litt institusjon jeg :roll:

Uansett blir det ikke mye utetid for min del idag. Har det best inne jeg :-)

Skrevet

Takk for at du ordna litt finvær til oss, selv om du ikke er så glad i varme for tida! :tommelsmil:

:endelig-sommervær-i-det-flate-landet-smiley:

Jennifer

Skrevet

Kan jo ikke bare tenke på meg selv, Jennifer :oops:

Nå har jeg vaska i skapene og fylt de med klærne våre. Det vil si: mannen sitt skap er stappa, men mitt er temmelig slunkent. Har jo pakka vekk det meste, og resten er til vask.... :roll: Men jeg får jobbe med å fylle det opp igjen etterhvert som våren nærmer seg.... :Nikke: Forstår ikke hvordan vi fikk alle de klærne inni ett dobbeltskap en periode :o Men så var det stappa og da. Nesten så det bulte..... :ler2:

Godt med litt fysisk arbeid for min sin del også, men jeg kjenner at jeg blir sliten i ryggen nå. Lar meg ikke stoppe likevel jeg....Ikke når jeg først har begynt med noe.

Nå skal vi til svigermor en tur...... :-)

Skrevet

Det var et fint soverom dere har fått dere, lyst og lekkert!

Etter tipset om kleshengere fra Max20 har jeg oppdaget en ny butikk og har bl.a funnet barnebøker i papp der til 20 kr. Med hull til fingre så Ida synes det er litt festlige allerede nå.

Gjest gjesta
Skrevet

Heisann! - og grattis med nytt soverom. Det så både lyst og koselig ut!

Også er det fint at jeg endelig har funnet ut hvor solen har tatt veien :roll: Sender du den nedover hit når du er ferdig med den??

:klem:

Skrevet

Gratulerer med nytt soverom!

Blir det for varmt hos dere, må dere gjerne sende ned litt varme til oss hutrende sørlendinger.. Vi kunne trengt å bli tint litt opp!

Ha en flott søndag!

Varm klem fra lilja

Skrevet

Sola? Den har visst rømt, så jeg tror dere får se sørover i retning pannekakelandet idag....Jennifer?!? Men noe av varmen er igjen enda, så jeg klager ikke. Fin klestørk :sjarmor:

Nå er det satt opp delingsvegg i det gamle soverommet vårt, som skal bli kontor og gang til de nye rommene. Mannen jobber iherdig idag også, så jeg har prøvd å gjøre litt husarbeid jeg. En maskin med oppvask, en del oppvask for hånd og to maskiner med klær. Det var jammen ikke ille på en søndag :ler2:

Og så skal jeg lage middag senere idag :sjokk:

Har tatt opp elgkjøtt, så det blir viltgryte idag. Men latskapen har fortsatt overhånd, så det blir posegryte da :oops:

Skrevet

Har bestilt gaveabonnement på "Jeger,hund og våpen" til mannen. Tror nok det faller i smak ja, og han har jammen fortjent det :hjerte:

Skrevet

Har forresten satt opp liste over hvem vi skal kjøpe julegaver til :nisse: . Prøver å få den mindre for hvert år, men det fungerer dårlig altså...... :roll:

Skrevet

Julegaver.........du har ikke misforstått nå....det er JULI ikke jul........ man skal tenke på sommer og sol (som er fraværende :roll: ) og hagearbeid og ferietid......

Skrevet
Julegaver.........du har ikke misforstått nå....det er JULI ikke jul.....

:forvirra: :klø:

Jul......

Juli.....

Jul......

Juli.....

:klø: :forvirra:

Men det er jo bare èn bokstav som skiller dem da?!?

Skrevet

:hakeslepp: Har ikke jeg tenkt på overhodet!!! Jaja.. LEENGE igjen.. Innen jul skal vi få barn og så skal vi flytte inn i nyte huset vårt (forhåpentligvis).

Jeg har forresten funnet ut hva vi skal gi besteforeldre og oldeforeldre. Skal ta bilder av veslefrøkna på saueskinn i nettoen. Det er gaver som slår av. Og vips har vi bare et par gaver igjen :sjarmor:

Men du.. Jeg er fortsatt spent på om dere har kommet fram til noe navn til :babysmokk:

Skrevet

Nå har elgkjøttet stått og kokt i en tre kvarters tid tenker jeg. Måtte skjære det opp i biter, og jeg som absolutt ikke takler å ta i rått kjøtt. Iallefall ikke rødt rått kjøtt..... :grine: Men det gikk bra da :-) Skal koke 10 - 20 minutter til nå, så skal vi kjenne om det er mørt nok til å ha i gryten. Da er det bare å tilsette litt vann, kokekraft og Creme Fraische (skrives det sånn??), og servere med poteter til :sikle:

Har hengt opp to maskiner med klær, og satt inn en maskin med kopper og kar i skapene. I tillegg har jeg fått skribla litt på KG og SnartMamma (JEJ!!!! Jeg kommer inn igjen :-D ) så dagen har da gått framover den.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...