monja Skrevet 25. juli 2004 Forfatter #2361 Skrevet 25. juli 2004 Innom for en liten kunstpause mellom FBI Files og Plastic Fantastic på TVNorge. Skulle bare si natta jeg Men jeg rakk å gjøre unna oppvask av dagens middagskasseroller i reklamepausen da Mannen er helt målløs over arbeidslysten min her hjemme for tiden. Det er virkelig blåst - så godt det lar seg gjøre i et hjem som er en byggeplass Det har vært herlig å ikke høre hammerslag eller saging i helga. O'fryd for øret. Men det ble litt idag da, for mannen lagde karmer for å ha på tilhengeren. Jo mer vi får i den jo bedre. Orker ikke å kjøre så mange turer :-? Uansett - vi har fått masse herlig tid til hverandre. Til å pleie kjærligheten Prøvde til og med å få meg et nyp med gubben jeg , men det funka dårlig gitt. Han vil ikke være med på seksuelle aktiviteter på grunn av babyen. Er nok det verste turn-off han kan tenke seg. Typisk det når jeg fikk lyst til å prøve bare litt. Det har jo ikke vært noe sex her siden i februar :o :oops: Nuvel....kan ikke annet enn å glede seg til jul da
Gjest Gjesta Skrevet 25. juli 2004 #2362 Skrevet 25. juli 2004 Det er godt du ser lyst på det, da, monjavennen! God natt! K
monja Skrevet 25. juli 2004 Forfatter #2363 Skrevet 25. juli 2004 "den som venter på noe godt.....bla bla bla....." Og neste juli sitter jeg her og er 7 mnd på vei igjen Glemte jo helt å si det jeg skulle: NATTA!!!!!!
Gjest Gjesta Skrevet 25. juli 2004 #2364 Skrevet 25. juli 2004 Og du som var bekymra for hva du skulle engasjere deg i neste sommer, monja! Hehe, tror ikke du bør legge vekk babyutstyret med det første! Natti da, vennen min! Glad i deg, jeg! :kysse: K
meta Skrevet 25. juli 2004 #2365 Skrevet 25. juli 2004 Det har jo ikke vært noe sex her siden i februar :o :oops: Nuvel....kan ikke annet enn å glede seg til jul da Det er LENGE siden ja.. Men godt du ser framover da :D Det er jo jammen ikke lenge igjen av svangerskapet nå Her i heimen har det ikke vært noe sex på et par timer
Cilla Skrevet 25. juli 2004 #2366 Skrevet 25. juli 2004 Regner med det blir noen sengeaktiviteter når termindagen nærmer seg. Sex er visst en effektiv måte og sette i gang fødselen på dersom en er moden, og er en ikke moden skal vistnok sæden hjelpe til med modningen (snakker av erfaring ) Fin mage ja!
monja Skrevet 26. juli 2004 Forfatter #2367 Skrevet 26. juli 2004 Kan nok ligge an til noe tvangspuling før termin ja Heldigvis er ikke sex så viktig hverken for meg eller mannen, men vi skal ta det igjen siden......oh yeah Måtte jo laaaangt nedover på sidene for å finne min egen dagbok idag. Ser ut som om man må oppdatere 50 ganger om dagen med dette nye systemet :-x Me not like...... :-x Vært oppe siden klokka 9 idag, og satte ut hunden da. Været er en smule grått, men med helt OK temperatur, så da er det jo ikke så verst likevel da. Trenger ikke å være stekende sol for min del, den kan andre få Spiste 6 knekkebrød med hvitost til frokost så nå er både jeg og baby fornøyde. Kjente h*n godt før jeg sto opp i morges, men nå har det vært stille. Kommer seg nok når jeg får begynt å gjøre noe sånn at det blir litt urolig der nede. Eller kanksje h*n har arvet sovehjertet til pappa'n sin?? Tror vi i såfall kan legge h*n ned som nyfødt og ikke vekke h*n igjen før h*n er 3 år Har ingen spesielle planer for dagen. Vaske sengetøy, men det er liksom alt. Mannen begynner med barnerommet idag, så jeg får nok klare meg på egen hånd. Vurderer å begynne å lese Isfolket igjen. Står likevel der på hylla og støver ned
monja Skrevet 26. juli 2004 Forfatter #2368 Skrevet 26. juli 2004 Fortsatt ikke hørt noe fra venninne B, og idag er hun 6 dager på overtid. Regner med at det ikke kom noen baby i helga ettersom vi ikke har fått beskjed. Har ikke villet mase på henne heller, for hun trenger all mulig hvile og som jeg forsto det på henne før helga sto ikke telefonen. Stakkars :trøste: Men jeg gleder meg til babyen hennes kommer da. Hun skulle på jordmorkontroll idag, og da spørs det om det ikke går mot igangsettelse i løpet av dagen. Iallefall skulle hun etterpå til videre utredning på fødeavdelinga. Det blir så spennende. Og om 10 uker (max) er det min tur..... :o
monja Skrevet 26. juli 2004 Forfatter #2369 Skrevet 26. juli 2004 Mannen har akkurat ringt hjem :-) . Han hadde ringt for å prøve å få tak i venninne B - han er minst like nysgjerrig som meg - men hadde bare fått tak i hennes 12 år gamle datter. Hun fortalte at venninne B er til jordmor nå, og at den lille ikke har gjort noen tegn til å ville ut enda. Tror hun er temmelig frustrert over at den lille broren eller søsteren hennes trives så godt i mammas mage og ikke vil komme ut. Men hun skulle iallefall gi beskjed om at venninne B må sende en SMS om hun blir sendt videre til sykehuset for igangsettelse....krysser fingre enda mer
Malou Skrevet 26. juli 2004 #2370 Skrevet 26. juli 2004 Spennende med veninnen din og enda mer spennende at det ikke er mer enn ca 10 uker til selv skal bli mamma. Synes tiden har gått kjempefort jeg. Ikke lenge siden du skrev her inne at du i allefall ikke ville ha noen baby ennå. Det viser jo bare hvor for ting endrer seg.. Håper du får en fin dag! :-D Jennifer
monja Skrevet 26. juli 2004 Forfatter #2371 Skrevet 26. juli 2004 Nei, tenk hvor fort tiden har gått, Jennifer! For bare 8 mnd siden satt jeg her og sa at barn, det skulle jeg ihvertfall ikke ha Og nå er det bare 8 uker til termin. Synes det har gått skremmende fort jeg. Og om bare to dager er jeg 7 måneder på vei :-) Har vært en snartur i byen for å handle det mest nødvendige....skal vi se....melk, poteter, margarin, knekkebrød, rundstykker.....og VG (dagen er ikke den samme uten ) Så hastet vi hjem igjen, for mannen er jo så ivrig på å bygge han. Er ute og sager panel for harde livet nå :-) Idag blir det laks med poteter og rømme med gressløk til middag Hadde en liten laks liggende i fryseren, så det er greit å ta den nå. Ikke er det oppdrettslaks heller så vi trenger ikke å bekymre oss....eh...meg for det ekle fettet som er i dem :-x
monja Skrevet 26. juli 2004 Forfatter #2372 Skrevet 26. juli 2004 Kanskje på tide å oppdatere igjen så man ikke forsvinner ut i det store mørket? Har egentlig tenk å sette meg ned for å sende inn bilder til ett eller annet sted for fremkalling, men hvor er best?? Eurofoto kanskje? Eller Foto Knudsen?!? :klø:
Gjest Gjesta Skrevet 26. juli 2004 #2373 Skrevet 26. juli 2004 Hei, vennen! Innom for å holde dagboka di på side 1! - Og selvfølgelig for å lese hva du har skrevet siden siste jeg var innom deg! Flinkt til å bruke fisk til middag du, mener å ha lest opptil flere ganger at dere skal ha laks. Jeg tror jeg har hatt kokt torsk (stykker fra Findus!) EN gang mens jeg har vært husmor jeg...Det nærmeste vi kommer er fiskepudding i hvit saus og Findus Fiskegrateng... :oops: Dårlig, jeg vet... MEN - i dag serverte jeg leverkaker da, for aller første gang! *stolt* Har liksom glemt bort at leverkaker finnes jeg...er jo så glad i det, egentlig. Heretter blir det oftere - gav mersmak! :D Tid for surfing! K
meta Skrevet 26. juli 2004 #2374 Skrevet 26. juli 2004 Vi var veldig fornøyd med Eurofoto. Fikk bildene på tre dager og så var de veldig bra www.minebilder.no Prøvde Preus, men fy søren så dårlig :evil:
Midnattsol Skrevet 26. juli 2004 #2375 Skrevet 26. juli 2004 Nam, laks er kjempegodt. Pleier å ha laksekoteletter liggende i fryseren og lage laks i folie innimellom. Sunt og godt.
Gjest Primula Skrevet 26. juli 2004 #2376 Skrevet 26. juli 2004 Der fikk jeg et godt middagstips gitt. Laks i folie er knallgodt, og det er så lenge siden vi har hatt. Høres ut som om du Monja er kjempeflink til å spise fisk jo. Bra! Kanksje lille nusket blir en fiske- elsker?
Gjest gjesta Skrevet 27. juli 2004 #2377 Skrevet 27. juli 2004 :o Du skal jo snart ha baby jo. Jøss. Tiden flyr. (Den flyr liksom fortere når det er andre som er gravid, enn når det var meg selv. Da fløy den ikke ) Jeg nyter restene av ferien, men skal en tur innom jobben i dag. En dag på jobb=en dag jeg kan ta fri senere, så det er ikke noe å klage over. Er jeg heldig drar mann og barn på hytten og lar meg være alene en dag eller to. Noen ganger er det luksus - bare vent og se
Gjest Mayamor Skrevet 27. juli 2004 #2378 Skrevet 27. juli 2004 Blir et skikkelig rotteres dette med å holde alle jeg følger med på side 1... Phu... Liker ikke denne nye fellesdagboksiden... Blir vel vandt med det også - men helst håper jeg at de forandrer tilbake... Laks er supergodt... Ha en flott dag. Klem fra Mayamor
monja Skrevet 27. juli 2004 Forfatter #2379 Skrevet 27. juli 2004 Det ble en gutt!!!!! På venninne B altså Vi kjørte svigermor til poliklinikken på kirugisk idag for hun har hatt masse vondt i såret etter operasjonen, så de ville sjekke det - og helt tilfeldig så vi den lykkelige nybakte pappa'n på en benk utenfor sykehuset. Så jo på gliset at det hadde kommet en ny verdensborger , så vi prata litt med han. Den lille hadde for alvor starta riene klokka 5 i morges, men venninne B hadde gått hjemme til klokka 8. Da hadde de dratt på sykehuset, og klokka 10 var det hele over. Og den lille var ikke så veldig liten ved fødselen: 4780 gram og 55 cm Så nå har vi vært og kjøpt pakke - en todelt dress og body i str 62, og et par søte små sokker til Skal ringe henne litt senere, og så skal vi opp på besøk i morgen :-D
monja Skrevet 27. juli 2004 Forfatter #2380 Skrevet 27. juli 2004 Har akkurat ringt fødeavdelinga og fått snakke med venninne B. Hun hadde besøk av samboeren og deres tilsammen 3 andre barn nå. Formen var god, men hun hadde blitt temmelig sjokka når jordmor hadde sagt hvor stor gutten var. Syntes det var utrolig at hun hadde fått han ut :o Fødselen hadde tatt i underkant av 5 timer fra første rie, og hun hadde revna en del - sydd 10 - 12 sting :trøste: Vi ble enige om at jeg og mannen skal stikke innom henne i halv 12 tiden i morgen formiddag - kan nesten ikke vente :-D
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå