Midnattsol Skrevet 24. august 2004 #2581 Skrevet 24. august 2004 Åja, selvfølgelig. Bare være der litt til du smurfen.
monja Skrevet 24. august 2004 Forfatter #2582 Skrevet 24. august 2004 Om to uker kan smurfen komme, for da er h*n ikke å regne som prematur lenger. Inntil da får h*n holde seg på hybelen *men det er ikke bare du som er spent, Middis* Vi vet enda ikke om det er en jente eller en gutt, Kverula, men selv om magefølelsen min hele tiden har sagt gutt har jeg begynt å tvile litt nå. Ikke at man skal gå etter fosterlyden, men det er uansett mest vanlig med mellom 120 - 130 slag i minuttet for gutter og 140 - 160 slag i minuttet for jenter.....Og vi har vel vært på 135 en eneste gang. Det andre som er litt merkelig er at den hele tiden går opp for den skal etter boken synke litt når det blir lite plass. Men om ikke lenge får vi se hva dette blir for noe..... Tviler på at jeg føder før deg, meta, for jeg drømte helt tydelig her om natten at jeg skal føde den 21. september (og at det ble en jente ) og da er vel du ferdig for lenge siden. Håper du slipper flere uker på overtid. Snålt å tenke på at det er bare 32 dager til termin idag :o Blodtrykket mitt får seile litt sin egen sjø. Jeg slapper av og stoler 100% på min jordmor - jeg må jo det :-) Og så er jeg glad for at det stiger nå og ikke for 15 uker siden. Det er liksom ikke så ille at det hender nå - og blir det ekstremt får de hente ut babyen med keisersnitt før tiden. Deilig å vite at det meste er trygt nå :-) *men jeg lurer jo fælt på hva det er som får det til å stige og synke så hyppig likevel da*
meta Skrevet 24. august 2004 #2583 Skrevet 24. august 2004 Tviler på at jeg føder før deg, meta, for jeg drømte helt tydelig her om natten at jeg skal føde den 21. september (og at det ble en jente ) og da er vel du ferdig for lenge siden. Håper du slipper flere uker på overtid. Jeg blir ikke satt igang før 24. september jeg, så du har god tid
Gjest Gjesta Skrevet 24. august 2004 #2584 Skrevet 24. august 2004 Hvor mye kan man stole på dette med antall hjerteslag når det gjelder kjønn - er det så godt som et sikkert tegn? Kanskje smurfen er en smurfeline, gitt! Kanskje vi har blitt lurt hele gjengen! Det må være betryggende å nærme seg termindatoen - som du sier, om det skulle være noe nå - så kan faktisk smurfen komme til verden og fungere helt fint! Men, som du sier - leiekontrakten går ikke ut enda, så vi må nok vente litt til! God kveld! K
monja Skrevet 24. august 2004 Forfatter #2585 Skrevet 24. august 2004 Hadde jo vært gøy om babyen kom før tiden, meta, men for min egen del er jeg psykisk forberedt på å gå hele overtiden - det vil si til 14. oktober det..... :o Tror nok Milla kommer rundt termin jeg Man kan egentlig ikke stole på dette med hjerteslag i det hele tatt, for det indikerer bare hvor aktiv babyen er i de fleste tilfeller. Uansett har alle jordmødre jeg har snakka med sagt at de fleste jenter de har tatt imot har hatt høyere frekvens på hjertet. Så man kan jo kanskje iallefall prøve å gjette seg til kjønn ut fra det, men ikke noe mer. Skal ikke stole blindt på det nei :-)
pondusa Skrevet 24. august 2004 #2586 Skrevet 24. august 2004 Hadde jo vært gøy om babyen kom før tiden' date=' [b']meta, men for min egen del er jeg psykisk forberedt på å gå hele overtiden - det vil si til 14. oktober det..... :o Tror nok Milla kommer rundt termin jeg Det var jeg også innstilt på, men lillemor kom dagen før termin hun!! Nyt den siste tiden som gravid, du. Du kommer garantert til å savne de deilige sparkene fra innsiden.
monja Skrevet 25. august 2004 Forfatter #2587 Skrevet 25. august 2004 Synes det er greit å innstille kroppen på de to overtidsukene ellers kommer de til å bli fryktelig lange tror jeg, pondusa. Så får man heller ta tidligere fødsel som en hyggelig overraskelse..... Men dagen før termin høres greit ut det
monja Skrevet 25. august 2004 Forfatter #2588 Skrevet 25. august 2004 Sjekkliste for sykehusbagen: Morgenkåpe Nattøy T-skjorter (mange) Gensere Myke, romslige bukser Undertøy 2-3 amme-BH Ammeinnlegg Tøfler/sandaler Tannbørste og tannkrem Dusjsåpe og hårsjampo Hudkrem Sminke og sminkefjerner Papirlommetørkler Plastpose til skittentøy Hårføner Klær til babyen Teppe til babyen Sokker til babyen Stelleveske Drikkeflaske Lesestoff Håndarbeid Mobiltelefon og lader Telefonkort Kamera, videokamera og film og ekstra bastterier Svangerskapsjournalen Enda et tegn på at det nærmer seg :dåne:
Gjest Gjesta Skrevet 25. august 2004 #2589 Skrevet 25. august 2004 *sukk, sukk* Herlig lesning...tenk at det SKJER snart... K
monja Skrevet 25. august 2004 Forfatter #2590 Skrevet 25. august 2004 Nå begynner det å skje noe i septemberklubben jeg er med i (på snartmamma.com). Det virker som om noen føder hver dag, og det er enda et tegn på at nå nærmer det seg med stormskritt. Har allerede kommet 3 jenter og 3 gutter :o
Malou Skrevet 25. august 2004 #2591 Skrevet 25. august 2004 Herregud!! Bagen er klar!! Må være en surrealistisk følelse det her, men du har jo selvfølgelig hatt ganske så lang tid å forbrede deg på da. Ser du ikke så mye OL lenger, siden du er tilbake på KG? Er jo litt å kikke på selv om svømmerne og sandvolley-gutta er ferdige da. Ha en fin dag Monja! Hilsen Malou-Jen
monja Skrevet 25. august 2004 Forfatter #2592 Skrevet 25. august 2004 Får fortsatt med meg litt OL jeg.....friidrett for det meste...men så er det vel finaler i beachvolley idag eller? Måtte jo litt tilbake på KG også for å unngå kjeft
Malou Skrevet 25. august 2004 #2593 Skrevet 25. august 2004 Selvfølgelig! Må være på KG! :fy: Har ikke fulgt med så veldig på sandvolley jeg, så jeg vet ikke helt hvordan det ligger ann. Men jeg tror jeg så ett eller annet om at USA hadde vunnet kvinnefinalen i går. Ser masse friidrett jeg også. Under 100 meter finalen for menn her for et par dager siden tror jeg faktisk det rykket litt i den ene eggstokken min..
Gjest Gjesta Skrevet 25. august 2004 #2594 Skrevet 25. august 2004 Hehe, passe på eggstokkene dine, Malou! Har ikke sett EN eneste gren eller et eneste lite løp i OL jeg da... :oops: Nei, ikke sportslig anlagt nei... K
April Skrevet 25. august 2004 #2595 Skrevet 25. august 2004 Oj, der var baggen din klar jo! Må være litt rart det der..Men så gøy det blir når den lille kommer!! Jeg er stadig her og leser, men ikke flink til å legge igjen spor etter meg :oops: Ville bare svippe innom å si tusen takk for mange gode råd og tanker i dagboken min :klem2: Ha en fin dag!
monja Skrevet 25. august 2004 Forfatter #2596 Skrevet 25. august 2004 Nuvel, bagen min er kun klar på papiret foreløpig, men jeg har iallefall en viss pekepinn på hva som skal i den. Begynner å lure på om jeg får plass til alt i en vanlig bag jeg :klø: Burde kanskje ta trillekofferten med meg
Gjest Gjesta Skrevet 25. august 2004 #2597 Skrevet 25. august 2004 Monja - hva gjør du inne på Singelforumet??? :klø: K
monja Skrevet 25. august 2004 Forfatter #2598 Skrevet 25. august 2004 Jeg skrev bare at jeg er sammen med en og veldig lykkelig Og så pilte jeg ut igjen, for det er jammen meg en stund siden jeg var singel
Gjest Gjesta Skrevet 25. august 2004 #2600 Skrevet 25. august 2004 Egentlig er det litt rart å ha en sivilstatus-avstemning på singelforumet! :klø: Eller er det ikke? K
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå