Gå til innhold

Monjas lille røde


monja

Anbefalte innlegg

Endelig nytt år - nye muligheter...... :hoppe:

Jeg har ikke nyttårsforsett, men tenkte jeg skulle slenge meg med på dagbokfronten. Og da er vel den første dagen i det nye året bare perfekt å starte den? Har venta lenge på dette....Og kanskje, for en gangs skyld greier jeg å virkelig se hva jeg bruker livet mitt til? For det har jeg lurt på leeeenge gitt. Mista oversikten i tenårene tenker jeg :ler:

Det nye året tok vi vel imot sammen med et vennepar av oss og deres lille datter på 8 mnd. Det ble en rolig og stille aften med gryterett - for ingen av oss klarer mer julemat - hjortekjøtt, laks og badsturøkt lam. Det var småsnadder det, for enda mette mager etter all julematen. Vi kosa oss også med sjampis, vin, øl og div brennevin (les:minus meg da, som var sjåfør.....snakk om teit kveld å kjøre på..... :sinna: ).

Og klokka tolv var det såklart klart for raketter av ulike slag. Vi snylta på de andre nå, men vi skal jo gi dem fyrverkeri om 8 måneder for da eer det klart for bryllupet. Jeg gleder meg masse..... :hjerter:

Imorgen er det jobb igjen. Heldigvis blir det en relativt kort dag for min del da, men jeg tror nok jeg trenger det også etter så masse fri. Må ha noen dager til å omstille seg. Så er det bare å si: "det ble nå aldri helg heller...." :ler2:

Vel, vel - nå har jeg i allefall starta på dagboka *stolt av meg selv* og her kommer det sikkert til å bli både gleder og sorger kjenner jeg meg selv rett. Men det er vel derfor den er her.....Synes det er koselig det. Og så satser jeg på at mange vil skrive i den også :rodme:

Men nå skal jeg hoppe i dusjen, og finne senga. Skal opp klokka 4 i morgen tidlig :Gjesp:

Det blir sikkert isende kaldt å legge seg - 15 minusgrader utenfor. Jammen er vedovnen god å ha.

Endret av monja
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Puh, endelig ferdig på jobben......Ikke at jeg ble utslitt av å jobbe fra 05.00 til 09.00, men jeg tror ikke jeg var forberedt på å gå på jobben idag jeg. Fikk ikke sove igår, og har ikke snudd døgnet enda. Tror jeg fortsatt kan sitte oppe til langt på natt. Ja,ja....hva er vel 4 timers jobb når man får betalt for 6,5 ?? :lol:

Det er jammen kaldt idag også gitt. -21 i byen og -14 her hvor vi bor....brrrr.....så jeg hutra meg hjem i en ganske så kald og traudig bil. Tar "bare" 25 minutter å kjøre, men det er jammen nok, når de første 10 minuttene gir meg frost inn til beinet. Så jeg tente opp da jeg kom hjem, og nå er det godt og varmt her. Bikkjene er ute, men de må vel få inn snart - den ene var ganske nedrima. :-?

Og så skal jeg skrive noen "Godt Nytt År" kort. Fant dem i bokhandelen, og de er geniale. Spesielt for meg som stresser noe vanvittig før jul og ikke rekker å skrive mer enn de julekortene som er absolutt nødvendig. Og så er det jo alltid kos å få kort i posten da. Ikke bare regninger som det vi har fått i det siste :kjempesinna:

Det mangler vel bare at det kommer en mega strømregning snart også. knurr.....

Men først må jeg bare surfe litt på KG. Jeg har visst blitt avhengig :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt nytt år!

Og velkommen som vanlig-dagbok-skriver :D !

Jeg vil også være ferdig på jobb klokka 9 etter 4 timer...

I stedet begynner jeg klokka 9 og må jobbe i 8 laaange timer!

Bytte???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hej Monja :)

Takk for hilsen i dagboka mi, hyggelig og godt nyttår til deg også! Røykestopp ja... Uff, har tenkt på det lenge og bestemt meg for at i slutten av januar er det tid. Gleder meg ikke, men det skal jo gjøres.

Klem fra Jennifer :vinke:

...og gratulerer med de 600 innlegg foressten :enig_animasjon:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig helg :hoppe:

Og den var jammen etterlengtet etter 2 knalltøffe arbeidsdager...hi hi. Igår jobba jeg fra 5 til 9 og idag fra 6 til halv 8. Hvordan skal dette gå? Jeg får nyte det så lenge det varer, for over helga er blodslitet igang for alvor. Da har jeg verdens teiteste arbeidstid. (05.00-10.00 og så igjen 15.00 til 16.30) :kjempesinna:

Så hyggelig med besøk da Lea og Jennifer :D Alltid koselig når noen stikker innom.

Idag er jeg frustrert. :frustrert: Gleda meg masse til kosekveld med sambiz foran TV'en, og så er ViaSat nede slik at de ikke får oppdatert programvaren sin - og hva betyr det? Svarte skjermer..... :x

Men jeg har jo KG da, og sambiz sliter med den engelske "Lord of the rings", så vi er ikke akkurat helt uten fritidsyssler....Kunne jo også godt ut en tur......

......om det ikke var så bikkjekaldt. Her er det 14 minusgrader nå, men inne i byen ca 25 km unna er det 22 minus og vind - grøss :o Så det er bare å fyre i peisen og nyte innekosen idag også. Kan jo håpe på mildere vær i helga, men det er vel heller tvilsomt.

Bilen min tåler heller ikke kulden så godt. Det er diesel også da, og det gjør den jo ekstra treig når den er kald. Men at den plutselig finner på å lade ut batteriet irriterer meg noe grenseløst :sinna: Skulle stresse ivei å hente sambiz på jobben idag, og hadde vært på noen små ærender først. Så plutselig skulle jeg starte og vips så var det ikke noe strøm gitt. DA ble jeg sinna da. Det var så det lyna rundt meg. Ringte sambiz og sa at jeg la nøkkelen igjen på jobben før jeg labba ivei og besøkte plassen jeg jobba tidligere. Så fikk han ordne med Falken og greier....For et stress. :roll:

Vi har forresten starta med en "ny" type jakt idag - musefeller.....det er iallefall en ny type jakt for oss. Og så jeg som hater å drepe dyr da gitt :cry: Bare siden vi satte opp èn felle på loftet har vi skofta ut tre mus. Antakeligvis en musemamma og to musebarn. Regner med at vi får fler i fella ikveld. Skal sjekke den ofte så de ikke begynner å spise på stakkaren som er i fella....æsj. Så nå henter vi ned dypfryste mus i felle to ganger i døgnet :x Vil jo ikke ha den springende inni vegger til slutt heller......ser for meg masse musefamilier som graver og spiser seg hull inni isolasjonen i veggene.....yaik.... :tunge1:

Ja ja, det har jammen ikke hendt noe oppsiktsvekkende idag heller. Jeg forstår da ikke det. Eller, det som virkelig var oppsiktvekkende kan jeg ikke skrive her, for da tror dere jeg er helsprø..... :rodme::sjokk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag har jeg sovet lenge......faktisk helt til klokka 10, og det er 6 timer mer enn på en vanlig ukedag :sjokk: Deilig.....

Ligger an til innedag idag også....ikke så kaldt som igår, men det snør masse idag. Litt bedre likevel det da. Så idag skal vi bare kooooze oss sambo og jeg.... :kysse:

Han skjemmer meg virkelig bort han da. :hjerte: Laga frokost idag og greier. Det var skikkelig godt det, og han imponerer til stadighet ettersom han faktisk var ute med lokalavisa i morges.... :Gjesp: Trodde han skulle sove hele dagen jeg.

Jeg har derimot mora meg med å bestille AutoPass brikke til "verdens minste bomring" tror jeg de kalte det. Så vi slapp ikke unna gitt. Trodde aldri en liten by med 13 000 innbyggere skulle få bomring. Og så tre hele passeringssteder da.....Det hele er jo latterlig :hoho: Men dog så irriterende.... :evil:

Fant ut at det kanskje var på tide med brikke nå ettersom den åpner på mandags morgen klokka 06.00. Bedre sent enn aldri er det vel noe som heter og heldigvis for meg det da.

ViaSat har heller ikke satt på signaler på parabolen vår, men vi ringte dem nå nettopp, og da skulle de ordne det med en gang. "Hadde glemt det" sa de..... :fy:

Ikke at det spiller noen rolle, for da kan jeg konsentrere meg om en bok istedet. Leser på tre ulike serier så jeg har da nok å henge fingrene i...eller var det øynene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Endelig er TV'en i orden igjen, og vips, der var sambo borte i sin egen lille film verden. Men hva gjør vel det? Da kan jo jeg sitte på KG en stund til...

Har vært ute og flytta på litt snø i ettermiddag, men selv om det ikke var mye ble jeg skikkelig sliten. Puh....Knærne var som gele da jeg kom inn. Gjett om jeg ønsker meg snøfreser - eller mindre gårdsplass da. Kanskje jeg skal vurdere å så litt mer plen til våren :Nikke: Men jeg bestemte at jeg skulle måke snø og så skulle han lage middag - snakk om likestilling.

Og middag ble det. Småbiff av elg med ris og saus - nam nam :tunge1:

Så nå er jeg riktig god og mett, og føler meg dorsk som bare det.

Skal prøve å rive meg løs litt nå, for jeg skal vaske enda en maskin med klær *HJELP, vi har ikke rene strømper ble det hylt tidligere idag så....*, sette inn kopper og vaske noen kasseroller - og han? Glaner på TV :fy:

Og så skal jeg finne noen morsomme mailer og sende til svigermor. Hun er bare så toppers altså. Jo grovere det er jo bedre :hoho: Og nå har hun nettopp fått seg internett, så hun er jo helt hekta for tiden. :ler2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg-vil-også-ha småbiff-av-elg!!!!

Ehh, hei Monja.... Lenge siden jeg har fått elg. Helt siden jeg var barn og besøkte familien min på Tynset, men jeg kan godt huske at det var godt... :roll: (er litt misunnlig nå) :)

Driver og pusser opp jeg, og hva er vel en bedre unnskyldning enn å ta en tur på KG??? :ler:

Vel, nå skal jeg ikke ta opp mer plass i dagboka di.

Klem fra Jennifer :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann Jennifer! Tusen takk for hyggelig hilsen. Lykke til med tapetseringa dere driver meg :D

Idag har det vært utrolig rolig her. Har sovet lenge, vaska 3 maskiner med klær og en med kopper - elsker husarbeid som gjør seg selv :hoho: , lest ferdig boka *må huske å kjøpe ny i morgen* og sløva foran PC'n.

Har også begynt å planlegge mer på bryllupet, men det kan du lese mer om her:

Bryllupsdagboka mi

Idag skal jeg ikke gjøre noe annet enn å ta livet med ro. I morgen er det atter en hel arbeidsuke, og de neste fridagene virker så uendelig langt fram. :-?

God helg fortsatt!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zalomine

Koselig å lese dagboka di. Velkommen som dagbokskriver av den "vanlige" sorten.

Her skal jeg følge med fremover :) Kos deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for at du tittet innom, Fredagsbarn..... :vinke: Koselig med "besøk" i dagboka synes jeg.

Nå har jeg snakka med ex'en min. Han ringte og lurte på hvordan det sto til, og for å ønske godt nytt år. Det er jo alltid kos å snakke med han, og siden det er 7 år siden det ble slutt med han føler jeg at jeg "har lov" til å ha kontakt med han. Var i bryllup til den 3. eldste datteren hans i jula, og det var kjempekoselig, men litt for masse folk for min del. Faktisk var det over 300 gjester, og det ble litt vel mye. Men jeg sluker jo til meg alt av inspirasjon og ideer til mitt eget bryllup jeg :rodme:

Han fortalte at han gleder seg til å bli bestefar igjen. De nygifte venter barn og har termin 18. mars. Det er nesten litt komisk, for den eldste av jentene hans fikk også barn, tvillinger, 18. mars for to år siden. Og så fikk hun en gutt 10.mars i fjor. Så hun ligger jammen ikke på latsiden. Det begynner jammen å bli noen barnebarn nå. Han er jo tross alt bare 43 år, og har unger i alderen 23 åt til 3 mnd. 9 stykker i tallet. Og nå blir det vel det 5. barnebarnet også :P

Tenk om vi fortsatt hadde vært sammen. Da hadde jeg vært "bestemor" i en alder av 23 år :sjokk: Men nå gikk det altså ikke sånn da, og jeg har vel egentlig ikke angra på at jeg valgte bort han mot monjamannen :wink: Han er en toppers venn da. Kankje min beste faktisk. Det som begynte å plage meg var at han var 18 år eldre enn meg, og selv om det ikke synes så godt nå, hva med om 10 år når jeg er 35 og han er 53? Da hadde forskjellene blitt for store tror jeg. Men det var ikke det som gjorde at vi splitta opp. Han hadde et prblem med å kontrollere raseriet da vi var sammen, og det ble mer enn nok mer enn èn gang for å si det sånn..... :grine: Nå har vi kommet over det, monjamannen liker det ikke, men har innsett at det hører med til fortiden og alt er greit - tror jeg. Monjamannen er nå snill og ja :kysse:

Må bare skryte av han, for da blir han såååå stolt.... :ler2:

Tenker tilbake på igår kveld jeg. Skulle legge oss, klokka var over 23 tror jeg, og plutselig står det en julenisse :nisse: og to snålinger med "Skrik" kostyme på seg i gangen vår.... :forvirra: Jeg var på kjøkkenet og surfa på KG ( :sjokk: ) og hadde på meg bare undertøy - hadde nettopp vært i dusjen. Da de sto i gangen og ville inn ble jeg litt stressa, fordi jeg ikke hadde på meg klær. For å komme på badet måtte jeg gjennom stua, og der sto de tre raringene. Derfor var jeg "fanga" på kjøkkenet mens monjamannen strevde iherdig med å få de ut. Da han endelig fikk dem på dør - etter mye om og men - fortalte han at de stinka sprit, så vi regna med at de var ute og gikk "spritbukk", men er ikke det litt sent bare? Trodde det var i romjula de gjorde det jeg....hallo?!?! Det verste er jo at vi ikke vet hvem de er - og på øya vi bor kjenner alle alle :oops: Men vi får sikkert høre det da. Jeg lurer på om han som solgte oss huset var med på dette, for han var så fryktelig interessert i kjøkkenet, som vi har pussa opp siden da :forvirra: Ikke vet jeg, men å komme brasende inn på stua til folk "midt på natta" :fy: likte jeg ikke at de gjorde. Kan jo ikke være godt å si hva vi holdt på med på skinnfellen foran peisen :hoho:

Folk er rare....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:kjempesinna: ARRRRG...... :kjempesinna: jeg er så forbanna på all denne dritten som kommer ned fra oven for tiden. Jammen nesten så jeg syntes det var bedre da det var 20 minus likevel..... :sinna: Det var ikke så ille da jeg dro på jobb i morges klokka 5, men nå.....knurr :evil:

Først og fremst fryser vindusviskerne hele tiden så det ligger masse våt ekkel snø midt i synsfeltet....så guffer jeg på med varme fra innsiden for å prøve å smelte det, noe som fører med seg at heg ser ut som en nykokt hummer når jeg kommer ut av bilen. Og smelter det? Neida, det fryser....vræææææl :frustrert: Så er det bare å stoppe annenhver mil for å skrape snø og hakke is...

Og så er det glatt - noe så j**lig......Fikk skrens i 40 km/t og det er vel godt gjort det. Heldigvis var jeg alene på veien akkurat da.

Nei, så da jeg var ferdig med arbeidsøkt nummer 1 - nummer 2 starter 15.00, dro jeg rett hjem - nesten. Måtte handle litt først, for det var jammen skrapa i kjøleskapet etter jul. Skal bare kaste litt gammelt kjøttpålegg først *urk*

Så idag er jeg FRUSTRERT.........veldig. Og nå må jeg ut å måke snø før jeg får bilen ut av oppkjørselen igjen tror jeg. Eller kanskje jeg skal ta durabelig fart og vente til monjamannen kommer hjem?!?

Grøss, for en dag. Nå er det bare 4 dager igjen til helg :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg ringt til teamlederen min og sagt at nå SKAL jeg ha noen dager ferie.....Og jaggu var det greit det.... :sjokk:

Så nå kan jeg se fram til friiiii fra og med fredag 28. mars til og med onsdag 3. april. Gleder meg masse jeg. Sambo skal også ha fri da, for han skal på spesialutstilling med vov-vov'en på Kirkenær. (Ikke at jeg har peil på hvor det er?!?) Og hvor skal jeg? Til Oslo en svipptur. Kanskje jeg finner noe til bryllupet der? Iallefall skal jeg besøke ei venninne der. Eller to :ler: Men jeg må bruke litt ferie, for jeg bruker den ikke opp iløpet av året likevel. Finner ikke anledning til det, og når man jobber time for time betyr ferie mindre lønn og. Derfor er det smart å legge den til månedsskiftene slik at man får litt "trekk" på to lønninger istedet for ett "trekk" på en lønning :-? Hadde vi bare hatt fastlønn...... :x

Uansett skal det bli deilig...... Men det er leeeeenge til :cry:

Nå skal jeg baske meg ut å skuffe snø. Han som brøyter veien her brøyta opp den kanten foran huset vårt......knurr. :evil: Heldigvis snør det ikke mer nå da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hej Monja,

Takk for hilsen i dagboka mi. Holdt på å tapetsere sånn stort sett i hele går, så det ble ikke så mye tid på KG. Gjør jo heller ikke noe om jeg prøver å begrense det litt heller.

Høres ikke ut som du har en alt for god dag i dag, med all snøen som faller ned hos deg. Håper det gir seg snart da. Her i Danmark har det også kommet en del snø i det siste, men i dag er det fint vær (ikke for å strø salt i såret altså). Sitter her på jobben og venter på at klokka skal bli sånn ca 16-16.30 sånn at jeg kan dra hjem og få tapetsert ferdig. (Ferdig og ferdig...).

Foressten, var innom å kikka i bryllupsdagboka di (gud, hvordan får du tid til begge????) og kjolen din så innmari fin ut. Litt sånn alveaktig nesten synes jeg.

Klem fra Jennifer :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjeeeesp....jeg er såååå trøtt :Gjesp: Men det kommer sikkert av at jeg har jobba i to hele dager.....Det kom brått på det at jeg måtte opp klokka 4 hver morgen igjen...Idag ble jeg ferdig på jobben klokka 10, og planla å sove da jeg kom hjem, men hva skjer? KVINNEGUIDEN!!!!Jeg er bare blitt avhengig altså. Og klokka 15 skal jeg jobbe litt mer. Jeg er drittlei delt arbeidstid, det må jeg bare si. :evil: Men jeg skal være glad jeg har jobb for jeg har på følelsen av at saker og ting kommer til å hende iløpet av året - grøss.....*prøver å ikke tenke på det*

Igår åpna Verdens minste bomring og såklart bare MÅTTE bybussen ta hele oppmerksomheta. :hoho: Jeg fresa gjennom ringen flere ganger jeg, uten brikke, og uten å betale, men ifølge bomveiselskapet kunne jeg det såfremt jeg har bestilt brikken da. Og det har jeg jo. Så får det bare lyse rødten lang vei spør du meg. Jeg synes det hele er noe stort tull :frustrert:

Veien til jobb idag var dessuten lang og GLATT :sur: Det tok nesten dobbelt så lang tid, og ikke ett sandkorn kunne man se på den speilblanke veien. Men hva annet kan man forvente når klokka er 5 på morningen? Det var absolutt bedre å kjøre hjem igjen. Og nå lurer jeg bare på om jeg kommer meg tilbake, for veien fra huset vårt og ned til hovedveien er da så absolutt ikke strødd....ikke vet jeg hvem som har ansvar for det heller. Kanskje jeg havner midt utpå åkeren her om jeg ikke klarer svingen - hjelp! Det var nesten bedre med 20 minus likevel - nå er det 4 pluss og regn :-? Så snart er det bare sporete og sørpete tenker jeg.

Igår etter jobben satt jeg på PC'en da jeg hørte mystiske lyder fra ventilatorskapet på kjøkkenet. Jeg og sambo rusa dit og åpna skapet..... MUS!!!!! Vræææææl - tre stykker som meska seg med krydder og greier. En hadde tydeligvis ikke tålt det, for den var alt død, men de to andre.... :o Og så jeg som hater mus da - ikke for det, de er jo kjempesøte, men IKKE i skapet mitt. Da vi prøvde å fange dem spratt den ene så lett og elegant ned fra øverste hylle i skapet og pila rett under oppvaskmaskina - og jeg pila ut i bilen og dura på Europris der jeg raska med meg 8 feller. Så nå er det tre feller på kjøkkengulvet, en i skapet og totalt 5 på loftet. Nå skal jammen musa ut. Men dette krever jo at biskene ikke setter labbene i fellene da. Stakkarene fatter ikke hvorfor de må være på plassene sine i gangen hele tiden - bortsett fra når de er ute i hundegården da. Mens jeg var på butikken ringte sambo og jubla fordi han hadde fått tak i den andre musa som hadde vært i skapet - han hadde slått den ihjel med en tresleiv :o (som forøvrig ble kasta umiddelbart). Da jeg kom hjem hadde han vaska ut med salmiakkvann og det hele. Og jeg er superstressa idag også fordi fellene på kjøkkengulvet fortsatt står tomme. Med andre ord er svinpelsen fortsatt på rømmen. Hva skjer om den dør i kjøkkenbenken vår? Eller kan den ha klatra ned rør eller lignende ned i kjelleren? Grøss..... Trøsta må vel være at det var museunger vi snakker om her.... Vi fanga to voksne på loftet, så vi satser på at det var de eneste store da.

:grine: Vil ikke ha mus i huset mitt jeg :grine:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en utrolig givende dag.....eller to siste dager egentlig! :evil: :evil: :evil: :evil:

Først mus i huset - tok et par på loftet idag :x

Så dro jeg på jobb klokka 15.00 - fortsatt greit. Litt glatt, men godt strødd. Kom på jobb og ble så kaldsvett - oppkast og diarè. Usj.... :-? Jobba saaaakte men godt og ble ferdig til 17.00. Skikkelig elendig form.

Ble henta av sambo - kjørte hjemover - jammen var det blitt glatt gitt. Skikkelig underkjølt. "Hmm.....så vi ikke nødblinkers der nede i veien tro?" Jovisst - der sto det en på tvers utti veien, og en hel horde hadde sklidd ut i kanten da de måtte stoppe for han - vi også :sinna: Og kom vi opp igjen? NEEEEEIIIII!!!!!! Så måtte den hjelpsomme samaritan med firehjulstrekk dra oss opp av grøfta. :rosaengel: Det gikk jo fint det - til vi hadde kjørt 400 meter - oooops, oppoverbakke, isglatt, bilen kom ikke videre, sklei nedover bakken, biler bak..... :o Så sto vi der da, og uten mobildekning. Ikke kom vi framover og ikke kom vi bakover. (vurderte å flytte til Danmark jeg.....litt mindre bakker kanskje) Sambo skikkelig forbanna :kjempesinna: Kom mange fine ord der gitt. Og de bak kom jo heller ikke videre. Gjett om jeg ble stressa, for hva om bilen sklei nedover og inn i bilene bak? Gulp.....Så det liksom for meg. :sjokk: Men så kom den barmhjertige samaritanen igjen :rosaengel: og slepa oss opp bakken. Etter dette, og en lang, nervepirrende vei hjem, sto jeg endelig i gangen - og da kom tårene gitt :grine: Var kjemperedd hele veien hjem, men trygt hjemme i sambos armer kom reaksjonen - noe jeg har hørt er sunt.

Så i morgen:

- Har ringt og sagt jeg er syk og ikke kommer - arbeidsgiver frika helt fordi det er masse sykdom og 0 vikarer. Bryr meg egentlig midt i ræva. Jeg er syk jeg. Men tro ikke at jeg liker det - nope...... :-?

- Sambo så for seg en rolig hjemmedag - han er syk han også, men så må vi til byen å levere nøklene mine til min arbeidsgiver, og på det føret som er nå kommer vi oss verken fram eller tilbake. Jeg nekta å kjøre alene så stakkaren må nok slite seg opp. Men han beroliga meg og sa at det gikk fint - han er såååå god altså :kysse: Digger han rått :kyss:

- Tror vi skal investere i kjetting i tilfelle det blir slik senere en gang også. Kan absolutt være greit å ha.

Og så er jeg litt bekymra for pappsen min som er ute og durer trailer nå. Er alltid redd for han, men spesielt på dager som denne. Trøsten er at han har gjort dette i 20 år, og sikkert har kjetting.....puh.... :smile:

Idag tror jeg at jeg skal gjøre alvor av å legge meg tidlig. Føler meg helt elendig. Så får vi satse på en bedre dag i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Idag snorka vi til klokka 11 sambo og jeg....slapp å levere nøkkel ettersom jeg er tilbake på jobben igjen i morgen :D

Det er storm ute, men kos innevær, så idag skal jeg iallefall ikke utenfor veien :wink:

Er ikke helt i form, men har kommet meg betraktelig etter en urolig natt med mange turer på toalettet. Har holdt på frokosten, og nå blir det bare bedre og bedre...Skal til og med lure meg ned på den lokale matbutikken.

Tusen takk, for hyggelig nyttårshilsen Håper..... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tilbake på jobb. Klokka halv fem sto jeg på trappen utenfor jobben min..... :Gjesp: Snakk om å være ivrig.....he he. Jobba masse før de jeg jobber sammen med kom labbende, og jaggu var det godt, for da var jeg ferdig klokka 10 da - og hjemme klokka 11 - puh. Jobber gjerne noen minutter tidligere på mårran enn å jobbe laaaaaangt utpå dagen. Deilig med fri på formiddagen. Og så har jeg sånn snill teamleder som jobber ettermiddagsøkta mi idag :kysse: Hun ringte nettopp og lurte på om jeg ville ha fri i morgen ettermiddag også :forvirra: Hun må være hyperaktiv :ler2: Jobber hele dagen og tar på seg mer etterpå. Men hun er nå snill da. Det kan jeg ikke nekte på.

Mannen er på jobben sin han også, og vov-vov'ene ute i "lekegrinda" si, så nå er det rolig her. Har masse jeg skulle ha gjort, men jeg kommer liksom ikke igang jeg. Ser bare på haugen med klær som skulle ha vært bretta sammen - urgh.... :x Kanskje mannen hjelper meg ettersom jeg ikke er i toppform enda?

Bestilte time til fastlegen min idag. Har fått en skummel kul i underlivet mitt, og den liker jeg ikke noe særlig gitt :x Har allerede nå malt alt svart i henhold til hva det kan være, men fikk en liten beroligelse da jeg snakka med legekontoret da. Der mente de bestemt at det var en irritert kjertel *skjønner ikke hva den er irritert på jeg* som kom og gikk. For den var der et par dager for en liten stund siden, men så ble den borte. Jeg fikk iallefall time, men siden de kunne bli forferdelig hissige *har det sikkert etter meg*, måtte jeg ringe akuttvakt på mandag om det ble verre. Til nå har den forholdt seg relativt rolig. Siden timen ikke er før den 23. januar håper jeg den er rolig til da, eller enda bedre: forsvinner helt. Behandling: Penicilin - noe jeg er allergisk mot, eller å snitte i den for å få ut pusset :o *altså eneste alternativ for meg* :cry:

Kanksje jeg skal lage en liste over hva jeg har gjort og skal gjøre?

Har gjort:

- Ringt NordTrøndelagElektrisitetsverk

Skal gjøre:

- Legge sammen klær

- Vaske kopper

- Rydde litt

- Ordne blomster til bryllupet

Vi har ordna oss fastpris på strøm vi. 39 øre pr kilowattime + nettleie. Det er ikke noe upris det, i disse strømkrisetider. Men så må vi ha den avtalen i tre år også da. Uansett tror jeg ikke det ikke lønner seg for å si det sånn. Variabel pris på NTE er omtrent 85 øre nå tror jeg. Uansett bruker vi ikke mye strøm. Takk og lov for vedovnen. Har ordna oss to favn ved istedet, og det ser det ut som om vi skal ha til langt utpå sommeren. Men det er jo plussgrader her nå, og det er jo ikke å forakte :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ufattelig deilig med fri på ettermiddagen :D Fikk til og med tid til å gå innom en lokal blomstersjappe for å bestemme oss for brudebukett og knapphullsblomster.....

Da vi kom hjem diska sambo opp med stekt kylligfilet, ris og bretagne kyllingsaus med paprika og hvitløk.....slurp :kysse: . Og hva gjorde jeg? Daffa på sofaen og leste gamle bryllupsblader. Er fortsatt en smule redusert, så det var godt å slappe av i ettermiddag :wink:

Huff, i morgen er det lønningsdag for sambo, og da skal vi betale masse regninger. Har vel funnet ut at vi kommer til å blakke oss helt i januar. Den der jævla oppussinga *nå er jeg lei altså* Men vi skal vel alltids klare oss på knekkebrød og vann vi...he he. Kanskje det ikke er så dumt heller det, med tanke på hva vi har stappa i oss i jula. Ikke at vi har lagt på oss noe, men en kilo eller tre mindre å drasse på er jo ikke å forakte heller da. :ler: Da betaler jeg heller noen flere regninger istedet....Så har vi mer å rutte med neste måned.

Idag kom AutoPass brikken min...eh....vår...så nå kan vi ferdes trygt gjennom bomringen uten problemer. Er bare det at vi ikke har fått noen faktura enda.... :x Enda en utgiftspost...

Skal finne sarkofagen jeg. Det er tross alt bare 7 timer til jeg skal opp igjen. :Gjesp: Men etter en relativt kort arbeidsdag er det omsider helg. Trodde aldri den skulle komme jeg...... :kul:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...