Gå til innhold

Monjas lille røde

Fremhevede innlegg

Skrevet

Nei, vi har ikke funnet noe navn om den lille i magen skal bli gutt.... :klø: Vi klarer ikke å bli enige om det så den lille forblir nok navnløs i så tilfelle.

Satser på jente da, for det er jo klart for leeeeenge siden: Lea Emilie :hjerte:

Venter til etter UL med å vri hjernen mer. Da får vi forhåpentligvis se om det er en gutt eller en jente der inne :ler:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Middag!!!!

Rondane viltgryte med potetmos.... :sikle:

Gjorde det enkelt idag gitt :ler:

Skrevet

Spennende om to uker da :) Tiden går jo fort, så vips er det 2. august :Nikke:

Enda enklere middag her.. Ikea kjøttboller med fløtesaus, poteter og brokkoli. Pytt.. Blir sikkert mette :-)

God middag :vinke:

Skrevet

IKEA kjøttboller er kjempegodt. Vi skal til Trondheim og IKEA - for å kjøpe garderobeskap til småen - 12. august så da blir det kjøttboller på meg også :sikle:

Nå er jeg mett. Var kjempegodt med middag, og skikkelig middag (selv om den var enkel) for en gangs skyld. Blir alt for ofte sånne halvfabrikater ala fiskepinner og sånt. Legger aldri sjela i middagen nå, men det må vel endre seg når den lille begynner å spise også. Blir liksom ikke det samme å kjøre Grandiosa i Foodposessor :Hehe:

Og mannen hadde fiksa dessert uten at jeg visste det. Jordbær med sukker og fløtemelk :-D Det beste jeg får til dessert på sommeren.....

*ikke rart rompa står på gløtt nå :ler2:*

Skrevet

:hoppe: Kontoret er ferdig!!!! :hoppe:

Ble kjempefint altså. Vekk med grønn 70-tallstapet på veggene og opp med fiiiiin panel istedet. Nytt vindu har det også fått. Nå er det bare å flytte PC'en dit og koble om strømmen. Men det blir ikke noen strøm før i morgen, så jeg blir nok uten PC en stund :-?

Nå er det gangdelen av det gamle soverommet som står for tur, og så skal vi male om kjøkkenet før vi starter på barnerommet. Det skal gå fra blått til bast og nå har alle rom i huset vårt lyse "Baileys" nyanser :-D Har blitt kjempelyst og fint.

Skrevet

Har forresten ny jordmorkontroll i morgen klokka 10.30. Blir gøy å "hilse" på den lille igjen..... :Nikke:

Skrevet

Dagens Lottorekke fra jordmorkontroll - uke 30+2.

Hb (blodprosent): 11,7

Urin: OK

Ødem: 0

Blodtrykk: 153/91 (synes det var høyt jeg :( )

Leie: H/B (hodet ned - ikke festet)

Fosterlyd: 152

Symfyse mål: 33 cm - 5 cm over normalt :o

Nå skal vi på ultralyd 2. august, legekontroll 12. august og ny jordmorkontroll 23. august.

Skrevet

Blir ikke noe flytting av PC'en ikveld likevel :(

Mannen måtte legge opp en ekstra stikkontakt på det nye kontoret, og så måtte han legge om strømmen litt. Da tok det fort litt tid (tydeligvis, for jeg sov som vanlig jeg :oops: *sov fra 14 til 17.30 før han vekte meg :-x * ) og da jeg våkna var han ikke ferdig enda. Men temmelig rød i toppen, og irritert :ler:

Så jeg har stått for middagen idag også :hakeslepp:

To dager på rad.....Det ble stekt kyllingfilet med rosenkål, fløtesaus og ris idag :sikle: Lønner seg at folk er skeptiske til den nye pakkinga av kjøtt, for nå finner jeg halvpris kjøtt overalt :sjarmor: Så det ble 10 kyllingfileter til prisen av 5 idag. Stappa det i fryseren jeg, så nå har vi en stund..... :-)

Skal innom svigermor i kveld. Hun og svigerinna mi har vært i Sverige på shopping idag, så de har kjøpt en ost, litt kjøttpålegg til mannen og POLLY (nammi sjokolade) til meg :sikle:

Skrevet

Er det ny pakking av kjøtt? :klø:

Håper du får sove i natt da. :klem:

Skrevet

For en HELVETES natt........ :sinna:

La meg relativt sent, omtrent rundt midnatt, og siden vi bor på landet med få naboer (gjennomsnittsalder på 60 år) skulle man jo tro at det var stille og fredelig på natta. Men vi har en nabo, en helvetes fyllefrans av en sosialklient ca 500 meter opp i "gata", og han vet å holde liv iallefall. I natt kom det en lastebil dit :o og så var det noen som fyrte opp en motorsykkel i tillegg. Og det hørtes ut som om de kappkjørte på den smale hovedvegen som går forbi her. Dette skjedde en 4 - 5 ganger, og i tillegg hang den som kjørte lastebilen i lufthornet hele veien :evil: Det hele varte en times tid, men heldigvis har mannen min godt sovehjerte - han skal tross alt opp klokka 5 på morgenen - så han sov seg gjennom dette. Jeg ble liggenede å irritere meg - masse....... :frustrert:

Da jeg endelig kunne konstatere at det ble stille var jeg alt for våken til å sove, men jeg prøvde likevel. Da slo bekkenet seg helt vrangt, babyen ble utrolig aktiv og sparka og sprelte i lang tid (men det er jo verden herligste følelse :hjerte: ), jeg fikk lyskestrekk to ganger og klarte nesten ikke å snu meg i senga, lå jeg for lenge på den ene siden kjentes det ut som om jeg fikk liggesår og at beinet nærmes presset seg inn i kjøttet i hofta og til slutt: leggkramper i venstre beinet. Ikke sånne skikkelig vonde som går over når man strekker ut, men sånne som kjennes ut som en evig lang pine..... :grine:

Da klokka til mannen ringte i morges var jeg helt utslitt, men da jeg fikk overta dyna hans og lagt den mellom beina og som støtte for magen sovna jeg godt. Sov helt til klokka halv 9, da bikkja hylte den den greide for å få ut :klaske::grine:

Det var dagens utbrudd, og nå er alt så meget bedre :sjarmor:

Bortsett fra at den lille pelskledde hadde seg et raid i senga vår i går kveld, og oooops, der kom det noen gledesdråper. Tror den lille fanten tømte hele blæra i senga vår jeg...... :-x Så det ble jammen meg klesvask på meg ja. Glad vi har ekstra dyner ellers hadde vi fått et problem i natt. Nå lurer jeg på om maskina egentlig tåler dynevask....Nuvel, jeg vasker en og en da :wink:

Skrevet

Har du ikke fått med deg de nye EU reglene om pakking av kjøtt, Middis?? Det at de ikke kan pakke kjøttet og fylle med diverse gasser som gjør at det ser frisk ut? Nå ser jo alle kyllingfileter helt jævlige ut, gråbrune og gustne. Likeledes kjøttdeig..... Og det er visst mange som ikke kjøper dette da. Finner sånt som nesten har gått ut på dato overalt - til halv pris :sjarmor:

Det er bare å åpne pakken og la den ligge åpen noen få minutter så kommer rosafargen tilbake på kjøttet. Kyllingen ble fin den iallefall.

Skrevet

Jeg synes du skal gå å legge deg å hvile nå!

:trøste: kjenner igjen det med å ta mannens dyne mellom beina..gå å sov og slapp av litt!!

Skrevet

Er i kjempeslag nå, Kipa, men kjenner jeg meg selv rett (og det gjør jeg jo :wink: ) kommer det sigende på utover dagen. Heldigvis kan jeg gå å legge meg akkurat når jeg blir trøtt, så det er ikke noe problem. Mannen lar meg alltid sove til jeg våkner, 3 - 5 timer, fordi han mener jeg trenger det :hjerte: Er det rart jeg ikke får sove om natten?? :Hehe:

Skal ta unna litt husarbeid og så skal jeg bevilge meg en blund etterpå. Må liksom gjøre litt mens motivasjonen er tilstede, for den forsvinner alltid så raskt igjen :ler:

Skrevet

Hei Monja vennen.:)

Er ikke lenge igjen nå til dere blir 3. :P Du er vel kjempespent tenker jeg... :wink: Er på nett nå, så nå får jeg med meg når det store skjer. Det er fint å se at du er i god form. Hadde blodtrykket ditt vært for høyt,så hadde nok jordmor sagt ifra. Det er jo helt normalt at trykket går litt opp når man er gravid. Så alt er nok helt bra med deg.;)

Stor klem fra Eowyn

Skrevet

:vinke: Eowyn!!!!!

Så bra at du har kommet deg på nett igjen :hoppe:

Joda, trykket er nok greit det, men litt bekymra er jeg jo likevel da. Har alltid hatt optimalt trykk (120/80) så det blir litt overgang dette. Men jeg får stole på helsepersonalet tror jeg. Tror det hadde noe med at jeg følte meg ille dårlig i går også. Ble skikkelig svett og varm og følte meg stressa av en eller annen merkelig grunn. Aner ikke hvorfor, men det var varmt i går.

Ble mye bedre da jeg var ferdig på kontroll og kom meg ut i frisk luft igjen. Krysser fingre for at det har gått ned til neste gang.

Skrevet

På tide å ta en runde i huset....Kan trengs ser det ut som :roll:

Skrevet

Innom med en liten hilsen :vinke:

De plagene dine høres ikke så veldig gode ut :-( Men tenk så fort det går til den lille kommer! Din egen lille koseklump :hjerter: Det blir herlig det :Nikke:

Ønsker deg i allefall en fin dag og håper du får ordnet litt i huset før du :sove:

Klem

Skrevet

Takk for hilsen Juni04!

Jeg har faktisk ikke sovet idag :sjokk: Ikke er jeg trøtt heller. Snarere sprudler over av energi og har vært flink..... *skryt skryt*

Har vasket tre maskiner med klær, og heldigvis er alt tørt og tatt inn allerede. Litt kombinasjon av vind og sol gjør virkelig susen med klestørk. Så satte jeg på en oppvaskamskin, og det jeg ikke fikk plass til i den vaska jeg for hånd. Og støvsugde stua, kjøkkenet, badet, gangene og wc. Det er virkelig sagmugg og dritt overalt :-x Men det blir bedre etterhvert :Nikke:

Idag kommer vi til å flytte inn på det nye kontoret, og så spørs det da om mannen får lagt om telefonledningen idag. Ellers blir det dårlig med nettilgang på meg ja :cry: Og hva skal jeg da fylle dagen med?!?

*akkurat som at det ikke er tusen ting å gjøre her*

Har bevilget meg en liten KG pause nå :wink:

Skrevet

Nei men.....har du sett - 5600 innlegg :sjarmor:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...