Gå til innhold

Monjas lille røde

Fremhevede innlegg

Skrevet

5795 innlegg...... :klø: Hm....øyner jeg 5800 før middag? :sjarmor:

Idag skal vi spise ute. Orker ikke å lage middag, så vi drar på ei pizzasjappe istedet. Er så herlig når vi slipper å tenke på oppvask og styr. Og så er det lenge siden sist vi var ute og spiste.....

Været er knallfint idag også. I går vaska vi hver vår bil - med svamp og hageslange, og så gikk jeg over begge bilene med gasklut etterpå :o . Så nå skinner de begge to :-D Mannen fjerna litt rust på sin bil, mens jeg skrubba rutene med en spesiell rutevask fra Trutle Wax. Det fikk iallefall vekk asfaltfilm og dritt på rutene. Akkurat når det gjelder bilene vet jeg hva jeg vil ha og hvordan :ler:

I morgen etter ultralyden drar vi til Trondheim. Skal på IKEA å handle garderobeskap og overhylle til stellekommoden. Og så tenke jeg å gå igang med julegavene :nisse: Forhåpentligvis blir jeg ferdig med de fleste :Hehe:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fikk akkurat telefon fra lillebror. Han er på Kos han - er ikke det i Middelhavet eller noe da? Ikke visste jeg at han hadde dratt dit sammen med kjæresten sin, men nå lurte han fælt på adressen vår for de skulle sende kort :ler:

Benytta sjansen til å ønske meg babyklær derfra, for de kjøpte en nydelig body med Hard Rock Cafe motiv på da de var i Roma. Dessuten har babyen alt klær fra Tyrkia, Tsjekkia, Sverige og Danmark allerede :wink: En riktig globetrotter i klesveien før fødselen :Hehe:

Han fortalte i samme slengen at han kjørte flyttelass til Oslo for 14 dager siden også. Har ikke fått med meg det heller jeg :klø: Visste jo at han skulle flytte dit, men ikke at det hadde skjedd allerede....Sånn er det når man er asosial på landet :ler2:

Skrevet

5800 :sjarmor:

Feirer litt sånn i det små i tilfelle det forsvinner noen innlegg igjen. Lurer på hvor mange jeg egentlig hadde skrevet om det ikke forsvant noen hele tiden :klø: :-x

Gjest Primula
Skrevet

Torstein er et kjempefint navn. Minner meg om en lekekamerat jeg hadde da jeg var liten. Han var veldig snill. :-)

Du, hva er jentenavnet? Har ikke fått med meg det jeg... :oops:

Det blir middag her også nå. Elgbiff med pommes frites og bernaise. Skikkelig usunt...men deilig. Lenge siden vi har hatt det også.

Skrevet

Elgbiff.....nam nam. Det er det beste kjøttet :Nikke:

Må prøve å få kjøpt noe til høsten :wink:

Jentenavnet blir Lea Emilie blir, men det er rett og slett navn både jeg og mannen min liker godt. Vi bestemte tidlig at barnet ikke skal ha for vanlige navn, men det viste seg vanskelig når vi skulle bestemme guttenavn :oops: :wink:

Idag er mannen i gang med barnerommet. Har hatt fri fra sånn jobbing mens det har vært som varmest, men nå klarte han ikke å sitte å se på det lenger :ler2: Han har satt opp resten av de innvendige veggene og sparkler på harde livet. Når vi kommer hjem med innredning til det får han nok bare stå på for da blir det vel jeg som blir utålmodig :ler: Gleder meg masse til det blir ferdig innvendig her. Og det skal det bli til bursdagen min - så han har 9 dager på seg :wink:

Skrevet

Han der mannen din altså! Står skikkelig på. Du også forsåvidt, vasker biler og greier. Ikke dårlig.

Ønsker deg en god natt, håper du får sove godt.

*klemme*

Skrevet

Innom en siste gang før jeg legger meg for å lese litt. Holder på med 5 boka i Isfolket og er straks ferdig med den. Går omtrent en bok per døgn nå, men hva annet skal jeg gjøre når jeg er våken halve natta :roll: :-)

Håper jeg får sove godt i natt, men jeg er så spent på ultralyden i morgen. Ikke like nervøs som ved den i uke 19, men spent likevel. Hva om de ser noe nå som de ikke så sist, enn om det har skjedd noe med babyen som følge av at jeg har gjort noe galt i svangerskapet?? Huff, det er så lett å tenke negativt. Prøver å ikke gjøre det da..... :-D

Men i morgen klokka 09.00 ligger jeg på benken og får se min lille spire igjen. Tror nok jeg gleder meg mest da :wink: Mannen er iallefall ikke i tvil om at det blir stort.....igjen :hjerte:

Vi drar rett til Trondheim etterpå, men om vi finner ut hvilket kjønn det blir skla jeg prøve å få noen til å oppdatere her.....Middis kanskje?!? *smiske smiske*

Ha en fin mandag alle sammen! I'll be back i morgen kveld! :vinke:

Skrevet

Lykke til!!

