Fredslilja Skrevet 9. juli 2004 #2181 Skrevet 9. juli 2004 Håper det ble noe godt å spise på i dag! Ha en riktig så flott helg og håper du får nytt masse bra vær gjennom vinduet ditt i helgen! Klem fra lilja
monja Skrevet 10. juli 2004 Forfatter #2182 Skrevet 10. juli 2004 Det går så det griner, Kverula! Sånn blir det når man ikke har annet å gjøre om dagene. Lurer på hvor mange innlegg jeg klarer før fødselen jeg?!? :klø: Foreløpig ser været flott ut, Lilja! Sol fra knallblå himmel. Har store forventninger for dagen der ja Men som vanlig får jeg ikke Til tross for to vinduer på soverommet i stedet for ett - og masse gjennomtrekk - er det varmt og klamt, og så er det vondt å snu seg, vondt å ligge lenge i en stilling, og som ikke det er nok har jeg fått skikkelige magevondter på morgenen og renner på do til stadighet :oops: Kommer sikkert av den greske Moussaka'en vi spiste i går :-x Så når gubben dro ut på avisruta si satte jeg meg her. Får prøve å sove noen timer når han kommer hjem i halv 8 tiden. Sikkert trøtt nok da.
monja Skrevet 10. juli 2004 Forfatter #2183 Skrevet 10. juli 2004 29+0 idag Det vil si at jeg har gått 29 fulle uker. Det vi si at det er kun 11 uker igjen Og jeg er inne i min 30. svangerskapsuke. Dette skjer i løpet av denne uka: Uke 30: Babyen er nå ca 37 cm lang og veier rundt 1300 gram. Lungene er ferdige og barnet ligger og trener pustemusklene ved å trekke vann ned i lungene for å fylle dem. Når babyen fødes klemmes dette vannet ut av lungene ved at brystet presses ned gjennom bekkenet slik at vannet skvises ut av babyen- ganske fantastisk innrettet! Hjerterytmen til babyen ligger nå normalt mellom 120 og 160 slag pr minutt.
monja Skrevet 10. juli 2004 Forfatter #2184 Skrevet 10. juli 2004 Har begynt å tenke litt på dette med fødsel nå. For når jeg kommer til fullgåtte 30 uker neste lørdag kan i realiteten alt skje. Det begynner å gå opp for meg hvor nærme vi er å få småtroll i huset :o Ei venninne av meg fødte i uke 35, og det er jo bare 5 uker til, ei annen fødte i uke 33, og det er enda litt nærmere....Så nå kan i realiteten ting skje når som helst. Det er litt skummelt. Føltes liksom helt trygt å ha det litt på avstand, men nå kommer det nærmere og nærmere med stormskritt. Det er både skummelt og spennende på samme tid, for uansett om jeg gleder meg til å være ferdig med svangerskapet så gruer jeg meg litt til selve fødselen. Men når jeg tenker på hva som venter meg etter fødselen føles det bare helt greit. Gleder meg noe vanvittig til å møte den lille krabaten som sparker og fekter inni magen min, og jeg har begynt å lure på hvordan h*n ser ut. Det blir spennende. Er h*n mest lik meg eller andre i min familie, eller kanskje mannen sine gener har fått overtaket? Eller kanskje en god blanding? Er ikke fritt for at vi lurer litt da. Synes det er OK å begynne å tenke litt sånn nå, for nå er jo sjansen minimal for at noe går galt - selv om det fortsatt kan hende. *men den tanken orker jeg ikke å tenke en gang* Hender jeg ligger på senga og stryker meg over magen og tar meg selv i at jeg ligger der med et stort glis og tårer i øynene. Synger litt for den lille og prater med h*n. Kjenner jeg får respons både ved fysisk kontakt med h*n og når jeg snakker med h*n og det er herlig. Hver kveld synger mannen til magen om trollmor som har lagt sine 11 små og da kjenner jeg hvordan det røre seg inn meg. Virker som den lille snur seg med hodet mot stemmen hans. Så jeg tror nok far og sønn/datter har ligget kinn mot kinn flere ganger allerede jeg. Det er helt rørende og jeg gleder meg så til den lille kommer ut og får ligge på sin fars bryst mens han synger den samme sangen. *tørker en tåre* Tror jeg rett og slett nyter og gå gravid jeg, og at jeg nå føler meg vel med det, til tross for litt klaging og syting innimellom. Prøver jo å ikke klage så fælt og da. Men det er helt sikkert verdt både bekkenløsning, halsbrann, kvalme, søvnproblemer, smerter ved fødsel etc. For et barn er jo det største i verden. Gir masse gleder og masse bekymringer helt fra den dagen det blir unnfanget. Jeg bare gleder meg jeg - masse
Midnattsol Skrevet 10. juli 2004 #2185 Skrevet 10. juli 2004 Så fint skrevet. Ja tenk hvor nærme det er nå. Jeg gleder meg også er er kjempespent på den lille og hvordan h*n ser ut. Du har en fantastisk mann, monja. Dere kommer til å bli supre foreldre. (Ikke glemme vofsen da. Tror du han bli sjalu?) :klem2:
Gjest Gjesta Skrevet 10. juli 2004 #2186 Skrevet 10. juli 2004 Så utrolig vakkert skrevet, monja - du blir den perfekte mamma...sukk, sukk...og mannen din blir den perfekte pappa...Og den lille i magen - h*n et utrolig heldig som får et så vakkert foreldrepar! En lykkelig liten krabat kommer h*n til å bli! Og du har helt rett - barn må være det største i verden... Sender en klem til alle tre... K
monja Skrevet 11. juli 2004 Forfatter #2187 Skrevet 11. juli 2004 til klokka 10 idag, men var oppe i natt og . Aner ikke hvorfor men følte meg plutselig så dårlig. Smerter i ryggen, frøs og var uggen. Heldigvis gikk det over ganske fort og jeg sovna igjen - godt :-) I går kom det inn nytt vindu på kjøkkenet. Så nå har vi ett vindu som er 120x120 cm og ett som er 120x60 cm istedet for to svære vinduer. Setter mer pris på veggplass enn vinduer når det kommer til kjøkken jeg. Så skal vi legge panel på tre vegger og vips er vi ferdige med det rommet. Dessverre blir det ikke prioritert foran soverommet vårt og kontoret vi skal ha så det blir nok ikke før i august det skjer noe. Men det blir nå iallefall. Idag skal mannen ta hull mellom det originale huset og påbygget. Det blir litt moro det da, for da føler vi at det blir sammenheng mellom rommene. Og så slipper han å gå ut uansett hva han skal gjøre. Skulle jo egentlig flytta inn på nytt soverom i går, men så måtte vi prioritere å ta ut og sette inn vinduer når været ble så fint. Så da måtte vi ofre noe, men det blir nok til uka. Dakar mannen må jo få litt fri på dagene han også. Men han er flink - det skal han ha Vi har bestemt oss for å kjøpe garderobeskap likt stellekommoden til barneromet, så det ligger an til en IKEA tur før babyen kommer
Sandra Skrevet 11. juli 2004 #2188 Skrevet 11. juli 2004 Hei Monja. Du satt gode ord på det med fødselen, og følelsene. Jeg er jo bare 2 uker etter deg, og det har begynt å gå opp for meg også hvor nærme fødselen jeg faktisk er. I går begynte jeg den 28. sv.sk. uken! Så synd at du føler deg dårlig og har vondt. Hvis det fortsetter, eller skjer igjen ville jeg nok kontaktet jordmoren for sikkerthets skyld. I denne tiden er det bedre å spørre for mye enn for lite! Det er vel sikkert ikke noe farlig Jeg var selv nede på Ullevål på torsdag, etter at jeg hadde ringt dem. Det hadde vært så lite liv der inne de 2 3 siste dagene, og de syntes jeg burde komme. Heldigvis gikk alt bra denne gangen. Men det var godt å dra og sjekke det. Komplikasjoner er best å ordne på forhånd. Håper du får en fiiiiiin dag
monja Skrevet 11. juli 2004 Forfatter #2189 Skrevet 11. juli 2004 Det nærmer seg nå ja, Sandra. Utrolig hvor fort tiden egentlig har gått. Tenk at jeg snart er 7 mnd på vei - synes ikke det var lenge siden det bare var 6 uker jeg Håper egentlig at resten av tiden flyr også. Gleder meg til å møte "hybelboeren" vår i går vaska jeg opp det meste av babyklær. I likhet med sengetøy bør nye babyklær vaskes to ganger også, så det får bli en gang til før den lille melder sin ankomst. Ser at jeg trenger masse flere kleshengere, for vi har mer klær enn jeg trodde som "må" henge. Sett med jakke og bukse er OK å henge opp så jeg husker hva som hører sammen. Men det var billig for hengere da. 10 stk hvite plasthengere til 10 kroner på Max20. Tror jeg investerer i en to - tre pakker til . Nå mangler vi bare kleskap - og rom Det blir forresten dette garderobeskapet på barnerommet. Vi har stellekommode likt, og skal bare investere i overhyllen til den.
Cilla Skrevet 11. juli 2004 #2190 Skrevet 11. juli 2004 Kjempefint garderobeskap dere har kjøpt til bebisen Monja! Vi har nettopp kjøpt skap selv til Idas barnerom, og dit skal hun flytte så snart natteammingen er over (noe som tydeligvis ikke skjer på en stund, men av og til sover hun natten igjennom) Er det barnehengere du har kjøpt på Max20? jeg er på jakt etter slike, og på HM, Kappahl, Lindex er de sparsomme med å dele ut. Ida har så mange kjoler.......
monja Skrevet 11. juli 2004 Forfatter #2191 Skrevet 11. juli 2004 Det er barnehengere jeg kjøper ja. Tror de hadde dem i flere farger også, men siden vi ikke vet kjønn investerer vi ikke i rosa eller blått nå Synes de var flotte jeg, for voksenhengere hadde jo blitt alt for store.
monja Skrevet 11. juli 2004 Forfatter #2192 Skrevet 11. juli 2004 Endelig ble det hull fra huset til påbygget og hele huset sett under ett ble liksom digert..... :o Nå kanjeg nesten ikke vente med å innrede soverommet vårt, men mmå nok smøre med tålmodighetskrem, for først må det sparkles, legges strie, males og legges gulv :-? Håper det ikke tar så alt for mange dager da. Er visst utålmodig blitt.....
monja Skrevet 11. juli 2004 Forfatter #2193 Skrevet 11. juli 2004 Denna uträkning utgår från dagens datum: Sön 11 jul 2004 Din graviditet startade Tis 23 dec 2003 Din menscykel är 28 dagar (ägglossning 14 dagar efter menstruationen) Du blev gravid ungefär Tis 6 jan 2004 (ägglossningen) Du har gått 204 fulla dagar av 280 Du är i vecka 29 Du har gått 29 fulla veckor och 1 fulla dagar (v29+1) Du är i 7:e kalendermånaden Kalendermånad 1 är mellan Tis 6 jan 2004 och Ons 4 feb 2004 Kalendermånad 2 är mellan Tors 5 feb 2004 och Fre 5 mar 2004 Kalendermånad 3 är mellan Lör 6 mar 2004 och Sön 4 apr 2004 Kalendermånad 4 är mellan Mån 5 apr 2004 och Tis 4 maj 2004 Kalendermånad 5 är mellan Ons 5 maj 2004 och Tors 3 jun 2004 Kalendermånad 6 är mellan Fre 4 jun 2004 och Lör 3 jul 2004 Kalendermånad 7 är mellan Sön 4 jul 2004 och Mån 2 aug 2004 Kalendermånad 8 är mellan Tis 3 aug 2004 och Ons 1 sep 2004 Kalendermånad 9 är mellan Tors 2 sep 2004 och Lör 2 okt 2004 Du är i 8:e graviditetsmånaden (lunarmånaden) Graviditetsmånad 1 är mellan Tis 23 dec 2003 och Mån 19 jan 2004 Graviditetsmånad 2 är mellan Tis 20 jan 2004 och Mån 16 feb 2004 Graviditetsmånad 3 är mellan Tis 17 feb 2004 och Mån 15 mar 2004 Graviditetsmånad 4 är mellan Tis 16 mar 2004 och Mån 12 apr 2004 Graviditetsmånad 5 är mellan Tis 13 apr 2004 och Mån 10 maj 2004 Graviditetsmånad 6 är mellan Tis 11 maj 2004 och Mån 7 jun 2004 Graviditetsmånad 7 är mellan Tis 8 jun 2004 och Mån 5 jul 2004 Graviditetsmånad 8 är mellan Tis 6 jul 2004 och Mån 2 aug 2004 Graviditetsmånad 9 är mellan Tis 3 aug 2004 och Mån 30 aug 2004 Graviditetsmånad 10 är mellan Tis 31 aug 2004 och Tis 28 sep 2004 Du är i trimester tre Trimester ett är mellan Tis 23 dec 2003 och Tors 25 mar 2004 Trimester två är mellan Fre 26 mar 2004 och Fre 25 jun 2004 Trimester tre är mellan Lör 26 jun 2004 och Tis 28 sep 2004 Beräknad förlossning: Tis 28 sep 2004 ( 76 dagar kvar till förlossning) :o
monja Skrevet 11. juli 2004 Forfatter #2194 Skrevet 11. juli 2004 I morgen må jeg ringe og purre på NKI igjen. Venter på en eksamensutskrift fra dem, og det er jo viktig at den ligger sammen med resten av papirene mine. Jeg blir så over at de ikke klarer å ta en utskrift, godkjenne den og sende den til meg.....til tross for 10000000 purringer. Har jo bare venta på den i 6 år nå Kommer aldri til å kaste bort pengene mine på NKI igjen nei
Fredslilja Skrevet 12. juli 2004 #2196 Skrevet 12. juli 2004 Hei du, Bare innom for å ønske deg en riktig god tirsdag!Håper den blir bra for både deg og den lille krabaten i mors mage! Klem fra lilja
monja Skrevet 13. juli 2004 Forfatter #2198 Skrevet 13. juli 2004 Jeg har kommet trekvartveis i graviditeten, og er lykkelig som aldri før. Magen strutter, humøret er på topp og komplimentene strømmer på. Men best av alt: Jeg har en mann som er forståelsesfull og oppmerksom. Har jeg en dårlig dag, så muntrer han meg opp. Er jeg grinete og lei får han meg i godt humør. Det er rett og slett takket være han jeg er så glad for tiden. Jeg simpelthen elsker måten han elsker meg på. Måten øynene hans lyser opp hver gang krabaten inne i magen min gir et lite spark. Måten han tar del i alt på. Alt fra hva vi skal kjøpe inn, til fantasering om hvordan livet som en familie på tre vil bli. Å se han glede seg slik gleder meg veldig. Jeg smiler hver gang jeg ser han for meg med vårt eget lille mirakel i armene, og jeg smiler fordi jeg vet han vil bli en god far. Han har så mye kjærlighet å gi, og han ser sånn fram til babyen kommer. Jeg klarer ikke å forestille meg å gå gravid uten han, uten en å holde i hånden når jeg trenger trøst. Det er ikke bare mammaene som gjør en viktig og stor jobb. Også pappaene fortjener all mulig ros. At han holder ut med humørsvingningene og boblende hormoner. At han sier han elsker meg, og at han synes jeg er nydelig. Det gjør ventetiden bedre, og båndene mellom oss sterkere. Aldri har jeg elsket han så høyt som jeg gjør nå - den kommende pappaen til babyen jeg har i magen
monja Skrevet 13. juli 2004 Forfatter #2200 Skrevet 13. juli 2004 En hel dag uten KG Men det ble virkelig ikke tid til PC igår. Var i byen og kjøpte 20 nye barnehengere og litt andre småting som jeg trenger etterhvert (håper jeg). Kjøpte blant annet innleggsputer som jeg skal sy trekk til. Så skal de opp i den store senga på barnerommet (90x200 cm). Der skal pappa'en ha med seg den lille for å mate, lese og kose. Så da må vi ha masse puter der. Vi skal kjøpe maling idag. Bestemte at vi i første omgang maler barnerommet eggehvitt. Vi har en 3 liters bøtte med Lady Interiør 10 stående så vi kjøper en til. Vi får sette barneromspreg på det etterhvert når vi vet hvilket kjønn det blir og sånt. Så maler vi vårt eget rom i fargen Ida. Lys og fin farge som gjør rommet helt perfekt. Vinduene males med eggeskallsfarget oljemaling. Vi begynner å legge strioe på veggene på rommet vårt idag og så håper vi på å male det første strøket alt i kveld. Da er det på med et nytt strøk i morgen, så klikkes gulvet på plass, gardiner kommer opp og vi flytter inn Litt senere enn planlagt, men vi har det ikke så travelt. Har lenge vært i tvil om hva vi skal henge på veggene på barnerommet. I går fant jeg sånne plakater jeg trodde var gammeldagse for lenge siden. Sånne du kjøper rullet sammen og som du kan feste med spesielle plastskinner. Kjøpte en liten en til å henge over sprinkelsenga. Det var tre katter som lå og sov og så sto det "Sov Godt" på den. Og en litt større en - med Tussi fra OleBrumm. Fin var den. Begge gikk litt i blå/lilla toner så de blir fine på lys vegg tror jeg. Har bestemt meg for å prøve å koble ned litt på nettbruken fra nå av. Ikke sitte mange timer i strekk, men være her hver dag likevel da Har hatt plager med hodepine i det siste, og tror nok kombinasjonen svangerskap/KG har noe å si. Tror ikke jeg tåler å sitte foran skjermen så masse jeg
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå