Gå til innhold

Monjas lille røde

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei vennen min!

GRATULERER SÅ MYE MED DAGEN, MONJA!

Ønsker deg en fin bursdagsfeiring! :D

Ellers er det godt å se at det er flere som ikke er innom Kg så altfor ofte nå... :wink: Det blir rett og slett ikke tid - og jeg ser at du og mannen har vært travle på byggeplassen deres! Nå nærmer det seg slutten, gjør det ikke? Blir gøy å se bilder derfra!

I dag har jeg min første fridag/arbeidsledige dag, og søstera mi og jeg skal reise på hytta vår og sole oss og bade i dag!

I morra blir det vel en tur på aetat...og så må jeg jo begynne å pakke litt til SPANIATUREN! :sjarmor:

Nå må jeg komme meg ut!

Ha en fin bursdagsfeiring, vennen min!

GLAD I DEG! :klem:

K

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her er en goood bursdagsklem fra meg :klem:

:bursdag:

Håper du får en fin dag!

Skrevet

Tuuuusen takk alle sammen :kyss:

Det er grusomt varmt her idag også så det blir ikke noen utagerende feiring ialefall :ler: Venter i skrivende stund på mamma, pappa, lillebror og kjæresten hans. De skulle komme i 19 tiden, men kjenner jeg pappa rett blir vel det nærmere 20 det :wink:

Mannen har bakt kake, for jeg får ikke gjøre stort i denne varmen. Var på jordmorkontroll idag og blodtrykket er på vei rett til himmels :grine: så jeg må ta det veldig med ro framover. Og så jeg som synes jeg har tatt det med ro til nå og da..... :klø:

Tallene fra dagens kontroll, uke 33+3, er som følger. (De tallene som var på kontrollen sist, ved uke 30+2 står i parentes.....)

Vekt: minus 1,5 kilo

Blodtrykk: 130/100 :grine: (153/90)

Blodprosent: 11,3 (11,7)

Urin: negativ (negativ) - puh - puster lettet ut

Ødem: 0 (0) - puh...puster lettet ut

Leie: H/B (H/B) = hodet ned, men bevegelig...

Fosterlyd: 156 (152)

Symfyse - fundusmål: 34 cm - 4 cm over normal (33 cm - 5 cm over normal)

Heldigvis er jeg glad jeg ikke har ødemer eller proteiner i urinen for det er de to faktorene + høyt blodtrykk som er farlig.....svangerskapsforgiftning.....grøss.... :-?

Skrevet

Nå har jeg lagt ut bilder av barnerommet på albumet. Vel, iallefall deler av det :wink:

Bildet av stellekommoden og et velfylt garderobeskap er HER

Og bildet av stellekommoden og senga til smurfen er HER

Skrevet

Våkna klokka halv 8 imorges, og det er heldigvis ikke så fryktelig varmt idag. Hadde satsa på det for å se om vannet i kroppen er på tilbaketur, og det er det :-) Ikke store dumper i beina når mannen trykker nå nei :wink:

Skal prøve å få time til fastlegen min neste uke for å sjekke blodtrykket igjen. Kan være like greit å holde et oppsyn med det tror jeg. Håper det kom av det varme været og at jeg har spist og drukket lite. Snakka med mamma om det, hun jobber på sykehuset, og hun mente nok at varmen betydde en del, for det er jo knalltungt å gå gravid i sommervarmen. Det vet jammen hun som fødte barna sine 1. juli og 10. august :ler:

Hadde en fin kveld i går. Besøket vårt var her til klokka litt over 9, og jeg fikk mange fine gaver. Hadde jo fått nytt tak til huset av mamma og pappa tidligere i år så av dem fikk jeg lottokupong, extrakupong, rose og en liten rød strømpebukse størrelse 9-12 mnd :hjerte: Av lillebror med dame fikk jeg en babyrangle og en liten hendig stellematte for å ha med på tur, med plass til både bleie og det mer. Altså er det ikke nødvendig å dra på den store stelleveska på vogna når vi skal på tur. Av mannen fikk jeg abonnement på Foreldre og barn.

Idag kommer svigermor og vi skal grille. Blir godt. Lenge siden vi har grilla nå, men det kommer nok av at det gir meg både halsbrann og vann i kroppen :wink:

Skrevet

Åh, så fint barnerom! :)

Toro nok den lillle vil trives der.

Gleder meg til jeg får begynne å bygge rede..... ser så koslig ut å få alt klart til den lille kommer. Men du har jo ikke så lenge i gjen du da heldiggrisen.......

Skrevet

Lenge igjen nei.....det er 45 dager til termin ifølge beregningene.....og jeg tror jeg begynner å grue meg litt selv om jeg gleder meg mest.... :-?

Skrevet

DER var soverommet jo! Alt klart til den lille smurfens ankomst! :D

Ei på jobben fikk en liten gutt i går - en dag før tiden, og hun var førstegangsfødende! Tipper hun var glad for å få det overstått. Misunner ikke dere som går høygravide i denne tropevarmen, nei... :trøste:

Håper du kan sette deg i skyggen og lese isfolket i dag, monja. Slapp av og ta det helt med ro - både pga av varmen og helsa!

:klem:

K

Skrevet

<---------------- Nytt bilde av magen. 33 fullgåtte uker og 4 fullgåtte dager. Tenk at jeg begynner på uke 35 på lørdag :o

Skrevet

Nå er det 13 grader....herlig :-D Lover godt for natta iallefall. Slipper å ha på vifte og kan sove under dyna istedet for oppå den :ler:

Svigers var her idag og vi har grilla. Nydelig. Skulle egentlig spist grillmat oftere, men det får i såfall bli etter dette svangerskapet.

Har ikke vært så varmt her idag, Kverula. Rundt 20 grader og det er mer enn nok for en stor mage som meg. Føler meg litt sånn kinderegg med bein akkurat nå :ler2: Vært en tur i byen idag for det er martna og da må man jo se hva slags dritt de selger i bodene sine. Stort sett bare juggel og fjas. Men butikkene har gode tilbud da.....Fikk tak i bukse og collegejakke til mannen idag for 225 kroner. Originalpris 600 kroner :wink: Jeg håper han klarer å holde litt på den buksa nå da, for han går jo hele tiden ned i vekt, og buksene bare ramler av han. Har kjøpt 4 bukser på få måneder nå :klaske:

Har fått snekkerkompisen til mannen til å høre om pris på tak til huset nå. Håper de skifter det snart. Før 1. september skulle de iallefall gjøre det....Blir fint ja :-)

Skrevet

Mannen min ringte forresten til fastlegen min idag og fikk "krangla" meg inn der på mandag. Jordmor sa det kunne være greit med en ekstrakontroll til legen om jeg var usikker, på grunn av det høye blodtrykket, så vi ringte idag. De sa jeg hadde flaks, for det var en eller annen som hadde avbestilt time på mandag. Det hjalp ikke om mannen sa vi mistenkte svangerskapsforgiftning, for det mente sekretæren ikke var alvorlig nok til å få en time før langt ut i september :o Selv mener jeg det er mer enn god grunn til å komme inn på øyeblikkelig hjelp :evil: Men jeg fikk uansett den timen så får vi se hva han sier om alt dette....Blir av og til litt sjokkert over norsk helsevesen :roll:

Skrevet

Ååååååhhhhhhhh..... :frustrert:

Jeg blir så lei SnartMamma sine sider altså. "Finner ikke server" meg i rævva..... :evil:

Skrevet

Har ordna oss ny PC gjennom Dell idag. Tok den på finansiering, for jeg har ikke råd til å cashe den ut nå, men trenger den sårt. Vi kutta kostnaden ved å ikke ordne skjerm akkurat nå da. Det får bli siden. Så nå får vi en ny PC med masse plass (160GB harddisk), uten virus vi ikke får fjerna og som ikke finner på noen sprell :-) Bare 14 dager med tålmodighetskrem før den kommer nå da.............. :-?

Gjest Mayamor
Skrevet

Nydelig rom dere har laget til.

Her i Bergen er det mellom 28-32 grader - i skyggen...

men det er jo kjekt med finvær.

Det gjelder bare å huske på akkurat det

når en peser som verst... :ler:

Klem fra Mayamor

Skrevet

Deilig at temperaturen har gått ned litt da, monja! Heldigvis er det ikke SÅ varmt om natta lenger her heller. Sambo og jeg sov med bare dynetrekk i natt, men utover registrerte jeg at sambo henta dyna si igjen.

I dag har jeg ørten ærender jeg skulle ha gjort, så egentlig er det tull av meg å sitte her. Skulle egentlig opp halv 8 også, men den som skrudde av klokka og sov videre til halv 9 - ja, det var meg...

Ha en god dag!

K

Skrevet

Kjære besteste vennen :kyss::kline: :hjerter2:

GRATULERER MED DAGEN SOM HAR VÆRT !!!

:bursdag::bursdag::bursdag::bursdag:

:kyss: Å så artig å se bilder av barnerom..

:sjokk: Er det kjoler som henger i skapet ???

Har kjøpt meg 160GB harddisk jeg også.

Kommer imorgen.. Gleder meg :Nikke:

Kjempe glad i deg snuppa :hjerte:

:klem: Jinx

Skrevet

Det er ikke kjoler som henger i skapet, Jinx! Det er dresser - både todelte og hele, litt strikkasaker og noe pysjer. Men hvem vet, kanskje jeg må rydde plass til kjoler etterhvert :wink: Tusen takk for bursdagshilsen vennen :kyss:

Herlig med litt kaldere vær, Kverula. Trodde aldri jeg skulle savne det :ler: Men det er godt ja. Spesielt om natta. Sover så godt nå i forhold til for en uke siden :-) Har sett at det er meldt enda kaldere, men det er unødvendig synes jeg :wink:

Idag har vi vært på martna. Kjøpte drømmefanger til babyen. Kan jo ikke ha noe av at h*n får mareritt :riste:

Har selv hatt en drømmefanger hengende over senga vår i noen år og etter at vi hang den der har ingen av oss hat vonde drømmer. Nesten så jeg tror det er noe med dem jeg..... :klø:

Skrevet

Traff to bebiser i byen idag. En som er 6 uker gammel og ei lita jente som er 3 uker gammel :hjerte: Jeg vil ha baby nå....!!!!!!!!!!! :ler2: Hun med den 6 uker gamle gutten sa at jeg bare måtte sende en SMS om vi fikk en liten baby (= 50 cm) for hun hadde masse klær vi kunne få låne. Vi har jo ikke kjøpt så mye smått for jeg er litt redd for at det blir i minste laget for smurfen. Uansett vet jeg jo ikke hvor stor h*n blir så det er godt å ha noe i bakhånda :wink:

Skal ha hit elektrikker idag. Han skal se hvordan det skal legges opp nytt stømnett på de nye rommene, og komme med pris....Nett og nett fru Blom, vi har bestemt at vi skal ha taklys bare på barnerommet (har aldri sett vitsen med taklys på soverommet vårt jeg), og en stikkontakt på hvert rom. Totalen blir på ett taklys (vi har armaturen selv), en bryte, en koblingsboks, to kontakter og noen meter ledning. Kan ikke koste skjorta det vel? Har funnet ut at vi er riktig så fattige denne mnd :grine: så det er sparekniven på strupen :cry:

Men litt hyggeligere: Et vennepar av oss kommer på besøk idag. Har ikke sett dem siden jul for de bor på Stange, så det blir koselig. Gleder meg.... :-D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...