Gå til innhold

Monjas lille røde

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har kjørt forbi Halmstad med både bil og buss mange ganger, men aldri vært der. Sånn som du beskriver det Monja høres det nesten ut som om jeg har gått glipp av noe. Har ikke vært i Grenå heller jeg da. :oops: Sånn blir det ofte når man bor i ett land istedet for å kun dra dit på ferie. Men jeg maser på sambo om at vi må prøve å feriere på Jylland en gang, eller på Bornholm. Mange fine steder og strender tror jeg. Var på helgetur på Samsø som ligger mellom Sjælland og Jylland sist år og der var det kjempekoselig.

Lykke til hos legen i dag Monja! :klem:

Jennifer

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei Monja!

Håper du får det fint på ferie da:)

Jeg kom heller ikke inn i går på KG, ble litt irrtert og lurte på om det bare var meg.

Jeg fant nemlig en vei inn, trykket på en link i mailen min fra varsel om PM og kom deretter inn vad å skrive inn brukernavn og passord. :sjarmor:

Pass på støvsugingen da, det er ikke så bra for bekkenet ;)

Skrevet

Lykke til hos legen i morgen- og ha en fortreffelig tur over grensa.

Skrevet

Du har definitivt gått glipp av noe, Jennifer! Men du har rett i at det ikke blir så man ferierer i eget land. Kanskje derfor jeg aldri er på ferie i Norge?!? :idesmil: Vi har alltid dratt til Sverige eller Danmark, og de siste årene bare til Danmark. Kjempefint der. Litt sånn Syden i miniatyr når været er på topp. BonBon land neste :ler:*Har bare kjørt forbi det jeg*

Det gikk fint hos legen idag, Bettie. Puster lettet ut nå. Fortalte at det som kommer ut ofte lukter stramt, og at det er litt farge på det. Da kunne han 99% sikkert si at det er urinlekkasje vi snakker om her. Dessuten er det ikke hver dag og ikke i store mengder. Hadde det derimot vært fostervann hadde jeg blitt innlagt på sykehuset idag og i verste fall måttet belage meg på å forløse babyen maaaaange uker før tiden, eller bli der til fødselen :o Likevel skal jeg ta det med ro, løfte minimalt - helst ingenting, ikke gjøre husarbeid og bare ta vare på meg selv. Høres ut som den perfekte oppskrifta på å gjøre meg gaaaal :hakeslepp: Men det er vel bare å venne seg til å bli dulla med.

Gjør jo alt for den lille!

Legen mente det blir en jente - jentemage kalte han det :sjarmor:

Idag var svigermor, svigerinne og nevø her og vi spiste Lea's kjøttgryte med potetmoslokk til middag :sikle: Nydelig godt, og så enkelt.

Dagens gjøremål:

- :Nikke: hjelpe svigermor med å legge opp ny telefonledning

- :riste: levere Opel gutten på verksted - venter til i morgen!

- :Nikke: levere voffe på kennel (endelig får lillegutten på ferie )

- :Nikke: lage middag til svigermor, svigerinne og nevø

- :Nikke: legetime klokka 14

- :riste: støvsuge - får ikke lov til sånt jeg

Skrevet

Ser ut som det blir myyyyyyye KGtid på deg fremover :ler:

Ikke så gøy at du lekker urin da, men bedre det enn at det var FV ihvertfall!

Skrevet

24+5 idag - snart inne i uke 26 :o

Og nå skal jeg følge legens råd.

Nemlig skal jeg gå og hvile meg litt :-) .

:klem:

Skrevet

Internettregninga mi kommer til å fyke i været nå ja, Cilla :ler:

Men jeg er enig med du, bedre at det er urin enn at det er fostervann. I ettermiddag/kveld kom det noe hvitt slim også, men det har jeg hatt gjennom hele svangerskapet så langt. Jeg er nok helt normal jeg :wink:

Har løpt på toalettet i hele ettermiddag, og så kommer det bare noen dråper. Mistenker at det er junior som har det gøy med å tråkke mamma'n sin på blæra :-? Iallefall ikke urinveisinnfeksjon, for det vet jeg hvordan kjennes :(

Er så trøtt og har "urolige ben", men jeg klarer liksom ikke å legge meg. Det er så kjeeeedelig å sove :klø:

Må prøve uansett :Gjesp:

Natta :vinke:

Skrevet

Huskeliste for fredagen:

- Ring legen min for å bekrefte svangerskapskontroll 29. juni

- Innom til svigermor med barnestol de glemte i dag

- Levere Opelen på verksted

- Kjør og kjøp i Gäddäde

- Legg inn 300 - 400 bilder på Foto Knutsen og bestill papirkopier av alt

- Minn mannen på å ringe sjefen sin (menn altså..... :roll: )

Skrevet

:hoppe: Nå har taksperrene til tilbygget kommet og på lørdag reiser mannen og kompisen hans vegger og tak. Endelig blir det fortgang i sakene..... :hoppe:

Skrevet
*hvor mange innlegg går det per dagbokside før den bytter til ny side?* :klø:
Skrevet

:Gjesp:

Ønsker alle som er innom en riktig god natt, en god fredag og en god helg.....øh....vel, jeg kommer nok innom igjen i morgen kveld :oops:

:vinke:

Skrevet
*hvor mange innlegg går det per dagbokside før den bytter til ny side?* :klø:

Tydeligvis 15...... :Hehe::flau:

Skrevet

:hoho: Ja den mailen du sendte. :ler: Så den tidlig i morges og da var KG i orden igjen. Jeg hadde AKKURAT det samme problemet skjønner du så pusta letta ut da jeg så sidene var ok igjen.

:klem:

Jentemage? Oj, oj, OJ!!! Spennende! :D

Skrevet
Internettregninga mi kommer til å fyke i været nå ja' date=' [b']Cilla :ler:

Har dere vurdert bredbånd??

Men må innrømme etter vi fikk BB sitter jeg MYE mer på nettet (og KG).

Gjest Gjesta
Skrevet

Glad for å lese at alt er ved det normale - og nå blir det VELDIG spennende å se om jentemagen skjuler en jente nå da! :)

Når kan dere få vite det, det er jo mulig å se sånt på ul nå, sant? For det var sånn at dere ønsker å vite kjønnet, var det ikke?

I dag har jeg fri, og skal gjøre husarbeid! (VELDIG til fri, må jeg si... :roll: )

Du får kose deg med nettet og slappe av som legen har sagt! Håper sola skinner like flott hos deg som hos meg, så du kan sitte ute og nyte sommer'n, monja!

Ha en fin dag - og ei god helg!

K

Skrevet
Huskeliste for fredagen:

- :Nikke: Ring legen min for å bekrefte svangerskapskontroll 29. juni

- :riste: Innom til svigermor med barnestol de glemte i dag - glemte det selv også :-?

- :Nikke: Levere Opelen på verksted

- :Nikke: Kjør og kjøp i Gäddede

- :riste: Legg inn 300 - 400 bilder på Foto Knutsen og bestill papirkopier av alt - prøve å gjøre det idag

- :Nikke: Minn mannen på å ringe sjefen sin (menn altså..... :roll: )

Skrevet

25+0 idag :hoppe:

Det vil si at vi nå går inn i svangerskapsuke 26.

UKE 26: Babyen er nå ca 32 cm lang og veier ca 850 gram, nesten en sukkerpose! Du kan noen ganger "hilse" på babyen ved å støte lett imot den delen som sparker ut av magen din, gni litt og gi litt kontakt til bake.

Mange syns det er koslig å synge for babyen sin, og den kan faktisk visstnok kjenne igjen både sanger og stemmer når den kommer ut. Dette gjelder både mor og fars stemme fordi den har hørt dem så mange ganger.

Har du ikke begynt å trene på knipeøvelser før, så kan det være på tide. Dette er for å trene opp bekkenbunnsmuskulaturen slik at du ikke vil lekke urin etter fødselen (eller siste del av svangerskapet). Når du først har trent opp disse musklene behøver du ikke å gjøre så mange knip om dagen.

Mannen snakker til babyen i magen hver eneste dag både på morgenen før jeg står opp og på kvelden etter at vi har lagt oss :hjerte: Han får mest respons på kvelden for da er junior mest aktiv, men jeg kjenner definitivt bevegelse når h*n hører fars stemme på morgenen også. Her en kveld var det akkurat som om h*n snudde seg etter lyden av stemmen hans :hjerter:

Skrevet

Akkurat nå høres det ut som om huset holder på å ramle ned. Mannen og snekkerkompisen hans holder på å rive litt av det som ligger utenpå veggene, og setter opp råbygg for det nye tilbygget. Har vært i byen en times tid idag, og på den tiden har alt som skal støtte veggene kommet opp. Nå er de straks igang med å legge på taksperrer. Skal si det går fort framover nå. Sikkert greit når begge kan det.

Har kjøpt meg.....øh...oss :oops: klestørkestativ for å montere i jorda idag (sånn som snurrer). Sånn at jeg endelig kan få henge ut sengetøy uten å styre med det lille stativet med vinger. Så enkelt det kommer til å bli.

Om det er holdbart er nå en annen sak da. Kosta 199 kroner på Europris - og så måtte jeg ha jordspyd til 130 kroner for å golde det på plass da :roll: Nå er det bare å slenge det opp idag så kanskje jeg til og med vasker sengetøyet - selv om det er en uke til vi skal skifte :ler:

:Hehe: Jeg var ganske desperat da jeg sende mailen ja, Middis :ler2: Godt at det ikke var bare til meg det var tull da. Og at det ordna seg dagen etter. Pusta lettet ut jeg da - ikke gøy med abstinenser :-x

Ulempen med å bo på en øy, Cilla, er at bredbånd ikke er prioritert :evil: Kanskje åpenbarer det seg en mulighet for trådløst bredbånd, men det blir liksom ikke samme effekten. Hadde vi hatt muligheten hadde jeg lagt det inn idag. Så inntil vider får jeg leve videre med min ISDN linje :-)

Jeg og synes det blir spennende å se om jentemagen skjuler en jente, Kverula. Forhåpentligvis vil den lille vise oss kjønn på ultralyden vi skal på 2. august. Vi ville gjerne vite det på den ordinære ultralyden, men junior ville det annerledes. Snudde seg vekk hele tiden.....sukk, like glad i rampelyset som mamma'n sin :-) Så vi får se om et par mnd da. Men det er så lenge til :-(

God helg til deg og, Mie :kyss:

Det er litt varierende vær idag. Lettskyet og av og til stikker sola innom. Ikke akkurat det ideelle sommerværet, men akkurat passe KG vær :ler2: Det er bedre enn at det regner da. I kveld skal vi på 27 års dag til ei vanninne av meg, og hun skal ha grillfest. Satser iallefall på oppholds til da. Etterpå skal de ut på kaifest, men det orker ikke jeg. Kjenner ikke for de helt sene nattetimer nå som bekkenet mitt er så merkelig. Så jeg får ta igjen det til neste år :ler: Blir sikkert koselig likevel da.

Har fått dilla tror jeg :o Var i Sverige igår og kjøpte to poser med POLLY fra Cloetta. Ett tygg og jeg er hekta. Har snart gumla i meg begge posene og føler an stadig trang for mer....masse mer :sjokk: Lurer på om de selges i Norge? Har ikke sett dem noe sted iallefall :cry: Bra vi ikke er for ofte i Sverige, for da hadde jeg vel sett ut som en julegris snart :ler:

Vi handla ikke brus denne gangen. Mannen er på slanker'n og jeg skal ikke drikke for mye denslags så det kutta vi ut. Istedet ble det en del bacon, kyllingfileter og falukorv :sikle: Og så Polly da :oops:

Og så kjøpte vi to par babysokker. Så nå har babyen klesplagg fra Italia, Sverige, Tyrkia og Tsjekkia :ler2:

Men vi hadde en fin tur. Frisker opp litt selv om vi bare er borte noen timer. Får se noen annet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...