Sender noen vise seg fram vibber til babyen. Spennende å se er det nå uansett :danse:

God shopping da :)

:klem2:

Gjest Madden
Skrevet

ÅÅÅ!! så gøy å dra på Ikea for å shoppe barneting da...de har så mye stilig!!!

Lenge siden jeg har droppet innom forresten...har fulgt litt med deg siden bryllupet ifjor da...vi var frrryktelig opptatt av bryllup ja.... :ler: men moro var det...!

Og så koselig at dere skal bli foreldre!!! Gratulerer så mye!! skal nok følge med fremover ja! :Nikke:

Godklem fra en litt trøtt Madden :vinke:

Skrevet

Åhh... så kosleig å få se den lille. Lykke til! Og god tur til trondheim :)

Gjest Gjesta
Skrevet

Hei på deg, vennen min!

Spent på hvordan det gikk på ul - og om dere nå VET om det er en liten gutt eller en liten jente du har i magen din! *gleder meg til referat*

Det er fortsatt kjempefint vær på min kant av landet, så det blir veldig lite tid til Kg, altså...må nyte sola så lenge jeg kan!

Ville bare titte innom deg jeg nå (får jo litt abstinenser, vet du... :wink: ) og si at jeg tenker på deg og lurer på hvordan det står til, selvom jeg ikke får besøkt deg i dagboka!

Ha en fin dag, vennen!

:klem:

K

Skrevet

Tusen takk for koselige hilsener Sandra, meta, Madden, Løvinnen og Kverula - og meta igjen :ler:

Ultralyden gikk kjempefint. Fikk se en stor og sprellende baby - vel ikke så sprellende som i uke 19, men liv var det iallefall. Og igjen prøvde babyen å gjemme ansiktet bak hendene når jordmor skulle se på det. Vi klarte ikke å se kjønn idag heller, så det er en godt bevart hemmelighet fram til fødselen :-? Hun prøvde, men det lå en temmelig stor del av navlestreng akkurat mellom beina på h*n så det spilte ingen rolle at h*n skrevde som bare det. Men det spiller for såvidt ingen rolle da. Det ble klart at målene på babyen er helt innenfor normalen, og at forventa fødselsvekt mest trolig blir omtrent 3500 - 4000 gram....puh.

Det som er mest vittig er at h*n er så lik mannen. Så tydelige trekk fra han i ansiktet og kunne umidelbart fastslå at det er mannens munn og nese vi så. Helt utrolig. Dette vil nok endre seg etterhvert, men jordmor mente nok absolutt at babyen kommer til å være en kopi av mannen da han var liten (de kjenner hverandre fra før :ler2: )

Skal legge inn tallene når jeg får somla meg ut i bilen og henta papirene mine. Vi fikk også med oss 5 bilder denne gangen :wink:

Skrevet

Og hodet ligger godt ned i bekkenet, men er fortsatt bevegelig. Glad h*n har funnet rett retning iallefall :Nikke:

Skrevet

Måtte jo innom på SparKjøp en tur også og det vanket litt nytt tøy på småen i magen :oops:

- gult sett med jakke, lue og sparkebukse str 80

- grønn og hvit nattdrakt med kort arm/uten fot str 74

- sett med rød/hvit/blå t skjorte og shorts str 80

- badehånduk med hette

Og så fikk mannen 2 nye jeans. Kjøpte to til han for n liten stund siden, men etter det har han gått ned 10 kg på få uker og klærne raser av han. Måtte til og med bestille nye arbeidsklær denne uka :roll:

Dette har vi av større utstyr:

- kombivogn

- sprinkelseng

- madrass til sprinkelseng

- sprinkelseng beskytter

- reiseseng

- stellekommode

- stellematte

- vognrangle

- baby gym

- div. leker O - 3 mnd

- høy barnestol i tre

- vugge

- voksipose

- skinnpose

- vippestol

- Baby Call

- div. tåteflasker

- 2 jerseylaken i str 40x80 cm

- 1 sengesett str 80x100 cm (hvitt)

- 1 Ole Brumm sengesett str 65x80 cm

- 1 sengesett str 80x100 cm (grønt)

- 2 strech flanellslaken str 20x120 cm

- 2 sengesett str 65x80 cm

- dyne til vogn

- mellomdyne til seng

Av klær har vi:

Størrelse 50 (0 - 1 mnd):

- Sett med jakke og bukse

- 2 brillebukser str 50/56

- 2 hjelm luer i bomull str 0-2 mnd

Størrelse 56 (1 - 2 mnd):

- Sett med jakke, bukse og "labber"

- 2 bodyer med kort arm

- body med lang arm og lue

- Sett med body, jakke, bukse, lue

Størrelse 60 (opp til litt over 2 mnd):

- Blondebody

Størrelse 62 (3-4 mnd):

- 2 brillebukser

- 1 hjelmlue

- 3 pyjamas

- Sparkebukse

- Sett med jakke og bukse

- 2 bodyer med kort arm

- Hard Rock Cafè (Roma) body med kort arm

- Body med lang arm

- 4 høyhalset bodyer

- 2 bodyer med lang arm

- sett med jakke, t-skjorte og bukse

Størrelse 68 (5-7 mnd):

- Adidas Joggedress

- 10 bodyer med lang arm

- 2 bukser

- Sparkebukse

- 1 lue med ører

- 1 overall med hette

- 1 pyjamas

Størrelse 70:

- Fleece dress

Størrelse 74 (8-10 mnd):

- Bestefarskjorte

- Ole Brumm t-skjorte

- Snekkerbukse i bomull

- 2 bodyer med kort arm

- Nattdrakt med korte armer og uten ben

Størrelse 80 (11-15 mnd):

- Umbro Vendbar jakke

- Dress med sparkebukse, jakke og lue

- Sett med t skjorte og shorts

Annet:

- 4 smekker

- 2 babytepper

- 8 par sokker

- 1 mintgrønt helseteppe

- 1 mørk blått helseteppe

- 1 gult helseteppe

- 2 Avent Night 0-3 mnd smokker

- Fisher Price Anti Kolikk tåteflasker

- 30 vaske/gulpekluter

- Fleecepledd

- 2 hånduker med hette

- Ammepute

- 30 barnekleshengere

Mangler:

- bilsete - leier Boxette de første 3 mnd

- badeolje

- zinksalve

- febermåler/febernedsettende

- brystpumpe

- ammeinnlegg

- utetøy med luer/votter (blir jo vinter)

- badebalje

- strømpebukser

- hjelmluer

- vinterluer

- votter

- vinteryttertøy

Skrevet

Svarte på tråden om å ta vare på kvitteringer etter handletur at jeg sjelden gjorde det. Men når jeg er på IKEA tar jeg vare på hele den laaaaange kvitteringen :Hehe: Og sånn i all kjedsomhet skal jeg gjengi den her :ler2::tunge1:

- Rivjern

- Fotoramme str 30x40 cm

- 8 stk fotorammer str: 13x18 cm (noen til julegaver)

- 5 stk fillryer

- Vegglampe til barnerom

- 3 pk batterier

- 18 delers servise til 6 pers (julegave til svigermor)

- 2 asjetter (suppl. til servise til svigers)

- 2 tallerkener (suppl. til servise til svigers)

- 2 frokostboller (suppl. til servise til svigers)

- Veggklokke til soverommet

- 2 potetskrellere (alltid ha en i reserve :ler: )

- 12 hvitvinsglass (bursdagsgave til svigerinne)

- 12 rødvinsglass (julegave til svigerinne)

- 1 leselys til nattbordet

- Trådkurvsystem med 4 kurver på stativ til klær

- 2 IKEA bamser som kan bøyes i ulike stillinger (julegaver)

- 1 babykopp

- 1 babyhåndduk med hette (julegave)

- overhylle til stellekommode

- kosebamse

- 20 vaskekluter - baby

- 5 stk kunstkort

- kasseroller for dukker (julegave)

- 3 pk tusjpenner (julegaver)

- garderobeskap til barnerom

Total sum: 3757 kroner :sjokk:

Skrevet

Tallene fra dagens ultralyd:

Uke 32+2 (eller 32+3 som det står på UL skjemaet mitt :roll: )

MAD (fosterets magemål i diameter):

Normalt mål: 9,1 cm

Vårt mål: 9,0 cm

BPD (fosterets hodemål i diameter)

Normalt mål: 8,6 cm

Vårt mål: 8,8 cm

Femur (fosterets lårben i cm):

Normalt mål: 6,2 cm

Vårt mål: 6,2 cm

Vekten ble estimert til rundt 1400 gram og endelig fødselsvekt er beregnet til rundt 3500 - 4000 gram.

Skrevet

Flott at alt er bra selv om h*n ikke vil avsløre om det er gutt eller jente. Spennende dette!

Jeg vil også ha 3757 kr å handle på Ikea for!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...