Gå til innhold

Monjas lille røde


Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har kjøpt seng idag jeg :sjarmor: Ikke en gang på helligdager klarer jeg å la være å bruke penger. Kjøpte på QXL igjen - sånn som jeg gjorde med vogna. Bare at idag fikk jeg kloa i en BabyTrend 3 i 1 reiseseng.

Den er ikke brukt og med porto ble den kostende 1002 kroner. Fornøyd jeg :) Så for den nette sum av 1765 kroner har jeg fått kjøpt en Brio Kombivogn og en BabyTrend 3 i 1 reiseseng (kan pakkes sammen som en vanlig reiseseng, kan brukes som lekegrind og det er monterbart stellebord på den). Er fornøyd nå ja :wink:

Det er jammen meg fint vær her idag også - til tross for varsler om regn, regn og mere regn. Nuvel, det kommer nok til å pøse ned etterhvert, men vi har hatt så mye fint vær i det siste at litt regn tåler vi. Iallefall jeg som har hatt "fri" hele den fine perioden også :oops:

Idag skal vi spise middag til svigermor. Elgkjøttkaker med tilbehør. Nam nam.....

Skrevet

MMM, elgkjøttkaker er godt og LENGE siden jeg har spist. Heldig du!

Du klarer å bruke penger på helligdager ser jeg. :ler: Ja, hvorfor ikke. Seng måtte du vel kjøpt uansett så. Begynner magen å vises nå, eller??

Tar en liten pause fra skolearbeid, jeg. For hver strek jeg tar letter samvittigheten kjenner jeg, og det er deilig. Sikkert derfor jeg har vært litt irritebel, har hat så dårlig samvittighet for alt jeg ikke har fått gjort. Nå gjør jeg det sånn som jeg tror det skal gjøres også får det briste eller bære. Aner ikke hvor streng læreren er.

Vel, får fortsette her.

Ha en fin torsdag, og voffen min hilser til voffen din. :-)

Skrevet

Magen har såvidt begynt å komme fram nå ja :-) Mange ganger lurer jeg nesten på om det er noen der inne, for i begynnelsen kjente jeg masse når livmor utvida seg etc, men nå er det så stille.....hjelper at mannen nyper meg i brystene hver dag da for å forsikre seg om at de fortsatt er ømme :ler: Tar det som et godt tegn. Men nå er det bare 20 dager igjen til vi skal på ultralyd. Måtte de gå fort :sjarmor:

Nå har jeg shoppa babyutstyr for ca 2000 kroner og for det har vi fått:

- Brio kombivogn

- Baby Trend 3 - i - en reiseseng

- BabyBjörn bæresele

Vi er fornøyde vi :wink:

Elgkjøttkaker er definitivt en av mine favoritter. Og dem svigers lager selv er jo bare sååå nydelige..... *vi fikk med oss elgkjøtt hjem igår også* Elgkjøttkaker med nypoteter og kålstuing.....slafse-slafse :ler2:

Fyttirakker'n som det blåste i natt. Trodde nesten huset fløy av grunnmuren jeg :sjokk: Men det har roet seg litt nå da. Og nå skinner sola, det regner og snør noen filler om hverandre. Typisk trøndersk påskevær :rosasmil: Kjempegod innedag da. Vi har to DVD'er vi skal se: "Villmark" og "Ulvesommer" og masse godis, så det er ikke synd på oss nei :tunge1:

Det er ikke noe særlig å henge etter med skolearbeidet nei, Middis. Har selv gjort noen fag gjennom NKI og det krevde litt selvdisiplin.....øhhh :klø: Det var ikke alltid så enkelt å sette seg ned når jeg burde, og vips var jeg litt etter. Gleder meg til å høre hva læreren din sier om arbeidet ditt da. Håper de ikke er for strenge *krysser fingre*

Skrevet

Fy søren! Tenk at de selger biler med sommerdekk på nå da....Her oppe :o Det har jo vært bare veier og sånt siden vi fikk hjem bilen, men nå har det plutselig snødd litt idag. Ikke så mye at det blir liggende på veien, men det der med sommerdekk på halvsleipt vått føre.....jeg vet ikke helt jeg. Mannen sto i garasjen og drev med litt sånn "elle-melle..." skal eller skal ikke legge på vinterdekk, men har kjørt en liten sving for å teste føret først. Vi skal ikke langt da, men langt nok til at vi kan skli av veien. Og hva om det snør så masse at vi ikke kommer oss hjem igjen?!? Da må broren min kjøre oss hjem tror jeg :ler:

Vi får vel bare kjøre saaaakte tenker jeg :-?

Skrevet

Har slengt koteletter inn i ovnen - og der skal de få stå å putre til i halv fire tiden. Kan bare like sånn mat som lager seg selv :-) Da kommer svigerinna mi med mann og barn for å spise middag hos oss. Vi skulle egentlig sitte i vannkanten med bål og pølser og ostesmørbrød.....

..men så kom det berømte trønderske påskeværet, med regn og sludd og masse masse vind :roll: . Var skikkelig storm natt til i går, men ikke så ille inatt heldigvis. Iallefall har ikke jeg hørt noe....kanskje litt trøtt kanskje :ler:

Så på grunn av plan B middagen måtte jeg en tur på butikken....som forøvrig kosta meg nesten 700 kroner :o *og jeg som handla ferdig på onsdag*Nuvel, investerte i nye tannbørster til både meg og gubben, blader til oss ("GRAVID" til meg og "Jeger, hund og våpen" til han) og noen andre småtterier.....Er vel noe i ordtaket; "Mange bekker små gjør stor å" ?!?!?!

Må også fikse ferdig klær til i morgen. Vi skal i barnedåp til niesa vår. Gaven er klar - strandhåndkle med innbrodert navn. Liker sånne personlige gaver jeg. Regner med vi må dra hjemmefra i halv 8 tiden for vi må nå en ferge klokka 9 og være i kirka klokka 11. *Og siden de ikke bruker kirka der de bor aner jeg ikke hvor vi skal heller :roll: * Mye å ordne: Bikkja skal på kennel i kveld (til mandag), ordne fram klær, dusje i kveld, lade batterier til digitalkamera, pakke inn pakken, legge om fra sommerdekk til vinterdekk på Mondeo'n.... *må skrive liste*

Men først: litt kvalitetstid på KG!!!!

:kyss: til deg og, Jinx! Krysser fingre for deg på mandag........

Skrevet

:kyss: til deg og, Jinx! Krysser fingre for deg på mandag........

Takk vennen :kysse:
Skrevet

Gratulerer med ny bil.

Ser at du også er godt i gang med å samle inn utstyr til den kommende nye verdendborgeren, Det er jo litt utstyr som trengs, da.

Får håpe at du får noen solrike dager også før påsken er over.

Skrevet

Er sliten etter gårdagen! Og det er jo ingenting som går som planlagt når man skal noe..... :evil: Jeg sa til gubben at han skulle legge om til vinterdekk på lørdag, men neida, det kom ikke til å legge seg mer snø nå så det var da virkelig ikke nødvendig. Da vi sto opp i går klokka 7 hadde det snødd masse og han måtte ut da.... :roll: Så revna glidelåsen i kjolen jeg skulle ha på meg (velbrukt kanskje??), og jeg måtte finne noe annet. Og det er jo veeeeldig enkelt når mesteparten av klærne ikke passer lenger :cry: Men jeg fant da noe til slutt..... Så måtte vi innse at vi ikke nådde fergen klokka 9 og måtte vente på den som gikk 10.30, men det var kanskje like bra for det var et helvetes føre for å si det mildt. Skikkelig gjennomslag i det lille snølaget som lå på veien, og det føltes som om vi satt i en kjelke :o

Vi rakk ikke kirken, men klarte å komme til middag klokka 13.00. Der serverte de koldtbord - som er en problem for en gravid sjel. Ikke kan jeg spise rå mat (røkelaks, gravlaks, roastbeef etc) eller spekemat. Heldigvis hadde de småsteik til varmrett. Var nyyydelig godt :sjarmor:

Klokka 17.40 tok vi ferge tilbake og det var deilig å komme hjem. La meg på sofan og så på "Fame Factory" - finalen på svensk TV3. Deretter var det rett i seng :Gjesp:

Skrevet

Håper du har fått slappet av og kost deg i dag da Monja, etter den stress dagen du hadde i går. Jeg for min del har mer eller mindre løpt rundt i hele dag, men det skyldes nå mest at jeg har gjort svært lite tidligere i påsken. Men jammen meg ble det ikke tid til litt avslapping på sofaen i dag også. Også avsluttet vi påsken med en liten posjon "slankeis." :wink: Tror jeg skal søke om utvidet påskeferie... Med lønn selvfølgelig... Et halvt år ville være passe tror jeg...

Jennifer

Skrevet

I går tok jeg livet veldig med ro. Gjorde i bunn og grunn ingenting. Deilig :-D Men det er litt deilig at det er litt mer normalt idag da. Sikkert enkelt for meg å si - som er hjemme hver dag. Kjenner at det ikke er like enkelt å glede seg til helg og ekstra fridager når man har så mye "fri" likevel :-?

Idag har vi brukt intet mindre enn 10 000 kroner :o Nuvel, 7000 gikk i regninger, og så måtte vi ha to nye dekk til møkka - Opelen (den har slitt i stykker framdekkene igjen :evil: ) og det ble en 1000 - lapp. Så kjøpte vi glassfiberstrie til begge de to rommene som ikke er bygd enda....det kom på 600 kroner, og så måtte vi handle litt :roll: . Så nå er vi blakke som bare juling :cry:

Vi fikk forresten godkjent planene om påbygget idag. Ble utålmodige og ringte og maste litt. Nå får vi det i posten i løpet av uka, og må da levere inn gravemelding. Så kommer det materialer for 60 000 kroner på fredag, og det skal vi på mystisk vis stue inn i garasjen så lenge :sjokkert: . Og vi må leie mini-gravemaskin.....Regningen totalt kommer på ca 62 000 kroner. Hjelpe meg..... Så er det bare å bruke litt feriepenger og sånt på innendørsjobben som kommer til sommeren. Gleder meg litt til å begynne og da :Hehe:

Svigermor reiste til Oslo idag - og drar videre til Tyrkia i morgen..... Så kommer hun hjem derfra sånn omtrent 13 mai......Jeg og vil :cry:

Jeg måtte :hoho::grinele: da jeg henta inn posten idag. Mannen fikk navnet reklame fra Cappelen (så det var ikke til meg :grinele: ).

"Gøy med lapper!!! Din gratis og uforpliktende prøve på den nye serien Lappegleder - en serie for deg som elsker å drive med lapper, applikasjoner og quilting." :grinele: Synes jeg ser han...... :hoho:

Skrevet

Så bra at dere fikk godkjent byggeplanene da, sånn at dere kan begynne å sette planene ut i live. Det er jo ikke lenge til den lille kommer heller da. Tida går fort... Det blir nok kanskje til at vi bygger på en gang i fremtiden vi også, i allefall hvis vi skal ha barn. Kunne sikkert strengt tatt ha plass nok som vi har i dag, men jeg vil gjerne beholde kontor og gjesterom også. Greit med gjesterom når man har venner og familie som kommer helt fra Norge for å komme på besøk.

Ha en fortsatt fin kveld! :klem:

Jennifer

Skrevet

Nei, det er ikke så lenge til den lille kommer, Jennifer, og fortsetter dagene like raskt som jeg synes de gjør nå er det jo snart tid for :nisse: :o

Men det er deilig å begynne med påbygget ja. Få noe konstruktivt ut av tegningene. Gleder meg allerede :Nikke: Men det blir nok bra grisete og rotete utenfor her da :-x *det er nok verdt det uansett :wink: * Kjempegreit å ha litt ekstra rom, men vi har gjesterom i kjelleren og skal bruke det lille soverommet vi har nå til kontor. Skal bli deilig å slippe å ha PC'en i et hjørne på kjøkkenet.

Skrevet

Det er alltid spennende å gjøre forandringer.- Så fint at dere fikk godkjent tilbygget. Da er det vel bare å brette opp ermer, finne fram sag, hammer og spiker og sette i gang. Du får la være å klatre på de øverste stigetrinnene, da.

Skrevet

Har det begynt å spire i minidrivhuset ditt? Hos meg er det ikke noe liv ennå, men så er det ikke mer enn 3 dager siden jeg sådde heller da. Har sådd rosmarin, basilikum, gressløk og solsikker og venter spent på om det skjer noe snart...

Torsdagsklem :klem:

Jennifer

Skrevet

Det spirer ja. Herregud, jeg må plante om så raskt som jeg gidder....eh, får tid....ser jeg. Både agurker, solsikker og sukkererter holder på å vokse ut av minidrivhuset. Måtte ta av lokket etter bare en uke - så vis, tålmodighet, Jennifer, det skjer nok noe snart :-) Og i kjøkkenvinduet spirer basilikum og gressløk i krukker jeg planta dem i. Håper bare jeg kan plante ute snart.....

He he....jeg skal nok holde meg på bakken ja, Bettie :ler: Det der er mannejobb. Jeg skal derimot prøve å få fart på hagen og gårdsplassen. Skal lage en helt egen plass til min bil :tunge1: Og da må vi fylle over noe av plena med subus. Mannejobb det og, men jeg får iallefall parkere bilen der :sjarmor:

Skrevet

*prøver å se tålmodig ut*

...

Nei, det gikk ikke nå heller... :riste:

Jennifer

Skrevet

Ingenting enda heller? Hm....kanskje jeg skal sende noen spirrevipper likevel??? Nuvel, du kan jo kjøpe farget tålmodighetskrem på Body Shop.

Jeg har nettopp satt sammen en Baby Trend 3 i 1 reiseseng, og jeg er nok ikke innsmurt i tålmodighet jeg heller. Har jo aldri gjort det før, og til tross for iherdig hjelp fra mannen ble jeg helt svett før vi var ferdige. Vel, vel.....ligger an til x antall treninger etterhvert i sommer :-?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...