Gå til innhold

Monjas lille røde

Fremhevede innlegg

Skrevet

Mannen er ferdig med gulvet i tilbygget. Sponplatene altså, og jammen er han ferdig med å isolere tverrveggen også. Flink er han :sjarmor: Og så tok vi en rask oppsummering over hva vi....øh....han :oops: ....trenger av materialene som har kommet. Firmaet til kompisen hans (som bestilte opp alt sammen) har jammen meg tatt i og vi har retur for et par - tre tusen kroner alt :o Ikke at jeg er så lei meg for det, for siden vi har betalt alt får vi handle mer vi trenger på deres regning.....for eksempel Oljedekkbeis, interiørmaling, terassebord til veranda på forsiden av huset etc - til deres rabatter :sjarmor::sjarmor: Liker alt som er betalt for jeg.

Nå er vi på tredje uka uten TV. Litt savn er det, men ikke så veldig - jeg har jo KG og mannen har tilbygget :wink: . bare vi får den igjen til fotball EM er ferdig. Hm....det blir 4. juli det?!? Neste uke??? :o

Tenk at det er juli snart - og temperaturer som i mai....brrrr.....Var innom på jobben en tur idag og hørte på alle som satt og planla ferie. De fleste skal til Danmark tror jeg, og jeg kjente et stikk av at dit vil jeg også :grine:

Skal absolutt besøke Samsø neste gang, Jennifer :sjarmor:

Nå skal jeg starte på middagen. Nytrukket laks med nypoteter og rømme med gressløk :sikle:

Så skal vi dra å hente garderobeskap og diverse senere idag. Mamma og pappa skal også være med og vi låner en av pappa sine varebiler for å frakte dem. Blir godt å få sånne i hus. Og tenk på alle de kronene vi sparer :-)

Skal male og fikse på dem etterpå sånn at de ikke blir kjedelige.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Fy søren, 5000 innlegg!!! :o Og 130 dagboksider!!!

:bukke: :bukke: :bukke:

K

Det går så det suser, Kverula! Bare å henge med i svingene :ler::tunge1:

Gjest Gjesta
Skrevet

Ja, det må jeg si! :ler:

Så flott å ha penger til gode - DET kunne jeg ønske jeg hadde også! *ser på bunken med regninger som stadig vokser*

Det går unna med bygginga deres, moro! :)

K

Skrevet

Hei monja.

Så hos dere vokser det alle steder - både tilbygg og mage. SÅ bra. Ha en god kveld.

Skrevet

Har vært på føden idag - hadde ikke registrert bevegelser fra den lille på 24 timer og ble litt nervøs. Fikk komme til sykehuset med en gang, og en hyggelig jordmor tok oss inn på et rom der de skulle høre etter på fosterlyden. Etter litt leting fant hun den, og den var nede i 135 - noe hun mente kom av at babyen sov. Men hjertet slo helt fint og hun kunne ikke tenke seg til annet enn babyen har en liten....lang?!?....siesta. Eller at h*n ligger vendt innover. Det var et par letta foreldre som gikk fra fødeavdelinga i ettermiddag kan jeg love....puh....En skikkelig lettelse. Nå håper jeg bare h*n bestemmer seg for å snu seg så mamma'n får litt kontakt igjen :wink:

Været er knallfint, og vi skal grille :hoppe: Orker ikke å grille ved sjøen, så vi tar det på verandaen istedet. Så drar vi ned til hytta til svigerfar etterpå. Tror det skal være bålbrenning der. Hører liksom med til St. Hans det :Nikke:

Har kjøpt 3 liter oljedekkbeis idag. Jeg skal pusse og beise garasjeporten og vinduene og døren på garasjen.

Noe må jo jeg også få lov til å gjøre :ler2: Det blir gråblått hus/garasje med frostrøyk (litt lysere enn antikk hvit og litt mørkere enn hvit) rundt vinduer. Tror det blir fint jeg :-D

Tror jeg skal legge meg nedpå nå :wink:

Skrevet

Så bra at alt er som det skal med hybelboeren din. Klart man kan bli engstelig når det har vært en periode med mye aktivitet, og så - ingenting.

Grillmat - nam!

Det er så utrygt her at det blir nok spekemat og ikke grillmat her i dag.

Skrevet
Har vært på føden idag - hadde ikke registrert bevegelser fra den lille på 24 timer og ble litt nervøs.

DER stoppet jammen meg hjertet mitt ..

Puh! *puster lettet ut*

Skrevet

Grillmat er fortreffelig.....en klar favoritt. Med salat og potetsalat til. Har slutta med de marinerte tingene og griller naturell kyllingfilet innpakka i bacon istedet. Mye bedre for halsbrannen min. Og herlig godt!!

Så gikk vi ut og ordna litt. Mannen fikk skikk på plena og jeg fikk pussa og malt garasjeporten. Nå gikk den fra å være trehvit med avflassa lakk til å bli fin og hvit. Ser jo nesten ny ut :sjarmor: Klart for andre strøk i morgen. Får bare krysse fingre for at været holder.

Og nå er det dessert: Jordbær (NORSKE :sikle: ) med fløtemelk og sukker. Åh, du store tid for noen utskeielser :ler: Bra det er St. Hans bare en gang i året :ler2:

Gjest Gjesta
Skrevet

Hei på deg!

Godt dere fikk sjekka opp at alt stod bra til med den lille - ikke pent å skremme mamman og pappan sin på den måten! :wink: Men nå som h*n har sovet og kost seg så lenge, så kan du vel kanskje regne med litt ekstra aktivitet framover! :-)

Det er mange som griller i dag, i hvertfall her i nabolaget - det lukter deilig lang vei! Jeg glemte bort hele St.Hans når jeg forberedte dagens middag i går, så vi får feire i morgen - på St.Hans-dagen. Da blir det rømmegrøt og spekemat, regner jeg med. Grilling sparer vil til helga!

Høres ut som du har hatt en fin dag!

:klem:

K

Skrevet

Var ikke meningen å skremme deg, Jinx :o

Men det gikk nå bra da. Må innrømme at jeg var temmelig klam i hendene da jeg ankom ja. Og sikkert 10 kg lettere da vi gikk ut igjen.....puh - hadde det vært så vel :ler:

Nå er alt som vanlig, Kverula! H*n turner rundt og lager et svare liv, men hva skal man forvente når h*n har fått både grillmat og jordbær?? :sikle: Deilig å kjenne at det er spark og tumling igjen. Du får kose deg med grilling i helga og rømmegrøt i morgen da :wink:

Lurer på om det skyer over igjen nå. Kan jo ikke beregne to dager med fint vær - det er for mye forlangt altså :roll: Nåja, bare det er oppholds så......

Skrevet

JEJ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Endelig baby smilyer på KG :hoppe:

:babygutt:

:babyjente:

:babysmokk:

Og en sovesmiley.......

:sove:

:-D

Skrevet
Dette har vi av større utstyr:

- kombivogn

- sprinkelseng

- madrass til sprinkelseng

- sprinkelseng beskytter

- reiseseng

- stellekommode

- stellematte

- vognrangle

- baby gym

- div. leker O - 3 mnd

- høy barnestol i tre

- vugge

- voksipose

- skinnpose

- vippestol

- Baby Call

- div. tåteflasker

- 2 jerseylaken i str 40x80 cm

- 1 sengesett str 80x100 cm (hvitt)

- 1 Ole Brumm sengesett str 65x80 cm

- 1 sengesett str 80x100 cm (grønt)

- 2 strech flanellslaken str 20x120 cm

- 2 sengesett str 65x80 cm

- dyne til vogn

- mellomdyne til seng

Av klær har vi:

Størrelse 50 (0 - 1 mnd):

- Sett med jakke og bukse

- 2 brillebukser str 50/56

- 2 hjelm luer i bomull str 0-2 mnd

Størrelse 56 (1 - 2 mnd):

- Sett med jakke, bukse og "labber"

- 2 bodyer med kort arm

- body med lang arm og lue

- Sett med body, jakke, bukse, lue

Størrelse 60 (opp til litt over 2 mnd):

- Blondebody

Størrelse 62 (3-4 mnd):

- 2 brillebukser

- 1 hjelmlue

- 3 pyjamas

- Sparkebukse

- Sett med jakke og bukse

- 2 bodyer med kort arm

- Hard Rock Cafè (Roma) body med kort arm

- Body med lang arm

- 4 høyhalset bodyer

- 2 bodyer med lang arm

- sett med jakke, t-skjorte og bukse

Størrelse 68 (5-7 mnd):

- Adidas Joggedress

- 10 bodyer med lang arm

- 2 bukser

- Sparkebukse

- 1 lue med ører

- 1 overall med hette

- 1 pyjamas

Størrelse 70:

- Fleece dress

Størrelse 74 (8-10 mnd):

- Bestefarskjorte

- Ole Brumm t-skjorte

- Snekkerbukse i bomull

- 2 bodyer med kort arm

Størrelse 80 (11-15 mnd):

- Umbro Vendbar jakke

Annet:

- 1 smekke

- 2 babytepper

- 8 par sokker

- 1 mintgrønt helseteppe

- 1 rosa helseteppe

- 1 blått helseteppe

- 6 vaskekluter

- 2 Avent Night 0-3 mnd smokker

- Fisher Price Anti Kolikk tåteflasker

- 60 gulpekluter :o

- Fleecepledd

- Hånduk med hette

Mangler:

- overmadrass til vuggen

- tisselaken - får nye fra svigerinna mi

- bilsete - leier Boxette de første 3 mnd

- badeolje

- zinksalve

- febermåler/febernedsettende

- brystpumpe

- ammeinnlegg

- utetøy med luer/votter (blir jo vinter)

- badebalje

- strømpebukser

- smekker

- hjelmluer

- brillebukser

- vinterluer

- votter

- vinteryttertøy

Oppdatert akkurat......NÅ!!! (Kommer plutselig tilbake :ler: )

Skrevet

Henta pakke på posten idag. Nye gardiner fra Ellos!!! Helt fine creme farga løkkelengder som går ned til gulvet. Pluss fem stenger med tilbehør. Prisen for 10 løkkelengder og fem stenger? 428 kroner inkludert porto. Billig billig!!!! :wink:

Skrevet
Prisen for 10 løkkelengder og fem stenger? 428 kroner inkludert porto.

:o

Åh, kjære... Det var ikke mye, nei...

Hmm (kanskje jeg også skulle se litt i kataloger igjen - lenge siden sist, og det kan jo hende jeg "har bruk for noe" også) :wink:

Skrevet

Og får pakke i morgen: Nye lufthjul til vogna :sjarmor:

Gleder meg masse til det. Kommer til å bli en helt ny vogn. Skal spare på gummihjulene i tilfelle det blir aktuelt med olabil en dag :Hehe:

Tror vi skal prøve å få opp parabolen i morgen. Mannen savner den særlig, men 3 uker uten har gått glatt synes jeg. Blir jo internettregning deretter da :ler:

Svigerfar ringte i kveld. Han hadde savna oss på hytta i dag, men vi bestemte oss for å bli hjemme fordi jeg måtte male og så er det KG da :oops: Klarer ikke å rive meg løs..... :oops: Han fikk iallefall vite at vi hadde vært på føden og ble kjemperedd for at det var noe galt. Da mannen fortalte at alt var helt fint med babyen ble han letta som bare det. Han gleder seg så fælt til å bli farfar. Tror det er større enn å bli morfar det?!? Virker sånn, for han er rørende opptatt av hvordan det går med meg :-) Spurte aldri datteren sin om det da hun ventet nummer 1 :-?

Tror jeg skal gå å legge meg nå. Føler at det hadde vært godt å :sove: . Må jo nytte på når kroppen føler for det......

Gjest Gjesta
Skrevet

Jeg vil også ha nye gardiner!!! Har titta i Elloskatalogen, og har sett et par jeg syns var fine - kanskje jeg skal ta en titt igjen!

Og du, monja, hver gang jeg klikker på "nye innlegg" så finner jeg nytt innlegg i dagboka di! Takk for at du er med på å underholde meg!

:klem:

K

Skrevet

Hender seg at det kommer gode tilbud på sånne ting man kanskje egentlig ikke trenger, men som er så gøy å ha nytt.... :ler: Jeg trengte strengt tatt ikke nye gradiner på stua nå, men så gøy å kjøpe nytt når det ikke koster skjorta. Dessuten kan jeg jo skylde på at jeg trengte nye stenger til de nye rommene - og at siden det kom som sett ble det bare sånn..... :Hehe:

*men om jeg trengte 5 sett til 2 vinduer..... :klø: *

Dagboka mi er stadig voksende, Kverula! I takt med magen :wink: Men nå skla jeg finne senga, for nå har jeg hatt ubehagelige kynnere en stund. Kjennes ut som om magen sprenges :roll:

Natti! :vinke:

Skrevet

HER finner jeg ut at det har kommet nye smil. :ler:

Innom for å ønske deg en god natt. Drøm søtt!

*klappe litt forsiktig på magen til monja* :babysmokk:

Skrevet

Mannen er og henter pakken med lufthjul nå. Gleder meg til de er på plass på vogna - håper bare bremsen virker etter det..... :klø: Det har jeg ikke tenkt på en gang. Vi får se når han kommer hjem.

I natt sov jeg kjempegodt. Sikkert på grunn av nattahilsen fra Middis :wink: Våkna ikke for å gå på do en gang. Da sover jeg godt da :ler2: Men klokka 8 måtte jeg opp, og da var jeg uthvilt til en forandring. Dro sammen med mannen på jobben. Han var ikke der lenger enn 30 minutter idag fordi han har tatt seg fri, så jeg bladde gjennom lokalavisa mens jeg venta. Så dro vi til svigermor med en barnestol svigerinna glemte her for noen uker siden før vi dro og handla 30 meter glassfiberstrie, beisekoster, stifter (til å stifte på plast utenpå isolasjonen i veggene), spiker og div annet småtteri vi trenger til prosjekt monja-heimen. Skal være glad vi snart er ferdige med dette. Vi så også på materialer vi trenger til å lage pyntelister rundt vinduene. Nå har vi bare de smale karmene som er på selve vinduet, men det gir ikke noe market vindu synes jeg. Skal bli så fint når det er ferdig atte. Gleder meg.

Været er knallfint idag så jeg skal ut å ta andre strøk på garasjeporten. Så skal døren og vinduer i garasjen får et strøk også. Huset får jeg begynne med i helga eller noe. Må jo se an været - som er spådd ganske så grått framover. Men bare det er oppholds sier nå jeg.

Har fått unna litt husarbeid også. Både vaskemaskin og oppvaskmaskin går nå, og det blir enkel middag. Frossenpizza med salat. Duger i massevis. Dessuten er ikke matlysta på topp når det er varmt heller. Frokost idag besto av tre boller uten pålegg, lunsj ble salat med dressing og nå altså pizza til middag. Bare jeg passer på å drikke masse vann så..... Vil jo ikke tørke ut heller da.

Det er dessuten masse liv i magen idag. Den lille er blitt skikkelig aktiv igjen og det føles deilig. Magen ser ut som en geleklump når h*n turner rundt inni der, og noen ganger kommer det skikkelige spark. Tror h*n ligger med hodet ned mot høyre, med rumpa på venstre side og beina oppe til høyre, for sparkene treffer høyt iallefall. Gleder meg til n*n ser ut jeg :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...