monja Skrevet 13. august 2004 Forfatter #2521 Skrevet 13. august 2004 Har sovet så godt....Det har vært en herlig temperatur i natt. Bare 5 grader.....deilig :-) Sov helt til klokka var litt over 7, for da kom mannen hjem fra avisrunden og nysgjerrig som jeg er er det jo et must med nypressa avis på sengekanten Etter å ha lest gikk det opp for hodet mitt at jeg var så sulten at jeg holdt på å så da måtte jeg ha frokost - og KG Sol fra skyfri himmel idag, men litt kaldere, passer meg utmerket. Skal ikke gjøre noe særlig idag. Kjøre et lass med søppel, vaske vinduer og dra på bytur kanskje?!? Skal jo egentlig ligge mest mulig, men da krangler bekkenet så innmari, så det klarer jeg ikke :cry: Får prøve å ta det rolig i mer oppegående stilling istedet
monja Skrevet 13. august 2004 Forfatter #2522 Skrevet 13. august 2004 Vet nesten ikke om jeg tør å skrive det, men jeg så jeg hadde passert 5900 innlegg :o Snart som leieboer å regne
Gjest Gjesta Skrevet 13. august 2004 #2523 Skrevet 13. august 2004 MONJA - du er leieboer før jeg rekker å titte innom deg igjen - garantert! Du raser i fra meg! (Meeeen, jeg tipper jeg får muligheten til å ta litt innpå igjen, bare smurfen blir født! ) Ville bare titte innom deg før jeg reiser sydover jeg. Skal ikke reise før i natt, men dagen skal jeg bruke til å pakke og forberede meg mentalt på turen, så det blir nok ikke så mye Kg på meg i dag heller. Jeg tenkte det kom til å bli surt å reise herfra nå som det har vært sydenvarme her, men tror du jammen ikke det blåser og er overskya her i dag! Så da blir det BARE deilig å reise! Ha en fin helg, vennen! Og ei god uke! Titter innom deg neste helg, regner jeg med! K
Malou Skrevet 13. august 2004 #2524 Skrevet 13. august 2004 Uten at jeg er noen ekspert på området, vil jeg hevde at den fine magen din ser ut som den kan klekke når som helst. Kan godt forstå at det er ekstra slitsomt med ekstrem vame da. Men det er vel ikke så varmt i største delen av Norge lenger heller? Er betraktelig kjørligere her i dag i allefall, selv om vi da fortsatt er over 20 grader. Nå ja, jeg ville nå egentlig bare ønske deg en riktig god helg! Malou
monja Skrevet 13. august 2004 Forfatter #2525 Skrevet 13. august 2004 Nesten så jeg håper den klekker når som helst nå, Malou......(skulle nesten til å skrive Jennifer nå jeg ) På mandagsmorgenen skal vi inn på fødeavdelinga. Mannen var ikke fornøyd med svaret vi fikk da han krangla med sekretæren på legekontoret, og han er så bekymra for meg stakkars. Han ringte fødeavdelinga idag uten at jeg visste det og la fram prognosen med høyt blodtrykk og det faktum at anklene mine ser ut som trestokker på kvelden. Faktisk legger det seg nesten som en pølse rundt dem for tiden :-? Og de spurte om jeg har hodepine, flimmersyn eller er uvel på annet vis. Det er jeg jo ikke.....Da mente jordmor der, etter å ha snakka med flere kolleger, at det holdt at vi kom inn dit på mandag istedet for å dra til legen på mandag. Hun hadde nemlig ikke noen tro på fastleger og sånne diagnoser hun. Bedre at de fikk se på det der mente hun. Så jeg skal troppe opp på føden med papirer og urinprøve på mandag klokka 8.30. De snakket til og med om registrering :o Så får vi se da, om det kan være svangerskapsforgiftning som bygger seg opp.....grøss :cry: Men snille mannen min som tenker så mye på meg og da
meta Skrevet 13. august 2004 #2526 Skrevet 13. august 2004 Godt han passer på deg Håper alt går bra! Det gjør det nok skal du se. Er uansett ikke lenge igjen før dere får hilse på knøttet. Håper h*n har vett på å holde seg inne et par uker til ihvertfall. Prematur baby er jo ikke så greit.. Lykke til
Malou Skrevet 13. august 2004 #2527 Skrevet 13. august 2004 Sender masse håper-alt-går-bra vibber jeg også. Det gjør det sikkert også, men det skader vel ikke å vibrere litt ekstra? *vibrere*
Gjest Gjesta Skrevet 13. august 2004 #2528 Skrevet 13. august 2004 *monja er ikke blitt leieboer enda, ser jeg! * Det er jo greit å få det sjekka opp - alltid bedre å være føre var! Alltid rørende å lese om mannen din som er så omsorgsfull og behjelpelig! Krysser fingre for at det går bra på mandag! Takk for koselig sms tidligere i dag, monja - kommer til å sende deg et reisebrev fra Spania når jeg kommer meg dit! Ikke lenge til avreise nå - skal reise herfra kl 02 i natt. Så alt jeg har å gjøre fram til det, er å dusje og ordne meg, og pakke ned toalettsakene - og kjøre av gårde til gardermoen! :D Ha en fin helg, vennen, og ikke bekymre deg for mye for svangerskapsforgiftning - dere skal jo avgårde på mandag for å sjekke det! Ingen sorger må tas på forskudd, vet du! Vi "tastes"! K
havsulen Skrevet 13. august 2004 #2529 Skrevet 13. august 2004 Håper det går bra med dere, godt mannen passer på deg! Viktig at dere står på kravene, da! De SKAL følge dere skikkelig opp!
Gjest Madden Skrevet 14. august 2004 #2530 Skrevet 14. august 2004 Håper at du får en god helg tross alt, og krysser fingre for at alt går bra med dere på mandag! Godt at din kjære stiller sånn opp for deg! det trenger du nå!
Gjest Mayamor Skrevet 15. august 2004 #2531 Skrevet 15. august 2004 Lykke til i morgen. Får håpe at det bare er varmen som har skyld i de hovne bena dine. Godt å høre at mannen din passer på deg. Klem fra Mayamor
monja Skrevet 15. august 2004 Forfatter #2532 Skrevet 15. august 2004 34+1 idag Nå har vi tatt steget inn i svangerskapsuke 35, og det er ca 6 uker til termindatoen.....i realiteten kan alt skje nå, og babyen kan komme når som helst :Dåne-smiley: I løpet av denne uka utvikles dette: Uke 35:Babyen veier nå i gjennomsnitt 1900 gram og er ca 42 centimeter lang. Nå er som regel livmoren på sitt aller høyeste og det er ganske vanskelig å puste dypt ned i lungene. Trøsten er at livmoren snart synker ned i bekkenet. På en førstegangsfødende er det normalt at hodet snart fester seg nå. Hos deg som har født tidligere er det litt bedre plass i bekkenet så det er ikke sikkert at hodet fester seg i det hele tatt før fødselen. Hodet kan allikevel gå ganske langt ned i bekkenet slik at du kan føle et ganske kraftig press ned mot skjeden. Jeg har hørt flere si at det er akkurat som om de sitter på hodet til barnet. Vær ikke bekymret: Hodet ligger meget godt beskyttet nede i bekkenet! Det gjør ikke så mye om baby blir født nå, de greier seg bra, men vil kanskje trenge litt ekstra tid på barsel fordi de ofte ikke er så flinke til å suge fra brystet. Babyen selv setter i gang en beskyttelse mot farlige stoffer som kan komme ned i luftveiene og væske som har vært nede i lungene (fostervann) blir absorbert. Lungenes kapasitet for utveksling av gass øker dramatisk, slik at babyen får max utbytte av surstoffet som den puster inn. Som tidligere nevnt har også fosteret en økt evne til å frakte surstoff med de røde blodlegemene, dette varer også den første tiden etter fødselen. Leveren er oftere litt umoden og sjansen for at de får litt gulsott og må lysbehandles er større. Babyen vil regnes som for tidlig født og det vil derfor være en barnelege tilstede ved fødselen, sånn for sikkerhetsskyld.
monja Skrevet 15. august 2004 Forfatter #2533 Skrevet 15. august 2004 Tusen takk for besøk i dagboka, meta, Malou, Kverula, havsulen, Madden og Mayamor Alltid koselig med noen som titter innom. I helga har jeg gjort.....ingenting. Det vil si, vi fikk med oss en pliktrunde på martna'n på lørdag, mest for å se om vi traff kjentfolk, og så hjalp mannen mamma'n sin med å lempe inn ved til vinteren. Ellers har jeg bare slappa av - helt i tråd med det fødeavdelinga rådet meg til. Ikke har det vært så mye å finne på heller da, for det begynte å regne i går kveld og har fortsatt idag. Skal ikke klage, for det trengs ser jeg på trær og blomster i hagen Og så gikk jo temperaturen ned Både gleder og gruer meg til i morgen. Tror ikke selv det er noe galt, men gruer meg likevel til å høre at blodtrykket eventuelt har steget....Heldigvis er det så sent i svangerskapet at skulle bebisen komme nå er det ikke så farlig lenger. Det er jo betryggende i seg selv det :-) Er spent på om de skal registrere fosteraktivitet og hvordan den eventuelt blir. Har jo en liten krabat som er veldig aktiv i perioder, men så kan h*n være helt musestille - leeeeeenge :-? Glad mannen skal være med meg jeg :cry: I morges tente jeg forresten opp i vedovnen. Det var litt kjølig her inne så jeg måtte bare Stakkars mannen er jo helt oppgitt over meg han..... Vel, på tide å gå i dusjen
Cilla Skrevet 15. august 2004 #2534 Skrevet 15. august 2004 Håper alt går bra i morgen og at du er laaaangt unna noen svangerskapsforgiftning. Det beste for barnet er jo om det får ligge noen uker til og gosgjøre seg i magen, selv om det er ingen fare om det blir fødsel nå. Er det veldig ille fatt blir du nok innlagt og blir liggende til observasjon en god stund, helst så nærme termin som mulig, men antagelig ikke over, og blir BT skyhøyt/stiger fort så blir du vurdert/satt igang. Det beste er alltid at fødsel blir satt igang av seg selv. Lykke til, og jammen fint du har en slik omtenksom mann :blomst_opp: den var til han!
Væren Skrevet 15. august 2004 #2535 Skrevet 15. august 2004 Har bare vært innom dagboken din og oppdatert meg litt! Håper og tror at alt er normalt, monja! Men det er bra at alt blir dobbeltsjekket i alle fall - sånn at du er i trygge hender! Lykke til i morgen! Klem fra meg!
jolie Skrevet 16. august 2004 #2536 Skrevet 16. august 2004 Tenkte bare jeg skulle si at jeg holder på! Med å lese boken din altså. Dumme meg skulle vel ha gjort det med en gang jeg kom hit på KG. Da hadde jeg bare hatt 50 sider å komme meg igjennom. Men hey, jeg er på noenogtredve nå da :D Går så fort så. Du skriver så morsomt. Har ledd mange ganger, jeg Og de grovisene du får av sjefen :o Sjefen min har prøvd seg han og (på grovis-sms altså, ikke på meg ), men han får ikke særlig stor respons fra meg. Vestkantsossen. Han ja. Jeg kommer innom senere!
monja Skrevet 16. august 2004 Forfatter #2537 Skrevet 16. august 2004 Satser også på at alt går fint idag, Cilla. Jeg kjenner meg ikke syk akkurat, og ødemene i beina har gått merkbart tilbake. Tror nok mye skyldtes varmen jeg. Men jeg er spent på blodtrykket idag, det må jeg si. Økte fra 130/80 til 130/100 på en mnd og det er jo ganske mye det. Jordmor som vi til vanlig er på kontroll til ville ikke gjøre for mye med det enda, for urinen var flott og jeg hadde lite ødemer (hun skrev 0), men da det ble hevelser i beina i tillegg ville fødeavdelinga se på oss. Synes det er flott at de tar oss på alvor jeg. Bare det ikke blir sånn som sist at jeg føler meg bare dum og teit når jeg drar derifra Nuvel, det er bare 30 minutter til vi skal dra likevel nå.....ingen vei tilbake Svaret over er jo svar på ditt innlegg også, Væren :oops: Kanskje på tide å kjøpe nye linser? Du burde nok begynt å lese dagboka tidligere ja, Jolie, for den er raskt voksende Men du har nå noe å drive med en stund nå da Koselig at du titta innom uansett. Liker alltid å få besøk jeg Vel, må gjøre meg i orden.....Må være på sykehuset før klokka 9. Kryss fingre for meg alle sammen!
Cilla Skrevet 16. august 2004 #2540 Skrevet 16. august 2004 Kommer du hjem snart eller?????? Har tenkt flere ganger at jeg skal lese hele boken din, men kommer liksom aldri i gang. men en gang klarte jeg og hoppe til bryllupsdelen av dagboken, altså selve bryllupsdagen. Var litt nysjerrig kan man si.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå