Gjest Gjesta Skrevet 27. august 2004 #2621 Skrevet 27. august 2004 Ikke dårlig heller! *stolt nordmann* Nå er det tid for mat, og etterpå litt pakking til turen. Logger av Kg for ei stund, håper du får ei fin helg, monja-vennen! K
monja Skrevet 27. august 2004 Forfatter #2622 Skrevet 27. august 2004 Hyttetur høres jo så fristende ut. Hadde gjerne reist på hytta jeg også om det ikke var sånn at jeg må ligge på skikkelig madrass, er på do halve natta, synes det er varmt og guffent å sove selv om det egentlig ikke er det, er blitt "dett i desa" og snorker så mannen ikke får sove .....tror vi venter til etter at smurfen er født jeg Kos deg masse, Kverula
Eowyn Skrevet 27. august 2004 #2623 Skrevet 27. august 2004 Hei vennen! Ser du har bagen klar. Fikk den aldri helt klar jeg, de siste tingene ble kastet nedi rett etter at vannet gikk. *Streeeess* Ja det er ikke lenge igjen nå. Venter i spenning! Ha en kjempefin helg, kos deg masse med smurfen og mannen! Klem fra meg og Emil :-)
monja Skrevet 27. august 2004 Forfatter #2624 Skrevet 27. august 2004 Endelig har elektrikeren vært her og vi har fått lys og stikkontakt på barnerommet og stikkontakt på vårt rom. Fant ut at vi ikke trengte taklys på soverommet vårt, for vi har en ganske brukbar stålampe på gulvet. Sparer jo penger på sånt.... Dessuten skal mannen legge opp et par kontakter selv Herlig å få det ute av verden iallefall.
Gjest gjesta Skrevet 27. august 2004 #2625 Skrevet 27. august 2004 Tippehøne satt på gjerdet tippehøne falt ned ingen doktor kunne hjelpe tippehøne var død Hjelper til med å gjøre barnesang-boken din komplett Leieboer? Jeg var godt på vei, men etter at jeg slettet dagboken min er jeg ikke i faresonen riktig enda. Får vurdere enda en ny dagbok når det nærmer seg igjen.
Susanna Skrevet 27. august 2004 #2626 Skrevet 27. august 2004 Takker for hilsenen i dagboken Monja!! Kjempe hyggelig! Leieboer?? :o jaja, vet ikke helt hva jeg skal si ang. det.. Koselig dagbok du har, spennende å vente på Smurfen!! Er ikke lenge til du får holde smurfen i hendene nå...ååå...*gleder meg jeg også til min spire kommer, men det er så lenge til* neida, tida går vel fort Ønsker deg ei kjempe fin helg monja!!
monja Skrevet 28. august 2004 Forfatter #2627 Skrevet 28. august 2004 36+0 Bare fire uker igjen til terminen og jeg kan (endelig) kalle meg høygravid :-D Godt å vite at om en uke er ikke smurfen prematur lenger så da kan h*n bare komme. Det har vært stille på smurfefronten de siste dagene. Ikke samme aktivitetsnivået som tidligere i uka, men de trenger vel litt hvile de også. Fort gjort å glemme det. Men mannen er litt bekymra for meg igjen og mener det er alt for lite aktivitet. Har gått med på å se det an til i kveld, men om det ikke tar seg opp skal vi ringe føden for å høre om vi kan komme på registrering eller noe. Alt for å berolige han. Hadde skikkelige kynnere igår. Masse av dem. Ikke vonde, men hyppige - 7 - 8 stykker på en time. De strammet rettelig og fikk liksom pusten til å stoppe opp mens det sto på. En fin liten forsmak på hva som venter Nuvel, nå som vi begynner på uke 37 skal dette skje i løpet av uka: Uke 37: Babyen er nå rundt 45 centimeter lang og veier i snitt 2500 gram. Du merker sikkert nå at du lett blir andpusten. Det er fordi barnet ditt gir et konstant press mot mellomgulvet slik at lungene ikke får brukt kapasiteten like godt som ellers. Derfor kompenserer lungene ved at du må trekke pusten oftere slik at du får nok surstoff. Tegn på at fødselen er i gang: 1. Vannet går. Det kan ikke alltid være like lett å skjønne om det har gått, ta da på deg et bind og ha det på en times tid. Har det kommet klar eller farget væske i det slik at det er litt vått, kan du ringe til fødestedet ditt og spørre dem til råds. Hvis hodet er festet er det nemlig ikke alltid det kommer så mye vann fordi hodet sitter ned i bekkenet som en propp. Er ikke hodet festet og du mistenker at vannet har gått skal du ringe til fødestedet ditt med en gang. 2. Kynnerne du har hatt blir regelmessige og det er 10 minutter eller mindre i mellom og de varer 30 sekunder eller mer. Dersom du bor langt fra sykehuset kan det være lurt å kontakte sykehuset før det er 10 minutter eller mindre imellom for da kan du jo ha et stykke vei å kjøre. Er du flergangsfødende så går det også som regel fortere enn den første gangen. 3. Tegningsblødning. Dette er blod som kommer fordi mormunnen din begynner å bli påvirket av riene du har. Blør du mer enn mens nå bør du ringe sykehuset med en gang. Det samme gjelder dersom du ikke har mellomrom mellom riene, men at smerten er der hele tiden. Det kan være et tegn på at du føder raskt, men det kan også være et tegn på at noe er galt, så ta kontakt med fødestedet pr. telefon med en gang. 4. ER DET NOE DU LURER PÅ ELLER ER BEKYMRET FOR RINGER DU TIL DET STEDET DU SKAL FØDE PÅ MED EN GANG OG SNAKK MED EN JORDMOR ELLER EN LEGE.
monja Skrevet 28. august 2004 Forfatter #2628 Skrevet 28. august 2004 Akkurat denne lørdagen i 2003 sto jeg hvit brud Tenk så fort tiden går og på mandag har vi ett års bryllupsdag!!!!! :-)
Malou Skrevet 28. august 2004 #2629 Skrevet 28. august 2004 Innom med en god helg til høygravide Monja!
Midnattsol Skrevet 28. august 2004 #2630 Skrevet 28. august 2004 Tenk det, bryllupsdag. Er det allerede så lenge siden. :o Herregud, tiden går fort. God helg, vennen. :blomst_opp:
Cilla Skrevet 28. august 2004 #2631 Skrevet 28. august 2004 Koselig ned bryllupsdag da!Vi hadde nettopp vår andre Håper det blir mer aktivitet i lpet av dagen på småen, men det er ganske vanlig at det blir mye roligere på slutten, for det er jo kjempetrangt inni der, så det blir mer sakte bevegelser enn harde spark (ihvertfall slik var det med meg). Også er det noe som heter "stille før stormen"
Kipa Skrevet 28. august 2004 #2632 Skrevet 28. august 2004 jeg fikk melding fra Lillen som hadde fått fra Jinx...Ingen er på nett, så her kommer det; " er på tur til føden. Fått mye vann i kroppen på kort tid og babyen er veldig stille. Fått beskjed om å ta med klær i tilfelle innleggelse. Kryss fingrene!" jeg krysse fingrene og håper alt går bra, og det er jeg sikker på at både Jinx og Lillen gjør også!!
Malou Skrevet 28. august 2004 #2633 Skrevet 28. august 2004 *krysser alt jeg har og sender de varmeste tanker til Monja*
Midnattsol Skrevet 28. august 2004 #2634 Skrevet 28. august 2004 Fikk meldinga jeg også - og hva det blir. Tenker masse på dere, vennen. :klem2:
lillen Skrevet 29. august 2004 #2635 Skrevet 29. august 2004 Tenker på deg, Monja Håper at alt står bra til... :-)
monja Skrevet 29. august 2004 Forfatter #2636 Skrevet 29. august 2004 Tusen takk for at dere videreformidler meldingene mine jenter!!!! *visste jo at Jinx var på bryllup jeg*Her er en liten rapport fra i går kveld.... Så havna jeg på føden likevel da, etter at føttene mine hovna opp masse i går kveld. Kunne nesten se at de blåste seg opp :o og da var det ingen nåde fra mannen sin side. Føden ble kontakta og jeg fikk beskjed om å ha med klær i tilfelle innleggelse. Ble litt stressa av sånt, men iløpet av 10 minutter var vi på tur dit. Ble møtt av en kjempehyggelig jordmormann, og han tok seg av meg på alle kunstens regler. Han vil jeg ha når jeg skal føde, for jeg ble helt rørt av omsorgen han viste. Han satt på gulvet da han kobla meg på CTG (monitor som måler hjerteaktiviteten til babyen og om jeg har rier eller kynnere) og var helt superbekymra hele tiden.Typisk var det jo vaktskifte klokka 22, så han kobla meg opp og ønsket meg lykke til. Så satt vi der da, jeg og mannen, og så at fosterlyden varierte mellom 150 og 130, noe de sa var helt normalt. Jeg kjente ikke noe bevegelse likevel da, så jeg fikk trykt en gang på den der knappen deres jeg skal trykke på om jeg kjente noe. I tillegg hadde de på rie-måling som gikk oppover med jevne mellomrom og viste at det er en del kynnere til tross for at jeg ikke kjenner dem. Han stilte duppeditten på 10 og sa at om det kom sammentrekninger ville det tallet øke. Som regel var det oppe i litt over 20, men innimellom dro det seg helt opp til 50 og de kjente jeg - puh. Etter 10 minutter kom en annen JM - heldigvis en vi kjenner fra tidligere UL - og jeg fikk 3 glass saft. Etter en stund økte fosterlyden til godt over 180, og så gikk den opp og ned som en jo-jo en stund. Krabaten ble tydeligvis mer aktiv, og mamma'n begynte å kjenne bevegelser igjen De kobla av CTG etter 40 minutter, og da var det rett på do for urinprøve.....ikke no' problem etter all den safta Etter urinprøven fikk vi komme på ny UL med doppler (navlestrengsgjennomstrømming), og der var alt helt perfekt. Det var ikke noe å si på transporten av blod, den lille lå godt neddi bekkenet - så godt at det var problemer med å få hodet i profil. Vil nok ut snart den lille rakkeren Men JM tok noen mål, og vi fikk se litt på som rørte godt på seg. Alt i alt så det kjempebra ut og vi fikk dra hjem halv 12. Da hadde vi vært der i 2 timer og fått den beste underesøkelse jeg kunne drømt om. Sikker på at jeg var 10 kg lettere da jeg gikk ut av sykehuset. Tallene (tall fra forrige gang, 23/8 i parentes): Vekt: +0 kg til tross for vannet (totalt + 12 kg) Blodtrykk: 147/88 (179/92) - så det er nede på akseptabelt nivå igjen Urin: negativ (negativ) Ødem: 1-2 (0) Leie: H (H/knB) - sjekka ikke om det var bevegelig enda Hb: ikke sjekket
monja Skrevet 29. august 2004 Forfatter #2637 Skrevet 29. august 2004 Og forresten - vi venter på en BABYGUTT En ikke så liten en heller. På ultralyden i går kunne de måle han til omtrent 3300 gram allerede - og det er enda 4 uker til termin :Dåne-smiley:
monja Skrevet 29. august 2004 Forfatter #2638 Skrevet 29. august 2004 Søsteren til mannen skulle på bryggefest ikke langt fra oss igår, og skulle sove her i natt. Enda har hun ikke kommet?!? :klø: Har vel funnet seg en mann da Like greit det, for jeg hater å liste meg rundt på morgenen :-?
monja Skrevet 29. august 2004 Forfatter #2639 Skrevet 29. august 2004 Fikk sove litt fra klokka 7 og til nå. Men nå er vi våkne både jeg og mannen. Svigerinna mi har vi ikke sett noe til så hun har vel funnet seg et mannebein Regner med at hun sover der hun er og kommer for å hente bilen etterpå - mye vits i å re opp seng her da :-? :-)
monja Skrevet 29. august 2004 Forfatter #2640 Skrevet 29. august 2004 Søknad om å få gå ut på byen og komme hjem sent Navnet til kjæreste/forlovede/ektemann: Jeg ber herved om tillatelse til å få permisjon fra den høyeste autoritet i mitt liv for følgende tidsperiode: Dato:............... Avreise hjemmefra: .................. Antatt hjemkomst:...................... Om søknaden skulle bli godkjent, sverger jeg å bare besøke de stedene som er grundig gjengitt nedenfor. Jeg skal også kun snakke med de individene av det annet kjønn som er listet opp nedenfor. Om jeg derimot skulle ønske å snakke med andre individer av det annet kjønn må jeg ha en muntlig godkjenning minimum en time i forveien. Jeg skal ikke skru av min mobiltelefon etter noen øl eller drinker. Jeg skal ikke ha et alkoholkonsum som overstiger den på forhånd avtalte mengde, om så allikevel skulle skje må jeg først ringe å bestille drosje eller pizza. Jeg er inneforstått med at selv om permisjonssøknaden skulle bli godkjent, vil min kjæreste/forlovede/hustru forbeholde seg retten til å kunne være forbannet på meg den påfølgende uke uten noen som helst grunn. Mengde alkohol (enheter): ........................................... Steder som skal besøkes: ............................................ Kvinner jeg kan snakke med: ...................................... Maks alkoholstyrke på det jeg skal drikke: ................. - Jeg er ingenting. - Jeg vet hvem som tar avgjørelsene i vårt forhold og jeg vet at det ikke er meg. - Jeg lover å forholde meg til dine lover og regler. - Jeg er inneforstått med at dette vil koste meg dyrt i sjokolade og blomster. - Du kan regne med å ha full tilgang til å bruke mitt/mine kredittkort når du måtte ønske. - Jeg lover herved å overnatte kun på en benk i parken om jeg mot formodning ikke skulle klare å komme meg hjem til avtalt tid. - På hjemveien skal jeg ikke gjøre noen forsøk på å lage bråk med noen. - Jeg skal heller ikke gå i dype diskusjoner med andre av fare for å drite meg loddrett ut. - Jeg skjønner også at jeg ikke skal urinere på følgende steder når jeg kommer hjem: gangen, skapet i gangen, skittentøyskurven, kjøleskapet, oppvaskmaskinen eller andre lignende elektriske artikler. Jeg erklærer etter beste kunnskap(som jeg har lite av I forhold til min Bedre halvdel), at ovenstående informasjon er korrekt. Signatur - Kjæreste/Forlovede/Ektemann: Søknaden er: GODKJENT / AVSLÅTT (stryk det som ikke passer) Denne avgjørelse er ikke under noen omstendighet mulig å forhandle om. Klipp her …………………………………………………............................. Tillatelse for min kjæreste/forlovede/ektemann til å være borte under følgende tidsperiode: Dato: ......... Avreise hjemmefra: ................... Hjemkomst: .............. Signatur - Kjæreste/Forlovede/Hustru: ...........................................
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå