Gå til innhold

Monjas lille røde

Fremhevede innlegg

Skrevet

En ulempe med å være gravid, har jeg funnet ut, er det at når det først er varmt er det mye varmere enn det egentlig er?!? Derfor ønsker jeg meg frost og snø jeg nå.....Eller kanskje ikke nå, men i juli/august når magen er skikkelig stor :tunge1: Holder på å dø av heteslag jeg nå - minst :Hehe:

Men jeg skal ut en tur likevel nå. Må sette ut litt gressløk som fortsatt står inne, og så skal jeg flytte på noen liljer. Heldigvis får jeg være mest i skyggen da :wink:*monja, nå lyssky*

Skal grille senere idag. Må nesten gjøre det nå - for man vet jo aldri når det blir fint vær her oppe igjen. Så jeg har kjøpt inn alt vi trenger til det tidligere idag. Det er ikke så enkelt å handle nå for tiden, for det blir bare mer og mer ekko i hyllene. Regner med at mannens bursdag i morgen gjør at det blir kaker til middag da :roll:

Vel, vel.....ut med meg :vinke:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dansk P3 har også fått med seg streiken i Norge, og selvfølgelig spesielt at det er mangel på toilettpapir i butikkhyllene. Derfor har de skaffet en pall med toilettpapir som de vil donere til de stakkars nordmenn (eller fjellaper som de så flatterende kaller oss noen ganger.) I morges etterlyste de folk som skulle kjøre til Norge i helgen og som kunne ta med seg pallen (eller deler av den.) Det kaller jeg å hjelpe et broderfolk i nød! :Hehe:

Jennifer

Skrevet

Så hyggelig av pannekakefolket.....Men å dele 1 pall doruller på 4 millioner mennesker?!? Dansker har nå alltid vært optimister :tunge1:

26,4 grader - har vært ute og planta om noen liljer. Så her jeg vanna alt jeg har av blomster i krukker og bed. Stakkrs, de har jo ikke sett vann på aldri så lenge. Begynte å henge med nebbet. Håper det blir bedre nå da. Skal straks ta fram grillen og prøve å få fyr på den...... Begynner å bli sulten jeg - igjen :Hehe:

Skrevet

:hoho: Får tro de får masse respons på den da.

Tror ikke jeg orker å dra helt til Oslo for toalettpapir :ler:

Gjest Gjesta
Skrevet

Apropos streik og dopapir:

Jeg er en av (FÅ VIRKER DET SOM!!!) som ikke hamstrer under streiken. I går var jeg tom for toalettpapir, så jeg stakk til butikken. Nei, der var det ikke mer igjen. Og det var det heller ikke i neste butikk. Og ikke den neste heller.

Jeg holdt på å sprekke av irritasjon! Fant til slutt noe hos Europris, men det var ikke mye igjen der heller. Og jeg kjøpte det jeg skulle ha - verken mer eller mindre.

Greit at det er transportstreik og at varelagere går tomme - men det hadde antakelig ikke vært noe problem hvis ikke folk hadde HAMSTRA SÅ SINNSYKT! Hører jo om folk som har kjøpt opp 500 bleier til babyen sin, som forøvrig kommer til å vokse ut av de fleste av dem før de blir brukt...Og toalettpapir - folkens, man bruker da ikke mer papir selvom det er streik??? Å kjøpe inn 100-vis av dassruller er TULL! :evil:

Det er jo faktisk sånn at det fortsatt er mange butikker som får varer som vanlig, så man FÅR kjøpt papir den dagen man trenger det.

Hvorfor blir folk som gale når varetilgangen blir redusert for en stakket stund?

Uff, monja...dette kom visst i dagboka di...skulle vel hatt det i min egen...men ble revet med...

(Håper ikke du har hamstra så innmari mye da...sånn at jeg har tråkka skikkelig i baret, samtidig... :wink: )

Ellers har jeg det bra, og håper at du også har det!

K

Skrevet

Har knapt merket noe som helst til streiken jeg :roll:

Finner alle varer jeg skal ha..

På Mega har de jo t.o.m tilbud på dopapir..

Ang sol og sommer og GRAVID Monja..

Kjøp deg en bordvifte og ha siden av deg

på varme sommerdager/netter ...

Jeg lå mange timer forran min i fjor sommer :ler:

Å husk å drikk MASSE VANN!!

Ha med deg en flaske overalt..

Det er veldig enkelt og godt å bake sukkerbrød selv..

Lyst på min enkle oppskrift ??

:klem:

Skrevet
:hoppe: I dag fyller monjamannen 35 år!!!! :hoppe:
Skrevet
Skal ha Opel dritten på EU kontroll om 45 minutter :grine:
Gjest Gjesta
Skrevet

Gratulerer med monjamannen da! :)

Og LYKKE TIL med Opelen! :wink:

Og GOD HELG, vennen min! :kysse:

K

Skrevet

Det gikk tålelig bra med EU kontrollen. Fikk litt mangler på en styrekule og noen pærer, men det må vi vel tåle. Pusta litt lettet ut for jeg hadde sett for meg lappene fly som bare det jeg.....puh :-)

25,5 grader og alt for varmt til å ha bursdag :roll: . Pappa'n og søsteren til mannen kommer - sammen med vår lille nevø - og så kommer et vennepar og deres datter innom. Orker ikke mer idag. Så får vi se om det blir mer fart i morgen. Har laget en marsipankake og overlasset den med hjemmelagde roser i gult, rosa og blått så den ikke skal se så skjev ut :oops: Inni har jeg et fyll av kremfløte og vaniljekrem som er piska sammen og tilsatt jordbær :sikle: Det får bli middagen idag.

Puh, nå skal jeg rydde litt før det store inntoget :Hehe:

Gjest gjesta
Skrevet

Rydde før det kjempestore inntoget skal jeg! Og varmt ja - men jeg må være bønnhørt. Så flott det ser ut til å klaffe med vær og konfirmasjon på søndag, jeg må ha vært snill jente. :Hehe:

:vinke: Ha fin solskinnshelg, Monja. Kos deg med mannen og med bebisen i magen.

Men du - hjemmelagde roser i gult, rosa og blått? *kanonimponert*

Skrevet

Flink du har vært, da.

Ønsker deg en riktig god helg

Skrevet

Fant en fin fin tabell over fostermål idag :-) Ble nesten litt bekymra jeg, for de målene jordmor plotta på plass etter UL da jeg ver 18+5 passer bedre på en baby som er 20 uker. Er babyen en uke eldre? Eller blir den bare svær? :o

:hoppe: Idag er vi halvveis i svangerskapet!!!! :hoppe:

Skrevet

Bursdagsfeiringa gikk over all forventning. Til tross for 27 grader ute og 35 grader inne :o Vi hadde ikke så mange gjester for det var så fryktelig varmt. Dessuten var det bare pappa'n og søsteren til mannen som hadde tid til å komme. Mamma'n hans er i Tyrkia, mamma'n og pappa'n min var på jobb og stemora hans var opptatt på annet hold. I tillegg fikk vi besøk av et vennepar og deres datter på 25 mnd. Passa jo bra for vår 18 mnd gamle nevø :lol: Det var hvinende lek så svetten spruta det :lol:

Mannen fikk iallefall det han ønska seg tror jeg:

- Halv flaggstang (resten får jeg av han i bursdagsgave :wink: ) fra meg

- 4000 kroner fra mamma og pappa (til å legge nytt tak på huset)

- fjær som skal brukes til å feste vovve til sykkelen fra pappa'n og stemor

- 200 kroner + CD fra søster og nevø

- 200 kroner i gavekort fra vovve og chinchilla

Ganske så innbringende vil jeg si :-)

Skrevet

Uke 21: Babyen din veier nå 400 gram og er 26 centimeter lang.Livmoren trener nå på å trekke seg sammen. De færreste som er gravide for første gang merker det ennå, men er du flergangsfødende kan de hende at du kjenner det.

Skrevet

Lurer så fælt på om det blir en gutt eller jente jeg. Har skrevet opp en liste med "symptomer", men synes det liggre an til 50/50 - og det er det ikke :-?

- Mye trøtt de 3 første mnd

- Vært "bilsyk" kvalm fra dag en, men ikke kasta opp annet enn middag

- Fosterlyd målt en gang - var på 145

- Litt halsbrann

- Ømme bryster fra dag 1, men ikke gått opp i str enda

- Ikke kjent mye liv, men litt aktiv på ettermiddagen

- Klarer ikke tanken på middag, kaster opp det meste bortsett fra fisk

- Ingen "diller"

- Hår på bena vokser sakte

- Fått "pels" på mage, lår og rompe

- Negler vokser raskt

- Spiser/drikker mye ost, brød, vann, melk, appelsinjuice

- Liker fortsatt brus og snop

- Strekninger i livmorbånd/vondt i lysken fra uke 6 til uke 12

- Magen ligger fortsatt lavt og synes ikke bakfra (sier mannen min)

- Ringtest viser kraftige tegn på jente

- Kinesisk fødekalender viser jente

Skrevet

Skjønner godt at du lurer fælt på om du får en liten gutt eller jente, for selv om det viktigste er at barnet er velskapt er det jo veldig spennende da. Tror nok jeg ville vite det selv også. Får håpe du kan få sikkert svar neste gang du skal på UL. (Se, jeg begynner å mestre forkortelsene nå :wink:)

En litt forsinket (fortsatt) god helg klem fra Jennifer :kose:

Skrevet

Jøss :o Syns svangerskapet ditt har gått vanvittig fort jeg, Monja.. Grattis med halvveis. Kjekt å kunne telle ned istedenfor opp :D

Får si som nevøen min (2,5 år) gjorde når vi snakket om kjønn.. Han tenkte seg lenge om og så kom det: Jeg tror det blir en baby :hoho:

:klem:

Skrevet

Herlig å kunne telle nedover nå, meta! :-) Må si jeg har vært ganske så utålmodig den første halvdelen av svangerskapet, men nå blir alt så meget bedre. Det begynner liksom å skje noe nå føler jeg. Våknet i natt av at småtten sparka fra seg, men sovna igjen etter noen minutter. Og mens jeg har sittet på PC'en har h*n gitt tegn fra seg mange ganger. Det er herlig å kjenne at det er noen der inne, og jeg har virkelig lengta etter det. Men det spørs om jeg er like fornøyd etter at den lille virkelig har begynt å sparke fra? :ler:

Du er blitt utrolig stødig på forkortelsene "våre", Jennifer :klappe:

Her kommer det noen til:

Mål fra UL 29. april:

BPD (Biparietal Diameter): Fosterets hodemål i diameter : 45 mm

Normal for uke 18+5 = 42 mm

FEMUR: fosterets lårben i cm: 28 mm

Normal for uke 18+5 = 26 mm

MAD (Middle Abdominal Diameter): Fosterets magemål i diameter: 44 mm

Normal for uke 18+5: 39 mm

AC (Abdominal Circumference): Fosterets magemål i omkrets: 133 mm

Normal for uke 18+5 = 123 mm

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...