monja Skrevet 2. juli 2004 Forfatter #2081 Skrevet 2. juli 2004 Dette har vi av større utstyr: - kombivogn - sprinkelseng - madrass til sprinkelseng - sprinkelseng beskytter - reiseseng - stellekommode - stellematte - vognrangle - baby gym - div. leker O - 3 mnd - høy barnestol i tre - vugge - voksipose - skinnpose - vippestol - Baby Call - div. tåteflasker - 2 jerseylaken i str 40x80 cm - 1 sengesett str 80x100 cm (hvitt) - 1 Ole Brumm sengesett str 65x80 cm - 1 sengesett str 80x100 cm (grønt) - 2 strech flanellslaken str 20x120 cm - 2 sengesett str 65x80 cm - 2 mellomdyner til seng (sommer og vinter) Av klær har vi: Størrelse 50 (0 - 1 mnd): - Sett med jakke og bukse - 2 brillebukser str 50/56 - 2 hjelm luer i bomull str 0-2 mnd Størrelse 56 (1 - 2 mnd): - Sett med jakke, bukse og "labber" - 2 bodyer med kort arm - body med lang arm og lue - Sett med body, jakke, bukse, lue Størrelse 60 (opp til litt over 2 mnd): - Blondebody Størrelse 62 (3-4 mnd): - 2 brillebukser - 1 hjelmlue - 3 pyjamas - Sparkebukse - Sett med jakke og bukse - 2 bodyer med kort arm - Hard Rock Cafè (Roma) body med kort arm - Body med lang arm - 4 høyhalset bodyer - 2 bodyer med lang arm - sett med jakke, t-skjorte og bukse Størrelse 68 (5-7 mnd): - Adidas Joggedress - 10 bodyer med lang arm - 2 bukser - Sparkebukse - 1 lue med ører - 1 overall med hette - 1 pyjamas Størrelse 70: - Fleece dress Størrelse 74 (8-10 mnd): - Bestefarskjorte - Ole Brumm t-skjorte - Snekkerbukse i bomull - 2 bodyer med kort arm Størrelse 80 (11-15 mnd): - Umbro Vendbar jakke Annet: - 1 smekke - 2 babytepper - 8 par sokker - 1 mintgrønt helseteppe - 1 rosa helseteppe - 1 blått helseteppe - 1 mørk blått helseteppe - 1 gult helseteppe - 6 vaskekluter - 2 Avent Night 0-3 mnd smokker - Fisher Price Anti Kolikk tåteflasker - 60 gulpekluter :o - Fleecepledd - Hånduk med hette - Ammepute - 10 barnekleshengere - 1 par lærsko str 21 Mangler: - dyner til vogn/vugge (sommer og vinter) - tisselaken - får nye fra svigerinna mi - bilsete - leier Boxette de første 3 mnd - badeolje - zinksalve - febermåler/febernedsettende - brystpumpe - ammeinnlegg - utetøy med luer/votter (blir jo vinter) - badebalje - strømpebukser - smekker - hjelmluer - brillebukser - vinterluer - votter - vinteryttertøy Oppdatert akkurat......NÅ!!! (Kommer plutselig tilbake )
Bettie Skrevet 2. juli 2004 #2082 Skrevet 2. juli 2004 Hei monja Ser at alt fortsatt står bra til hos dere. Er bare innom med en liten fredagshilsen
Gjest Monster Skrevet 2. juli 2004 #2083 Skrevet 2. juli 2004 GOD HELG Monja :-) Jeg gleder meg sånn til å reise på søndag jeg at jeg ikke vet opp ned på kofferten min ... hihi
monja Skrevet 2. juli 2004 Forfatter #2085 Skrevet 2. juli 2004 Det ble regn ja. Mer så det hølja ned... Mannen stakkars måtte ut på verandaen og redde inn de klærne som hang på stativet der. Løfta inn hele stativet han Men så hadde jeg jo masse i maskina jeg tenkte å henge ute på snurrestativet vårt. Ligger fortsatt i maskina det..... Men jeg skal henge det ut likevel for jeg har jo sengetøy som ligger i kø jo.....Håper det tørker en gang i løpet av helga Må løpe - renner jo råmelk her....Fiiiiine flekker på skjorta mi ja
monja Skrevet 2. juli 2004 Forfatter #2086 Skrevet 2. juli 2004 I morgen når jeg våkner er jeg inne i min 29. svangerskapsuke :o Synes dette går superraskt jeg. Tenk at vi snart er 28+0 Håper iallefall de neste 6 ukene går like raskt - for etter 35 uker føler jeg at den lille bare kan komme når som helst Skal til jordmor 19. juli, på ny UL 2. august og til legen 12. august. Men innimellom der føler jeg på meg at det blir en jordmortime til. Tror hun satser på annenhver uke fra 19. juli. Ikke vet jeg, men det nærmer seg Får litt sommerfugler i magen når jeg tenker på det som skal skje. Samtidig gruer jeg meg litt da. Blir litt skummelt også. Må blant annet skrive ønskeliste til sykehuset - hva skal jeg skrive? :o Småskummelt dette ja...... :hår:
monja Skrevet 2. juli 2004 Forfatter #2087 Skrevet 2. juli 2004 140 dagboksider alt Tror jeg dropper planene om å skrive dem ut jeg - eller kanskje jeg skal vente til det blir 500 sider så jeg får brukt en hel pakke papir - og sikkert et tonn med blekk
monja Skrevet 2. juli 2004 Forfatter #2088 Skrevet 2. juli 2004 Nå har vi bestemt at det blir dåp en av de to siste helgene i november. Så det må ikke bli fødsel på overtid her i huset nei Har hatt forferdelig vondt i lyskeområdet idag. Sikkert ligamenter som strekker seg, men jeg synes det er grusomt urettferdig :cry: Så lenge jeg kjenner spark og romstering inne i magen slapper jeg av, men hadde jeg ikke kjent det hadde jeg blitt stressa. Gruer meg til natta, for jeg har prøvd å ligge uten særlig hell. Vondt uansett i dag....... Tror jeg skal legge meg nå jeg! Natta
Gjest Gjesta Skrevet 2. juli 2004 #2090 Skrevet 2. juli 2004 Stakkars vennen min da, ikke no' godt å ha vondter... :trøste: Håper du har funnet en sovestilling som fungerer i natt! K
Cilla Skrevet 2. juli 2004 #2091 Skrevet 2. juli 2004 Ny avatar!! Jeg kjente deg ikke igjen med en gang jeg! Ang dåp. vi hadde dåp når lisja var 6 uker og vi var kjempefornøyd med det, hun sov seg gjennom mesteparten av dagen. Hadde vi hatt dåp i dag hadde nok ikke det skjedd nei. Så det gjør ingenting om du går overtid for dåpens sin skyld mener nå jeg. (men krysser fingre for at det IKKE skjer *kryss kryss*) Ha en god natt!
Gjest Monster Skrevet 3. juli 2004 #2092 Skrevet 3. juli 2004 Hei vennen :-) Jeg i brylupp i dag, nei ble ikke bedt jeg.Men resten av familien min ble det. Dårlig gjordt altså! Skal ta igjen når jeg skal gifte meg jeg ...hehe Men i morgen går turen nordover da, gleder meg jeg :-) Håper du og mannen har en kjempe fin dag :-)
Jinx Skrevet 3. juli 2004 #2093 Skrevet 3. juli 2004 Siste helg i november er det 1advent.. Å det er kjempe flott med barnedåp i kirka i jula.. Har vært i det, og det er så spesielt.. Blir ekstra ekstra koselig.. Syns jeg da, som er så julete.. Men det er jo du også Kirken er så fint pyntet, det lukter annerledes, og det er masse lys og glede.. Å kanskje snøen daler ned... Sukk.. Nå ble nå jeg i juestemning.. Håper formen er bedre i dag vennen ? Høres ut som du har bekkenløsning... Håper solen skinner for deg i dag !!
monja Skrevet 3. juli 2004 Forfatter #2095 Skrevet 3. juli 2004 Uke 29: Babyen er nå ca 36 cm lang og veier 1100 gram. Nå er du trekvartveis mot målet! Venter du tvillinger eller flere, er det vanlig å bli sykemeldt i uke 29 og ut resten av svangerskapet. Dette er fordi sjansen for å føde for tidlig er mye større når det er flere barn inni magen. Dersom du skulle være plaget med bekkenløsning bør du få en henvisning til fysioterapeut av legen din. Fysioterapeutene kan hjelpe deg både med behandling og råd for hvordan du skal bevege deg riktig og øvelser. En del steder har de bading og bevegelse i vann for gravide med bekkenproblemer. Det finnes også en forening for de som har det riktig ille, og de kan hjelpe deg å finne gode behandlere og gi deg gode råd. Årsaken til bekkenløsning er at hormonet relaksin mykgjør brusken som binder bekkenbene sammen. Dette skal skje den siste måneden før fødselen hos alle, det er normalt. Hos noen skjer det for tidlig.
