Gå til innhold

Monjas lille røde


monja

Anbefalte innlegg

Skrevet: Fre Feb 21, 2003 18:12 Tittel:

--------------------------------------------------------------------------------

Midnattsol skrev:

I dag går min rose til

monja

Bare fordi!

@->>--->------

Ååååååhhhhhh, en rose til meg....nå ble jeg skikkelig glad......tusen tusen takk Midnattsol.....

Jeg vil også gi noen roser - til Midnattsol, Jennifer, Fredagsbarn, Zeta5 og Lea - fordi dere er TOPPEN!!!!

Glad i dere alle

_________________

Angel undercover

TUUUUSEN TAKK for rosen Midnattsol......ble helt rørt jeg :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Knekkebrød med brunost og KG...... :hoho:

Jeg er blitt videre sykmeldt. Trodde det skulle gå over på en uke - evig optimist - men nei da. Var til legen på mandag og det er fortsatt betennelse i muskelfestet i armen.....og jeg fikk SPRØYTE..... :sjokk: med skikkelig laaaaang spiss.....Siden festet er bredt stakk han sprøyta en gang under huden, men på 9 ulike steder i festet. "Vifteformet injeksjon" sa han det het. Høres verre ut enn det er, for jeg kjente ikke noe til det. Nå skal nevnes at jeg er immun mot slikt da. Er jo blitt vant med det :lol: Og fastlegen min er spesialist i anestiologi, så han kan det der med å stikke han....

Det jeg ikke likte - ytterligere 3 uker til med sykmelding. Og så jeg som hater å være hjemme da. Kan hende jeg venner meg til det, for etter sykmeldinga skal jeg ha 3 uker ferie - det vil si at det er 7 uker før jeg er på jobben igjen..... :wink: 7 uker jeg kan sove lenge, være sammen med tafselafsene vi har som går på 4 bein.....og bare kuuuule'n. Og såklart KG da. Nå er det jo ikke noen unnskyldning for ikke å være logga inn heller. Tid har jeg masser av kan man si.....

Fikk sjokk i går.....Plutselig skal verkstedet ha 8200 kroner for å sette inn motoren - når de sa rundt 5000 til å begynne med. For meg er 3000 kroner i forskjell masse penger det.....Skal krangle jeg, selv om jeg nok ikke kommer noen vei med det.

Og et annet dilemma - hva skal vi ha til middag idag. Pannekaker eller kyllingfilet. Heller mot kyllingfilet nå (super duper interessant opplysning kan man si....)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle egentlig skrevet litt i andres dagbøker jeg, nå, men så begynte "plutselig" "Sex and the city" på TV'n. Får ta det igjen folkens.

Ciao!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørtes fælt ut det da med muskelbetennelse. Hvordan har du fått slike plager da? Godt du kan være hjemme og pleie deg selv. Hadde jeg hatt fri hver dag, hadde jeg kansje blitt lei, men er du tv-slave som meg :) er det mange bra tv-serier på tv 2 og tv3. En blir fort hekta :ler:

Vil også ønske deg god bedring med armen din.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koser ikke jeg meg glugg ihjel da eller? Ute er det flott vårvær - noe som hjelper på humøret - med minus en grad i skyggen og sol fra blå himmel. Bikkjene er ute i hundegården, og flørter med naboens tisper, hører jeg. Deilig, for da slipper jeg herjingen deres inne en stakket stund.

Jeg har fyrt i peisen, og spist brødblingse med min egen hjemmelagede eggsalat på - nam nam - samtidig som jeg har surfa litt på KG. Jeg har blant annet skrevet i div dagbøker *stolt av meg selv* her på morgenkvisten. Skal straks slenge meg ned i sofan og glane på TV. Er ikke TV slave, men det hender da jeg finner noe brukbart på dagtid. Ender vel med at parabolen går varm av all zappinga mi :ler: Men i morgen.......Da er det premiere på den nye DISNEY CHANNEL!!!!! Og faren for at jeg skal bli sittende klistra til skjermen er absolutt til stede :ler:

Skulle også ha skrevet noen brev, men siden jeg ikke har lov til det fra legen, og hånda verker når jeg prøver får det vente litt. Åååååhhhhh.......arrrrrrg :evil: Jeg blir gal!!!!!!!!! Jeg er ikke vant til å være så passiv og det gjør meg snål. Ikke har jeg bøker å lese heller, for dem leste jeg ut forrige uke..... :cry:

Vel, vel.....skal nå trøstespise litt popcorn og ta en telefon til sambiz som kjeder seg på jobben. Han er der alene fordi alle andre har vinterferie denne uka *stakkars* så han blir sikkert glad for å høre fra meg....harr harr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 grader......puh.......nå fyres det godt i min ringe hule. Tror jeg skal droppe å slenge på mer ved en stund framover nå. Chinchillaene - som ikke liker å ha det så varmt - ligger henslengt utover i buret sitt, og puster og peser. Det er sikkert grusomt varmt under den myke pelsen. Stakkarene ser jo helt dødens ut. Trøsten får være at de bor på kjøkkenet, og her blir det raskere kaldt igjen. Trekker så fælt fra vinduene at det er helt utrolig.

Har fått dilla på egg jeg. Helt plutselig var det bare som om jeg var helt fjernstyrt, og hele "oppdraget" gikk ut på å stappe i seg et egg !?! Heldigvis hadde jeg et kokt et i kjøleskapet. Med majones og purreløk.... nam nam sier nå jeg. Var sikkert sulten da. Ble ikke noe av popcornet heller :ler: Skal jeg fortsette å spise hele dagen kommer jeg garantert til å gå opp de kiloene jeg har tatt av fort som bare det. Og det vil jeg jo ikke. Skal ut å gå tur idag tror jeg. Kanskje lurer jeg med sambiz også om han ikke er dødstrøtt når han kommer hjem. Håper han har litt overskudd iallefall. Om han ikke blir utslått av varmen her inne :ler: Jeg skal også prøve meg på masse sit-up's i kveld. Det er begrensa hva jeg kan gjøre med bare en arm, så beina og magen får gjennomgå en stund nå. Uansett - i morgen skal jeg være med han på jobben - kjøleskap vik fra meg :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Glemte å fortelle - i går ble vi ganske så sjokka. Ettersom verkstedregninga virker som om den kommer til å vokse oss over hodet ringte svigerfar og sa han kunne låne oss 4000 kroner. Jeg ble skikkelig glad, men også noe overraska, for han har en holdning som sier at han aldri låner bort penger eller støtter sine barn økonomisk. Det kom totalt uventa, men i en måned med masse regninger ble vi begge hoppende glade :hoppe:

Vi setter så utrolig stor pris på at alle foreldrene backer oss opp, men vi vet ikke hvordan vi skal vise dem det. Vi er så takknemlige at vi ikke kommer på noe å gjøre i gjengjeld for dem. (Og det er vel et relativt godt tegn det? Kunne jammen tatt det for gitt.....)

Kjøpte tulipaner med et fint kort der vi takka mamma og pappa for kjempefin støtte og masse hjelp gjennom 7 år, og det satte de virkelig stor pris på. Men det er liksom ikke nok. Regner med at vi sponser dem en sydentur eller noe neste år. Og da blir det sikkert noe på svigerfar og kona hans også. Og svigermor såklart :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det sånn cirka en time siden, eller mer siden jeg bestemte meg for å gå i dusjen, men hva gjør jeg? Sitter enda på KG. Sterkt vanedannende dette her.

Har fått gjort ett og annet som "bare" kan gjøres på nett *alltid en unnskyldning for å sitte her* :ler:

- Lagt inn annonse i lokalavisapå at vi skal selge vedovnen som sto her da vi kjøpte huset. 1000 kroner for en stor vedovn som tar 60 cm ved er vel ikke ille? Regner med at den blir solgt jeg.

- Skal inn på sidene til Plan Norge, for å lese litt om arbeidet de gjør. Har nemlig tenkt å gi sambo fadderbarn gjennom dem. Han har snakka om det i mange år, men det har liksom ikke blitt til noe.

- Skal innom den lokale kirka her og sende noen mailer i forbindelse med bryllupet. Skal blant annet finne ut hvem som blir prest under vielsen vår. Kan jo være greit å vite. Samme med organist.

Så det er masse man kan gjøre på nett :ler: men skal jeg sitte her i tre uker til ende er jeg redd internett regninga blir skyhøy. Vi har Telenor 150 abonnement, og da kan jeg sitte her 5 timer per dag uten å betale mer enn 500 kroner pr. mnd, men jeg er redd det ikke blir nok om dette fortsetter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høh....skulle gå inn på nettbanken å sjekke sambos konto. Det "mangla" plutselig 1300 kroner der. Sambo hadde funnet ut det samme ved å sjekke på minibank i byen så nå skulle han ringe banken for å høre hva som hadde skjedd. Skjønner ikke noen ting jeg. Pengene kommer og går som de vil ser det ut som. Ikke rart man blir forvirra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zalomine

Huff da, slikt er ikke noe morro. Stakk nå egentlig innom for å takke for innlegg i dagboka mi jeg. (Blir mye flinkere til ås oppdatere når noen har skrevet der, merker jeg :) )

Så koselig at du vil fjernadoptere en unge da! Etter at vi gjorde det, så har jeg hørt om mange som har gjort det. Det er så koselig, de trenger det jo så mye mer enn oss! Vi har vært og kjøpt fargestifter (og veid at de ikke veier for mye til og med!) og jeg gleder meg masse til vi skal sende lille Stella et brev :) Gleder meg til å høre mer om fadderbarnet deres da :)

Ha en fortsatt koselig dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åhhhhh.......nedtur - igjen :cry:

Og såklart med økonomien.....Vi hadde feilberegna en smule på hva vi skulle få igjen etter at vi refinansierte lånet vårt på huset. Istedet for å sitte igjen med 4000 kroner måtte vi betale 1300 ekstra i renter på det gamle lånet vi hadde :cry:

Så nå blir regnestykket:

Sambo inn: 15 000,-

Jeg inn: 11 000,-

Feriepenger: 15 000,-

Totalt: 41 000,-

Ut:

Regninger og lån: 30 000,-

Motor 4000 - 5000,-

Totalt: 35 000,-

Altså sitter vi igjen med 5-6000 og en totalt ruinert sparekonto. Tror jammen det er ekko der jeg. Så hvordan dette skal gå aner ikke jeg. Men vi får prøve å se det positive i det, og vi må jo bare klare det. Det sier seg nå selv. Det viktigste er regninger og lån, dyremat og utstyr til dem. Hva vi selv må spise betyr mindre. Lever godt på knekkebrød og vann jeg :lol: Så får trøsta bli at det blir bare bedre og bedre.....Håper jeg.

Nå gidder jeg ikke å tenke mer på det før i morgen iallefall.

Natti natti!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Monja - og takk for hilsen i min dagbok :P

Uff, høres ikke særlig moro ut med alt det økonomiske hos deg om dagen. Vet av erfaring at det er noe som går utover humøret, i allefall hos meg, fordi jeg likssom ikke klarer å la være å tenke på det. Pleier å bli irritert av sånt jeg. :roll: Håper det blir bedre i allefall, og at alt ordner seg.

Blir nesten misunnelig jeg... Ikke på det med økonomien altså, men det at du har "fri." Vet at du ikke har fri, men derimot er sykmeldt og det er absolutt ikke det samme som å ha fri. Det er bare det at jeg synes jeg TRENGER fri, også høres det så deilig ut å bare kunne være hjemme. Men det er jo ikke like kult når man ikke kan gjøre hva man vil fordi man har vondt.

Har ikke fått igjen bilen vår enda vi heller :o Lurer på hva som foregår. Opprinnelig skulle den vært ferdig for ca 1 uke siden, men vi har ikke hørt noe siden sist lørdag, da vi fikk vite at den ikke var ferdig + at det var noe ytterligere som måtte skiftes :( Sånn er det alltid med gamle biler, hvis en ting ryker er det alltid 1000 andre ting som også skal gjøres. Uff, vil bare ha tilbake bilen jeg... Hvis den overlever EU kontrollen da :o

Det å slutte å røyke har virkelig vært en omveltning for meg ja. Blir nesten en helt ny livsstil i og med at jeg også har begynt å trene mer, spise sunnere etc. Får nå se hvor lenge det holder nå da :blunke:

Blir vel nødt til å jobbe litt jeg. Heldigvis er det snart helg.

God helg Monja.

Jennifer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Monja!

Har du vært mindre på forumet enn før eller?

Synes ikke at jeg har sett deg på en stund jeg.. bare litt lissom!

Venter i spenning på oppdateringer i dagboka di vet du.

Det er nesten litt deilig å se at det ikke bare er VÅR konto som går i minus, selv om det faktisk ser bra ut her for tiden.

Det kommer bedre tider og alt orner seg for snille jenter! :blunke:

Håper bare at det ikke kommer noen restskatt i år.. da SKRIKER jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, jeg har vært mindre på KG i det siste.....ikke fordi jeg ikke vil, men fordi jeg har hatt masse annet å tenke på. Gidder ikke å starte sytet om regninger og dritt igjen, for da blir dette ei dagbok til å grine av.... :cry: Nå får alt gå som det går.....Banken ville ikke betale motoren vår, men etter nøye regning på det meste ser det ikke så ille ut likevel akkurat nå....så humøret er på tur oppover og jeg holder på å bli en glad person igjen.

Jeg må jo bare skryte av meg selv - har blitt en skikkelig sparer.....For nå sparer jeg på alt.....(skal slutte å spare på timene på KG). Vi sparer penger.....veeeel....prøver......sparer strøm - leser av hver dag og prøver å slå nye rekorder.....har vært nede i 10kwh per døgn, men vi sitter ikke her og fryser altså. Har bare slått ned varmen på vannet, vasker ikke halvfulle maskiner med klær og kopper, slår av lys i rom vi ikke er, bruker ikke oppvarming om natta - har heldigvis vært varmt her......og så fyrer vi med ved.....masse ved.....deilig det. Og spesielt når jeg er alene hjemme....vips så er det 35 grader her inne - puh.....sitter med grillvott og roter i ovnen for der er det skikkelig varmt der. :ler:

Enig enig - det ordner seg for snille jenter :D

Lea, bruker du å få restskatt du? Jeg får alltid igjen jeg.....så jeg satser på det i år også jeg. Skal skrive fradrag for kjøring og jeg. Masse kjøring. Faktisk 10 mil per dag..... :o Og det må vel hjelpe håper jeg.....

Idag blir min beste venninne hele 30 år......GRATTIS!!!! Så i morges var jeg oppe tidlig og laga plakater med navnet hennes på og 30 år. De hang vi opp på de tre innfartene vi har med bomvei - på den stolpen som holder opp skiltet "abonnent/kort/mynt"......skjønner? Og på en kosta jeg på meg ballonger også. Hun jobba i tillegg nattevakt på sykehuset her og der fant jeg bilen hennes på parkeringa....satte en stor plakat med navnet og 30 år på frontruta og knøt fast masse ballonger i den ene viskeren, som forøvrig sto rett til værs da jeg var ferdig med den. :ler: Og som ikke det var nok - hun fikk bilde og hilsen i lokalavisa......DA hadde jeg jaggu anstrengt meg litt for denne dagen.....planlagt det en stund nå da. Jeg er bare snill :ler: Hun sverga hevn med renter på utdrikkingslaget mitt......grøss :o Grunn nok til å grue seg allerede nå det....

Oppdateringer loves hyppigere enn nå altså. Jeg skal være mer inne på KG. Streber jo mot mitt innlegg nummer 1000 og innlegg nummer 100 i dagboka......Noen som vil hjelpe med det siste? :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Heeei.. du klarte det selv jo!

Nei, jeg pleier ikke å få restskatt.

De siste årene har vi fått en god slump tilbake, ettersom vi har fått mer gjeld og sånt.. uten å ha gjort noe med skattekortet.

Men i år skal alt være normalt håper jeg. Er fornøyd om jeg får tilbake en hundrelapp jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...