monja Skrevet 29. juni 2004 Forfatter #2041 Skrevet 29. juni 2004 Dette har vi av større utstyr: - kombivogn - sprinkelseng - madrass til sprinkelseng - sprinkelseng beskytter - reiseseng - stellekommode - stellematte - vognrangle - baby gym - div. leker O - 3 mnd - høy barnestol i tre - vugge - voksipose - skinnpose - vippestol - Baby Call - div. tåteflasker - 2 jerseylaken i str 40x80 cm - 1 sengesett str 80x100 cm (hvitt) - 1 Ole Brumm sengesett str 65x80 cm - 1 sengesett str 80x100 cm (grønt) - 2 strech flanellslaken str 20x120 cm - 2 sengesett str 65x80 cm - dyne til vogn - mellomdyne til seng Av klær har vi: Størrelse 50 (0 - 1 mnd): - Sett med jakke og bukse - 2 brillebukser str 50/56 - 2 hjelm luer i bomull str 0-2 mnd Størrelse 56 (1 - 2 mnd): - Sett med jakke, bukse og "labber" - 2 bodyer med kort arm - body med lang arm og lue - Sett med body, jakke, bukse, lue Størrelse 60 (opp til litt over 2 mnd): - Blondebody Størrelse 62 (3-4 mnd): - 2 brillebukser - 1 hjelmlue - 3 pyjamas - Sparkebukse - Sett med jakke og bukse - 2 bodyer med kort arm - Hard Rock Cafè (Roma) body med kort arm - Body med lang arm - 4 høyhalset bodyer - 2 bodyer med lang arm - sett med jakke, t-skjorte og bukse Størrelse 68 (5-7 mnd): - Adidas Joggedress - 10 bodyer med lang arm - 2 bukser - Sparkebukse - 1 lue med ører - 1 overall med hette - 1 pyjamas Størrelse 70: - Fleece dress Størrelse 74 (8-10 mnd): - Bestefarskjorte - Ole Brumm t-skjorte - Snekkerbukse i bomull - 2 bodyer med kort arm Størrelse 80 (11-15 mnd): - Umbro Vendbar jakke Annet: - 1 smekke - 2 babytepper - 8 par sokker - 1 mintgrønt helseteppe - 1 rosa helseteppe - 1 blått helseteppe - 1 mørk blått helseteppe - 1 gult helseteppe - 6 vaskekluter - 2 Avent Night 0-3 mnd smokker - Fisher Price Anti Kolikk tåteflasker - 60 gulpekluter :o - Fleecepledd - Hånduk med hette - Ammepute - 10 barnekleshengere Mangler: - overmadrass til vuggen - tisselaken - får nye fra svigerinna mi - bilsete - leier Boxette de første 3 mnd - badeolje - zinksalve - febermåler/febernedsettende - brystpumpe - ammeinnlegg - utetøy med luer/votter (blir jo vinter) - badebalje - strømpebukser - smekker - hjelmluer - brillebukser - vinterluer - votter - vinteryttertøy Oppdatert akkurat......NÅ!!! (Kommer plutselig tilbake )
monja Skrevet 29. juni 2004 Forfatter #2042 Skrevet 29. juni 2004 Svangerskapskontroller: Uke 11 (lege): BT: 140/90 Hb:12,6 Urin: negativ Ødem: negativ SF: målte ikke Fosterlyd: målte ikke Uke 14 (jordmor): Vekt: opp 3 kg BT: 130/80 Hb: 12,4 Urin: negativ Ødem: negativ SF: målte ikke Fosterlyd: målte ikke Uke 19 (jordmor): Vekt: opp 1,5 kg BT: 130/90 Hb: 12,2 Urin: negativ Ødem. negativ SF: 21 cm Fosterlyd: 145 Uke 23 (jordmor): Vekt: opp 1,5 kg BT: 130/90 Hb: 11,8 Urin: negativ Ødem: negativ SF: 21 cm :klø: Fosterlyd: 150 Uke 26 (fødeavdelinga pga lite fosterbevegelser): Fosterlyd 135 Uke 27 (lege): Vekt: opp 2 kg BT: 130/85 Hb: 11,9 Urin: positiv på nitritt og noen spor av protein Ødem: negativ SF: 26 cm Fosterlyd: hørte på , men registrerte ikke Uke 27 (jordmor): ....kontroll 30. juni klokka 10.00
Væren Skrevet 29. juni 2004 #2043 Skrevet 29. juni 2004 Virker som om dere har orden på det meste, monja! Lykke til hos jordmor i morgen!
monja Skrevet 30. juni 2004 Forfatter #2044 Skrevet 30. juni 2004 Når det kommer til noen ting har jeg nesten millitær orden, Væren Men når det gjelder andre ting - som for eksempel husarbeid aaaaner jeg ikke hva orden betyr en gang Det gikk fint til jordmor idag. Det som var litt vittig var at hun målte livmora mi (SF) til 2 cm større enn det legen gjorde :o Som regel er det jo omvendt.... :klø: Uke 27 (jordmor): Vekt: opp 2 kg (ikke mer siden igår ) BT: 130/85 Hb: 11,9 (målte ikke i dag) Urin: negativ Ødem: negativ SF: 28 cm Fosterlyd: 144 Tenkte at siden jeg hadde jordmortime klokka 10 skulle jeg gjøre unna blodprøvene jeg fikk rekvirert før jeg skulle til henne. Og jeg måtte stå i kø..... :evil: Og foran meg var det bare oldinger med skikkelig spør årer tydeligvis, for det tok laaang tid før de kom ut iallefall :evil: :evil: :evil: Da jeg hadde stått i kø i 45 minutter (fra 08.30 til 09.15) ble det endelig min tur. Jeg satte meg ned i stolen og dro opp genseren - klar som et egg :-) Heldigvis var det mamma'n til en kompis som skulle stikke så jeg kjente henne. Og hun lette og lette og lette, men fant ingen brukbar åre (akkurat som om jeg ikke visste det da, siden mine årer er små og ruller ). Til slutt trodde hun at hun hadde en, men nei, bomma. Prøvde så på en annen, men bomma igjen. Så skulle hun prøve på andre armen - fant en og bomma. Etter tre forsøk ga hun opp og jeg måtte dra til lab'en på sykehuset :o Klokka 09.45 kom jeg stressende inn på sykehuset, og fem minutter etterpå var jeg ute igjen, tre glass blod fattigere, og hullete som en nålepute Tror jeg går rett på sykehuset neste gang jeg......
Chiquita Skrevet 30. juni 2004 #2045 Skrevet 30. juni 2004 så det er ikke bare meg som har slemme blodårer da, altså.. Det er kjedelig det der når de må stikke mange ganger for å finne blod. (Og jeg er ikke så glad i stikk heller) *blæh* 5 forsøk har jeg "vært ut for" før de har truffet en av mine årer, og jeg synes IKKE det er morro... Æsj - hvorfor må en tappe blod i tide og utide. Liker å beholde blodet mitt selv jeg
monja Skrevet 30. juni 2004 Forfatter #2046 Skrevet 30. juni 2004 Svigermor kommer på middag idag og menyen er: Ørret med poteter og rømme med gressløk. Til dessert blir det halve pærer med vaniljeis og varme bringebær
monja Skrevet 30. juni 2004 Forfatter #2048 Skrevet 30. juni 2004 Det var Nå er jeg god og mett - men spiste ikke så alt for mye. Må jo tenke på formene
meta Skrevet 30. juni 2004 #2049 Skrevet 30. juni 2004 Hihi.. Spiser sjokolade jeg og biff til middag ute med en venninne. Former?? Blææææææ
monja Skrevet 30. juni 2004 Forfatter #2050 Skrevet 30. juni 2004 Sjokolade...... :o Har nesten ikke klart sjokolade i svangerskapet jeg, men sure ting..... Gjerne så surt at det blør i ganen.... Men biff....den går jeg for Former?? Blææææææ
monja Skrevet 30. juni 2004 Forfatter #2051 Skrevet 30. juni 2004 Har kommet litt over 5200 innlegg alt
Sandra Skrevet 30. juni 2004 #2052 Skrevet 30. juni 2004 Håper det går bra med deg Maten hørtes kjempegod ut
Væren Skrevet 30. juni 2004 #2053 Skrevet 30. juni 2004 Den maten kunne jeg godt tenkt meg! Hørtes sommerlig og godt ut! Så fint at alt er vel! Men det er ikke noe OK når blodårene ikke vil samarbeide! :-x Og så er det ikke alle som er like flinke å stikke, heller. Det har jeg erfart! Heldigvis er jeg ikke så ofte gravid nå om dagen, så det er heller ikke så ofte jeg blir stukket lengre... Ha en fin onsdagskveld, monja!
monja Skrevet 30. juni 2004 Forfatter #2054 Skrevet 30. juni 2004 Det var iallefall ikke noe morsomt å stå i kø, Væren :evil: Men det er kanskje ikke å forvente når gjennomsnittsalderen er 90 år?
monja Skrevet 30. juni 2004 Forfatter #2055 Skrevet 30. juni 2004 Det går godt med meg, Sandra! Takk for at du spurte Mannen har akkurat snakka med søskenbarnet sitt som er gravid. Hun har termin i begynnelsen av november, men skal tas med snitt i slutten av oktober. Jeg blir så irritert på henne, for hun gidder ikke å bry seg om svangerskapet i det hele tatt. Jordmor har sagt at hun skal ta det med ro og hun har vondt i ryggen så hun går rundt på krykker, men nei da. Farter rundt og var på shopping i Trondheim på lørdag. Da hun kom hjem var hun helt knekt og klarte nesten ikke å røre på seg. Ikke aner hun hvilken uke hun er i og på siste ultralyd begynte hun nesten å krangle med jordmor fordi hun regna med de to ukene du ikke er gravid i terminen hennes. Hun mente selv at man skulle regne fra unnfangelsen Når mannen lurte på når hun skulle til jordmor neste gang sa hun at hun ante ikke, for det hadde hun ikke orka å bry seg med enda....Blir så :evil: på dem som bryr seg så masse. Herregud altså. Sikker på at om noe hadde hendt med babyen i mors liv hadde hun neppe merka det heller Det må være lov å engasjere seg litt?!?!??!?!
monja Skrevet 30. juni 2004 Forfatter #2056 Skrevet 30. juni 2004 Tror jeg skal oppsøke sarkofagen jeg Mannen er friskmeldt i 50% fra i morgen og begynner å jobbe fra 07.00 til 11.00 mandag til torsdag og 07.00 til 09.00 på fredager. Det betyr at han må opp i rett tid og at vi må forandre på sovemønsteret her i huset. Derfor tror jeg at jeg sier godnatt!!!! snart?!?
Gjest Gjesta Skrevet 1. juli 2004 #2057 Skrevet 1. juli 2004 Vet du, jeg får så vondt inni meg når jeg leser om folk som ikke setter pris på graviditeten og tar hensyn til den lille spiren i magen sin... :-( Og så blir jeg så glad når jeg leser om deg, monja - fordi du skriver så bra, og så morsomt! Ha en god dag! K
monja Skrevet 1. juli 2004 Forfatter #2058 Skrevet 1. juli 2004 Vet du' date=' jeg får så vondt inni meg når jeg leser om folk som ikke setter pris på graviditeten og tar hensyn til den lille spiren i magen sin... :-( [/quote'] Blir skikkelig frustrert jeg. Tenker litt på om likegyldigheten forplanter seg videre når barnet er født? Og i dette tilfellet har vedkommende to barn fra før så jeg har vel fått det bekreftet at det nok kommer till å skje :-x *sånne folk burde ikke hatt barn*
Gjest Gjesta Skrevet 1. juli 2004 #2059 Skrevet 1. juli 2004 Koser meg masse inne på dagboksidene dine - både den generelle og på bryllup (selv om jeg ikke er så flink til å skrive i sistnevnte da ) Takk for det! :D Jeg er ikke så flink til å skrive i den sistnevnte dagboka sjøl jeg, da, så du er mer enn tilgitt! Det hjelper vel på når jeg får vært og sett på brudekjolen min, tenker jeg! Det er liksom så mye av planlegginga som jeg ikke får gjort noe mer med nå, før det nærmer seg. Men, det er jo faktisk under ett år til dagen nå da, så det går jo framover! Ser fram til å tenke bryllup igjen! K
monja Skrevet 1. juli 2004 Forfatter #2060 Skrevet 1. juli 2004 Husker med glede den herlige og stressende planlegginga til eget bryllup. Selv om det var mye strev ble det veldig mye kos også. Og når bryllupsdagen kom.....sukk Det er en dag jeg kommer til å leve lenge på - og tenk, nå er det 10 mnd siden alt :o I fjor planla vi bryllup å denne tiden, i år er det baby vi venter på......hva skal vi gjøre neste år?!? :klø:
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå