monja Skrevet 29. juli 2004 Forfatter #2401 Skrevet 29. juli 2004 Blir rart å ikke skulle kjøre bil. Men på min første bilfri dag lå jeg leeeeenge - helt til halv 2 faktisk :oops: Har begynt å lese bøkene om "Isfolket" igjen etter en tråd her inne og er ferdig med de tre første på to dager :o Idag er det flott vær - sol fra skyfri himmel, så jeg skal nok slå meg ned ute en stund også. Ikke lenge da, for da smelter jeg. Mannen har begynt å lage trapp ned fra verandaen og til hagen. Han mente at det var smart, for da slipper jeg å gå hele veien rundt huset for å komme meg ut med for eksempel klesvask eller hund..... Dakar meg som må gå 50 meter ekstra :oops: Synes det var smart jeg Og så synes han det er bedre å jobbe med noe ute når det er finvær. Enig med han der, for innvendig arbeid kan vente til det blir guffent og regn igjen
monja Skrevet 29. juli 2004 Forfatter #2402 Skrevet 29. juli 2004 Vi har bestemt oss for guttenavn om det skulle være en med tut jeg har i magen: TORSTEIN!!!! Enkelt og greit, men det endte nesten med slåsskamp før vi ble enige :evil: Vi skrev hver vår liste over navn vi syntes var fine, og dette sto ikke på noen av dem. Etter at vi hadde nedstemt den andres favoritter og sto tilbake med 0 navn :o bestemte vi oss for å sette sammen navnet til svigerfar (Thoralf) og pappa (Steinar). Vi har snakket om det før, men da måtte vi jo bare prøve alle mulige andre navn først Nå er det altså avgjort.....og begge er fornøyde
Malou Skrevet 29. juli 2004 #2403 Skrevet 29. juli 2004 Snufs.. Har blitt fjernet fra det gode nabolaget jeg.. Så nå vurderer jeg litt å bytte nick.. Ellers så nyter jeg min første ferie dag i nydelig vær, og burde ikke "sløse bort" tid på å være her. Blir nok rart å ikke kunne kjøre bil, men du får trøste deg med at det er for en forholdsvis kort periode i hvertfall. Ha en fortsatt fin dag Monja! Jennifer
Malou Skrevet 29. juli 2004 #2404 Skrevet 29. juli 2004 Og grattis med navnevalget. Så det først etter at jeg hadde postet mitt innlegg. Får håpe det blir jente nå da, sånn at hele "oppstyret" har vært uten grunn. Jennifer
monja Skrevet 29. juli 2004 Forfatter #2405 Skrevet 29. juli 2004 Nå har mannen blitt lei av alle sprellene til PC'en vår Så idag når han kom fra jobb ringte han til Dell, for å høre hvordan det ordna seg med å kjøpe bare selve maskina, for skjermen, musa og tastaturet vårt er relativt nytt og i kjempeform, så det trenger vi ikke nytt. Men det skulle ordne seg det mente dama på Dell så det kommer vel forhåpentligvis en ny PC ganske så snart. Han måtte bare tenke seg om en siste gang først Men han har iallefall funnet en som er ganske mye bedre enn denne så jeg håper han synes det er OK. Skal bli en drøm å gå over fra en IntelPentium3 prosessor med 20,4 GB harddisk til en IntelPentium4 prosessor med 250GB harddisk, og 1GB minne istedet for 128MB som vi har nå
monja Skrevet 29. juli 2004 Forfatter #2406 Skrevet 29. juli 2004 Og grattis med navnevalget. Får håpe det blir jente nå da, sånn at hele "oppstyret" har vært uten grunn. Jennifer
meta Skrevet 29. juli 2004 #2408 Skrevet 29. juli 2004 Fint navn det Gratulerer med valget :D Vedder på at det blir to stolte bestefedre om det skulle bli gutt
Gjest lmari Skrevet 30. juli 2004 #2409 Skrevet 30. juli 2004 Fint å sette sammen to navn - jeg har sansen for sånne ting! Og tenk så glade de to bestepappaene blir, da!! .. har en venninne som heter Ingunn - det er satt sammen av moren (Ingrid) og faren (Gunnar). Litt stilig, da? Grattis med navnebestemmelse, i hvert fall!!
April Skrevet 30. juli 2004 #2410 Skrevet 30. juli 2004 Flott navnevalg! Det er veldig koselig å ta opp igjen navn fra tidligere generasjoner, sånn at navnet fåt litt mer betydning!! Liker sånt jeg også..For hvis vi får en gutt skal han hete Eivind etter min avdøde bestefar som jeg aldri har møtt :cry: Ha en kjempe fin helg, Monja!!
monja Skrevet 30. juli 2004 Forfatter #2411 Skrevet 30. juli 2004 Jeg er så irritert på fastlegen min idag at jeg tror jeg sprekker.... :evil: Jeg var på svangerskapskontroll hos han 29/6 og da hadde jeg positivt utslag på nitritt i urinen - noe jeg mener tyder på urinveisinfeksjon - men han sa det mest trolig kom til å forsvinne av seg selv så han mente ikke jeg trengte noen medisiner. Idag sendte jeg med mannen en ny urinprøve så de fikk sjekke for proteiner igjen ettersom jeg hadde litt forhøyet blodtrykk på den siste kontrollen, og er redd for svangerskapsforgiftning, og igjen hadde den positivt utslag på nitritt.... Nå har fastlegen min ferie så en vikarlege skrev umiddelbart ut respet på medisiner (som er gravidvennlige) mot urinveisinfeksjon til meg. Dermed viser det seg at jeg har gått med infeksjon i over en måned uten at jeg visste det, og uten å få behandling for det :-x Så nå er jeg Måtte bare få ut frustrasjonen
monja Skrevet 30. juli 2004 Forfatter #2412 Skrevet 30. juli 2004 Det er ubehagelig varmt..... 35 grader i skyggen og vindstille. Det er vifter på i hele huset, for mannen ligger og sover og der er det en på full guffe, og så stakkars chinchillaen da. Han måtte jo også få en for han er jo som et slakt. Voffe ligger utslått - i skyggen - i hagen og jeg sitter her og svetter. Er nok bare den lille i magen som har en nogenlunde lik temperatur som vanlig.....heldiggrisen. Har vært og henta medisinen min, og får begynne på den i kveld. Håper egentlig at dyrkinga av urinprøven ikke påviser urinvisinfeksjon, men det er jo bedre å være føre var synes jeg da. Får ta knekken på noen basiller nå. Ellers har jeg hengt ut en klesvask i finværet, og så har jeg lagd ostekake med sitronsmak. Den står foreløpig i fryseren den første halvtima, men skal snart få komme over i kjøleskapet Stakkars mannen er blitt syk han. Halsbetennelse og feber. Kjempeherlig i denne varmen.....
Midnattsol Skrevet 30. juli 2004 #2413 Skrevet 30. juli 2004 Mmmm, ostekake. Måtte også sette min i fryseren - utålmodig som jeg var. Det er varmt i dag ja, PUH! Husk å drikke masse vann alle sammen. Stakkars monja-mann.
monja Skrevet 30. juli 2004 Forfatter #2414 Skrevet 30. juli 2004 Sitter her med et digert glass appelsinjuice med isbiter. Tror jammen det er mer isbiter enn juice i det. Har mest lyst til å sette meg selv i et stor glass med isbiter....puh Nå er kaka flytta over til kjøleskapet, og den har stivna ganske bra. Men siden jeg ikke har tenkt å fryse den får den stå i kjøleskapet fra nå av. Ser god ut ja Hadde enkel middag idag. Kjøpte ferske reker på kaia og spiste de med loff til. Har ikke lyst på varm mat når det er så varmt ute. Kavring og melk hadde vært nok for meg, men så er det jo helg da...... :oops:
Væren Skrevet 30. juli 2004 #2415 Skrevet 30. juli 2004 Heisann, monja! Er på en liten runde og deler ut fredagsklemmer, jeg! Så fint navn dere har funnet, da! Og det er lurt å ha navnet noenlunde klart før barnet kommer. Vi sleit oss nesten ut med førstemann, for vi hadde et navn som vi var nesten sikre på. Men så begynte jeg å tvile... 5 dager før dåpen - da var gutten 2 måneder gammel - måtte vi bestemme oss; og da var det gråt og tenners gnissel som det heter... :-( Vi tok det opprinnelige navnet, selv om jeg hadde lyst på et annet navn. Andremann fikk det navnet! Men så var det også bestemt nokså kjapt, og da skrev vi i avisen navnet på ham som var født. På den måten sparte jeg meg for mange angrerunder! Ha en kjempefin helg, monja!
monja Skrevet 1. august 2004 Forfatter #2416 Skrevet 1. august 2004 Det er ikke lett å velge navn, Væren Det var enkelt med jentenavnet, for der fant vi umiddelbart navn begge likte, men når det kom til guttenavn ble det verre. Syntes liksom ikke det var noen guttenavn som hørtes bra nok ut, og jeg fant alltid ett eller annet jeg ikke likte med dem. Og de jeg likte likte ikke mannen :-x Men jeg syntes ikke det var noen dum ide å slå sammen navnene til de vordene besteforeldre og heldigvis var mannen enig. Så da var det i bunn og grunn ikke så vanskelig Enn om vi hadde tenkt sånn med en gang :klø:
monja Skrevet 1. august 2004 Forfatter #2417 Skrevet 1. august 2004 32+1 idag Tenk, alt inne i svangerskapsuke 33. Nå er det ikke lenge igjen. I løpet av denne uka skjer dette: Uke 33: Babyen er nå rundt 40 cm lang og veier ca 1500 gram. Proporsjonene mellom babyens hode armer, ben og kropp er nå slik de skal være. Den har til og med begynt å få litt underhudsfett og det er stort sett ren modning som gjenstår frem til termin. Det kan komme forskjellige hudforandringer hos deg i svangerskapet fordi fargestoffet melanin avleires. Dette kommer av forandringene som skjer i binyrene fordi du er gravid. Det kan gi såkalte leverflekker som ofte kommer som skjolder i ansiktet eller andre steder som blir utsatt for sollys. Får du slike bør du ikke være så mye i sola. Bruk høy faktor på solkremen, eller vær rett og slett i skyggen. De forsvinner som oftest etter fødselen, men det kan ta opptil et par år
meta Skrevet 1. august 2004 #2418 Skrevet 1. august 2004 Gratulerer med 32 uker Tenk så kort tid vi har igjen nå, Monja Det blir så spennende å se de små nurkene våre
monja Skrevet 1. august 2004 Forfatter #2420 Skrevet 1. august 2004 Takk for det, meta og Cilla!!! :-D Er ikke lenge siden ultralyden virket som en evighet borte, og så skal vi dit i morgen :o Blir spennende å se den lille igjen og ikke minst få høre hvor stor h*n er. Er spent på det ettersom jeg ligger 5 cm over normalen på vekstkurven hos jordmor. Men det er jo basert på symfyse-fundus målet, så det er kanskje ikke reelt. Håper egentlig at det er et resultat av mye fostervann Og så kjønn da.....Kryss fingre og tær for at de ser det denne gangen. Men med flaksen min har nok den lille snudd seg unna denne gangen også Tenk at det er maks 10 uker til vi er foreldre....uansett. Herlig, men skremmende å tenke på :-)
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå