monja Skrevet 21. juni 2004 Forfatter #1921 Skrevet 21. juni 2004 Har bestilt meg linser fra LensWay nå. Litt over 400 kroner for 90 stykker. Og nå går jeg over fra månedslinser til dagslinser igjen for jeg sovner alltid med linsene på og har hodepine og tørre øyne hele kvelden etterpå. Nå kan jeg bare kaste når jeg er ferdig med dem for dagen. Og så til bare 1/3 del av prisen her da gitt :o
Jinx Skrevet 21. juni 2004 #1923 Skrevet 21. juni 2004 Bare innom med et godnatt Jeg har ikke fått skattepenger.. Urettfeigt :cry:
monja Skrevet 21. juni 2004 Forfatter #1924 Skrevet 21. juni 2004 Linsevæske er viktig, Cilla, og den er nesten alltid tom har jeg erfart En av de beste grunnene til å kjøpe dagslinser
monja Skrevet 21. juni 2004 Forfatter #1925 Skrevet 21. juni 2004 :trøste: Jinx! Får trøste deg med at du sikkert får skattepenger når alle andre har brukt dem opp :-)
Cilla Skrevet 21. juni 2004 #1926 Skrevet 21. juni 2004 Linsevæske er viktig, Cilla, og den er nesten alltid tom har jeg erfart En av de beste grunnene til å kjøpe dagslinser Bestilt! Takk skal du ha! (Skal snart laseropereres i Tr.heim så håper dette er min siste bestilling :-? )
Jinx Skrevet 21. juni 2004 #1927 Skrevet 21. juni 2004 :trøste: Jinx! Får trøste deg med at du sikkert får skattepenger når alle andre har brukt dem opp :-)
monja Skrevet 21. juni 2004 Forfatter #1928 Skrevet 21. juni 2004 Tror jeg tar natta nå jeg...... Har forresten kjøpt to tåteflasker idag - antikolikk flasker fra Fisher Price. Utrolig hva man finner på Rema 1000
monja Skrevet 22. juni 2004 Forfatter #1929 Skrevet 22. juni 2004 Sovet dårlig i natt også :evil: Snudd meg flere ganger, og hatt intense symfysesmerter i hele natt. Blir så sliten. Og da jeg endelig sovna ringte vekkerklokka. Typisk at jeg måtte til byen tidlig idag Skal nok sove litt snart nå jeg for jeg holder på å bli litt trøtt Nytter sjansen og sover når jeg kan - uavhengig av klokka :-) Har handla litt idag også - en mørk blå fleecedress i str 70. Blir godt å ha til vinteren. Den var så søt atte, med hette med ører på I tillegg dro jeg hjem to avent night smokker for 0 - 3 mnd. Klarer liksom ikke å la være å kjøpe sånne småting hele tiden .....kjekt å ha, kjekt å ha...... Fikk også tak i ramme for å ha diplomet fra utstillinga i. Vi har samla alle disse på veggen over soveplassen til lilleulv - sammen med flere rosetter og sløyfer. Stolt av lilleulv jeg Snart skal vi venne av lilleulv med buret han ligger i. Ikke fordi det er noe galt med å sove der, men på grunn av omgjøringer finner vi ikke plass til det lenger. Så nå skal vi finne fram en nydelig hundeseng schäferhunden vår hadde - i lutet furu med skuff under - og plassere den på stua. Forhåpentligvis lærer lilleulv seg å ligge i den. Men det er litt dårlig samvittighet inne i bildet også, for lilleulv elsker jo buret sitt. Føler seg trygg der. Synd det er så digert. Og så får lilleulv være løs med hele huset til disposisjon når vi ikke er hjemme. Det har han ikke vært til nå, med unntak av to - tre "prøvetilfeller" som gikk veldig bra :-D Kjøpte et brett med Cola bokser på Rimi idag jeg. Blir en utfordring å ikke drikke dem opp i en fei. Skal jo helst ikke ha over en 1/2 liter koffeinholdig drikke per dag jeg - så den skal nok vare noen dager ja Vann er nå fortsatt den beste tørstedrikken
Midnattsol Skrevet 22. juni 2004 #1930 Skrevet 22. juni 2004 Symfysesmerter? Hva er det? :oops: :klø: Vi skal forresten stille ut hunden i slutten av juli. Blir i valpegruppen. Det kan jo bli..interessant. Heldigvis er han en kløpper på og gå pent og sette seg på plass, men så spørs det da hvis vi ikke har godbiter og det er masse forstyrrelser. Tror det går bra jeg.
monja Skrevet 22. juni 2004 Forfatter #1931 Skrevet 22. juni 2004 -"Mange oppdager at de har fått bekkenløsning fordi det gjør vondt midt foran i det som heter symfysen f.eks. når de går' date=' skal ut av bilen eller skal flytte i vaskebøtte med beina. Det kan kjennes som om kroppen er i ferd med å rives i to. [b']Symfysen er sammenføyningen av bekkenbeina midt foran. Når symfyse-fundus målet skal måles så trykker lege eller jordmor for å finne øverste kant på symfysen – og det kan være svært smertefullt. Mange opplever bekkenløsningssmertene som ganske merkelige, litt uklare og vanskelige å forklare. Smertene kan kjennes flere plasser - f.eks. i lysken, på utsiden av låret, nedover i beinet og/eller dypt inne i selve det tjukkeste av baken. De kan være kortvarige og skjærende eller mer langvarige og f.eks. murrende, brennende eller gnagende. De kan være alt fra skremmende sterke til mer som et lite ubehag." "At de som har bekkenløsning vagger på en karakteristisk måte er et symptom som andre lett legger merke til. Partnere som blir vekket opp av ei som har vondt for å snu seg i senga om natta kjenner det symptomet godt." Beste forklaringa på hva symfyse er, Middis Kjennes virkelig ut som om bekknet mitt holder på å deles i to støtt og stadig :-x Så gøy at dere skal stille hunden. Har skrevet noen tips og råd i dagboka di
Gjest Gjesta Skrevet 22. juni 2004 #1932 Skrevet 22. juni 2004 Jeg har stor forståelse for at du fristes til å kjøpe klær og utstyr til den lille, monja! Jeg blir jo det jeg også, og skal jo ikke ha no'n baby engang! Det er jo så utrolig mye søtt og vakkert til små babyer, så det er en fryd å gå i barneklæravdeliger! *sukk, sukk* Godt du får sove innimellom da, vennen, når du ikke får nok søvn om natta. Vær glad for det! Ha en finfin dag! K
Kipa Skrevet 22. juni 2004 #1933 Skrevet 22. juni 2004 :trøste: jeg vet hva smerter i symfysen er ja...ikke noe godt!! beste beskrivelsen jeg har er at noen stikker en kniv inn mot musa...,men det er jeg det da :oops: Hadde mest i lysken, og har det innimellom enda..så pass på og ta vare på deg selv!! :fy: Håper du ikke får flere av de nettene der...trenger å sove godt den siste tiden før finalen !! det er så koselig å lese om forventningene dine, jeg følger med deg hver dag, selv om jeg ikke har skrevet så mange ordene..Og hva er vel mer kos enn å handle inn til sin egen baby!! Skjønner deg godt jeg, det korter jo ned på ventetiden også... Håper dagen i dag er en god dag!
monja Skrevet 22. juni 2004 Forfatter #1934 Skrevet 22. juni 2004 beste beskrivelsen jeg har er at noen stikker en kniv inn mot musa... Akkurat sånn føles det ja Noen dager er heldigvis bedre enn andre, så det er ikke hver dag jeg klager koselig at du følger med i svangerskapet mitt, Kipa. Følger med deg jeg og, men er ikke så flink til å skrive. Skjerpings!!!! Handlinga gjør faktisk ventetiden kortere, og det er jo så mye fint Tror ikke vi trenger å ønske oss klær i mindre str enn 80 i eventuelle barselgaver Synes det er bare kos jeg, selv om andre (spesielt svigermor) mener at vi ikke må kjøpe så mye selv, for vi kommer til å få masse. Nuvel, jeg lukker liksom ørene for det jeg, for jeg vil ha på babyen det som jeg liker......for tenk
Kipa Skrevet 22. juni 2004 #1935 Skrevet 22. juni 2004 vi har ikke fått så mye klær at vi hadde klart oss uten å kjøpe noe selv.. til svigermor...
monja Skrevet 22. juni 2004 Forfatter #1936 Skrevet 22. juni 2004 vi har ikke fått så mye klær at vi hadde klart oss uten å kjøpe noe selv.. til svigermor...
monja Skrevet 22. juni 2004 Forfatter #1937 Skrevet 22. juni 2004 Dette har vi av større utstyr: - kombivogn - sprinkelseng - madrass til sprinkelseng - sprinkelseng beskytter - reiseseng - stellekommode - stellematte - vognrangle - baby gym - div. leker O - 3 mnd - høy barnestol i tre - vugge - voksipose - skinnpose - vippestol - Baby Call - div. tåteflasker - 2 jerseylaken i str 40x80 cm - 1 sengesett str 80x100 cm (hvitt) - 1 Ole Brumm sengesett str 65x80 cm - 1 sengesett str 80x100 cm (grønt) - 2 strech flanellslaken str 20x120 cm - 2 sengesett str 65x80 cm - dyne til vogn - mellomdyne til seng Av klær har vi: Størrelse 50 (0 - 1 mnd): - Sett med jakke og bukse - 2 brillebukser str 50/56 - 2 hjelm luer i bomull str 0-2 mnd Størrelse 56 (1 - 2 mnd): - Sett med jakke, bukse og "labber" - 2 bodyer med kort arm - body med lang arm og lue - Sett med body, jakke, bukse, lue Størrelse 60 (opp til litt over 2 mnd): - Blondebody Størrelse 62 (3-4 mnd): - 2 brillebukser - 1 hjelmlue - 3 pyjamas - Sparkebukse - Sett med jakke og bukse - 2 bodyer med kort arm - Hard Rock Cafè (Roma) body med kort arm - Body med lang arm - 4 høyhalset bodyer - 2 bodyer med lang arm - sett med jakke, t-skjorte og bukse Størrelse 68 (5-7 mnd): - Adidas Joggedress - 10 bodyer med lang arm - 2 bukser - Sparkebukse - 1 lue med ører - 1 overall med hette - 1 pyjamas Størrelse 70: - Fleece dress Størrelse 74 (8-10 mnd): - Bestefarskjorte - Ole Brumm t-skjorte - Snekkerbukse i bomull - 2 bodyer med kort arm Størrelse 80 (11-15 mnd): - Umbro Vendbar jakke Annet: - 1 smekke - 2 babytepper - 8 par sokker - 1 mintgrønt helseteppe - 1 rosa helseteppe - 1 blått helseteppe - 6 vaskekluter - 2 Avent Night 0-3 mnd smokker - Fisher Price Anti Kolikk tåteflasker Mangler: - overmadrass til vuggen - tisselaken - får nye fra svigerinna mi - bilsete - leier Boxette de første 3 mnd - gulpekluter av gas - badeolje - zinksalve - febermåler/febernedsettende - brystpumpe - ammeinnlegg - utetøy med luer/votter (blir jo vinter) - badebalje - strømpebukser - smekker - hjelmluer - brillebukser - vinterluer - votter - vinteryttertøy Oppdatert akkurat......NÅ!!! (Kommer plutselig tilbake )
monja Skrevet 22. juni 2004 Forfatter #1939 Skrevet 22. juni 2004 En besøkende predikant fra USA står på talerstolen på scenen og en noe uerfaren og nervøs tolk står ved siden av ham: P: My dear friends. T: Mine dyre venner. P: Welcome to this honourable house. T: Velkommen til dette horrible hus. P: It is a delight to see so many followers here tonight. T: Det er leit å se så mange fra Follo her i kveld P: I have come here tonight to give you a message. T: Jeg er kommet hit i kveld for å gi dere en massasje. P: A message that will make you feel warm and calm inside. T: En massasje som vil få dere til å føle dere varme og kvalme inni dere. P: I want you to hold hands and feel his sweet love lift you up. T: Jeg vil at dere skal holde hender og føle svetten løfte dere opp. P: Praise be, Praise be. T: Frisbee. Frisbee. P: Tonight I want to tell you about a mans call to life. T: I kveld vil jeg fortelle dere om en mann kalt Leif. P: He was born i a wooden stable. T: Han var født i en vedstabel. P: His father was a carpenter. T: Hans far var en billakkerer. P: As a boy he liked to watch his mother in the kitchen. T: Som gutt likte han å vaske moren sin i kjøkkenet. P: He played ball with his friends by the little stream. T: Han spilte fotball med vennene sine i Lillestrøm. P: Finally a man, he went out in the world to explore there. T: Til slutt som mann, gikk han ut i verden for å eksplodere. P: Who was this important man? T: Hvem var denne impotente mannen? P: Who went in desert for 40 days? T: Som ventet på dessert for 40 dager? P: Who gave us the sun and the moon, the burning wind and sent the rain to us? T: Som ga oss solen og månen og brennevin og sendte regningen til oss? P: He helped the fishermen when they caught the fish. T: Han hjalp fiskerne når de ble kåte av fisk. P: He loved everyone. T: Han elsket med alle. P: And Moses followed him. T: Og musene fulgte ham. P: Into the vallies. T: Inn i Valdres. P: And we too must follow him. T: Og vi to må følge ham. P: We must give other the message. T: Vi må gi andre en massasje. P: But we must have money, cash to help us. T: Men vi må ha Johnny Cash til å hjelpe oss. P: I will send round this collection plate. T: Jeg vil sende rundt min platekolleksjon. P: So please give us all your money that you can afford. T: Så vennligst gi oss alle deres penger til en ny Ford. P: And may God Bless You All. T: Og må Gud blåse i dere alle.
Gjest Gjesta Skrevet 22. juni 2004 #1940 Skrevet 22. juni 2004 Fy søren, 5000 innlegg!!! :o Og 130 dagboksider!!! :bukke: :bukke: :bukke: K
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå