Midnattsol Skrevet 9. mai 2004 #1681 Skrevet 9. mai 2004 Hva, er du halvveis? :o Tiden FLYR jo! Grattis med overstått monjamannbursdag. Og den kaka hørtes NAM ut. Kos deg resten av søndagen. Like varmt i dag?
monja Skrevet 9. mai 2004 Forfatter #1682 Skrevet 9. mai 2004 Halvveis nå ja, Middis! Deilig :-D Det går kjempefort. Snart er det høst Det er nå 19,5 grader i skyggen, så det er ikke like varmt som før i uken, men med sol fra skyfri himmel blir det sikkert hett idag også :-? Trodde ikke det skulle bli så fint idag, for det var meldt litt mer skyer, men jeg klager ikke. I går ettermiddag/kveld var det skikkelig tordenvær og det kom en rikelig regnskyll. Tror alle planter og trær var glade for det, for det begynte å blir rimelig tørt. Var ute og vanna plen og planter i går, men det var jammen bortkasta Det er dessverre meldt mer uggent vær utover i denne uka. Nå har mannens søster og gubben hennes tatt ut separasjon - etter 1 år og 9 mnd ekteskap. Hun har pakket sammen sakene sine og barnet og flytta hjem til mamma'n sin. Hun står på venteliste på kommunal leilighet og de skal selge deres felles bosted. Han flytter til et sted 7 mil unna her. Skal bli noe til stress når alt skal pakkes og flyttes. Iallefall om de skal pakke sammen, for de er jo knapt på talefot *Glad jeg ikke skal løfte tungt jeg*
Eowyn Skrevet 10. mai 2004 #1683 Skrevet 10. mai 2004 Hei vennen!!! Ja, med en liten en i magen, så flyr tiden, fortere enn man tror....Myten om at tiden går så sakte når man er gravid er bare oppspinn! Synes jeg ihvertfall... :-) Vel, de siste timene kunne nok gått fortere, men det gik vel fort nok likevel. Du har ihvertfall mye fint å se fram til! Vet dere hva det blir da? Eller skal dere vente i spenning til h*n kommer ut? :-) Jeg håper alt står bra til med mor,barn og far. Nyt den tiden dere har framfor dere, og gled dere til den tiden som kommer. Ha en fortsatt fin mandag! Stor klem fra Marte
Jinx Skrevet 10. mai 2004 #1684 Skrevet 10. mai 2004 Her kom det ikke noe regn, enda det tordnet to dager på rad.. Jinxen ventet på at himmelens sluser skulle åpne seg - men nada Ønsker deg en kjempe flott uke
Bettie Skrevet 11. mai 2004 #1685 Skrevet 11. mai 2004 hei monja Det står bra til med mor, far og mage, forstår jeg. Den har vel begynt å synes litt nå. Synes det er så koselig å se vordende mødre med kul på magen. Kan nesten bli nostalgisk, da. Ha en fin uke
Malou Skrevet 12. mai 2004 #1686 Skrevet 12. mai 2004 Streik i Monja-boka? Håper alt står bra til! Jennifer
monja Skrevet 12. mai 2004 Forfatter #1687 Skrevet 12. mai 2004 "Disponibelt beløp på kontoen er....... 0" *helvetes kontofonkjerring* :evil: Streik nei??? Nei, her streiker vi ikke, men jeg ble berørt av streiken idag ja. Og det var bare flaks at jeg oppdaga det. Hørte på nyhetene i morges at hotell og restaurant er tatt ut i streik, og da tenkte jeg likegodt å ringe på vårt hotell for helgen - Radisson SAS Royal Garden i Trondheim. Og joda, der ble det streik fra lørdag :evil: . Så jeg måtte avbestille og i hui og hast bestille nye rom på Rica Nidelven. Aner ikke en gang hvor det hotellet er jeg :-? Men det ordna seg iallefall med rom. Flaks egentlig, for akkurat det hotellet var det eneste i Trondheim som ikke blir tatt ut i streik nå. Er det ikke typisk?!? Knurr..... :-x
monja Skrevet 12. mai 2004 Forfatter #1688 Skrevet 12. mai 2004 I dag fikk mannen min "Pappaboka" i posten. Den er skrevet av Lars-Ludvig Røed og mannen min ble ganske så oppslukt av den umiddelbart. Forfatteren skriver om forventningene, forberedelsene, svangerskapet og fødselen. Om første stell alene, tiden etter fødselen, endret sosialt liv og alt det andre et nytt familiemedlem fører med seg. Vordende pappaer får dessuten med seg en mengde gode råd på veien, alt sett fra pappas ståsted. I denne muntre og kloke boken forteller pappa, journalist og forfatter Lars-Ludvig Røed om hvordan det er å bli pappa – helt fra han får det glade budskapet og til et stykke ut i barnets første leveår. Synes det er på tide at det kommer en egen bok for den vordene far, for alt freier seg jo stort sett om mor gjennom svangerskapet Gjett om den pappa'n ble lite stolt idag da. Monjabebisen sparka mamma'n sin så hardt at pappa'n så det på utsiden av magen. Da ble pappa'n helt oppslukt en stund - men bebisen holdt seg skjult Herlig å kjenne skikkelig liv!
Sandra Skrevet 12. mai 2004 #1690 Skrevet 12. mai 2004 Så koselig at det sparker fint:) Min kjære gleder seg til han kjenner det ja!
Smurfa Skrevet 12. mai 2004 #1691 Skrevet 12. mai 2004 bestille nye rom på Rica Nidelven. Aner ikke en gang hvor det hotellet er jeg :-? Men det ordna seg iallefall med rom. Flaks egentlig' date=' for akkurat det hotellet var det eneste i Trondheim som ikke blir tatt ut i streik nå. Er det ikke typisk?!? Knurr..... :-x [/quote'] Rica Nidelven ligger like bortenfor Royal Garden. På samme side av veien, men lenger ned mot togstasjonen/piren. (Rett ved den nye "blomsterbrua" som går over til Solsiden) Kos dere masse i Trondheim!!! Var der selv forrige helg og fikk kost meg med venninner, shoppet litt til Lille på H&M og ellers bare nytt livet. Elsker Trondheim! Har bodd der i nesten 6 år. (ikke nå lenger) Vet du at det med at det meste som står skrevet i svangerskapsbøker handler om mor og barn, har jeg også reagert på! Det er jo så vidt nevnt at pappan må være med og lage babyen Så da vi ventet Lille, kjøpte Smurfemannen sin egen "pappabok", som var skrevet av en mann for vordende fedre. Det er vel en av de få bøkene han har lest i sitt liv, men den falt i smak! Smurfemannen var også den første av oss som fikk holde Lille etter at hun var født. Tror jordmora syns det var rart at jeg ville det slik, men vet at Smurfemannen satte veldig stor pris på det! Vel, nå sporet jeg visst helt av her... :oops: Ha ihvertfall en finfin tur i helga! Klemmer fra Smurfa!
monja Skrevet 13. mai 2004 Forfatter #1692 Skrevet 13. mai 2004 Det er kjempekos at det sparker masse nå, Sandra. Så fint at det gikk bra på UL idag også. Var det ikke flott? Gleder meg til vi skal på ny UL 2. august - men det er lenge til det :-? Takk for forklaringen, Smurfa. Skal nok gå greit å finne fram nå ja :dagensrose: . Håper bare hotellete er fint. Ikke at jeg skal være der så mye da. Bare de ikke rekker å streike på klesbutikker og IKEA før helga er nå jeg fornøyd Må virkelig ha noen filler å ha på meg til 17. mai. Skal kooooose meg masse - iallefall om kontofonkjerringa klarer å si noe annet enn "disponibelt beløp på kontoen er 0" til lørdag *om ikke blir det månelyst på kontoret til sjefen på mandag :evil: *
monja Skrevet 13. mai 2004 Forfatter #1693 Skrevet 13. mai 2004 Hjelpe meg det er tomt i butikkene nå for tiden. I går var vi og handla på Coop Mega, men selv dere r det tomt i hyllene :o Så idag gidda jeg ikke jakte på middagsmat - vi leta litt i fryseren og nå har vi fresa i gang grillen Så nå er det middag!!!!
Gjest Gjesta Skrevet 13. mai 2004 #1694 Skrevet 13. mai 2004 Skikkelig bitch hu derre kontofon-dama!!! Sliter med litt for dårlig tid om dagen jeg, monja, så det får bli med denn lille titten i denne omgang. Kommer sterker tilbake etter 17.mai! K
monja Skrevet 14. mai 2004 Forfatter #1695 Skrevet 14. mai 2004 Kontofon kjerringa er i bedre humør idag....."Disponibelt beløp er kroner 10 214" Og det beste - det er totalt øremerka shopping Skal betale 2000 kroner til regninga på byggevarene og 1600 i hotell i Trondheim, men resten.....ahhh......håper Visakortet mitt ikke smelter Skal begynne å bruke det ganske så snart. Har kjøpt sprinkelseng og madrass på en babybutikk her, og det skal vi hente idag. Fikk det råbillig.....400 for senga (ord.pris 800) og 450 for madrassen (ord.pris 600). Skal ikke klage da nei. Liker at butikker har div unnskyldninger for tilbud jeg I går var en merkedag for monjamannen: Han kjente det første sparket til poden sin da han la hånden utenpå magen min Den lille vokser seg stor og sterk nå, og det kjennes nesten fra dag til dag.
Gjest gjesta Skrevet 14. mai 2004 #1696 Skrevet 14. mai 2004 *ler* Første-hjelp for overopphetede Visa kort: 1. Med vondt skal vondt fordrives; Slutt ikke å shoppe - stå på. 2. Dersom kortet begynner å frese; Legg kortet i kjøleskapet. Det er derfor det finnes minibar på hotellrom, tror jeg - sånn at man virkelig kan få shoppet når man er på ferie. 3. Ha med ildtang; Kjekt å ha dersom kortet skulle bli rødglødende Lykke til med shoppingen!
monja Skrevet 14. mai 2004 Forfatter #1697 Skrevet 14. mai 2004 *noterer råd om førstehjelp på VISA kort, og pakker ildtangen i bag'en*
Malou Skrevet 14. mai 2004 #1698 Skrevet 14. mai 2004 God helg Monja! Håper dere får en koslig helg med masse shopping i Trondheim, og at du koser deg med Fanta green apple i kveld. Jennifer
Sandra Skrevet 14. mai 2004 #1699 Skrevet 14. mai 2004 Ønsker deg en goood helg! Takk for all hjelpen med terminen min:) Fint å ha en som har termin så nærme meg. :D
Bettie Skrevet 15. mai 2004 #1700 Skrevet 15. mai 2004 hei monja Ønsker dere en god helg og en hyggelig 17. mai. Fridager er også et gode for kort som har gått varme......
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå