Gå til innhold

Monjas lille røde

Fremhevede innlegg

Skrevet

Endelig middag! Tror jeg sulter ihjel jeg..... :(:hoppe:

Og vi skal spise ute har mannen bestemt :sjarmor:

Tuddeluuuuu :vinke:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nytt monja prosjekt på gang - hagedam :-D

Har alltid hatt lyst på hagedam, og endelig ser det ut til at det kan bli en realitet. Vi har en liten haug ved huset vårt som vi ikke aner hva vi skal bruke til, og nå har mannen klart å bygge den opp litt mer, med leire fra der vi gravde for huset. Ergo er det blitt en stor og stygg leirehaug som ikke akkurat gjør det veldig sjarmerende utenfor huset vårt :-x

Planen:

Jevne ut underlaget litt, og grave hull til en liten dam på omtrent 1 kvadratmeter. Legge i damfolie og kjøpe en liten fontenepumpe. Legge steiner rundt kanten så folien holder seg på plass, og fylle på med toppbark rundt der igjen. Legge en ny ramme med steiner lenger ned og plant vintergrønne busker rundt omkring der det er dekt med bark. En liten dam med en liten fontene og litt grønt rundt tror jeg blir snadder :sjarmor:

Og nå leter jeg på nett etter eventuelle nettbutikker og tips og triks.... :-)

Skrevet

Har spist middag *mett og god*

Ble så enkelt som makaroni med ost idag. Mannen har jo ikke tid til middag for han er i full gang med tilbygget. De ble ferdige med bjelkelag og stolper etc i går. Nå holder han på og tar av bordkledning og plater på den opprinnelige veggen sånn at de får til å sette opp reisverk ganske så snart. Og i morgen skal de skynde på firmaet som skal bestille takstoler. Blir forhåpentligvis levert innen en ukes tid. Da er det bare å få dem opp og begynne å legge på tak. I tillegg kommer vegger ganske parallellt med dette. Det går relativt raskt nå og jeg ser lysere på hele prosjektet.

For materialer som blir til overs har mannen lovt at vi skal sette opp en slags terasse foran inngangsdøra også, så da får vi terasse på baksiden og veranda på forsiden av huset :klappe: Gleder meg. I tillegg kommer hagedammen min i direkte kontakt med terassen. Tror det blir knallfint jeg :Nikke:

Gleder meg til å se hvordan det hele blir :hoppe:

Skrevet

Hei Monja,

Godt å høre at det går fremover med tilbygningen. Jeg kan tenke meg at når man først har satt i gang går man bare og venter på at det skal bli ferdig. Også man får man nye ideér hele tiden... Som hagedam og en liten veranda. :wink: Men det gjør godt å være kreativ, det er jeg sikker på.

Ferien min er desverre over og jeg skal tidlig opp i morgen så jeg får vel snart prøve å tusle i seng. Som om jeg kommer til å få sove med det første... :roll:

:klem: fra Jennifer

Skrevet

Så er det bare finalen på "Nr. 19" igjen. Nesten litt vemodig :grine:

Men det blir spennende neste uke, for å se hvordan det går med salget av leilighetene. Gleder meg :hoppe:

Ideer er det ikke få av, Jennifer :wink: Bare så synd at alle ideer koster så masse penger :sur: Så vi får ta det litt bit for bit....

I morgen klokka 10 skal vi på kontroll hos jordmor så jeg må vel snart finne senga. Må ha tid til å dusje og fikse meg, og ettersom vi skal ta blodprosent før timen må jeg være der senest klokka halv 9 :Gjesp:

Natta alle sammen!

Gjest Gjesta
Skrevet

Du, makaroni og ost - hørt om det, aldri smakt det...Vil gjerne prøve, hvordan lager du det?

Ha en fin dag!

K

Skrevet

Hei monja

Hvordan gikk det hos jordmora?`Regner foresten med at alt er bare bra.

Skrevet

Makaroni og ost er enkelt, Kverula!

Lag makaroni (eller spaghetti) på vanlig vis - legg det opp i tallerkenen og legg over noen skiver ost. Osten vil så smelte inn i makaronien. Ha så på krydder, ketchup eller hva du nå liker å spise på makaroni. Enkelt :wink:

Kontrollen hos jordmor gikk bra, Bettie! Hun klemte litt for å kjenne livmor, og fikk fram det samme målet som forrige gang :o . Men til det forklarte hun at hun kanskje var litt raus med målet første gang. Så nå er plutselig også jeg innenfor normalen istedet for laaangt over :ler: Hun sa hun trodde det ble en normal baby sånn størrelsesmessig (puh...), for jeg har tenkt mye på om det blir en slik bøllebaby som pappa'n var. Ikke at han var så tung, men han var 56 cm lang og 37 cm rundt hodet :o Selv var jeg 49 cm og 33 cm rundt hodet

Så målte hun blodtrykk til det samme som sist, så det holder seg stabilt, og blodprosent har gått ned fra 12,2 til 11,8 - men det gjorde heller ikke noe. Må bare sørge for at det ikke synker til under 10 jeg..... Hjertelyden viste en veldig aktiv baby, og var oppe i 157 pr minutt en stund. Men når junior roet seg ned kom den på 150 pr minutt. Altså er det en økning på 5 fra forrige måling og hun lurte fælt på om det skjuler seg ei jente i magen min. Fortalte at gutter som oftest ligger på 120 - 130, og vi er jo litt over da. Men vi får vente 8 uker til så kanskje vi vet - da er det tid for ny UL.

Spurte så om dette med fullmåne og fødsler.....og hun sa at det var det eneste de trodde på. Eller visste da......at ved fullmåne er det mange flere fødsler enn ellers. Da jeg sa at vi har fullmåne på termindatoen vår ble hun ganske sikker på at denne babyen vil komme til termin :-)

Etter kontrollen var vi til svigermor en tur, og hun hadde besøk av ei venninne (som er jordmor der vi sakl føde). Også de hadde prata om dette med fullmåne og også hun var sikker på at vi kom til fødeavdelinga på den dagen :ler: Fortalte at de har 60% fler fødsler på døgn med fullmåne enn ellers :o Blir spennende for å se om det har noen innvirkning.

Skrevet

Oppdatert akkurat......NÅ!!! (Kommer plutselig tilbake :ler: )

Skrevet

Var og så på hagedam i går. De hadde ikke sånne kar som vi var på utkikk etter, men mente de kom i løpet av uka. Så komplett med damkar og fontene kommer det på max 1500 kroner. Ikke så dyrt egentlig, så det blir når gubben får feriepenger - 11. juni :sjarmor: Så skal vi opparbeide rundt dammen, med bark og eviggrønne planter. Tror det kan bli kjempefint.

Gleder meg masse til den står ferdig.... :hoppe:

Skal på jakt etter stein å legge rundt diverse bed i hagen idag. Tenkte først å dra til sjøen,m en jeg vet ikke om noen steder der det er store nok steiner - uten at vi må bære oss i hjel. Tror vi finner et nedlagt steinbrudd jeg :wink:

I natt sparka junior så hardt at pappa'n fikk kjenne ordentlig. Den lille har til nå vært litt sjenert men det har visst gått over nå :ler:

Skrevet

Jeg ogsåååååååååååååååååååå.............. :ler:

Skrevet

Men det er ikke kjedelig og lese dagboken din altså!

Spennende og følge en graviditet så tett, nesten som å være gravid selv (men slipper fødselen :sjarmor: )

Skrevet

Ok, så kjeder jeg meg litt jeg også... *innrømmer*

Jennifer

Skrevet

hei vennen!

Stikker innom her og ønsker deg en kjempefin torsdagskveld videre. Sitter og leser til eksamen som jeg skal ha imorgen..Blir godt å bli ferdig!!!

Håper alt går bra med deg og den lille i magen. :-)

Stor klem fra Eowyn :klem:

Skrevet

Hei monja-vennen. Fant du på noe å gjøre? :-)

Innom med en :klem: før jeg må legge meg.

Natta, sov godt.

Gjest Gjesta
Skrevet

Makaroni og ost - veldig, veldig enkelt da! :) Og jeg som er så glad i makaroni - skal lage i løpet av helga! Mulig jeg steker noen pølsebiter eller bacon og har som tilbehør også, da blir det jo rene festkvelden for meg! :wink:

K

Skrevet

Hei Monja!

Håper alt står bra til med deg og magen din :)

Hihi, er det ikke morsomt når mannen får kjenne at det sparker :)

Min samboer har heller ikke kjent det så mye før nå, men nå sparker lille gutten skikkelig til noen ganger så magen hopper :ler:

Jeg må nesten le når jeg ser det, og det er så hyggelig at gutta våre også kan kjenne livet der inne.

:blomst:

Gjest Gjesta
Skrevet

Og så er fredagen kommet - og HELGA KAN STARTE!!! :hoppe:

Ønsker dere alle tre en kjempefin juni-helg! Dessverre er det litt skyer og gårtt her hos meg i dag, men helg er det uansett! Blir godt med noen fridager!

Kos dere!

:klem:

K

Skrevet

GOD HELG til monja-vennen, monjamannen, den lille og voffen. :dagensrose:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...