Gå til innhold

Monjas lille røde

Fremhevede innlegg

Skrevet

Så deilig at alt er i orden med mor og barn. Der kan du se! Nå behøver du i hvertfall ikke gå rundt og bekymre deg lenger, men det er kanskje umulig som vordene mor og førstegangsfødene. :wink:

Jennifer

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kanskje jeg skal gå ut og være litt sammen med mannen?!? Han holder nemlig på å støpe en mur jeg masa meg til :oops: Ikke en sånn veldig høy en, men en akkurat passe.... :Hehe: Vi har tatt litt av plena og fylt opp med subus for å få plass til begge våre biler og eventuelle gjestebiler, men for at ikke den massen skal dra seg sakte og sikkert ut på plena fridde jeg til mannen om å sette opp en 15 cm høy mur akkurat i skillet mellom parkeringa og plena.....Og det var greit, men hjelper jeg til.....øh.... :oops: ....jeg sitter her jeg :roll:

*svisjer seg ut og blander betong......*

Skrevet

Ferdig med muren.....og i tillegg har jeg hjulpet mannen å pumpe luft ut av bremsesystemet på Opel'en. Dakar gamle bilen har stått ubrukt i en uke og jammen var batteriet tomt på den :( Og i morgen skal den på EU kontroll - synes jeg ser tusenlappene flagre da gitt.... :cry: Har skiftet støtdempere foran og bremser bak, men den har litt dårlige sommerdekk foran så det får vi sikkert feil på. Om det er noe annet?! Tror ikke det, men uansett må det vel fikses innen en mnd eller noe? :o

Gjest Gjesta
Skrevet

SÅ fint at alt står bra til i magen, monja! :) Og jeg blir så rørt over farsiveren hos mannen din - tenk så moro det blir når den lille kommer til verden! Da er dere blitt en liten familie...sukk, sukk...

Ha en fin kveld!

K

Skrevet

Det er ikke noe å si på engasjementet til mannen min. Jeg er så glad for at han er sånn :hjerter: Kommer til å bli en herlig pappa han....sukk.....

Men han er alltid sånn. Går på med liv og lyst, og det liker jeg. Han var sånn da vi skulle gifte oss også. Alltid ha et ord med i laget og alltid være med på å ta avgjørelser - på alt. Sånn er han veldig flink!

:hjerter: Er det rart jeg elsker den mannen???? :hjerter:

Skrevet

Kanskje jeg skal se Hotel Cæsar idag og???

Og irritere meg over tufsen Cato :evil:

Og irritere meg over Svein som koker sammen historier med Cato :-x

Og sjarmeres av romansen mellom Alex og Albert :hjerte:

Og irritere meg over dustekjerringa Sue Astrid :evil:

Og sjarmeres av romansen mellom Juni og Christian :roll:

......og kanskje også irritere meg over Jens August :-x

....eller rett og slett få meg et liv :tunge1:

Skrevet

*sviiiisj.......borte.....----------> :vinke:*

Gjest gjesta
Skrevet

:klem: Kjekt å lese at det gikk bra på ultralyden, Monja! Det går nok bra, det gjør som oftest det, vet du - men det å være engstelig innimellom er nok en følelse som er kommet for å bli. *snakker av erfaring*

God helg til deg.

Hilsen Mie - effektiv (?!)

Skrevet

Hei monja

Når du vet at barnet har det bra, regner jeg med at mor også har det bra.

Ønsker deg en god uke

Skrevet

Kan stolt konstatere at flagg gjorde seg utenfor huset vårt ja :-D

Flagga for første gang i går, 1. mai, og hadde regna med å få selskap av de tre naboene rundt oss som har flaggstang. Til min store forskrekkelse oppdaga jeg at det var bare vi som hadde opp flagget :-x Men det ble bedre idag. Nå er det konfirmasjon på den O'så stille ø, og da flagger alle :ler:

Mannen er ute på "byggeplassen" sin og støper søyler sammen med en kompis. Jammen på tide spør du meg. Begge gleder seg til de er kommet ovenfor jorden for det er visstnok grunnarbeidet som er noe herk. What would I know? Jeg bare ser på jeg :Hehe: Men i ettermiddag kommer mamma og pappa for å inspisere arbeidet så de ble litt stressa begge to :wink: Mamma er jo kjent for å være ganske så streng. Og hun har støv på hjernen så jeg og mannen var oppe klokka 8 idag og har gjort unna masse :husarbeid: ! Ellers hadde ikke jeg vært hjemme når de kommer. Det bruker som regel å alltid være noe som ikke er bra nok. Men det er nå bare sånn hun er......sukk :-?

Skrevet

Har akkurat stekt vafler til arbeidskarene her ute.....Og de er så skitne at de har værsågod å sitte ute mens de spiser :wink: Men jeg har iallefall letta samvittigheten min, for de har fått mat, kaffe på termos og saft med isbiter på hver sin lille termos. Så nå skal de være redda for en stund.

Og så har jeg fortsatt vaffelrøre i kjøleskapet til Herr og Fru Ulv (mine foreldre) kommer i ettermiddag. Pappsen mente jeg kunne bake en kake, men siden mannen har bursdag neste helg får kake vente til da. Idag blir det vafler :Nikke:

Lurer på om jeg skal kombinere svangerskapsdagboka med Kladdeprosjektet fra nå av??? Blir så forvirra av å ha to dagbøker - skal jammen ikke mye til :ler: Kanskje stenge graviditetsdagboka da. Jeg skriver jo det samme i dem likevel?!?

*gå i tenkeboksen*

Skrevet

Og vips, der var Kladden min blitt svanger, og dagboka "Barn i magen" er en saga blott. Kan jo like gjerne fortsette min ferd mot fødsel her inne, for det er jo stort sett det samme som blir skrevet på begge steder likevel :wink:

Ifølge ultralyd er vi 19+1 idag. Altså fullgåtte 19 uker og en dag....Det vil si at vi er inne i den 20. svangerskapsuka, og halvveis allerede neste lørdag :o Synes ikke det er lenge siden jeg var 6 uker på vei jeg. Får krysse fingre for at de neste 20 ukene går like fort da :roll:

I går kveld var jeg sikker på at jeg kjente liv der inne.....Akkurat som en lett "tapping" på innsiden av magen. Det hele hendte en 4 - 5 ganger og så ble det stille. Gjett om jeg venter på den dagen jeg kjenner skikkelige spark *sier jeg ja :ler: *

Sykmeldinga mi gikk ut på fredag, men mannen har samme fastlege som meg og hadde time der på fredag, og da han var ferdig der hadde han med ny sykmelding til meg :wink: Sykmeldt til og med 30. juni, men på den rosa delen sto det "bør holdes sykmeldt ut graviditeten". Med andre ord: Det er leeeenge til jeg skal på jobben igjen..... :tunge1:

Skrevet
Med andre ord: Det er leeeenge til jeg skal på jobben igjen..... :tunge1:

Funderer på å bli gravid... Eller fødselspermisjon uten fødsel... :Hehe:

Ha en fin dag Monja! :blomst:

Jennifer

Skrevet

Har blitt skikkelig solbrent idag :o Satt ute sammen med ei venninne i et par timer mens sola stekte på det meste, og mer skulle det ikke til. Selvfølgelig er jeg illrød på den armen som har vært mot sola og ikke så rød på den andre.....fint ja :roll::tunge1: Dessverre holder det på å skye over nå, men det er over 17 grader i skyggen så da gjør det ikke noe.

Var til jordmor for andre gang idag. Fikk ikke tatt Hb (blodprosent) for det var så innmari lang kø på lab'en, men BT (blodtrykk) var fint, ingen ødem (hevelser/vann i kroppen) , urin var OK, hjertelyden på bebisen var på 145 (så nå lurer jeg på om det blir en jente likevel?!?) og symfysemålet (målet på livmor) kom en god del utenfor det skraverte feltet, så jeg er godt over normalen :o

Etterpå var det besøk hos ei venninne, og så var mannen og moi ute og handla markedsparasoll og nytt hagebord. Har planer om å bytte ut hele hagemøblementet, men det blir ikke nå, så vi kjøpte et billig bord istedet.

Herr og fru Ulv var på besøk igår, og mamma gnålte om at vi burde bytte ut taket på hele huset når vi først skulle legge nytt på tilbygget. Taket er fryktelig avflasset så det hadde gjort seg, men etter en kjapp telefon til mannens byggmesterkompis kom det fram at kostnadene ble på hele 8000 kroner :o Ikke at det er så mye egentlig, men det er mye når vi alt har oppussing for alt vi har til overs av penger. Jeg ringte mamma og fortalte at det kom på så mye og at vi fikk vente med tak til neste år. Det tok ikke mer enn 1 minutt så ringte hun tilbake. Da hadde hun og pappa blitt enige om at de skulle sponse tak og det var bare å bestille!!!!!!

Hurra!!! Vi får nytt tak i år likevel :hoppe:

Blir rent flau når jeg ser hvor mye de har hjulpet oss.

Huskjøp+oppussing da: 100 000 kroner

Ny motor til bilen: 9 000 kroner

Tilbygg på hus: 20 000 kroner

Nytt tak på huset: 8 000 kroner

:o :o :o :o :o :o :o :o :o :o

*Hva skal jeg si*

Skrevet

Kanskje du skal finne på et litt mer flatterende navn enn Herr og Fru Ulv? :ler:

Ellers må jeg si at dere gravide kan mange flotte forkortelser... :o :Hehe:

Jennifer

Skrevet

Mamma'n min er skremmende lik Fru Ulv hun, så det blir bare slik. Men av og til er de jammen meg romslige med spanderbuksene. Kan ikke klage :-)

Forkortelser er herved oppdatert til det forståelige :wink:

Skrevet

Flinke jenta! Skjønte en del mer nå... :D :wink:

Jennifer

Skrevet
Ellers må jeg si at dere gravide kan mange flotte forkortelser... :o :Hehe:

:ler: Helt enig! :wink:

Bra tak må man ha. Kjekt med sponsing. :-)

:klem:

Gjest Primula
Skrevet

Hei! En snikleser står frem :-)

Dere har termin på bursdagen min!!

Forresten så er det en kjempefin dagbok du har. Tror nok jeg kommer til å følge med litt her ettersom magen vokser.. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...