Gå til innhold

Monjas lille røde

Fremhevede innlegg

Skrevet

Fordel med å bo landlig.....Postmannen kommer på døra om det er pakker som er for store for postkassen :-D Ulempe: Han kommer alltid når jeg nesten ikke er påkledt, holder på med noe jeg ikke kan gå fra etc :-?

Idag sto han på døra med pakke til mannen: To svære bøker i en serie han samler på (hvorfor han samler lurer nok både han og jeg på :ler: ). Og der sto jeg da....Med klærne på halv tolv, en svær t-skjorte, capribukser med diger mage inni - og det jeg ikke oppdaga før etterpå: Har ikke BH på meg nå så jeg hadde lekket fra det ene brystet. Fiiiin flekk på skjorta :oops: :ler:

Tror jeg skal ut å sole meg snart jeg :-D

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjesta
Skrevet

Kjenner til det der med landpostbud fra der jeg er oppvokst! :ler: Kommer alltid ubeleilig!

Kos deg i sola da, vennen! Jeg skal snart på jobb jeg da... :tunge1:

K

Skrevet

Lillebror er i farta og skal besøke storesøsteren sin..... :o Det er jammen ikke hverdagskost, men når pappas printer streiker og søster stiller internett og printer til disposisjon kommer han da :ler:

Eneste ulempen er at han må installere den....:ler2:

Mannen har ikke innstallert den på profilen min, og han er på motivasjonsseminar i regi av jobben sin så da må nok bror komme med en hjelpende lanke :wink:

See U later :kyss:

Gjest Mayamor
Skrevet

Vi bor også landlig til - men nærbutikken er postkontor her...

Men ellers kommer det alltid noen på døren når det ikke passer.

Har lært meg til å få på meg klær her nå etter et par - ja - pinlige episoder... :oops: :ler:

Kos deg i solen...

Klem fra Mayamor

Skrevet

Nærbutikken er postkontoret her også, Mayamor, men når det er noe spesielt - som f eks store pakker kommer han til døra. Ettersom vi ikke er forberedt på det passer det alltid så dårlig :ler: Før var han redd hunden vår, men ikke nå lenger :ler2:

Har ikke vært så trivelig i sola idag, for det har blåst en hel del :roll:

Men det er godt å få hengt ut klærne til tørk om ikke annet :Nikke:

Mannen kom fra motivasjonsseminar i halv fire tiden og da hadde jeg satt på to maskiner med klær, en maskin med oppvask og støvsugd kjøkken, stue og entre. Nå har vi spist fiskeboller til middag :sikle:

*flink har jeg vært*

Har avbestilt bøker fra Hobbybokklubben og bokklubben babyglede idag. Det er jo en hel formue med alle bøkene som kommer til meg fordi jeg glemmer å avbestille :roll:

Skrevet

:hoho: Synes jeg ser du står der i døra. :tunge1:

(ler ikke for å være frekk nå altså)

Du skriver så morsomt. Må liksom bare trekke på smilebåndet og le.

Skrevet
:hoho: Synes jeg ser du står der i døra. :tunge1:

(ler ikke for å være frekk nå altså)

Du skriver så morsomt. Må liksom bare trekke på smilebåndet og le.

:tunge1: Bare le du :Hehe:

Har ledd litt jeg og etter den episoden.... :ler2:

Skrevet

Nå kommer mamma og pappa snart hjem fra Praha. Lillebror ringte og spurte om jeg kunne komme en tur til dem i 19 - tiden, for da venta han dem hjem. Han skulle kjøpe kake, hadde vaska huset deres og greier :o *tror vi må ta tempen på lillebror jeg - feber?* :ler:

Kake skulle han kjøpe fordi mamma har fylt 50 år mens de har vært borte. Og jeg som ikke har kjøpt gave en gang. Tenker jeg venter til helga med det. Må jo først finne ut hva vi skal kjøpe :ler2:

Mannen er på kurs med hunden ikveld, så han fikk ikke til å være med, men han skulle kjøre innom på veien hjem for å se om jeg fortsatt var der da. Og det er jeg sikkert, for han er ferdig til i 21 tiden, og kommer seg nok dit på ca 15 minutter. Sitter nok lenger enn det jeg ja :wink:

Gleder meg til å høre om hva de har sett. Har visst vært hektisk for det har vært mye å se på.

Skrevet
Med klærne på halv tolv' date=' en svær t-skjorte, capribukser med diger mage inni - og det jeg ikke oppdaga før etterpå: Har ikke BH på meg nå så jeg hadde lekket fra det ene brystet. Fiiiin flekk på skjorta..[/quote']

:hoho: Du er så HERLIG jente !!!

Blir det noen Trondheims tur i sommer da ?

Hadde vært så morsomt å møtt deg, om det så bare var

for å si HEi !

:hjerte: U

Gjest Gjesta
Skrevet

Hehe, kom på en litt pinlig episode...jobba nattskift og hadde sovet til langt utover ettermiddagen. Hadde akkurat stått opp, satt med morgenkåpa lett påslengt i sofaen i dagligstua. Og så ringer det på, og fra sofaen kan jeg se rett ut av kjøkkenvinduet og ut på trappa der det står en mann og titter inn - rett på meg, i morgenkåpa (ikke lukka... :oops: :oops: :oops: ).

Jeg kunne sunket i jorda...men kunne jo ikke la være å åpne opp da, siden han hadde sett meg - HELE meg... :ler:

Han kom fra lisensavdelingen i NRK, og jeg skal gladelig betale lisensen min framover for å slippe å se mannen igjen! :wink:

Ha en fin dag, vennen min!

K

Skrevet

Skal ikke se bort fra at det blir en Trondheimstur på oss, Jinx! Og da skal jeg innom for å si hei, gi deg en klem og hilse på de skjønne små :hjerte:*Men riktig når det blir kan jeg ikke si på stående fot....*

:ler: Godt det ikke er bare meg som kommer ut for noen pinlige hendelser, Kverula :ler: Heldigvis har jeg ikke innsyn fra trappa :-)

Men om jeg gladelig betaler lisensen vet jeg ikke da - leste i VG at NRK sjefen vil sette den opp :evil: :roll:

Mamma og pappa kom hjem fra ferie i går ettermiddag, og i kofferten hadde de et nydelig sett til baby, med bukse, jakke og skjorte i beige og hvit med noen nusselige små figurer på :hjerte: Trodde ikke de kom til å kjøpe sånt, men det virker som om mormor og morfar blomstrer opp litt. Ble helt rørt da vi fikk det jeg :grine:

I tillegg fikk vi 6 shot glass i fiiiiin krystall. Kjempenydelige. De hadde hatt det kjempefint, og sett masse av Praha. Kosa seg hadde de. Fortjent!

Skrevet

Mannen var til legen idag. Fikk masse prøvesvar, både på blodprøver og røntgenbilder. Konklusjon: Mannen har helt fine blodprøver - ingen forhøya verdier på noenting. Røntgenbildene viser at lymfene mellom lungene er forstørra bittelitt fra de første bildene ble tatt i oktober. Men alle legene på sykehuset er sikre i sin sak - sarkoidose. En revmatisk bindevevssykdom som ikke er farlig...(puh!) Han skal ikke behandles for det nå, men de skal holde det under oppsikt. Ny røntgen av lungene på slutten av året. Så skal han inn på CT røntgen av lungene så fort som mulig for å avklare hvordan utviklinga på blodproppen er. Forhåpentligvis er den borte. Han får også begynne å jobbe på aktiv sykmelding fra mandag av. Glad ble han - og glad ble jeg :-D Endelig ser det ut som om han blir frisk og rask igjen, kjære mannen min.

Samtidig ordna han legetime til meg i morgen. Skulle egentlig til legen 29 juni, men da mannen tilfeldigvis fortalte om at jeg har noen lekkasjer, og er redd det kanskje er fostervann (selv om jeg er ganske sikker på at det er urin) flytta legen timen til i morgen. Mente det var uforsvarlig å vente til den 29 juni for å oppklare dette. Så i morgen skal jeg på GU :-?

"Bedre med en GU for mye enn en GU for lite", mente legen og det har han jo rett i.

Tar det som et godt tegn at junior sparker mye og er veldig aktiv :-D

Skrevet

MIDDAG!!!!! Endelig - trodde jeg skulle sulte i hjel ved kjelen jeg :roll: Kjøttboller i paprikasaus og spaghetti idag. Og til dessert:

JORDBÆR med melk og sukker :sikle:

Skrevet

Kommer til å få skikkelig mageknip etter to porsjoner jordbær og melk :roll: :-) Skal spise masse jordbær mens jeg enda kan det. Når jeg begynner å amme er det bare å holde seg unna :-?

Skrevet

Så godt å lese at det er bra med mannen, da. Dere var jo gjennom en skikkelig tung periode for en stund siden.

Aktiv sykemelding er forresten en flott greie. man kommer tilbake i jobb i eget tempo.

Er også enig med legen din at det er greit å sjekke at alt er bra med forholdene til mageboeren din, selv om det er det sannsynlige resultatet.

Ønsker deg en god kveld.

Skrevet

Hei Monja!

Gratulerer med bebis i magen :blomst:

Jeg er ny her, men så på signaturen din at du har termin

på bursdagen min :ler:

Ville bare si hei, og lykke til!

Skrevet

Endelig.....Fikk nesten litt KG angst i går kveld jeg :hår: . Kom bare inn på en alldeles fordreid forside, og fra der kom jeg ikke lenger :evil: . Håpa det satt i serveren og ikke på maskina mi, og ettersom det funker nå er jeg jo berga :-D Så da får jeg bukt med abstinensen :Hehe:

Klokka 2 skal jeg til legen, og teite meg takket ja til timen før jeg fikk koblet at det var idag svigermor, svigerinna mi og nevøen vår kommer på middag klokka 3. Nuvel, de får begynne uten meg de. Mannen får være kokk - som vanlig :wink:

Skal bli en lettelse å komme til legen idag. Selv om det innebærer GU :( (grøss....) Føler meg litt overhysterisk, men det er jo bedre å være på den sikre siden.... :rosasmil:

Så skal vi levere voffe på kennel idag. Tar oss en Sverige tur i morgen. Bare for å komme vekk litt - og for å nyyyyte hverandre :hjerte: Viktig å ta vare på hverandre.

:hjerter:*monja føler seg nyforelska igjen* :hjerter:

Dagens gjøremål:

- hjelpe svigermor med å legge opp ny telefonledning

- levere Opel gutten på verksted

- levere voffe på kennel (endelig får lillegutten på ferie :wink: )

- lage middag til svigermor, svigerinne og nevø

- legetime klokka 14

- støvsuge

puh.....blir helt svett jeg :ler:

Gjest Gjesta
Skrevet

Så Kg fungerer igjen nå! :ler: Det var en rimelig fortvila mail du sendte i går! :wink:

Godt å få sjekka opp med en GU, monja - da får du jo vite at alt er i orden, ikke sant! :)

Og gode nyheter om mannen - så flott! Ikke moro å bekymre seg for sin kjære.

Så dere skal til Sverige i helga dere da! Hvor reiser dere hen da da? Sverige er fint, ikke sant? Skal dit på ferie i år igjen vi! 3 året vi er der, tror jeg.

Ser du får en travel dag i dag, så da er det vel bare å si: HA DET FINT!

:klem:

K

Skrevet

Jeg var temmelig fortvila i går ja, Kverula :ler: Og det er utrolig hvor effektfullt litt ekstra smileys er :sjarmor:

Vi skal bare på dagstur i morgen og da reiser vi som regel til Gäddäde eller Åre. Det tar mellom 2,5 og 3,5 timer å kjøre en vei, så i morgen blir det Gäddäde - kortest vei. Gleder meg til vi skal på ferie i Sverige igjen. Koser meg så vanvittig når jeg er der. Har dere vært i Halmstad noen gang? Har vært der hver gang jeg har vært i Sverige, og det er skikkelig fiiiiiint der. Lang hvit sandstrand, masse butikker og uteserveringer, restauranter - og bare en kort kort fergetur til Grenå i Danmark. Har virkelig tapt :hjerte: mitt til den byen jeg. Og du din heldiggris har jo ikke så lang vei dit heller :-? Satser på ny ferie i Sverige i 2006. Synes babyen er litt liten til neste år.

Takk for hilsen *tine* . Koselig at du har bursdag den 28. september. Sikkert en fin dag det. Jeg gleder meg iallefall :-)

Takk for hyggelig hilsen, Bettie. Føler meg mye bedre når mannen er på bedringens vei, alt går bra med prosjektene våre, babyen spreller og har det bra - sukk, jeg er så lykkelig :hjerter2:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...