Gå til innhold

Monjas lille røde

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei Monja.

Fint å høre det går bra med deg, men pass på støvsugigen da! Det er omtrent det verste du kan gjøre for bekkenløsningsplager, jeg fikk beskjed om å holde meg unna det og la samboeren ta det ( 8) )

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Dagens gjøremål:

- :Nikke: hente vinduer til huset

- :Nikke: vaske sengetøy + litt annet tøy

- :Nikke: støvsuge (men det var min bedre halvdel som gjorde det da :wink: )

- :riste: tørke litt støv (må jo spare noe til i morgen)

Skrevet

Må ut å henge opp :husarbeid:

*før det høljer ned igjen :roll: *

Skrevet

Takk for :klem: Kverula og Sandra!!! :hjerte:

Det går bra med meg. Nå koser jeg meg bare. Lilleputt har vært veldig aktiv i dag og tre ganger sparka h*n så det gjorde skikkelig vondt :( Tror det var fulltreffer på livmorbåndene og de er fryktelig ømme for tiden...auau!!! Men jeg skal ikke klage for jeg koser meg masse med å kjenne at det er en liten turbo der inne. Hadde jeg ikke kjent liv hadde jeg vært nervevrak :-? Men selvfølgelig fører denne aktiviteten til at jeg blir ekstra nervøs de dagene lilleputt ligger med ryggen utover og sparker innover. Er liksom ikke så følsom for spark der inne. Heldigvis har jeg en overpositiv mann (forstår ikke hva han egentlig skulle med motivasjons og positivitets seminar jeg :ler: ) som forsikrer meg om at det er bare fordi h*n ligger innover at jeg ikke kjenner noe... :ler2: Snille mannen min :hjerte:

En tidligere kollega av meg fikk baby den 9. mai så jeg i avisen her om dagen. Hun hadde egentlig ikke termin før 23 juni så den lille var liten og ja: 1510 gram og 45 cm. En liten gutt. Så de var ute og trillet på lørdag så det går vel fint med han da. Kjempebra :-D

Og så fikk vi høre at ei som har gått på skolen sammen med monjamannen hadde mista babyen sin. De var kommet litt over halvveis i svangerskapet og er naturlig nok helt knuste. Får en liten tankevekker når en hører sånt og blir litt nervøs der og da merker jeg. Tar liksom med i beregningen at svangerskapet forløper normalt etter 20 uker. Men det er jo ikke alltid. Barn kan jo falle fra både i mors liv, ved fødsel og senere :grine: Det er bare det å ikke tenke i de baner....

Idag er siste dagen på dressurkurs. Endelig kommer lillevoffe hjem. Har savna han fælt de fem dagene han har vært borte... :cry: Håper han er en ny og forbedra utgave nå da :Hehe:

Og får jeg ikke tak i mannen på mobilen blir jeg snart gal.....Han må kjøpe leverpostei - Delikat ovnsbakt leverpostei....Det er tomt i kjøleskapet og jeg må ha det bare må ha det *har fått tak i han.....puh*

Skal se på fargevelger fra Jotun :-D

Skrevet

JEJ!!!!! :hoppe:

Har sovet godt i natt også :-D For en drøm. Håper det varer og varer og varer og......

Men det tok litt tid før jeg fikk sove da for lilleputt var veldig turbo en stund. Heldigvis roet det seg såpass at jeg sovna innimellom sparkene :ler: Så våkna h*n samtidig som meg i morges :-)

I går kom lille voffen hjem. Og han var så glad for å se meg at han skvetta på gulvet :Hehe: Dakar, han ble jo helt forfjamsa og skammet seg for han vet jo at det ikke sømmer seg for en stor gutt på snart 3 år å tisse på gulvet.....Kunne ikke annet enn å le jeg. Han er jo så skjønn og noen gledesdråper tåler vi :wink: Hadde gått fint på kurset, men mannen var helt blodig på hendene da de kom hjem. Lille voffe hadde fattet interesse for ei tispe med løpetid (den verste perioden også) og hadde ikke villet høre etter. Noe som resulterte i kraftig korreks fra mannen - som igjen førte til at den flørtende hund ble sint og beit seg fast i eieren. Heldigvis hadde de renset og plastra sammen gubben så det så ikke så ille ut egentlig. Men han hadde vondt da, for den ene jekselen til voffe hadde gått helt inn til beinet :o Nei, det er ikke greit med yre unggutter og villige ungjenter :ler2:

Dagens gjøremål:

- Levere maleruller til mamma og pappa

- Kjøpe hundemat

- Kontakte plassen vi kjøpte Ford bilen ang justeringer av div småting

- Hente støtdempere til Opel bilen

- Ringe Anleggsmaskinskolen ang oppkjøring til lastebil for monjamannen

- Håpe på at sengeklærne som henger ute tørker i løpet av dagen

- Se på diverse fargekart

Ikke så mye å gjøre idag med andre ord, men litt må jeg har å fylle dagene med.

Idag er det 4 dagen vi er uten parabol. Den ligger på bakken fortsatt den. Klarer oss fint uten TV, men noen dager blir det fryktelig kjedelig også. Håper på midlertidigløsning idag.

Svigerinna min har funnet seg et sted å bo - til svigermors store lykke. Hun flytter visst inn i helgen tror jeg. Skulle iallefall låne bil og få med faren sin på en flyttesjau. Vi er ikke hjemme på lørdag så det blir vanskelig for oss å være med da. *ikke at jeg er veldig lei meg for det nei* Håper hun kommer i orden snart da. Fått leie hus med tre soverom, stort bad med boblekar, stue og kjøkken til 5000 pr mnd + strøm. Ikke så ille det da.

Skrevet
Fått leie hus med tre soverom' date=' stort bad med boblekar, stue og kjøkken til 5000 pr mnd + strøm. Ikke så ille det da.[/quote']

Jeg å vil !!!!

Finnes det flere slike tro ?

Gjest Gjesta
Skrevet

Du da, monja - annenhver dag på Kg??!! Har du gått fra forstanden da, kvinne??? :o

Jeg sier bare GOD BEDRING! :tunge1::wink::ler:

K

Skrevet

Det er godt å se at du er her, monja, for med den farten du har, tenker jeg at den stunden du sitter her, så sitter du i hvert fall i ro!

Ha en god kveld.

Skrevet
Du da, monja - annenhver dag på Kg??!! Har du gått fra forstanden da, kvinne??? :o

Jeg sier bare GOD BEDRING! :tunge1::wink::ler:

K

:ler: Koko! :tunge1:

Menneh..BEIT hunden?? :o Jøss..er det sånn det skal bli? :sjokk: *ble litt engstelig nå*

Skrevet

Hei Monja!

Håper det går bra med deg!

Her er det en link til lufthjul til vogn.

Skrevet

Har du begynt med sånn annenhver dag tull allerede? :Hehe: I såfall så tror jeg ikke at jeg har annet å si enn god bedring jeg heller.. :ler:

Eller så sitter du kanskje med nesa dypt nedi et fargekart?

God torsdagskveld i allefall!

Jennifer

Skrevet

Nei!!!! Jeg har ikke begynt å være på KG annenhver dag. Hvordan skulle jeg klare å holde meg unna uten å få sammenbrudd :o :ler2:

Jeg har bare ikke hatt tid. Brukt de siste timene til å ..... :oops: ........sove. Har vært vanvittig trøtt den siste tiden. Ikke sov jeg godt i natt heller :-x , men jeg fikk iallefall lest ut den foreløpig siste boka i en serie jeg leser....Storgårdsfolk. Noe godt kommer det ut av sene nattetimer :wink:*nå er det bare å vente til 30. august på neste bok....urk*

Så jeg skal ikke være annenhver dag på KG, Kverula, Middis, Jennifer og Jinx :Hehe:

Vart dåkk skræmt no??? :tunge1: Men takk for alle god bedring hilsener :klem:

Neida, Middis, du skal ikke være redd for at hunden biter. Men hannhunder i nærkontakt med tisper i løpetid er vanskelige (ofte, men ikke alltid) og han ble nok ganske så fornærmet over å få kjeft stakkar. Mannen sa han fresa som en rev (hunden altså.... :ler: ) og at han aldri hadde sett han sånn før. Men det roet seg fort og han angra fælt etterpå. Satt sammen med mannen og slikket til han ble sår på tunga. Hans måte å si "unnskyld" på. Så det går nok bra dette her skal du se.

Kanskje det finnes flere sånne hus her, Jinx :wink:

Vi har jo høgskole her og.....og så meg da :kline::lol:

Det er nok stort sett når jeg sitter her jeg er rolig ja, Bettie :-D Deilig å slappe av med KG noen timer om dagen. Det vil si, når jeg ikke sover da :oops: Men jeg passer på å være akkurat passe aktiv jeg. Er ute og går 30 minutter 3 - 5 ganger i uka for å forebygge svangerskapsforgiftning, men jeg er avhengig av mannen etterpå for da blir jeg helt ødelagt i bekkenet. Det går greit når jeg er varm, men når det stivner.... :sjokkert: Da har jeg problemer....må ha hjelp til å ta av og på strømper, truse, sko.....føler meg som en olding... :(

Takk for link til lufthjul, Sandra :klem: . Passa de til vogna di? Hva slags type har du? Får ikke målene til å passe helt med målene på vogna vår, men vi skal låne med oss nye hjul i kveld og prøve først. Kan være like greit det.

Jeg har vært laaaaaangt inne i fargekart ja, Jennifer :rosasmil: Har funnet en del aktuelle farger, men klarer ikke å bestemme meg. For det er nemlig jeg som bestemmer :smoke: Mange fine og lyse farger....

- Fransk grå

- Perlegrå

- Morgenlys

- Ida

- Skagen

- Dis

- Blålin

- og så videre - alle farger er fra Jotun sine kolleksjoner. I tillegg har vi sett på Cafè Latte fra Butinox..... *rive meg i håret*

Dagens gjøremål:

- :Nikke: Levere maleruller til mamma og pappa

- :Nikke: Kjøpe hundemat - Labb aktiv pluss

- :Nikke: Kontakte plassen vi kjøpte Ford bilen ang justeringer av div småting - skal levere inn den i morgen

- :riste: Hente støtdempere til Opel bilen

- :Nikke: Ringe Anleggsmaskinskolen ang oppkjøring til lastebil for monjamannen - han begynner til høsten :wink:

- :Nikke: Håpe på at sengeklærne som henger ute tørker i løpet av dagen - håper og håper men det virker ikke :(

- :Nikke: Se på diverse fargekart

Gjest Gjesta
Skrevet

Bra å se at du har tatt til fornuft, monja! :wink:

K

Skrevet

Hei, skjønner hvordan du har det! Sover kjempedårlig selv for tiden :(

Jeg har en Simo Kombi 2000 som hjulene passet helt perfekt til :) Handelen gikk raskt og greit, vi hentet de på posten. Håper du finner hjul, kanskje det kan være greit med lufthjul vi som skal trille til vinteren. :)

Skrevet

Mannen er for å hente et sett lufthjul til søskenbarnet sitt nå. Skal prøve dem for å se og om de passer bestiller jeg de fra linken du ga meg. De ser skikkelig tøffe ut med kremgul felg :kul: Det er nok en fordel med lufthjul på slaps og snø ja - men huff, det orker jeg ikke å tenke på nå :ler:

Det er skikkelig slitsomt å ikke få sove på natta. Og de nettene jeg sover føler jeg at jeg har vært våken hele tiden. Må opp på do og våkner med hodepine. Nesten mer utslitt etter at jeg har stått opp enn før jeg la meg. Jeg bruker ikke noen for det, men passer på å ha hodet høyt (har løfta madrassen på min side) og masse frisk luft i rommet. Det hjelper av og til :-?

Skrevet

:hoppe: Nå har vi bestilt lufthjul!!!!!! :hoppe:

De så skikkelig tøffe ut. Og billigere enn her. Ser ut til at det blir 515 kroner inkludert frakt. Gleder meg til de kommer :-D

Tuuuuusen takk igjen, Sandra ,for linken! :kyss:

Skrevet

Bare hyggelig:) De var ordentlig fine altså, vognen så ut som en helt annen etterpå :)

Håper du får sove bedre i natt :Gjesp:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...