Gå til innhold

Monjas lille røde

Fremhevede innlegg

Skrevet

Kjempefine sett du har plukket ut! Bortsett fra at den nye linken ikke virket så må bruke den lenger oppe :ler:

Mitt hentesett ble strikket i 0-1 mnd, og har brukt det helt til nå nettopp, hun blir nå tre mnd.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

:roll: På tide at datanerden går og legger seg :Hehe:

Men før jeg finner senga har jeg iallefall ordna sånn at linken fungerer :wink::ler:

Skrevet

I natt har jeg sovet dårlig.....veeeeldig dårlig. Har kjentes ut som om jeg måtte på do hele tiden, og så fikk jeg vondt i ryggen, og så ble det ekkelt å ligge på sidene, og så fikk jeg halsbrann og så....... :roll: Det er jammen ikke enkelt :evil:

Nå skal jeg bare en rask tur innom her før jeg drar avgårde for å treffe ei venninne før hun drar til jordmor. Hun er 10 uker før meg så det er bare 8 uker igjen for hennes del :) Heldiggris..... :-?

Kontofondama har lært seg å si null igjen, men forhåpentligvis kommer det inn noen kroner i løpet av i dag eller i morgen.....håpe, håpe..... :P

Skrevet

Nydelig de "dåpsklærne"..

Mamma strikket dåpskjolen som er på forsiden

av heftet der :P Nydelig.

Lyst på tilhørende klær jeg også, så mamma

skal få strikke to stk nr 12 til meg også..

Til høsten..

Kanskje du får moren din til å strikke slike tepper ?

Samme oppskriftshefte det også.

De er nydelige.. Både i ull og bomull..

Min bror fikk et slikt i ull som de legger over ungen sin

både i bilstol og vogn..

Varmer godt - og er sååååååååååååååå flott :hjerte:

Ang magen din, så er den jo ikke så liten hvis du ligger

over skjema !? :ler:

Magestr kommer alt an på livmoren..

Er den bakover/innovervendt blir magen destod mindre ;)

Ønsker deg en KNALLFIN uke :kyss:

:hjerter2: Kjempe glad i deg!

Veldig lyst til å treffe deg snart altså..

Skrevet

:klem: :dagensrose:

Sov godt, drøm søtt.

Skrevet

Mamma ringte i går. Nå hadde hun vært på loftet og funnet skinnposen jeg brukte da jeg var baby. Den skulle hun sende på rens nå. I tillegg hadde hun to dyner - til vogn og seng, så vi trenger ikke å tenke på det lenger heller. :ler: Mamma holder på å ta av helt nå. I tillegg har vi fått bæremeis fra mamma og pappa. Den skal vi bli flinke til å bruke når bebisen er blitt større og vi skal på fjelltur :wink:

Mangler:

- dyner til vogn og seng - fått til mamma

- sengesett - skal låne masse til svigerinna mi

- laken - kjøpe nye

- tisselaken - får nye til svigerinna mi

- Bilstol eller lign. - leier Boxette til babybutikk

Satt barnevakt for vår lille nevø på 18 mnd igår. Han skulle legge seg 19.30 og var som en engel. Mannen bytta bleie og ordna han til natta, og da han kom opp i senga si la han seg rett ned og dro dyna over hodet. Siden hørte vi ikke en lyd fra den kanten - drømmebarnet :sjarmor:

Hørte også masse sykebiler, politibiler og brannbil som dro forbi svigermors hus i en farlig fart i går kveld. Og nysgjerrig som jeg er har jeg jo lurt fælt på hva det var som sto på. Men jeg leste i avisen idag at det iallefall ikke var noe hyggelig nei :-? Var atter en dødsulykke på namdalske veier :roll: En mann på 33 år - på skuter (en liten moped er det ikke?) - frontkolliderte med et vogntog :o Ikke mye sjangs til å overleve da. Huff, det er så fælt når det hender slikt..... :cry:

*nå gjennstår det bare å se om vi kjenner han da.....*

Planer for idag:

- Få innstallert ny skriver på PC'n (hp psc 2410 all in obe photosmart)

- Dra for å få priser på vinduer, sprosser og pyntelister til å ha på vinduet

- Prøve å handle litt - lurer på hva vi får for 325 kroner :roll:

- Lure på når feriepengene kommer fra trygdekontoret :-x

:hoppe: transportstreiken er over :hoppe:

Skrevet

:sinna: får ikke blekkpatronene inn i den nye skriveren......Har hp support på tråden med mannen nå, men de er jo ikke noe klokere enn oss de :sinna: Fatter ikke at det skal være så jævla vanskelig..... :klaske: Og jeg som hadde gleda meg så vanvittig til å ta i bruk det nye vidunderet.....som er både skriver, fax, scanner og kopimaskin :sjarmor:

Har fått beskjed om å være litt brutale med den, for det kan være litt kinkig å få inn patronen - :hår:

*holder meg for ørene og håper vi ikke bryter i stykker den*

Har forresten kjøpt ny trådløs telefon idag. På Prix av alle steder.....Kosta 249 kroner, men noe dyrere kan vi ikke ha, for det hender at jeg blir så forbanna at den går rett i veggen :oops: Det var det som tok livet av de to første trådløsene - og x antall mobiler :flau:

Skrevet

:o For noen prisforskjeller på bark/fiberduk..... :o Ringte til Oasen Hageland og Felleskjøpet (de eneste alternativene vi har). Men for noen prisforskjeller :o

Priser:

Oasen Hageland

Barkduk (2 meter bred): 35 kroner pr meter. Vi trenger den 30 meter lang og 1 meter bred, så vi kunne jo kjøpt 15x2 meter = 525 kroner.

I tillegg trenger vi omtrent 10 stk sekker med bark à 80 liter, som kom på 498 kroner.

Totalt 1023 kroner.

Felleskjøpet

Barkduk (1 meter bred): 79 kroner pr 15 meters rull = 2x79 kr = 158 kroner

Bark kom på 180 kr for 5 sekker bark. 180x2 = 360 kr

Totalt 518 kroner

Skrevet

:evil: Får fortsatt ikke inn patronen i skriveren. Har ringt til hp support igjen og der spurte de om vi hadde tatt i skikkelig for å få den inn. Da vi sa at det hadde vi gjort fikk vi beskjed om å ta i enda hardere :o

Som sagt som gjort og "pang" der gikk den i stykker :kjempesinna::sinna::frustrert::kjempesinna:

*tror vi - det smalt skikkelig og nå er det et eller annet som er løst, men..... :klø: *

Skrevet

Planer for idag:

:riste: - Få innstallert ny skriver på PC'n (hp psc 2410 all in one photosmart) Har prøvd, men det har nok endt opp med at mannen ødela ett eller annet inni den der dritten da han skulle sette inn blekket :grine: Nå må vi dra til forhandleren for å få dem til å hjelpe oss :evil:

:Nikke: - Dra for å få priser på vinduer, sprosser og pyntelister til å ha på vinduet Har fått priser på sprosser og bestilt to vinduer i str 120x59 cm.

:Nikke: - Prøve å handle litt - lurer på hva vi får for 325 kroner :roll: Fikk en trådløstelefon, en fanta og en pakke grøtris :ler:

:Nikke: - Lure på når feriepengene kommer fra trygdekontoret :-x De ble kjørt idag så i morgen kommer de på konto. Sykepenger kommer på konto på torsdag :wink:

Skrevet

Mann og barn (vov-vov :wink: ) har dratt på dressurkurs og er ikke tilbake før i halv ti tiden.....oh' lykke litt stillhet :-) Selv skal jeg sitte her, rydde litt, sitte her litt til og rydde litt mer :ler:

Fikk levert skriveren til forhandleren idag, men de hadde like store problemer som oss og brøt den enda mer i stykker :o Noe som ender med at vi får ny skriver på torsdag :sjarmor: Og da skal de sette inn blekket før vi kommer hjem :tunge1:

Lurer på om det er på tide å kjøpe gulpekluter jeg? Kanskje litt tidlig, men ei venninne av meg fikk tak i så billlige på JYSK tror jeg :klø:

Gjest Gjesta
Skrevet

Det skjer mye i monja-heimen om dagen jo! Måtte glise litt da jeg leste om din behandling av telefoner! Jommen har den jenta temperament, gitti! :ler:

Deilig å være litt alene hjemme, er det ikke? Jeg er også hjemme alene nå, sambo er hos tannlegen. Kg er første prio når han er ute! :wink:

Ha det fint!

K

(Du, leste no' moro: Du skriver "fått/låne TIL mamma/svigerinne etc." - det er dialekt det eller? For meg betyr å låne noe TIL noen, at man låner BORT noe! Og når jeg låner noe, så låner jeg AV noen! :wink: Måtte bare påpeke det! :ler: )

Skrevet
(Du, leste no' moro: Du skriver "fått/låne TIL mamma/svigerinne etc." - det er dialekt det eller? For meg betyr å låne noe TIL noen, at man låner BORT noe! Og når jeg låner noe, så låner jeg AV noen!  :wink:  Måtte bare påpeke det!  :ler: )

Hm, vi sier at vi låner til noen når vi låner av noen vi :klø:

Virker som dialekter kan gjøre alle og enhver litt forvirra. Men så lenge du tolka det riktig så.... :Hehe::tunge1:

Skrevet

Hjelp! På fredag er jeg faktisk 5 mnd på vei :o

Når jeg tenker på dette går alt så utrolig fort.....Ikke lenge til jeg må begynne å gå til jordmor to ganger i måneden heller. Faktisk fra 1. august det :o Så det er bare to "ordinære" kontroller igjen..... :sjokk:

Skrevet

Fikk så dødelig lyst på Pariserpizza :sikle:

Antakelig fordi jeg vet at det ligger en pakke i fryseren.....Huff, synes jeg er sulten hele dagen jeg, men spiser likevel ikke så mye.

Så er det på tide med en KG pause nå, for det er vel snart aktuelt på TV2, og der var det visst om jukse-bryllupet til TV3. Så den episoden igår og synes den var helt tragisk. Hun fikk bruke kjolen og det var vel hovedsaken? Rett og slett teit :tunge1:

Skrevet
Sambo har jobbet som HP support, skal høre hva han sier jeg...
Gjest gjesta
Skrevet
Hjelp! På fredag er jeg faktisk 5 mnd på vei :o

Når jeg tenker på dette går alt så utrolig fort.....Ikke lenge til jeg må begynne å gå til jordmor to ganger i måneden heller.

Jordmor? Ikke lenge til du har bebis utenpå magen istedet for inni, mener du vel?! For så vidt ikke så lenge til du river deg i håret av frustrasjon over diverse rampestreker heller, men det er jo en helt annen sak... :ler:

:klem:

Skrevet

Idag har sjåppingånden tatt overhånd (nesten). kjørte oss en tur til Steinkjer og kjøpte ltt mer til junior. Ikke så mye, men litt bare.....

- Ole Brumm t-skjorte str 74

- Snekkerbukse i bomull str 74

- Pyjamas str 62

- 2 brillebikser str 50/56

- 2 brillebukser str 62/68

- 2 hjelm luer i bomull str 0-2 mnd

- 1 hjelm lue i bomull str 3-6 mnd

- Lue som vi har lik body til str 1-2 mnd

- 2 Jerseylaken str 40x80 cm

- 1 sengesett str 80x100 cm

Skal lage en litt mer oversiktlig liste over klær vi har etterhvert :wink:

Skrevet

Dette har vi av større utstyr:

- kombivogn

- sprinkelseng

- madrass til sprinkelseng

- sprinkelseng beskytter

- 1 Ole Brumm sengesett str 65x80 cm

- reiseseng

- stellekommode

- stellematte

- vognrangle

- baby gym

- div. leker O - 3 mnd

- høy barnestol i tre

- vugge

- voksipose

- skinnpose

- vippestol

- Baby Call

- div. tåteflasker

- 2 jerseylaken i str 40x80 cm

- 1 sengesett str 80x100 cm

- dyne til vogn

- mellomdyne til seng

Av klær har vi:

Størrelse 50 (0 - 1 mnd):

- Sett med jakke og bukse

- 2 brillebukser str 50/56

- 2 hjelm luer i bomull str 0-2 mnd

Størrelse 56 (1 - 2 mnd):

- Sett med jakke, bukse og "labber"

- 2 bodyer med kort arm

- body med lang arm og lue

- Sett med body, jakke, bukse, lue

Størrelse 60 (opp til litt over 2 mnd):

- Blondebody

Størrelse 62 (3-4 mnd):

- 2 brillebukser

- 1 hjelmlue

- 1 pyjamas

- Sparkebukse

- Sett med jakke og bukse

- 2 bodyer med kort arm

- Hard Rock Cafè (Roma) body med kort arm

- Body med lang arm

- 4 høyhalset bodyer

Størrelse 68 (5-7 mnd):

- Adidas Joggedress

- 10 bodyer med lang arm

- 2 bukser

- Sparkebukse

- 1 lue med ører

- 1 overall med hette

Størrelse 74 (8-10 mnd):

- Bestefarskjorte

- Ole Brumm t-skjorte

- Snekkerbukse i bomull

Størrelse 80 (11-15 mnd):

- Umbro Vendbar jakke

Annet:

- 1 smekke

- 2 babytepper

- 6 par sokker

Mangler:

- sengesett - låner flere fra svigerinna mi

- laken - kjøpe flere i sprikelseng str

- tisselaken - får nye fra svigerinna mi

- bilsete - leier Boxette de første 3 mnd

- gulpekluter av gas

- badeolje

- zinksalve

- febermåler/febernedsettende

- brystpumpe

- ammeinnlegg

- utetøy med luer/votter (blir jo vinter)

- badebalje

Hm....ser ut som om pengene kommer til å fly mot høsten. Men nå er det handlestopp noen sekunder altså :fy:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...