monja Skrevet 20. juni 2004 Forfatter #1901 Skrevet 20. juni 2004 Utstillingen i går gikk over all forventning. Vi fikk 1AK (1. premie i åpen klasse), 1BHK (1. premie for beste hannhund), CK (at han er sertifiseringkvalifisert og med jaktprøve kan han få sertifisering. Tre sånne og han kan bli champion) og BIM (best i motsatt kjønn - han ble stilt sammen med den beste tispa og siden tispa ble best i rasen (BIR) fikk vi andrepremien som heter BIM) :-D Så vi ble på andreplass av alle som stilte med Finsk Spets og er veeeeeldig fornøyde med voffe. Han fikk et bedre måltid i går kveld og har fått hvile ut så nå er han opplagt igjen. HURRA FOR VOFFE
Jinx Skrevet 20. juni 2004 #1902 Skrevet 20. juni 2004 Hurra for Voffe .. Stolte foreldre tenker jeg ja Jeg fikk tak i lilla Godt ja ?? Farlig
monja Skrevet 20. juni 2004 Forfatter #1903 Skrevet 20. juni 2004 26+1 idag Vi er altså inne i 27. svangerskapsuke og i løpet av denne uka skjer dette: Babyen veier nå rundt 950 gram og er 34 cm lang. Den begynner å bli ganske frisk i frasparket, og om den har snudd seg med hodet ned kan det kjennes god oppover. Alle sansene er nå ferdig utviklet og babyen vil kunne reagere på skarpe lyder eller skarpt lys utenfra. Har legetime 29. juni og jordmortime 30. juni..... :-D
monja Skrevet 20. juni 2004 Forfatter #1904 Skrevet 20. juni 2004 Idag er det flott ute....Sol og blå himmel og det nærmer seg 20 grader. Skal til svigerinna mi med noen gardiner idag. Hun har flytta inn i huset de skal bo nå og begynner å komme litt i orden. Men så mangler hun gradiner nå da. Skal få noen jeg har til overs For jeg bestilte meg jo nye jeg :-) Mannen holder på ute. Har begynt å legge gulv idag - for alt jeg vet er han vel snart ferdig for han har vært ute et par timer alt. Sjelden å se han så ivrig Men det blir bra da. Gleder meg til alt er ferdig om tre uker. Spennende! Selv sitter jeg her og taster på KG og lekker fra brystene. Har ikke orka å ha på BH enda så den (gamle) t - skjorta jeg har på nå har to fine roser på seg nå Godt å se at alt er som det skal være da. Og i magen spreller en liten baby. Bra h*n er mer aktiv nå, for igår var den veldig stille. Da får jo jeg litt angst da. Men jeg regner med at det var på grunn av stresset med utstillinga jeg ikke kjente noe. Hadde mer enn nok å tenke på der. Prata dessuten en del med fastlegen min der (mannen kjenner han godt fra før) for han stilte også ut hunden sin. Han var jo skikkelig gentleman og spurte om hvordan det gikk med meg etc. Koselig.... :-)
Midnattsol Skrevet 20. juni 2004 #1905 Skrevet 20. juni 2004 Gratulerer med hunden. Kjempeflink har han vært. God søndag, nyt finværet. Her plasker det ned. :-?
Eowyn Skrevet 20. juni 2004 #1906 Skrevet 20. juni 2004 Og i magen spreller en liten baby. Bra h*n er mer aktiv nå' date=' for igår var den veldig stille. Da får jo jeg litt angst da. Men jeg regner med at det var på grunn av stresset med utstillinga jeg ikke kjente noe. [/quote'] Helt normalt:)Sånn var Emil og,veldig rolig til tider...men de sover og koser seg bare inni der. Men man tenker liksom ikke over at babyen skal sove den og, når man er vant med å kjenne liv en hel dag ellers. Synd at du er litt plaget med kvalme, håper det går over!!!!! Nå er det jo ikke SÅ mange ukene igjen, synes du det går fort? Du får ha en fortsatt fin søndag vennen,kos deg i finværet! Klem fra Eowyn
monja Skrevet 20. juni 2004 Forfatter #1907 Skrevet 20. juni 2004 Det er så koselig med mange besøk i dagboka. Tusen takk, Bettie, Cilla, Væren, Kverula, Jinx, Middis og Eowyn! Kvalmen er heldigvis ikke hver dag. Kommer sånn innimellom. Nå har jeg ikke halsbrann når jeg legger meg en gang :o Men det går nok over Jeg vil ikke si at det plager meg nevneverdig, men det er jo litt slitsomt når det står på. Og så får jeg jo klage litt da Synes svangerskapet går kjempefort jeg. Fatter ikke at jeg ikke har gjort dette før?!? Men det spørs da, om de siste tre mnd går like fort som de seks første? Er heldigvis ikke veldig stor, men magen kommer nok skytende etter passert 6 mnd, så jeg nyter denne tiden her jeg. Orker ikke en gang å bekymre meg for om magen er for liten heller nå. Så avslappa atte Men det er jo litt sånn at når babyen rører seg hver dag blir man litt bortskjemt med den følelsen. Så når det en dag blir litt mindre blir man litt hysterisk. Men pappa'n la seg ned ved magen og sang to nattasanger i går kveld og da bukta det seg godt inni der. Da sparker h*n ikke, bare vrir seg etter stemmen til mannen min Gleder meg til jeg skal til jordmor og lege om en ukes tid. Blir deilig å høre hjerteslagene igjen - verdens beste lyd Det som er så fint med å være på kontroll to dager på rad er at man bare trenger å ta blod og urinprøve og vekt en dag mens man før høre hjertelyd og måles begge dagene Ja, lilla Gjett om hunden er konge idag da. Han forstår at det gikk bra igår og hviler på sine laurbær idag. Han ligger bare og slapper av og nyter livet. Det er litt vittig, men det virker som hunder som har vært med noen ganger vet hva som skjer når de får røde sløyfer og fine rosetter. Vår strammer seg litt ekstra opp i allefall Da han fikk 2. premie på en utstilling i mars ble både hund og monjamann deppa, men i går strålte begge.....Og vi var stolte foreldre ja Nå blir det neppe flere utstillinger før neste år, men det ligger an til jaktprøver i høst. Det er nok mer moro for lille vennen Jeg har nesten snudd hele huset på hodet etter gardinene svigerinna skal få, men fant dem ikke. Skulle jo vaske dem idag. Så sendte jeg gubben ned i kjelleren og der hang de på tørkesnora gitt. Ferdig vasket og helt greie til å sende videre. Snakk om å ha kort hukommelse Men det ordna seg. Nå mangler vi bare båndene som skal holde de ut til siden. Har funnet 2 - mangler 4.....Hvor kan de være tro???? :klø: *monja leter videre*
monja Skrevet 20. juni 2004 Forfatter #1908 Skrevet 20. juni 2004 Har bestemt meg....øh, oss :oops: , for hvilke farger vi skal ha på huset. Og inni huset ikke minst. Utenpå er huset blått, med en farge som heter fjordblå (llitt sånn grå/blå aktig). Og det har vi bestemt oss for at det fortsatt skal være. Så tilbygget får samme farge. I mønet og rundt vinduene er huset lysegrått, men vi har bestemt at vi maler hele mønet blått og bytter ut alt det grå med hvitt. Så det blir blått og hvitt da. Fikk for meg at det blir fint jeg, for neste år skal vi sette opp gjerde, og det skal være hvitt. Kan ikke ha grå detaljer på huset da. Må jo være litt gjennomført. Det blir min jobb å male garasjeporten. Den har vært lakkert til nå, men det holder på å flasse av så den skal jeg pusse ned og få hvit med oljedekkbeis. Tror det blir flott. Alt annet - som man må ha stige for får mannen ta seg av. Har blitt veldig var for høyder etter at jeg ble gravid......uuuhhh..... Inne på det soverommet vi ligger nå skal vi strippe av all grønn 80 tallstapet og legge glassfiberstrie. Så skal den males i en lys farge - mest trolig Fransk Grå (1104-Y59R) eller Skumring (1000-N). Det rommet skal også få nytt vindu i str 120x59 cm pluss at vi skal dele av det nesten på midten med en lettvegg. På den siden det blir malt og satt inn vindu får vi et nytt rom vi skal bruke som kontor, og på den andre siden av lettveggen skal det være gang og gjennomgang til de to nye soverommene. Der skal det legges panel på alle vegger og kirsebærlaminat på gulvet. Kontoret blir på ca 5 kvm, men det er nok for oss. Gangen blir på ca 3 kvm. De to nye soverommene skal males i samme farge og det blir mest trolig enten Skagen (2105) eller Ida (1308). Lyse og varme farger. På gulvet blir det kirsebær laminat på begge, og på barnerommet skal vi lage bamser på veggen med en søt bamsesjablong de har på malingssjappa. Den blir antakeligvis lysere enn selve veggfargen. Så får vi male om det til litt mer barnerom senere når poden vet hva h*n vil ha Og det beste av alt - STRAX maling er helt trygt for gravide mager pluss at du kan sove i rommet umiddelbart :-D Jotun har for tiden en egen kampanje med STRAX maling til barnerom. Gleder meg til å få begynne.
Gjest Gjesta Skrevet 20. juni 2004 #1909 Skrevet 20. juni 2004 Åh, så moro med fargevalg og oppussing! Husker med glede tilbake på i fjor sommer da det var jeg som holdt på som du gjør nå! (Minner meg faktisk på at jeg ikke er ferdig med all malinga enda...men det er ikke no' moro å male trapper, lister og sånn...mye moroere med vegger og gulv!!! ) K
monja Skrevet 20. juni 2004 Forfatter #1910 Skrevet 20. juni 2004 Jeg er litt omvendt jeg - liker å male lister, vinduer etc, men kan ikke fordra vegger. Iallefall ikke store vegger
monja Skrevet 20. juni 2004 Forfatter #1911 Skrevet 20. juni 2004 Skal gå å skrive litt i "Vårt Bryllup" albumet jeg kjøpte. Må framkalle masse bilder som ligger på nett før jeg limer inn noen, men litt skriving tåler vi Har til og med våget meg til å skrive litt i "Da jeg var liten" boka vi kjøpte til babyen. Sånn om ventetid, når vi hørte hjerteslag for første gang, når vi så h*n på UL for første gang etc. Er ikke overtroisk om at jo mer man har klart før fødselen jo større er sjansen for at noe går galt..... Men det er mange som sier det til oss da - spesielt eldre damer :evil: Liker ikke å høre sånt uansett jeg
Cilla Skrevet 20. juni 2004 #1912 Skrevet 20. juni 2004 Har til og med våget meg til å skrive litt i "Da jeg var liten" boka vi kjøpte til babyen. Sånn om ventetid, når vi hørte hjerteslag for første gang, når vi så h*n på UL for første gang etc. Er ikke overtroisk om at jo mer man har klart før fødselen jo større er sjansen for at noe går galt..... Men det er mange som sier det til oss da - spesielt eldre damer :evil: Liker ikke å høre sånt uansett jeg Dette er bare tull!! Handle inn til babyen og kos dere! Nå er du i en flott periode av graviditeten. Når du er i 9.mnd er det ikke særlig kult å tråle babybutikker etter div utstyr. Da er det deilig og slappe av, vaske litt klær og spekulere på hva som skal oppi sykehusbagen.
monja Skrevet 20. juni 2004 Forfatter #1913 Skrevet 20. juni 2004 Jeg har ikke hørt på dette tullet, Cilla, men det er så lite gjennomtenkt å si sånt til en gravid uansett synes jeg. Iallefall når man har hormoner som raser og alt fort blir bare trist. Men jeg koser meg med å handle inn til babyen, og er glad jeg har gjort det etterhvert istedet for et skippertak i august/september. Både med tanke på meg selv og ikke minst med tanke på lommeboka mi :o
monja Skrevet 20. juni 2004 Forfatter #1914 Skrevet 20. juni 2004 Har logga meg inn på forumet til SnartMamma :-D Godt å treffe andre gravide også. I tillegg er jeg litt på forumet til Barn i Magen, men det er så rotete der synes jeg. Har ikke skrevet så mange innlegg på SnartMamma (og ble sinna da jeg så at "monja" alt var opptatt :evil: ), men det kommer seg nok. Virker som om det er masse hyggelige folk der også.... :-)
monja Skrevet 20. juni 2004 Forfatter #1915 Skrevet 20. juni 2004 Har spist en enkel middag. Brødskive med karbonade og speilegg. Orker ikke å gjøre det mer avansert egentlig. Nå skal vi straks dra til svigerinna med saker og ting
monja Skrevet 21. juni 2004 Forfatter #1916 Skrevet 21. juni 2004 JEJ!!!!!! Skattepengene har kommet....... *7400 herlige kroner*
monja Skrevet 21. juni 2004 Forfatter #1917 Skrevet 21. juni 2004 Sånn - nå står lilleulv ute i båndet sitt og nyter sola mens jeg får litt fred for lek og moro her inne *lurer på om det blir regn idag jeg* Skal innom for å få verkstedet vi kjøpte bilen på til å ta en titt på tenninga på den idag. Den rykker til en del når vi kjører lave fartsgrenser (hah, visste at det er en bil bygd for fart ) og det er ubehagelig. Tror det er en justering av tenninga som skal til. Og så håper jeg mannen klarer å klippe "åkeren" vi har rundt kåken idag. Han prøvde å få liv i klipperen igår, men det gikk ikke. Fikk ikke start. Helt til han :klø: i hodet og fant ut at sånne maskiner kanskje trenger bensin også IQ er en fin farge Skal bruke den svimlende formuen jeg fikk igjen på skatten til å kjøpe meg en mascara idag. Resten skal elektriker-mannen ha når han kommer rundt 1. juli Regner dessuten med at restskatten til mannen kommer i posten idag Men nå skla jeg sprette i dusjen - må bare legge meg på senga og snakke med den lille inne i magen først. 26+2 idag!
monja Skrevet 21. juni 2004 Forfatter #1918 Skrevet 21. juni 2004 Nå har vi kanskje ervervet oss svære garderobeskap til nyrommene. Svigerfar jobbet på et Bo og Servicesenter, men når de bygde nytt ble han med på lasset til det nye - sammen med mannen min (vaktmestere). Nå skal de bygge om det gamle senteret til leiligheter, og i den anledning skal det tømmes for alt som står igjen. Deriblant garderobeskap. Sånne hvite, doble, folierte skap. Høres kjedelig ut synes jeg, men jeg ser potensialet i dem og skal ta fram heftgrunning og malekost etterhvert. De må jo ikke være hvite Poenget er at vi får skapene og sparer masse på at vi slipper å kjøpe. I tillegg kommer det masse hyller vi kan bruke i garasjen. Sånne som skal festes på metallskinner...... Kjempelurt :-D
Malou Skrevet 21. juni 2004 #1919 Skrevet 21. juni 2004 Ha en fin dag Monja! Og som jeg har skrevet i min egen dagbok, så ville jeg absolutt anbefale en tur til Samsø. Deilig øy! Jennifer
monja Skrevet 21. juni 2004 Forfatter #1920 Skrevet 21. juni 2004 Har sovet en liten høneblund jeg..... på tre timer :oops: . Og når jeg våkna hadde jeg så desperat lyst på pizza - det luktet faktisk pizza her inne. Trodde først mannen hadde laget pizza, men han drev på ute så jeg gikk for å sjekke....Da jeg kom på kjøkkenet var det et tynt grått lag med....eh....dis??....som møtte meg. Viste seg så at det sto en kasserolle på plata enda :o Og det var 3 timer siden middag :o :o :o :o Den sto "bare" på 1 da, men likevel.....Så tomatsausen i bunnen var brent fast (litt av en pizza ), og jeg måtte ut å :fy: på mannen!!!!! Dakar, han ble jo helt fortvila han, men sa at det aldri skulle skje igjen..... :oops: Bortsett fra det har vi vært litt i byen idag. Kjøpte to skomakerlamper for vegg på Bohus til svigerinne. Må jo få innflyttingsgave. Og så en Ole Brumm lampe for den lille nevøen vår Og så har vi handla nye jakker til begge og bukse til mannen. Han har sårt trengt en jaktdress til høsten og nå dro vi til ei sjappe med sånt. Der hadde de satt ned bukser fra 399 til 299 og jakker fra 799 til 299 Dermed ble det bukse og jakke på han og jakke på meg Kjempefine grønne jakker, og jeg fikk enda igjen den med min gravide mage inni. Men det varer nok et par uker bare det Betalte 897 kroner og den opprinnelige prisen var egentlig 1997 kroner Me like!!!! Etter det dro vi på det gamle Bo og Servicesenteret, og møtte svigerfar, mamma og pappa (de er alltid til stede når noe skal gis vekk ). Der så vi oss ut to garderobeskap, noen speilfliser og masse hyller med løse hylleknekter for å henge på vegg. Mamma og pappa fant et garderobeskap og noen utelamper i smijern. De var fornøyde, vi var fornøyde og svigerfar var fornøyd som får tømt kåken:-D Så i morgen møter vi alle med varebiler for å laste inn det vi skal ha. *egentlig glad jeg ikke skal bære noe jeg *
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå