Gå til innhold

Monjas lille røde

Fremhevede innlegg

Skrevet

Så flott at alt gikk bra på UL, og fødselsvekt 3500-4000 er vel ikke så ille.

Gleder meg slik til lillebebisen din kommer!

Jeg visste ikke at det var Spar Kjøp i Trondheim??

Da må jeg innom der neste gang jeg skal oppover, ser ut til å bli i oktober. Hvor ligger det?

Og da blir det vel et Ikea besøk også tenker jeg.......

Ha en fin kveld :klem:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Babyen hørte ikke på vibbene mine :sur:

Godt at alt sto bra til ihvertfall :)

Sjekket mitt ul-ark og jeg ser at deres baby er litt større.. Jeg hadde jo ul på 32+4.

BPD 8,3

MAD 8,5

Femur 6,2 (likt der da)

Kanskje det blir gutt på dere siden h*n er litt større.. Spennende å se om noen få uker da :hoppe:

Skrevet

Jeg er bombesikker på at det blir en gutt jeg. Har hatt den følelsen hele svangerskapet, så det blir spennende dette. Tror babyen er like sta som mamma'n sin - så jeg var sikker på at vi ikke fikk til å se kjønn idag :wink:

Spar Kjøp ligger på Sveberg, litt nord for Trondheim. Sånn omtrent midt mellom Trondheim og Værnes tror jeg det blir. De sier det er den største Spar Kjøp i landet, men jeg vet ikke jeg.....

Gjest gjesta
Skrevet

Kjekt at alt var bra med bebisen, den følelsen du har om at det blir gutt...vel, den stemte hos meg ihvertfall.

Men du.. :o julegaver??? Ikke juligaver, men julegaver :o ? *rasende imponert*

Skrevet

Er i full gang med julegavene :sjarmor:

Blir nesten litt imponert selv jeg, men jeg ser for meg stappfulle butikker rett før jul - med barnevogn :o Det er motivasjon i seg selv det.

Klokka er 08.53 og jeg har allerede vært ute og :husarbeid: Nå er maskin nummer to i full gang og dyner og puter henger til lufting i soveromsvinduet. Jammen meg driftig her på morgenkvsten :ler:

Har også lest ut bok nummer 6 om Isfolket. Går så det griner dette.....

Kom på at vi har time på Trygdekontoret idag klokka halv 12. Og bra var det, for mannen hadde helt glemt det. Tror han er blitt døgnvill ettersom han hadde en fridag igår og er hellig overbevist om at det er mandag idag :Hehe: Endelig skal vi få levert fra oss søknaden om permisjon. Må bare ha litt hjelp til å skrive den ut først :oops: Ble ikke så enkelt når pappapermisjonen skal være 4 mnd istedet for 4 uker, og det i tillegg skal bakes inn 3 uker ferie mellom der....Og jeg som hater papirarbeid.... :roll:

Skrevet

Godt å se at det er flere som tenker på julegaver :wink: Skjønner deg godt jeg, med barnevogn og butikker stappfulle med folk!! Og så er det jo greit å fordele kostnadene litt! Hvertfall er det det for meg, har jo over 30 gaver å handle :roll:

Så flink du er, som står på så tidlig på morgenen!!

Ha en fin dag :vinke:

Skrevet

Fungerer best på morgenen når det er så varmt. Og ikke klarer jeg å ligge lenge heller på grunn av bekkenet :-x Våkna i 7 tiden i morges, og stappa inn i første vaskemaskina da. Mens den tura og gikk leste jeg ut boka, og nå vasker jeg sengetøy. Bytter på senga nesten hver dag nå, for jeg svetter jo ut sengetøyet i varmen.....puh.....og mannen min er ikke bedre akkurat for han er jo varm som en bakerovn :wink:

Det er helt greit å fordele kostnaden på julegaver utover høsten. Bruker å gå en del penger på dem, men i år kommer vi til å bare gi til barna til venner som har barn. Fra vårt barn. Det blir spesielt :hjerte: Kjøpte fine rammer på IKEA, så det vanker svart/hvitt bilder av babyen på de vordene besteforeldre, oldeforeldre og tanter/onkler til jul. Fra babyen det også. Fra oss får vi finne på noe annet. Heldigvis bruker en flaske vin å gjøre suksess hos besteforeldrene :ler:

Skrevet

Babybilder blir veldig fin julegave.. Det har jeg planlagt også. Baby i nettoen på lammeskinn :hjerter: Det MÅÅ jo bli veldig bra :Nikke:

Jeg digger faktisk julestresset jeg.. Julepynt i butikkene og masse folk. Litt styr er fint, men jeg syns du er flink som tenker så langt fram altså :Nikke:

Skrevet

Takk for hilsen i boka mi, Monja. Jeg er imponert over julegaveplanlegging og over alt utstyret du har skaffa til beibien. Jeg sitter her på en stol og burde vel egentlig bare komme meg til byen å gjøre noe liknende :ler:

Skrevet

Kanskje på tide å finne fram papirene til trygdekontoret nå? Må være klar til kvart på 11, og jeg har ikke dusjet en gang...... :oops: :roll:

Skrevet

Hjemme igjen - og ferdig med søknaden om fødselspenger til trygdekontoret. Var greit å dra dit for å få litt oppklaring rundt hva som skulle skrives hvor i forbindelse med at vi deler permisjonen ulikt. Nå blir det som følger:

Jeg går ut i permisjon 7. september 2004 og begynner i jobb igjen 1. juli 2005.

Mannen overtar permisjonen min, som er ment å vare til 8. august, så han blir hjemme fra 1. juli til 8 august, men så begynner pappakvoten 9. august og varer til 2. september. Deretter tar han ferie fram til 23. september, før jeg tar siste uka i september og første uka i oktober 2005 som ferie. Forvirra?? Hadde ikke klart å vri hjernen min på denne selv nei :oops:

Det er iallefall klart at lille smurfen begynner i barnehage i oktober 2005 for da er vi begge tilbake i jobb igjen.

Skrevet

Greit å ha planene klare. :-) Hørtes bra ut det der. Tenk så rart det blir å jobbe igjen, monja.

Skrevet

Bare innom på snar visitt..

Alt står bra til ser jeg - og det er godt !!

Holder på med bok 27 i Isfolket jeg..

De går veeeeldig tregt fortida..

Håper du får tatt deg en dukkert i varmen !?

Kjempe herlig å bade !!

Klem Jinx :kyss:

Skrevet

Koselig at du titter innom Jinx :kyss:

Har ikke blitt noen dukkert enda nei, men det ser veeeeldig fristende ut.

Nå er jeg ferdig med søknaden til trygdekontoret og har funnet fram vedleggene som skal sendes med. Og jeg har skrevet søknad om permisjon til arbeidsgiver - og alt sender jeg i morgen, sammen med ønskebrevet fødeavdelinga skal ha. Endelig ferdig med papirarbeidet, og nå kan jeg nyyyyyte de siste ukene av svangerskapet uten å tenke på det :hoppe:

Skrevet

Akkurat ferdig med en herlig middag signert mannen :sikle: Utrolig hva han får tid til innimellom snekkerarbeid :hjerte:

Han hadde laget fersk sei med kokt potet, en herlig saus med løk i, kokt blomkål og råkost av gulrot :sikle: Og jeg føler meg utrolig sunn...... :-)

Skrevet

Ååå nå ble jeg sulten... :sikle: Han mannen din altså!! :tommelsmil:

Flotte tall fra ul, godt å vite at alt stod bra til!!

Men du..det høres vel litt kos ut da å trippe rundt fra butikk til butikk, i nysnø i desember med sin egen baby i en splitter ny barnevogn...! :hjerte:

Jeg nemlig elsket å gå til byen å møte kjente som ville titte oppi vognen og se på min lille skatt. Gjør det enda... :sjenert: Og for en følelse det er med den første trilleturen...så stolt at man nesten sprekker!! :wink:

Men flink er du som har begynt med julegaver!! :klappe: og jammen er du driftig om dagen!!

:dagensrose:

Skrevet

Kommer nok til å ta meg noen turer i julerushet, Kipa :-D Det hører liksom med rett før jul. Og blir det for ille får mannen bruke bæresele med smurfen i. Det er en smule plagsomt med små butikker, barnevogn og masse masse folk. Har sett de som sliter fælt før jul :roll:

Men koselig blir det nok når vi skal på trilletur. Gleder meg til det :Nikke:

Idag skal jeg prøve å flytte legetimen min den 12. august til slutten av august istedet. Synes det er dumt å ha time midt i måneden når jeg likevel må tilbake for å få ny sykmelding i slutten av august. Så jeg skal prøve å få en ekstra time til jordmor istedet neste uke. Hun har kontordager mandag-onsdag så jeg krysser fingre for at det går bra det. Dessuten liker jeg meg best på hennes kontroller :wink:

Skrevet

Ble ikke helt som jeg tenkte den der flyttinga av legetimen min. Fikk ikke time før 8 september.... :-x Hadde jeg egentlig kunnet forvente noe annet?!?

Ja ja, jeg takket ja til timen, men må ringe han for å få forlenga sykmeldinga mi fra 1. september og i 7 dager - til jeg går ut i permisjon. Ikke noe problem. Så ringte jeg jordmorsekretæren og fikk time der til uka istedet :-D

Faktisk på burdagen min :wink:

Så nå er "møteprotokollen" som følger

10. august: Jordmor klokka 10.30

23. august: Jordmor klokka 10.00

8. september: Lege klokka 09.40

Gjør ikke noe å få time til jordmor istedet for til legen, for jeg liker meg best der. Hun setter av 30 minutter for hver sjekk, og hos legen tar samme sjekken kanskje 3 minutter :klø: Dessuten kan det være like greit å gå til han sånn helt på slutten av svangerskapet.

Leste på SnartMamma at nå har de begynt å føde, både de i septemberklubben, oktoberklubben og novemberklubben :Dåne-smiley: Får stadig påminnelser om at det ikke er lenge igjen..... :o

Skrevet

God Morgen Monja!

Iiiik!, føde sier du? Jaja det er ikke så lenge igjen nå..

Ha en fin dag :klem:

Skrevet

Føde ja :sjokk:

Har skrevet ferdig et skjema som skal leveres på fødeavdelinga idag, og da måtte jeg naturligvis tenke litt omkring fødselen....På smertestillende etc. Har bestemt meg for at jeg vil se an fødselsforløpet før jeg bestemmer meg for om jeg vil ha smertestillende, eventuelt hva slags. Har veldig lyst til å prøve akupunktur først iallefall, og vi unngå epidural om mulig. Det er så mye å tenke på.

Men det som skremmer meg mest er at det er flere jordmødre som er "beryktet" for dårlig humør her som jeg skal føde, og med flaksen min er sikkert alle de på vakt samtidig :roll: Og så liker jeg ikke tanken på å føde i sykehusskjorte....sånn åpen. Er litt redd for puppene min jeg, så dem vil jeg helst ikke vise fram :oops: Er det virkelig nødvendig med åpen skjorte? Eller kan jeg bruke en vanlig t-skjorte?!? Stor og romslig en da??

Snart er det bare 50 dager igjen så det går så det suser dette!

Grøss..... :hår:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...