Gå til innhold

Monjas lille røde

Fremhevede innlegg

Skrevet

Oj som det går fremover med huset deres da..

Er kjempe nysgjerrig på hvordan det ser ut jeg..

*Ber hodepine pelle seg langt vekk*

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lurer på om det er virus på maskina mi :o

Iallefall får jeg masse rare mailer fra diverse folk jeg ikke har hørt om + at i dag ramla det inn noen fra folk her på KG også. Men det er bare beskjeder om at mailer ikke har kommet fram etc - "og hvis denne mailen ikke åpner seg automatisk trykk på linken...." ALDRI om jeg trykke rpå de linkene :riste: Og det merkelig er er at alle sammen komme rpå engelsk :klø: Ganske unormalt om det er noen fra norge som skriver til meg.

*Blant annet var det en fra Hege der det sto "Confirm your password" før det ble det samme med at noe var feil med mailen og jeg kunne åpne den fra en link :klø: :klø: Må sende henne er PM tror jeg.*

Skrevet

Av og til tror jeg det er min feil at det er så dårlig vær for tiden :Nikke: :cry: Jeg husker i vår at jeg sto og klart og tydelig sa at "Jeg vil helst ha snø i juli og august, for da blir det ikke så varmt for en gravid mage"

:flau: Men jeg trodde ikke værgudene skulle høre på meg. Og dessuten mente jeg bare rundt huset mitt og ikke i hele Norge eller i Norden for den del.....

AI ÆM SÅ SÅRRI !!!!!! :grine:

Skrevet

Mannen fikk ikke avisene idag heller. Gjett om han ble gal da. Denne gangen kom det ikke av at den overivrig vikar hadde kjørt dem ut, men de kom rett og slett ikke fra trykkeriet. Han har drevet og kjørt byen rundt etter dem i morges, men nei. Noe som ender med at han får full lønn + div kjøring for å gjøre ingenting idag også :ler: Kanskje det der hadde vært jobb for meg det? Masse lønn og ikke noe å gjøre?!?

Skrevet
AI ÆM SÅ SÅRRI !!!!!! :grine:

Jeg er redd for at det er ganske mange (også undertegnede) som kan få litt problemer med å tilgi deg for dette... :ler:

Forøvrig må det da være litt kult å ha egen direktelinje til Gud...

Jennifer

Skrevet

Skal sy snart jeg.....Har rigga meg til nå og sendt mannen på nærbutikken for å kjøpe sytråd. Glemte jo helt at det var en nødvendighet.... :oops: Så nå håper jeg han klarer å kjøpe hvit tråd og ikke rød eller grønn eller.....

Grunnen til at jeg bestemte meg for å sy nå er at jeg har blitt jaga vekk fra PC'en. Gubben har gått gjennom med diverse virusprogrammerog han har visstnok fått napp på en fil. Sikkert noe jeg har henta ned, for det var en bilde fil i allefall. Kanskje elefant avataren min?!? :klø: Så når han kommer hjem får jeg nok ikke sitte her lenger nei for da skal det ryddes i filene mine......... :-D

Ute er det grått og trist og regnet høljer ned - og det er sikkert min feil..... :grine:

Gjest Gjesta
Skrevet

Jeg får også sånne mailer fra ukjente folk, og alltid på engelsk. Sletter dem med ett jeg ser dem, lukker dem aldri opp! Skjønner jo at det er virusmail - MEN, jeg har aldri tenkt på at det faktisk kan være virus på maskinen min... :o

Ble litt redd jeg nå...og kjører virussjekk på hele systemet i dette øyeblikk.

Har jobbet overtid til nå, og sambo jobber overtid, så da blir det enkel middag på oss begge i dag.

Kos deg med syinga da! (Hvis det er MULIG å kose seg med sånt! :wink: *Kverula hater håndarbeid!*)

K

Skrevet

Ferdig med en kappe og sengehimmel til sprinkelsenga *stolt :sjarmor: *

Men så er jeg drittlei også ja. Hater å sy og da hjelper det ikke at det er stor hjelp i symaskina. Hater det likevel. Synes bare ikke jeg kan spørre mamma hele tiden :oops:

Vi har funnet to virus på maskina - en trojansk hest og et vi ikke vet hva er. Temmelig sikker på at det er en orm av noe slag. Virker ikke som om de er farlige, men det er litt irriterende da. Og det mest irriterende er at de ikke kan slettes. Så nå aner vi ikke hvordan vi skal rydde opp her :evil: :roll: Mannen skal snakke med en kompis som er datafreak i morgen så det kan hende det ordner seg likevel :wink:

Vi har også vært inne på www.dell.no og konfigurert en en ny maskin jeg har lyst på. Aner ikke om jeg skal ha laptop eller stasjonær maskin, men jeg er møkklei denne iallefall :-x Får ta det på leasing for kjøp og betale litt per mnd i 2 - 3 år. Tror det er verdt det....

Skrevet

Jeg vil se bilder av syproduktene dine! Så flink du har vært! Men jeg vil se!!! Nå!

(Og du vet vel hvor utålmodig en gravid kan være!?!)

Skrevet

Så flink du er som syr Monja. Jeg har verken kunnskap eller tålmodighet, men hadde vært glad om jeg hadde hatt det :)

Takk for hilsen i dagboken min :klem:

Skrevet

Vi skal ha denne stellekommoden på barnerommet.

Har også lyst på kleskapet til den,men det er så lite. Det vi har nå er høyt, men dessverre i hvite laminerte plater (som jeg har store planer om å male :wink: )

Skrevet

Tror jeg skal ta kvelden jeg. Mannen er alt i seng - leser pappaboka si - og jeg tror jammen jeg tusler dit jeg og.

:Gjesp:

I ettermiddag/kveld har jeg vært litt deppatryne. Synes ikke jeg er "brukbar" til noe for tiden og slår ihjel alt for mye tid foran PC skjermen. Og når mannen er hjemme er det bare snekkerarbeid for han. Vi er jo aldri sammen lengre - bortsett når vi spiser middag da. Det plager meg masse at jeg nesten ikke får til å gjøre noe og selv om han sier det går bra har jeg dårlig samvittighet til langt oppover ørene. Synes jeg maser og er puslete, og biter istedet tennene sammen og driter i hele bekkenet. Og det vet jeg jo ikke er bra. Bablet til og med om å prøve meg på aktiv sykemlding idag, men da ble det nok for monjamannen: Det fikk jeg da så alldeles ikke lov til - så jeg hadde det klart for meg :o Han skulle ikke ha det til at det ble verre - for min egen del sa han :hjerte:

Og så måtte jeg jo :grine: litt da.

Samtidig sliter jeg med dårlig samvittighet fordi jeg ikke er noe keen på sengekos for tiden. "For tiden" er da helt siden februar :sjokk: Men han forstår jo det han også. Tror ikke det faktum at det en liten en i magen opphisser han heller. Jeg prøver iallefall å kose masse med han og hjelper han så godt jeg kan på andre måter :flau: Han vil nå helst bare ligge å se på magen min som buler alle veier :hjerte: Han er nå skjønn også. Så får vi ta litt "tvangs-puling" når det nærmer seg termin eller begynner å gå på overtid :Hehe:

Livet er ikke enkelt dere, og det faktum at jeg har forårsaka alt drittværet gjør det iallefall ikke bedre.

God natt!!!

Skrevet

Lenge siden jeg har hilst på her..

Bare innom med en stor *klem* som du kan varme deg på når regnet øser ned og deppingens rammer!

Ha en god uke!

Klem fra lilja

Skrevet

Tusen takk for klem, Lilja! Det varmet :klem:

Våkna tidlig idag også, men er ikke veldig trøtt - enda. Ble liggende fra i halv femtiden å kjenne på junior som holdt på å flytte om tror jeg. Var voldsomt som h*n romsterte, og magen var som en stor gele-klump. Og så ble jeg kvalm - fordi jeg ble sulten. Så når klokka var 6 orka jeg ikke å ligge å vri meg mer, men sto opp og spiste og satte på PC'n såklabert :roll:

I går kveld var jeg litt flink synes jeg. Etter at mannen hadde sovna (måtte la han sovne først ellers hadde jeg ikke fått lov) tok jeg ut av oppvaskmaskina og satte inn nye kopper og kar. Så vaska jeg opp kasseroller og div jeg ikke fikk plass til i maskina, og tørka av benken før jeg tusla til sengs. Det er han som har "ansvar" for kjøkkenet, men i det siste har det blitt overfyllt på grunn av at han er mer travel utomhus. Ville bare hjelpe han litt jeg..... :Nikke:

Og i morges da han sto opp kunne han lese lappen jeg hadde skrevet i går kveld (og lagt på kjøkkenbenken):

"God morgen, monjamannen!

Jeg elsker deg over alt på jord :hjerte:

Håper du får en fin dag!

:klem: monja!"

:hjerter:

Gleder meg alt nå til han kommer hjem, og er egentlig glad for at han foreløpig bare jobber 50% :wink:

Skrevet

Det går tydeligvis fort og hektisk for seg i monjaheimen på morgenen. Mannen ringte nettopp fra jobben og lurte på om jeg skulle til byen. Han hadde greid å ta med seg den trådløse fasttelefonen istedet for mobiltelefonen, og han hadde glemt arbeidsbuksa hjemme :klø: Det vil si: Det regna så forferdelig i morges at han hadde valgt å ha på seg regnbukse. Og der passer ikke arbeidsbuksa under så han hadde tatt på joggebukse i stedet. Og nå ligger arbeidsbuksa hjemme - med alle nøkler en vaktmester trenger i løpet av en dag :ler:

Må vel prøve å vekke hunden nå da så han får ut å skvette litt før jeg drar. Den bikkja kan godt sove til 12 så det er et sabla styr å vekke den på morgenen :roll:

Gjest Gjesta
Skrevet

Det virker som om du og mannen har et utrolig godt forhold, monja - til tross for litt lite tid sammen den siste tiden, og mangel på diverse goder... Det er likevel godt å få ut noen tanker og tårer man bærer på, da føles det ofte litt bedre etterpå!

Ikke ha dårlig samvittighet for noe, monja - for det første har du en utrolig snill og god mann som vet hva som er best for deg og babyen, og han forstår situasjonen. For det andre må du huske på at du har fått beskjed om at du ikke skal gjøre tungt arbeid - du skal ta hensyn til deg selv og den lille først og fremst! Du kan ikke ha dårlig samvittighet for det!

Men jeg skjønner at følelsene kan ta litt overhånd, altså...

Ha det fint i ettermiddag!

:klem:

K

Skrevet

Hei monja

Det er ikke slik at du ikke gjør noe.

Kroppen din gjør en masse den.

Du huser jo en hybelboer som skal bli en verdensborger til høsten, og det er hardt arbeid for en kropp.

Så du burde ikke gå rundt med dårlig samvittighet for alt du ikke kan gjøre. Det er jo viktig at du tar vare på hybelboeren slik at h*n får best mulig vekstvilkår.

Og så skal du jo ha litt krefter til etterpå også.

Tipper at monjamannen jobber med glede for at dere skal få plass alle sammen.

Skrevet

Igår morges fikk jeg litt :sjokk: da jeg åpna lokalavisa.

Der, under rubrikkene for "Ekteskap" sto det:

"Vi gifter oss idag, onsdag 7. juli, i Røros kirke

LH og EB"

Et av våre beste vennepar har gått hen og gifta seg i all hemmelighet :sjokkert::grine:

Ble helt rørt da jeg leste det jeg. Fikk ståpels og tårene pressa på. Sikkert ikke bedre av masse hormoner :Hehe: Og så romantisk at de har dratt helt til Røros da, for den kirka er jo bare aå nydelig :hjerte:

Gleder meg til de kommer hjem.

Skrevet

Sov til klokka 11.15 idag :o

Våkna av at mannen prøvde å ringe meg. Dakar, han var jo redd for at noe var galt med meg eller babyen og at jeg ikke hadde kommet meg til telefonen. Snille mannen min. Han var på tur hjem da han ringte så det var kanskje på tide å stå opp likevel da :ler:

Nå har vi brukt dagen sammen til å rydde litt. Jeg har rydda vekk gammelt papir og dritt som lå på PC bordert og han har bakt boller :-D Så får vi besøk av svigerinna mi og vår lille nevø om få strakser. Koselig.

Det regner fortsatt og da er det greit å ha noe å gjøre innendørs.

Har forresten vaska opp første runde med baby sengetøy. Alt skal vaskes to ganger, både sengetøy og klær, for å få ut kjemikalierester, så jeg vasker det en gang nå og en gang siden når permisjonen min har begynt. Herlig å kunne forberede litt :Nikke:

Gjest Gjesta
Skrevet

*jeg vil også spise boller lagd av mannen min*

*eller kanskje ikke, ved nærmere ettertanke* :wink:

Romantisk med hemmelig bryllup, da - et vennpar av sambo giftet seg også hemmelig i vår, og i juni hadde vi overraskelsesbryllupsfest for dem! :) Når de overraska oss, måtte vi jo overraske dem tilbake! :wink:

Er glad i brylluper jeg...syns det er så romantisk...selv nå, som så mange ekteskap går i oppløsning, så klarer jeg ikke helt å gi slipp på denne "din for evig"-tankegangen...*sukk, sukk*

:klem:

K

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...