Gå til innhold

Monjas lille røde

Fremhevede innlegg

Skrevet

Har spist mannens fabelaktige hjemmelagde pizza, med grov pizzabunn :sikle: Mett ja.....urk :roll: Men den er kjempegod.

Nå er han ute og klipper plena. Var på tide å ta den nå for ellers hadde vi nok måttet bruke ljå tror jeg :oops:.

Og så er det greit å nytte på når det er oppholds. Har nemlig skya over så jeg tror det blir regn jeg :fy: Er uansett meldt det til i morgen, men det er lov å håpe på oppholds iallefall......

Akkurat nå er jeg inne på SnartMamma sine sider, på treminklubben min, og holder på med "når vi kjeder oss tråden" :ler: Noe må jeg jo gjøre for å slå ihjel litt tid.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fyttirakker'n det er varmt for tiden....puh :roll:

Tror ikke jeg har sovet stort i natt, til tross for en svær gulvvifte som nesten har blåst meg ut av senga :ler:

Men da mannen dro for å gå med avisa ble det bedre. Den mannen er en skikkelig bakerovn altså :-)

Og da satte jeg meg her......:klø:

Var veldig urolig da jeg la meg igår, for det hadde vært så stille fra :babysmokk: , men jeg kvier meg for å ringe og mase på fødeavdelinga enda en gang, for det er jo bare en mnd siden sist vi var der, og da kjente jeg overhode ikke liv. Jeg har aldri følt meg så teit i hele mitt liv det kan jeg love :cry: Jordmora der fikk meg til å framstå som en hsterisk dust..... :-x Men jordmora jeg går på kontroll til syntes bare det var flott at jeg dro dit :-D Uansett, det ble litt tomling i magen etter at jeg la meg i går, og likeledes i dag har det vært litt aktivitet. Regner med at småen bare hadde en liten pause. Men jeg skal følge med framover for å se om det blir endringer ofte, og da ringer jeg altså :Nikke:

Skrevet

31+0 idag :sjokk:

Tenk det da, 31 fullgåtte uker - bare 9 uker til termin :o

Synes det går ganske så fort enda jeg. Det er bare tiden fram til kontroller og ultralyd som går saaaaakte. Tenk at det enda er over en uke til ultralyden :(

Iløpet av denne uka skjer dette:

Uke 32:Babyen er nå ca 38,5 cm lang og veier rundt 1400 gram. Det er vektøkningen som er det viktigste for babyen din nå. Lungene er ikke modne ennå, men vil være det om noen få uker.

Skulle du få kynnere som blir regelmessig og begynner å presse nedover i skjeden, så må du ringe til fødestedet ditt og snakke med en jordmor der, slik at dere kan avklare at du ikke har begynnende rier.

Leggkramper kan være et problem for noen. Da kan det hjelpe å ta kalk og magnesiumstabletter, men for at dette skal bli tatt opp i kroppen trenger du også A og D vitaminer, disse får du gjennom tran for eksempel. Pass på at du ikke får i deg mer A vitaminer enn det som er anbefalt når du er gravid, for store doser kan være skadelig. Det kan også hjelpe å stå på foten hardt slik at krampen løsner, eller la noen ta tak i den og presse fotbladet bakover mens benet ditt er strakt. Litt god massasje etterpå kan også gjøre at du ikke blir så støl.

Hvis du liker å svømme så er det ingenting i veien for det, det kan være en ganske behagelig opplevelse etter hvert som du blir tyngre å være litt mer vektløs for en kortere periode. Du kan svømme helt frem til fødselen eller til vannet går.

Skrevet

Hilsen fra en smugleser :wink: Håper du får en flott helg :)

Skrevet

Hei vennen :kline:

Du er igang med rede bygging skjønner jeg..

Tjhihi...

Når baby blir veldig rolig kan du jo ha i deg litt

sukker ? F.eks et glass cola..

Da pleier det å bli litt liv igjen..

Å du kan slutte å bekymre deg...

Heller engang for mye, enn en gang for lite

på fødeavdelingen...

Du husker jo hvordan det gikk med meg ;)

Ønsker deg en flott lørdag :blomst_opp:

Klem Jinx :klem:

Skrevet

Stemmerett har vi alle,

så fremt vi står i manntallet

Hvorfor ikke kvinnetallet? Jeg bare spør.

Når det er flest av oss, i dag som før.

En mannsalder er noe som fenger.

Skjønt det er bevist at kvinnen lever lenger.

Vi sier også i manns minne.

Hva er i veien med hukommelsen til en kvinne?

Vi sier mor Norge og fedreland,

så der kan vi gå hand i hand.

Men vi går i fedrenes spor -

Var der ingen spor etter alle menns mor?

Vi kommer i grevens tid -

Grevinnens tid er kanskje forbi?

Vi spiser et herremåltid.

Om kokka er kvinne har intet å si.

Hos dyrene går det også igjen,

den samme diskrimineringen:

Å være stolt som en hane er ikke så galt,

Men å bli kalt for en høne, det er fatalt

Hva lyder verst, syns du,

Å være olm som en stut eller dum som ei ku?

En arbeidsgamp intet skjellsord er -

Det er verre å bli kalt for ei gammal merr.

Er du ung og litt av en type,

blir du kalt for ei lekker rype

Men når du blir eldre er det ikke gøy,

å bli kalt for ei gammal røy

Flere byer i Norges land

har fått navn etter en mann.

Kristiansand og Kristiansund.

Den ene kunne blitt kalt Kristinelund

Farsund er oppkalt etter han far,

Og Mandal etter en annen kar.

Trond fra Trondheim er dessverre

for meg en aldeles ukjent herre.

Kongsvinger og Kongsberg, det sier seg selv.

At vi døper om Kongsberg til Dronningfjell.

Og Fredrikstad døper vi om på ny,

Og kaller den for Åseby

Ikke en by er kalt opp etter oss.

Hvis vi ikke skal regne med HØNEFOSS

Skrevet

Men det er jo ganske klart at HØNEFOSS må regnes med!! For der kommer nemlig jeg fra ;)

God helg!

Klem fra Meta :vinke:

Skrevet

Har brukt ettermiddagen på å sløve. Spiste risgrøt til middag idag :sikle: og så gikk vi rett og slett og la oss i senga. Der lå mannen og titta på småen som tumla rundt i magen (for idag har det vært masse liv :klø: ), og så leste jeg lokalavisa. Herlig å bra slappe av sammen.

Har vært til svigermor tidligere idag. Kjøpte noen aviser til henne, for hun kommer seg jo ikke så langt med nyoperert fot stakkars. De hadde tatt vekk senen som går mellom hælen og stårtåa så det blir spennende å se hvordan dette blir etterhvert. Hn har hatt en del smerter i den så nå håper vi det blir bedre.

Og så har jeg brukt peeling gel på baksiden av lårene til mannen :o :ler2: Han har fått noen tette hårsekker der så jeg hadde på og gnukka ivei. Tror faktisk det ble bedre. Han synes jo det er dritflaut med sånne "behandlinger", men av og til innser han etterpå at det ikke er så dumt. Så lå han der da, i Adams drakt, mens jeg masserte dette på baksiden av lårene. Et ganske komisk syn egentlig :Hehe: Så sendte jeg han i dusjen, og kjente faktisk resultater alt etter den første gangen. Så stakkaren må vel i ilden oftere etter dette..... :wink:

Skrevet

Bare innom med en lørdagsklem jeg. :klem: Godt å se noen kjente i skyskraper-jungelen. :wink:

Jennifer

Gjest Gjesta
Skrevet

Hei på deg, vennen min!

Tilbake fra ferie, og nå her jeg skumma gjennom de siste 6 sidene i dagboka di - puh - ute av Kg-trening, skjønner jeg, for dette tar på! :wink:

Ser ut til at du har hatt det fint den siste uka, tiltross for søvnvansker!

Leste at du hadde fått tilgang på Polly-sjokolade - og jeg må bare innrømme det - etter denne ferieturen har jeg blitt HEKTA!!! Og jeg må nok innrømme at det er Polly som har skylda i kiloene som har sneket seg på den siste uka! :tunge1:

Så lyst og fint soverommet deres har blitt - har du flere bilder at nybygget, så send dem gjerne - nysgjerrig jeg! Det er så moro å se nyoppussa rom! :D

Håper du får en fin lørdagskveld, vennen min! Titter innom deg i morra igjen jeg - får vel logge av Kg nå...

Godt å være tilbake på Kg - kjenner at jeg har savna dere alle sammen jeg!

:klem:

K

Skrevet

HVEM HAR SLETTA???????????? :evil:

Skulle akkurat til å skryte på meg 5700 innlegg, pluss noen flere, men så ser jeg at det plutselig mangler 40 innlegg nå?!? :evil:

Blir så lei denne slettinga..... :roll:

Gjest Gjesta
Skrevet

DA ER VI TO!!! :Nikke:

Foreslår at alle vi som mister innlegg når noen sletter kan få 300 innlegg i bonus, jeg! :Nikke:

Som et plaster på såret! :Nikke:

Ok, 300 var kanskje litt mange, men la oss si 50 da! :Nikke:

Eller så kan vi rett og slett bare beholde de innleggene vi har skrevet - enkelt og greit! :Nikke:

Men tror du det går igjennom, monja? :riste:

God natt!

K

PS. Den som har sletta kan bare henvende seg i tråden min på pers.meld. først som sist!

Gjest Gjesta
Skrevet

*titter innom dagboka til monja for å se om hun har mistet flere innlegg*

K, detektiv - alltid på vakt

Skrevet

:klø: *ingen spor etter karbonadedeigfingermerker her, og ingen mistenkelige fotavtrykk heller......* :klø:

Tro om jeg må sove på løsningen her!?

Skrevet

Er du klar over at du og Kverris holder meg oppe nå? SKulle lagt meg jeg egentlig. :ler:

Skrevet

Burde vært i seng for lenge siden jeg og..... :Gjesp:

Hører mannen zzzzzz allerede :ler:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...