Midnattsol Skrevet 5. juni 2004 #1781 Skrevet 5. juni 2004 Duu, hadde du nytt mobilnummer? Sendte deg en melding, men det var vel til det gamle da. Trenger den mailadressen du bruker nå også, så skal jeg dele noen albumer hos www.fotoknudsen.no. Går det bra med deg? Du har ikke gitt lyd fra deg på mange dager.
Gjest Trulselinemor Skrevet 6. juni 2004 #1782 Skrevet 6. juni 2004 Her kommer det en natt hilsen til deg. Håper du har hatt en bra lørdag og at søndagen blir en flott dag.
monja Skrevet 6. juni 2004 Forfatter #1783 Skrevet 6. juni 2004 Hei alle sammen Så hyggelig med masse besøk! Så fint å høre at det ikke er bare meg som kjeder meg Det vil si, jeg fant noe å gjøre: Felleskjøpet hadde plutselig tilbud på hagedam-sett og da måtte jeg jo ha det. Så vi har gravd i hagen, laget hagedam, planta blomster rundt og lagt bark rundt der igjen. Ble kjempefornøyd Og så har vi tegna en ny veranda vi skal ha på baksiden av huset, men den kommer ikke til å bli bygd før vi er ferdige med tilbygget. Ellers vil den bare bli i veien for dem som skal bære med seg materialer Men det blir en veranda på 10 kvm, og det gleder jeg meg til. Vi hadde også planlagt gjerde, men det blir ikke før til neste år. Derimot skal vi ordne pyntelister rundt vinduene på utsiden, så jeg får male dem etterhvert :-) De siste dagene har det vært fint vær, så jeg har rett og slett ikke hatt tid til å være på KG siden onsdag. Men i går ble det slutt på det :-? Da ble det regn (regna vannrett) og vind. Men det er typisk for i går ble den største utendørsfesten i byen arrangert (bruker å komme ca 3000 stk dit) - i tillegg til at det ble arrangert Namsosløp (konkurranse/mosjonsløp med som regel opp mot 1500 deltagere). Typisk at det ble drittvær da. Det er ikke så innmari fint idag heller, men betydelig bedre enn i går. Dessverre er det kaldt da - vi har tent opp i ovnen :o Makaroni og ost med stekte pølsebiter er himmelen, Kverula :-D Bruker å ha noe sånt oppi jeg og, om det finnes noen rester....nam I magen min er det liv (rai-rai) , Sandra og Eowyn! Den lille er veldig aktiv, og idag da pappa'n la seg inntil magen for å prate med h*n sparka h*n pappa'n sin rett på kjeften Begynner å bli like frekk som mamma'n sin Idag er vi inne i 25. svangerskapsuke, og det er jammen ikke lenge igjen Det går kjempefort dette. Har begynt å ta magebilder for noen uker siden, men nå vokser magen veldig mellom hver gang vi tar nytt - 1 gang i uka. Det er herlig å kjenne at krabaten er så aktiv, men noen ganger er det nesten så jeg blir uvel av det. Kommer nok an på hvor den lille treffer med sine velretta spark Har iallefall merka meg at det er et tydelig mønster i bevegelsene. Og at den ligger på en spesiell plass i livmora hele tiden. Sikkert fått en favoritt stilling kan jeg tenke meg. Jeg har nytt mobilnummer nå ja, Middis! Skal sende det til deg på SMS senere idag. Mailadressa er den samme som du sender bilder til
monja Skrevet 6. juni 2004 Forfatter #1784 Skrevet 6. juni 2004 UKE 25: Babyen er nå ca 31cm lang og veier rundt 750 gram. Det du kanskje vil kunne begynne å merke er at babyen har noen perioder hvor den er roligere enn andre, det er fordi den sover. Ofte er det mer aktivitet når du skal slappe av selv. Dette er en kombinasjon av at du ikke merker babyens bevegelser så godt når du er i aktivitet selv og at babyen faktisk dysses i søvn av dine bevegelser fordi du fungerer som vuggen dens. Derfor våkner nurket når du legger deg. Man vet at anleggene for allergi også arves, men babyen behøver ikke å få de samme allergiene som du har. Man mener at amming i minst ett år etter fødselen utsetter allergiutbrudd hos babyen din. Før trodde man at det hindret allergi. Uansett er det jo en fordel å få utbruddet så sent som mulig, det blir enklere å takle jo eldre barnet ditt er. At du er oppe og tisser om natten, er kroppens måte å venne seg til nattevåk. De aller fleste babyer skal ha mat 1-3 ganger hver natt og det er slitsomt, men en vanesak. Noen blir selvfølgelig begavet med gullunger som sover hele natten allerede etter noen få uker, men det er definitivt unntakene! Er du plaget med såre føtter kan skiftende varme og kalde fotbad hjelpe.
meta Skrevet 6. juni 2004 #1785 Skrevet 6. juni 2004 Må legge ut magebilder da, Monja Spennende å se vet du
Jinx Skrevet 6. juni 2004 #1786 Skrevet 6. juni 2004 Må legge ut magebilder da, Monja Spennende å se vet du
Eowyn Skrevet 6. juni 2004 #1787 Skrevet 6. juni 2004 Må legge ut magebilder da' date=' Monja Spennende å se vet du [/quote'] Vi vil se mage!!!! Fint å høre at alt går bra med deg og den lille. Err ikke mange ukene igjen nå nei, tiden går veldig fort! Synes ikke det er så lenge siden du fortalte at du var gravid! :-) Du har noe å se fram til,er så kos med baby... Har det veldig fint som mamma,det er stort å få oppleve noe slikt. Nå er jeg helt ferdig på skolen, føles helt utrolig deilig. Så nå skal jeg bare slappe av sammen med Emil og nyte denne tiden hvor han vokser mye og stadig lærer seg nye ting. Ha en fin søndag vennen! Stor klem fra Eowyn
monja Skrevet 6. juni 2004 Forfatter #1788 Skrevet 6. juni 2004 Magebilde????? :hår: *må jeg det 'a???* Skal prøve å få lagt ut et i albumet mitt i kveld. Må bare ha litt hjelp av mannen - som ikke er hjemme for øyeblikket. Idag klarte jeg ikke å holde på middagen min Ikke så ofte nå, men det hender av og til. Da er det bare å vente litt og ta en yoghurt eller noen etterhvert. Må jo gi den lille litt næring. Dessuten blir jeg jo sulten med en gang etterpå :-? Har også merka meg at etter at jeg har blir den lille så fryktelig rolig. Kanskje den ikke liker det der noe særlig, for magemusklene jobber jo skikkelig da. Eller kanskje det rugger h*n i søvn?? :klø: Tar iallefall noen timer før jeg kjenner liv igjen etterpå :cry:
monja Skrevet 6. juni 2004 Forfatter #1789 Skrevet 6. juni 2004 HURRA FOR MAMMA'N MIN SOM BLE 50 ÅR I GÅR Hun er i Praha sammen med pappa, og de kommer ikke hjem før på tirsdag. Da blir det vel en liten feiring da
monja Skrevet 6. juni 2004 Forfatter #1790 Skrevet 6. juni 2004 Synes ikke det er så lenge siden du fortalte at du var gravid! :-) Nei, tenk det er 19 uker siden. Og nå er det "bare" 16 uker igjen. Godt å være over halvveis
Gjest Gjesta Skrevet 6. juni 2004 #1791 Skrevet 6. juni 2004 Du, du må gjerne komme å treffe oss i sommer du også, monja!!! Hvis du skal en tur til Oslo, så pass på at det er i juli da! Og monja, du må sende meg det nye mobilnummeret ditt! Ha en fin søndagskveld! K
Sandra Skrevet 6. juni 2004 #1792 Skrevet 6. juni 2004 Hadde vært morsomt å se bilder av magen din ja! Lurer jo litt på hvor stor du er i forhold til meg som ligger 2 uker bak Vi tar også bilder hver uke, eller så nærme vi kommer det. Det er kjempegøy å se hvordan magen vokser, er det ikke? Tok et bilde i sted med samme klær som i uke 14. Da syntes jeg at magen min var så stor og fin, men nå ser jeg ut som en strandet hval i forhold. Og større blir vi Monja!
monja Skrevet 6. juni 2004 Forfatter #1793 Skrevet 6. juni 2004 Paint Shop Pro funker ikke så det blir ikke noe magebilde i dag dessverre - men det kommer :evil: *jobber med saken*
monja Skrevet 6. juni 2004 Forfatter #1794 Skrevet 6. juni 2004 Skal få mannen til å brenne ut masse bilder i kveld - for å frigjøre plass på harddisken. Får ikke opp Pain Shop Pro på grunn av for lite minne :oops: På tide å rydde litt på maskina Skal prøve å legge ut bildet i morgen - mest trolig som avatar. Må legge meg nedpå litt nå. Har fått mer og mer symfyse smerter (dvs smerter i skambeinet) i det siste og det er nok starten på bekkenløsningssmerter :cry: Må iallefall legge meg ned litt innimellom. *Blir dessuten gal på bikkja.....han har plutselig funnet ut hva løpetid er og står i gården og uuuuuuuler for seg selv. Ikke så høyt da, men likevel :evil: *
Cilla Skrevet 6. juni 2004 #1795 Skrevet 6. juni 2004 HURRA FOR MAMMA'N MIN SOM BLE 50 ÅR I GÅR Trodde du skrev MANNEN min ble 50 år......Trodde nemlig ikke mannen din var såååå gammel (håper han ikke er det nå da for da........... ) Misunner deg ikke symfysesmerter...Jeg var veldig plagett med det selv, men det forsvant etter fødselen heldigvis :-) men er plaget med en bekkenlåsning, så vær obs på det etter fødsel, om det er bekkenLØSNING eller LÅSNING. Er det LÅSNING må en vanligvis til kiropraktor for å få "låst" opp igjen, hvis ikke blir det ikke bra igjen. Gleder meg til å se magebilder og gjem de godt, mannen min har greid å slette mine, så jeg har INGEN :cry:
Sandra Skrevet 7. juni 2004 #1796 Skrevet 7. juni 2004 Håper det gikk bedre med symfysesmertene dine, og at du ikke holder på å få bekkenløsning. Nå har jeg lagt ut bilder i albumet av magen, så nå venter jeg på din mage så vi kan sammenlikne
Gjest Gjesta Skrevet 8. juni 2004 #1797 Skrevet 8. juni 2004 Du må være litt ekstra snill med deg selv framover da, monja! Tenk, nå er vi godt i gang med sommern, og når den er over så er du snart mamma! K
monja Skrevet 8. juni 2004 Forfatter #1798 Skrevet 8. juni 2004 Håper det ikke blir bekkenlåsning til slutt, Cilla. :o Høres ikke noe særlig ut nei. Jordmor sa jeg kunne avlaste symfysen med krykker om det ble for ille, men jeg føler ikke det er nødvendig - enda :oops: Skal til legen om tre uker for å høre hva han sier. Håper det ikke blir veldig mye verre. Verst etter at jeg har gjort husarbeid, så på søndag var jeg helt knekt. Hadde rydda, vaska hus og klær og ++ tidligere på dagen, så når kvelden kom var jeg nesten ikke til å gå og mannen måtte hjelpe meg ut av stolen til og med :-? Men jeg tar godt vare på meg selv, Kverula. Passer på å være aktiv, men ikke for aktiv, sitter på spesielle måter, samler beina når jeg skal ut og inn i bilen, løfter ikke tungt osv. Gleder meg mest av alt til jeg er ferdig med dette :-) I går så vi finalen på Nr. 19, og jeg er fornøyd. Det var en kjenning av mannen min som kjøpte Firhana og Lasse sin leilighet, og jeg er veldig fornøyd med at de vant. Så synes jeg det var fortjent at Karin og Jon fikk publikumsprisen - siden de ikke har vunnet noe. Litt sympati er vel lov?? Fryda meg at Natalie og Erlend kom sist, for de har jeg aldri likt :evil: *nå er det bare å følge med på The Block på fredager * Får fortsatt ikke bildebehandlingsprogrammet til å fungere jeg :-x Jobber med saken, men det er noe mystisk her ja. Har sett på magen din, Sandra, og den var stor og fin ja. Min er ikke så rund den, så kanskje den skjuler ei jente? *vet det ikke er noe monn i å gjette på mageformen, men likevel er det jo litt gøy * Ingen fare med at mannen min nærmer seg 50 enda nei, Cilla Ikke før om 15 år det.....Kanskje 50 års dagen hans kræsjer med konfirmasjon (han er født tildlig i mai og det er vanligst med konfirmasjoner her rundt den tiden også )
monja Skrevet 8. juni 2004 Forfatter #1799 Skrevet 8. juni 2004 Regna opp et lite budsjett på hva vi må ut med for å ferdigstille tilbygget på huset sånn som vi har tenkt det..... - Laminatgulv på begge nye rom (totalt 22kvm): 98 kr pr kvm x 22 kvm = 2156 kroner - 2 ruller underlagsskum til laminat: 220 kroner pr rull = 440 kroner Totalt for gulv: 2596 kroner - 2 vinduer (120cm x 59cm) à 890 = 1780 kroner - Elektriker (jordfeilbryter, ny kurs, fire stikkontakter, to brytere og to lyspunkt i taket) 4600 kroner + 24%mva = 5704 kroner - 10 liter oljedekkbeis = 750 kroner Totalt for alt: 10 830 kroner :o *bye bye feriepenger :cry: *
monja Skrevet 8. juni 2004 Forfatter #1800 Skrevet 8. juni 2004 Hm....skal kanskje regne på inntekt minut utgift for juni også? Inntekt: 22 000 (feriepenger monjamannen) 10 000 (siste del av feriepenger monja) 11 000 (sykepenger monja) 8 000 (skattepenger monja) ------------------------- 51 000 totalt --------------------- Utgift: 25 000 (regniger, lån og forsikring) 11 000 (husbygging) ---------------------- 15 000 kroner å leve for ------------------------- Tror nok vi klarer oss i juni også
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå