Susanna Skrevet 25. juni 2004 #2001 Skrevet 25. juni 2004 God helg Monja!! (selv om jeg må jobbe..men men.. )
monja Skrevet 26. juni 2004 Forfatter #2003 Skrevet 26. juni 2004 27+0 idag!!!! Nå inne i min 28. svangerskapsuke og inne i tredje trimester :o :-D Uke 28:Babyen har nå blitt ca 35cm og veier ca en kilo. Kroppen er nå større enn hodet. Nå ligger livmoren fire til fem centimeter over navlen. Det advares mot å bruke boblebad fordi når du er gravid kan blodtrykket ditt lettere bli lavt, enn ellers. Dette kan føre til at du besvimer. En annen ting er at offentlige boblebad ofte er fulle av bakterier uansett hvor rengjorte de er, en unødig risk og ta. Er du stiv og støl, ta heller en god varm eventuelt litt hard dusj mot rygg og skuldre.
monja Skrevet 26. juni 2004 Forfatter #2004 Skrevet 26. juni 2004 Treg lørdag :-x Dro til byen og handla litt i formiddag - en sånn bordvifte, bare at den står på eget bein....heter kanskje gulvvifte da?!? Og en svær verktøykasse til gubben. Nå er jeg møkklei å finne alskens verktøy overalt :-x Han får rydde opp det i morgen og se til at det blir litt orden..... Kjøpte også RAM til PC'en men den hylte bare da vi satte det inn. Ville ikke ha det gitt :evil: . Med litt telefonkonferanse med forhandler ser det ut til at vi må spesialbestille.....tror jeg kjøper ny harddisk jeg. Blir neppe noe dyrere :-? Må huske å levere inn den på mandag. Ellers har jeg sovet en liten time idag også - bombe? Og mannen har holdt på ute. Vi har også vært hos svigermor på besøk, og nå står en Big One Original Pizza i oven og steker. Blir enkel mat og DVD ikveld. Har leid "Dumb and dumberer" og "Freaky Friday". Så får vi se da om latteren sitter løst i kveld :-D Tusen takk for koselige hilsener, Jinx, Middis (teite meg fant albumet ditt likevel ), Susanna og Væren!
monja Skrevet 26. juni 2004 Forfatter #2005 Skrevet 26. juni 2004 Så vanskelig å finne navn til den lille :hår: Det vil si - blir det jente er nok navnet klart allerede (etter visse endringer): Lea Emilie Men blir det gutt forblir nok den lille en navnløs liten krabat. Vi hadde jo bestemt oss sånn egentlig, men så plutselig fenga det ikke likevel Nå er vi på utkikk etter andre alternativer..... Favoritter så langt er: Birk Imre Sebastian Gabriel Robin Oliver Ask Men vi finner nok 1000 fine navn til :-) Er så fryktelig vanskelig å velge.....
Gjest gjesta Skrevet 26. juni 2004 #2006 Skrevet 26. juni 2004 Bare vent til bebisen kommer ut! Ser nok ikke ut til å hete noe annet enn "pittelille mammas gullklump". Sånn var det med våre to ihvertfall - men etter en stund fant vi ut at "pitteliten" og "gullet" ikke var så greit å hete når en blir stor. Ha en fin helg, Monja.!
monja Skrevet 26. juni 2004 Forfatter #2007 Skrevet 26. juni 2004 Synes absolutt at den lille kan hete "mammas lille snuske-duske-skjønne-lille-gullklumpen" helt til h*n blir 50 år minst
meta Skrevet 26. juni 2004 #2008 Skrevet 26. juni 2004 Lea Emilie var et kjempefint navn Guttenavn syns vi er sinnsykt vanskelig også. Finnes SÅÅÅ mange flere fine jentenavn. Uansett.. Grattis med fint jentenavnvalg
monja Skrevet 26. juni 2004 Forfatter #2009 Skrevet 26. juni 2004 Synes også at jentenavnet falt i smak med en gang. Det liksom bare satt som det skulle. Enig med deg, meta, det er alt for mange fine jentenavn og alt for mange mindre fine guttenavm Så vanskelig. Spesielt når mamma'n og pappa'n ikke liker de samme navnene og de vanskelig lar seg kombinere
monja Skrevet 27. juni 2004 Forfatter #2010 Skrevet 27. juni 2004 Fryktelig trøtt idag..........la meg ikke før etter midnatt i går (kanskje nærmere 1 egentlig), og har ikke sovet så verst. To ganger op do, men sovna igjen umiddelbart. Våkna i halv 8 tiden, men sovna en time igjen. Lå så og leste til i halv 11 - 11 tiden. Sen frokost og DVD ("Dumb and dumberer" = dårlig ). Sovna så på sofaen og våkna igjen i 14 tiden. Fortsatt fryktelig trøtt...... Tror nesten det er noe galt med meg, men det er nok helt nomalt å ha sånne dager enten om man er gravid eller ikke. Det er søndag, det er overskyet = litt ekstra daff....Babyen har ikke en trøtt dag iallefall. Har kjent en hel del liv i morges, men så roet den ned litt. Helt sånn som den pleier. Regner med en ny runde aktivitet til ettermiddagen. Har satt på en maskin med sengetøy idag da, så jeg har gjort noe fornuftig. Tror jeg etter en liten KG runde skal finne senga og boka igjen.....og så en dusj.....om jeg orker
Gjest Coral Skrevet 27. juni 2004 #2011 Skrevet 27. juni 2004 Takk for hilsen i dagboken min - koselig Leste navneforslagene du hadde skrevet lengre oppe, Lea Emilie var et kjempefint navn! Og fine forslag til guttenavn også. Ikke så lett å bestemme seg for sånt, en venninne av meg og mannen brukte over en mnd etter at babyen var født før de bestemte seg og ikke minst ble enige om navn Ønsker deg en fin søndag!
monja Skrevet 27. juni 2004 Forfatter #2012 Skrevet 27. juni 2004 Har vært i boka til meta og henta en oppskrift på jordbærpai.... Må prøve den til helga! 1 stor eller 4 små paier 3 dl hvetemel 100 g smør 1/2 dl sukker 2 eggeplommer Fyll: 2 dl ferdig vaniljekrem 1 1/2 dl kremfløte 1 kurv jordbær halvsmeltet rød gele I stekeovn ved 200 grader, 14-16 min for stor og 10-12 min for små paier. Bland ingrediensene til deigen i en food prosessor eller bolle. Blandingen skal være litt grynete. Kna det raskt sammen. La deigen hvile 1/2 time på kjølig sted. Kjevle deigen ut og kle formen. Prikk bunnen med en gaffel. La det stå en stund før steking. Etter steking avkjøles bunnen i formen og tas forsiktig ut. Fyll med vaniljekrem blandet med pisket krem. Legg jordbær tett i tett på toppen. Halvsmelt ferdig rød gele og pensle bærene. Settes kjølig før servering.
Bettie Skrevet 27. juni 2004 #2013 Skrevet 27. juni 2004 Hei monja Det er helt naturlig å være trøtt innimellom, enten man er gravid eller ikke. Særlig når det er kjedelig vær ute. Ønsker deg en god søndagsettermiddag.
monja Skrevet 27. juni 2004 Forfatter #2014 Skrevet 27. juni 2004 Takk for hyggelig hilsen, *Hanne*! Blir nok ikke en så trøtt søndag likevel. Ferdig med to maskiner klær og har fått sol fra skyfri himmel sånn helt plutselig :o Deilig :-D *lurer på om Jennifer har bomma med værtryllingen sin??* Tror nok en hel del av søndagen går med til KG og forumet på SnartMamma. Har jo litt og ta igjen der ettersom jeg nettopp har blitt medlem
Gjest Gjesta Skrevet 27. juni 2004 #2015 Skrevet 27. juni 2004 Hei du! Tilbake fra hytta - har kosa meg veldig! Sovet masse! Ville bare titte innom deg! K
Jinx Skrevet 27. juni 2004 #2016 Skrevet 27. juni 2004 Ja været i dag har jo vært helt herlig.. Men altfor varmt.. Nå er det bestemt at vi skal til Namskogan (jeg, kompis og ungene) i uke 29.. Håper vi treffes... Leter etter overnatting jeg nå.. Noen tips ? Godnatt
monja Skrevet 28. juni 2004 Forfatter #2017 Skrevet 28. juni 2004 Namsskogan ja......elsker den parken Vi treffes nok der ja Skal dere overnatte der oppe? (Tror jeg må svare i dagboka di jeg, Jinx!
monja Skrevet 28. juni 2004 Forfatter #2018 Skrevet 28. juni 2004 Litt grått ute idag, men det er varmt da. Har gått berserk med vasking av sengetøy - hadde to sett vi ikke hadde åpna + noen laken, så jeg nytta sjansen til å vaske alt i går. Det vil si: mannen glemte å henge opp de siste etter at jeg hadde lagt meg i går så de vaskes på nytt idag. Er nok straks ferdig den maskina og. Vi hadde litt ryddesjau i et klasskap i går, og fikk kasta en hel sekk med klær :o Det var bare sånt med malingsflekker på og hull i, men det frigjorde litt plass skal jeg love. Passa bra det, for i forbindelse med at vi holder på å bygge måtte vi kaste to av garderobeskapene våre. De var gamle og ødelagte og hadde stått her siden huset var nytt - det var lagt gulvbelegg rundt dem :evil: Så nå deler jeg og mannen ett dobbeltskap. Ikke noe problem ettersom jeg har pakka vekk alle klærne mine i esker i kjelleren Mannen min er nå og da. Før han dro på jobben i morges hadde han både støvsugd og satt på oppvaskmaskin. Sånn at jeg skulle slippe Snille mannen!
Gjest Gjesta Skrevet 28. juni 2004 #2019 Skrevet 28. juni 2004 3 mnd til terminen i dag, monja! Og du, jeg håper du vet å sette pris på mannen din ja, for jeg tror han er ganske unik! Støvsuger og rydder - på eget initiativ! Godt oppdratt, han! Så greit å få rydda og kasta gamle klær så det blir plass til nye! Ha en fin dag! K
monja Skrevet 28. juni 2004 Forfatter #2020 Skrevet 28. juni 2004 3 mnd til terminen i dag' date=' monja! [/quote'] Jeg vet...... :hår: Det er med litt skrekkblandet fryd jeg kontaterer at det nå ikke er lenge igjen. Jeg gleder meg til å møte den nye verdensborgeren, men jeg gruer meg nok litt til fødselen og da. Kan ikke tro annet enn at det er helt naturlig. Så gjennstår det å se om disse tre siste månedene er så laaaaaaange som folk sier. Men foreløpig har jeg ikke tenkt masse på fødselen - bare at den nærmer seg. Spør igjen om to mnd du
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå