Gå til innhold

Monjas lille røde

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Oi, så effektiv du har vært i dag da. Trøtt NÅ? Ikke si du har sovna på sofaen igjen sånn at du ikke får sove i natt?

Skrevet

La meg tidlig i går, Middis! Sånn omtrent når du skrev i dagboka mi :-) Og det er tidlig for meg altså :sjokk:

Men jeg sov ikke på hele gårdagen, så det var ikke akkurat noe problem å sovne i går kveld nei. Og jeg fikk mannen til å ta en annen dyne sånn at jeg kunne bruke hans til å støtte opp om mage og bekken. Det medførte i at: jeg kun snudde meg tre ganger i natt (mot normalt 150), og at jeg sov helt til klokka halv sju uten å måtte på do, uten å føle at jeg ligger flat babyen og uten vondter av noe slag :-D For en herlig natt sier jeg bare :hjerte: Og nå synes jeg det er helt OK å stå opp i nogenlunde rett tid på morgenen :Nikke:

Skrevet

Idag er det strålende flott vær.....Sol fra skyfri himmel. Lurer litt på om jeg skal ta meg en morgentur med voffe for han er temmelig klynkete inni buret sitt for tiden :-x Kan liksom ikke sette han ut nå heller for han har en lei tendens til å bjeffe på fugler og biler som kjører forbi, så jeg må nok vente til folk har fått opp gluggene og kommet seg ut av senga først. Men det var det å forklare det til han da :roll:

Med tanke på at de fleste rundt her jobber med mø'er er det vel nærliggende å tro at de er oppe allerede og har vært det i mange timer alt?!? :klø:

*det er nå koseligere både for meg og han med en tur da.....*

Skrevet

Så flott at du endelig fikk en god natt uten masse vondt. :-) Å gå tur med hunden tidlig på morgenen i fint vær hørtes koselig ut. Skulle ønske jeg kunne gjøre det, men her sitter jeg da, på kontoret. :Gjesp:

Gjest Primula
Skrevet

Hei. :-)

Så deilig å få sove godt da. Jeg husker det var et av de største problemene da jeg var gravid. Jeg elsker nemlig å ligge på magen, men det fikk jeg ikke til da magen ble stor. Jeg følte som du sier, at jeg klemte flat babyen.. :-? Håper det går bra med deg ellers, og at du nyter de siste månedene som gravid. ( For denne gang?)

Ha en fin dag.

Skrevet

Nå har vi vært ute en tur, Middis! Herlig når det er så flott vær. Selv om det ikke går sånn kjempefort med meg for tiden har vi iallefall gått en tur. Var ute ca 20 minutter i rolig tempo og voffen fikk leke litt mens vi gikk - prøvde å fange en sommerfugl, men det gikk ikke gitt :ler2: Da vi kom hjem igjen hadde naboens nysgjerrige kviger kommet helt inntil veien (ca 100 meter nedenfor huset her) og voffe fikk lukte på dem samtidig som han fikk seg en real sleik tilbake :Hehe:

Herlig med morgentur i nydelig vær :-D

Åhhhh, sove på magen.... *savner masse* Synes det kjennes ut som om jeg klemmer flat babyen bare jeg ruller litt over mot magen når jeg ligger på siden jeg, Lucia! Det tar vekk litt av den gode søvnen, for jeg blir liksom oppmerksom på det hele tiden :roll: Men jeg nyter tiden som gravid jeg, og tenk, nå er det bare noen uker igjen til den lille er ute :sjokk:*tror nok jeg kommer til å savne magen av og til*

Skrevet

Og så har jeg slengt meg inn i debatten om homofile bør få adoptere barn....... :roll:

Skrevet

Nå har både jeg og mannen :sove: et par timer. Dakar, han var kjempetrøtt da han kom fra jobben klokka litt over 12, så jeg beordra han til sengs. Det kjennes nok å stå opp før 5 hver morgen, dra på jobben og holde på med huset når han kommer hjem hver dag. Men likevel må han liksom presses til å ta pauser :ler: Uansett, han klaga ikke da han sto opp igjen så det gjorde nok godt det der.

Vi må inn til byen nå, for en taklampe vi kjøpte på Bohus var knust da vi pakka den opp :evil: Så vi må dra for å bytte den..... :roll: Ja, ja....jeg får nå sett litt annet enn husets fire vegger idag også da :ler2:

Det er varmt og flott vær ute, men idag er det for varmt for meg. Så jeg er inne i velkjent stil :ugh ugh blekansikt smiley:

Skrevet

På nett igjen - på nytt kontor :sjarmor:

Vi har kobla og styra hele ettermiddagen, og nå er alt OK. Mangler bare å parkere alt rotet i hyllene :ler:

Og jammen ble det tomt på kjøkkenet gitt :o

Plass til kjøkkenbordet igjen... :Hehe:

Skrevet

Herregud så mye knott og mygg og fluer..... :evil:

Kan jo ikke ha opp noen vinduer eller dører for da myldrer det jo av dem. Verste er ikke knott og mygg da, men de for****a fluene som suser overalt. Tro om det finnes noe middel mot dem?!?

Og bikkja kan jo ikke stå ute for han blir gal av knotten som kravle inni pelsen stakkars.... :roll:

Han fikk forresten besøk av tispa (7 mnd gammel tror jeg) til en nabo som bor lenger oppe i veien her. De lekte og hadde det så koselig, men siden vi skulle ta inn vår ringte mannen for å høre om de savna hunden sin. Og det var sønnen i huset som kom kjørende for å hente henne..... Men da bestemte jeg meg for at neste gang hun kommer skal vi ikke si fra, for maken til behandling den stakkars hunden fikk. Først løfta han henne opp etter pelsen på kinnene og kjefta henne huden full, så beit han henne i øret :o :evil: . Og da han skulle ta henne til bilen dro han henne etter skinnet på ryggen......Jeg hadde gått inn da, men hørte jo de fortvilte hundehylene lang vei..... Ble så forbanna at jeg kokte, men jeg synes ikke det er rett av meg å blande meg inn i hvordan andre oppdrar dyrene sine. Hva med å lære henne at vi ikke stikker av istedet? Hun hadde det jo moro når hun var her, og det er ikke noe nytte i å straffe henne da for hun forstår ikke hvorfor hun får straff. Kan til og med hende at hun tror det er vår hund som er skyld i straffen og at hun kommer til å bli aggresssiv mot han. Tør ikke å tenke på hvordan den lille valpen (for hun er jo bare en valp) egentlig har det hjemme..... :frustrert: :evil: :cry: :sinna::grine:

Skrevet

:evil: Tok lang tid før jeg sovna i går kveld - og blodtrykket økte sikkert til ovre 200 - men jeg lå leeeeeeenge og var rasende over det som skjedde i gården her. Nå har jeg fått det litt på avstand, men av og til lurer jeg på om folk er ved sine fulle fem når de driver på sånn? Og det verste er at alle i hele familien "oppdrar" henne med ris og skjenn istedet for oppmuntring og gode ord. Får bare lyst til å :grine:

Skrevet

:kjempesinna: Vet du hva, jeg tror ikke jeg hadde klart å holdt kjeft, for sånn behandler man IKKE hunden sin. Fy f*** nå ble jeg forbanna!!! :sinna: Vi driver med positiv innlæring. Jeg hadde nok hatt problemer med andre metoder.

(Fint magebilde forresten. :-) )

Men ARGH, DUSTER!!! :frustrert:

Hvilken hund har de?

Skrevet

De har en grå elghund. En søt liten jente.....nåja, liten var vel egentlig å overdrive.

Men jeg sier det bare......om det blir en neste gang og jeg kommer over sånn behandling igjen skal jeg bryte prinsippet med å ikke blande meg i andres oppdragelser 1000 ganger :kjempesinna:

Jeg vet jo at også vi har vært harde mot vår hund, for han er en tøffing, men ikke sånn. Vi straffer ikke når situasjonen ikke tilsier at det er nødvendig. Vi straffer om han stikker av og ikke kommer på innkalling, men om han stikker og kommer hjem av seg selv eller kommer når vi roper på han får han ros for at han er så flink at han kommer. Noe annet er uaktuelt. Tror bare jeg må prøve å glemme det hele, men jeg ble så innmari rasende......

Skrevet

Snakket med venninne B på telefonen. Nå er hun to dager på overtid, men babyen gjør fortsatt ingen tegn til å ville ut. Stakkar, hun er drittlei nå :( Tror hun kanskje forventa for mye ettersom jenta hennes kom 12 dager før tiden, og hun la aldri inn i beregningen at denne faktisk ville la vente på seg. Så de siste 14 dagene har vært laaaaaange :-?

Men jeg krysser fingre for at det kommer en liten gutt eller jente snart jeg da. Egentlig håper jeg de får jente og vi får gutt eller omvendt, eller at begge får gutt, for nå har jeg hørt navnevalget deres om det blir jente..... Og får vi jenter begge to vlir navnene som følger:

Venninne B's navn:

Thea Emilie

Vårt navn:

Lea Emilie

Det hørtes jo litt vel likt ut synes jeg :roll:

Men det er typisk da. Vi er jo bestevenner og ganske så samkjørte så vi burde vel sett den komme? De har også vurdert Sara som et alternativ, så kanskje vi får håpe på det om det viser seg å bli jente :ler2:

Skrevet

Har vært litt flink idag også :sjarmor:

Har funnet fram en hel pose med hvite klær som jeg har lagt i klor. De var både flekkete og gule blitt så det var nok på tide. Håper det hjelper. Det var mest mannen sine klær da - noen skjorter, t skjorter og noen av mine singletter med velkjente deoflekker under armene :roll:

I tillegg ligger en av mannens fine lyse gensre i bløtt i vasken på badet med vanish i vannet. Og om en 30 minutters tid - en god runde i vaskemaskina :wink:

Skrevet

Det er varmt.....over 25 grader i skyggen...puh :oops:

Men det er fint likevel da. Bedre enn regn hver bidige dag.

Heldigvis har jeg et rimelig avkjølt soverom hele dagen :-)

Har forresten fått datoer for svangerskapskurs:

31. august og 7. september. Synes det var temmelig nærme termin (iallefall med tanke på at det var kurs for alle som har termin i september/oktober) - for hva med dem som har termin i begynnelesn av september?

Skrevet
- for hva med dem som har termin i begynnelesn av september?

De får ikke svangerskapskurs :evil: Ihvertfall ikke her i byen :sur: Det er jo ferietid må skjønne :roll: Jaja..

I går hadde vi 45 grader i solveggen. Det var litt varmt ja.. Puh.. Og vi har liksom skullet kjøpe parasoll i hele sommer. Men hver gang forsvinner jo solen og så glemmer vi det til plutselig en dag solen er tilbake...

Håper du får en FIN dag, Monja :klem:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...