monja Skrevet 3. juli 2004 Forfatter #2096 Skrevet 3. juli 2004 Ja, ikke sant at elefanten er søt ja, Jinx og Cilla Var jo så mye snakk om at "alle" bytter nick og avatar nå for tiden, så da måtte jo jeg også Så det blir foreløpig en søt liten elefant..... Vi har bestemt at det blir siste helga i november - 1. søndag i advent?!? Er ganske så julete ja, Jinx, så det blir koselig. Nå gjennstår det bare å velge kirke :klø: Vi har tre å velge mellom, men foreløpig tror jeg det blir den samme som vi gifta oss i. Må høre litt med kirkekontoret også. Sikkert en fordel at bebisen er så lite når den døpes, Cilla, for den sover jo mer da enn når den blir eldre. Kan jo være litt godt både for den og oss det :-) *Har ingen forhåpninger om å ikke gå over tiden nemlig * Heldigvis er ikke en dåp like strevsomt i planlegginga som et bryllup....puh :-D Natten har vært helt grusom, Kverula! Klarte nesten ikke å snu meg heller i natt. Men så måtte jeg opp på do og da måtte jeg jo streve meg opp. Da jeg hadde lagt meg igjen klarte jeg ikke å la være å og mannen våkna og la seg inntil meg. Strøk meg over håret til jeg sovna igjen . Men da jeg våkna i morges var alt mye bedre, så jeg ser lysere på denne dagen. Det er nok bekkenløsning ja, men ingen synes det er verdt å gjøre noe med ettersom jeg ikke har gangproblemer Heldigvis er det nyåpning på bassenget her om noen dager eller noe så jeg vurderer å dra dit for å røre meg skikkelig. Det skal visstnok være godt for bekkenet også, men hvor kjøper jeg mammabadedrakt tro? I størrelse elefant :o :klø: Heldigvis har mannen sagt at han vil være med, så da kan vi dra på formiddagen! Gleder meg..... Solen skinner ikke her nei, Jinx! Iallefall ikke enda, men det blir forhåpentligvis. Nåja, bare det ikke blir for varmt - har jo egentlig bestilt snø i juli jeg da Og ønsker det jo ikke noe mindre av at du skrev så fint om advent og jul her inne *Ble jo helt i julestemning jeg*
Cilla Skrevet 3. juli 2004 #2097 Skrevet 3. juli 2004 Husk at når en har bekkenløsning må en ikke svømme bryst, heller legge på ryggen og plaske litt bena. Kappahl tror jeg har mammabadedrakter. Kjempedeilig og slappe av i bassenget når en er gravid, spesielt i babybassenget for der er så godt og varmt. Ha en fin lørdag Monja :blomst_opp:
Jinx Skrevet 3. juli 2004 #2098 Skrevet 3. juli 2004 Tror nok kanskje du bør ta dåp i desember.. Du kommer nok til å gå fjorten dager over termin Kjenner du ikke noe til bekkenløsninga når du går altså ? Ingenting ?? til mannen din !! Han er bare herlig..
monja Skrevet 3. juli 2004 Forfatter #2099 Skrevet 3. juli 2004 Tror nok kanskje du bør ta dåp i desember.. Du kommer nok til å gå fjorten dager over termin *14 dager over du liksom* I desember har jeg ikke råd til å ha dåp - det er jo snart jul da jo. Julegaver er ikke gratis det heller, og kjenner jeg meg selv rett venter jeg til siste slutt med å handle inn :oops: Kjenner du ikke noe til bekkenløsninga når du går altså ? Ingenting ?? Kjenner ingenting til bekkenløsning når jeg går. Bare når jeg starter opp, men etter en stund kjenner jeg ingenting. Derfor er det så enkelt å bare gå og gå for jeg glemmer hvor vondt det blir når muskler og bekken og all dritten der nede blir kaldt igjen Det er da jeg får skikkelige vondter :cry: til mannen din !! Han er bare herlig.. Gjett om jeg er glad for at jeg har han Takk for opplysninger, Cilla....Ikke svømme bryst - skal huske det
Jinx Skrevet 3. juli 2004 #2100 Skrevet 3. juli 2004 Vel, du må handle julegavene før babyen kommer... Du har ikke tid til shopping oppi all ammetåka.. Så for å slippe at mannen må kjøpe alle julegavene alene, bør du starte nå... Psst.. Du må ihvertfall ikke finne på å svømme hvis du har vondt i ryggen eller bekkenløsning.. Den store tunge magen legger stor belastning på ryggen v svømming.. Bassengtrening derimot er flott trening.. Bruke en flytebelte under arma/over magen, så er det bare å løpe/gå i vannet..
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå