Gå til innhold

Monjas lille røde

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jepp, vi skal kjøre heeelt til Orkanger - og vi drar om en halv time. Spiller ingen rolle om det er langt, for vi har det ikke så veldig travelt. Bortsett fra at vi skal rekke en middag da :roll:

Ble skikkelig imponert over gubben idag jeg. Han har aldri spist leverpostei *bortsett fra da han var så liten at han ikke kunne protestere*, og har aldri vært særlig villig til å smake heller. Helt til idag. Han tok en stor bit Vita hjertegod Leverpostei i kjeften og mumsa den iseg....."Hm, var ikke det verste jeg har smakt" var den første reaksjonen. Så flink han er :klappe: :kysse:

Gjest Malama
Skrevet

Jeg har aldri spist det helt fra jeg var så lita at jeg "ikke kunne protestere" jeg. JEG PROTESTERTE! Jeg spytta det ut fra jeg var så lita at jeg ikke ante hva det var, bare at jeg ikke likte det. Det og kaviar. Har altså ikke med å vite hva det er og hvor det kommer fra, jeg var "baby" og ble tilbudt mange smaker, noen likte jeg bare ikke... Men nå har jeg jo blitt større, men spiser det fortsatt ikke :oops: Ikke så flink jeg nei....

Gjest Gjesta
Skrevet

Og så leverpostei som er så knallgodt da! Er oppfostra på det og salami jeg, omtrent det eneste pålegget jeg har likt fra jeg var lita!

Håper du har det fint, monja!

Klem...

Skrevet

Hei monja

Bare innom med en søndagskveldhilsen.

Forresten - leverpostei er da godt.

Skrevet

Hei Monja!

Veit du - i dag rydda og organiserte eg og mannen i CD-skoffene våre. Og veit du kva eg fann der? CD-en du sendte meg med Bruremarsj av J.M. Førde - då eg i min desperasjon ikkje fann denne nokon stad, verken på nett eller bibliotek, og kjærasten gjerne ville høyre han!

Då tenkte eg at 'eg må inn og gi Monja ei STOR takk!' Så det gjer eg no:

TAKK! :blomst_opp:

Kan opplyse at kjærasten likte den så godt at me hadde han til utgongsmarsj! :)

Og de som skal ha små og alt! Gratulerer med det! (Ganske sein eg, men...) Spanande tider de går i møte framover ja! Fine namn de har valt, forresten!

Håpar du har hatt ei god helg, og at denne veka vert fin!

Skrevet

Jeg er sliten etter helga, men nå skal jeg i dusjen, og så skal jeg til ei venninne å spise vaffelkake til frokost....nam.... :wink:

Skrevet

VaffelKAKE ?

Fortell ....

Eller sier du kanskje vaffelkake til vafler ? :oops: :kyss:

Skrevet

Jeg sier ikke vaffelkake til vafler - til vanlig, men det hender seg jeg skriver det da :oops: Godt var det likevel :ler:

Kunne egentlig ikke fått verre start på uka enn det vi har fått nå. Sto i lokalavisa idag at det hadde vært trafikkulykke med to omkomne. Det vi nå har fått vite er at det er et par vi kjenner godt (han var bestekompis med lillebroren min), og det er helt tragisk. De hadde ei datter på 2 år, men hun var heldigvis ikke med i bilen. Livet er jammen ikke enkelt :cry:

Adresseavisen

Trønder-Avisa

Namdalavisa

Skrevet

Det er forferdelig det der Monja..

Mamma sier at de ikke fikk dem ut

og at de (redningsmannskapene) måtte se på

at de brant inne..

Huffameg...

Som regel gir redningsmannskaper dem sprøyter

hvis de kommer til

så de skal slippe å vente på å dø..

Forferdelig ... :cry:

Skrevet

Uff, så grusomt! :(

Skremmende hvor fort livet kan ta slutt...

Jennifer

Skrevet

Det stemmer at de ikke fikk ut de to omkomne før vraket ble fraktet til trafikkstasjonen her, Jinx. Men idag ble det sagt at de mest trolig omkom momentant som følge av kollisjonen. Det er vel bedre det, for hvordan er det å sitte fast i bilen og vente på at flammene skal gjøre slutt på alt :o ....grøsser når jeg tenker på det..... :o Var forresten oppover på ulykkesstedet i går og la ned roser. Var flere som hadde gjort det. Og satt ned lys. Møtte familiene til de omkomne på vei derifra. Hadde satt ned lys og roser de og. Stakkars, må være helt forferdelig.... :cry: Fikk tårer i øynene jeg. Må være grusomt å miste barna sine...... :cry:

Og det er vel begravelse neste uke. Får vite det i morgen tror jeg. Kommer til å bli fullt i kirken - to små lokalsamfunn er jo rammet av dette.

Namdalsavisa

Skrevet

Nå er det straks tid for å begynne å grave i hagen.....JEJ :hoppe:

Og jeg er klar. Idag har jeg kjøpt:

Mini-drivhus - til å pleie de små frøene i til de er store nok til å klare seg ute.

Løker til 40 Gladioler.

Frø til Røde solsikker.

Frø til Gule solsikker.

Frø til Lupiner.

Frø til Sukkererter.

Frø til Basilikum.

Frø til Agurk.

Frø til Gressløk.

Har iallefall noe å starte med :hoppe:

Skrevet

Oj.. :P

Det skal bli fint i hagen din skjønner jeg

:blomst_opp:

Skrevet

Den store plantedagen.....Har fått tak i enda et mini-drivhus så idag har jeg plantet gule og røde solsikker, og agurk og sukkererter i dem. Så planta jeg gressløk og Basilikum i krukker. Bare å sette seg å vente på at det skal spire nå da..... :ler:

Det er flott vær idag, og mannen skal ut i skogen med voffen. De koser seg fælt da - og jeg koser meg her hjemme :wink: Greit å nytte på når det er så flott vårvær. Han har til og med holdt seg hjemme fra jobben idag - sammen med meg :-D

*Leste i avisen idag et det er dobbel begravelse på tirsdag. Gruer meg allerede*

Skrevet

Åh... Jeg blir litt sånn misunnelig jeg når jeg hører hvordan dere koser dere hjemme. Riktignok er jeg hjemme i dag også, men jeg sitter foran PC'en og jobber (litt) og har desverre ikke tid til å holde på ute i hagen. Ikke det at vi har noe særlig vårvær her i dag heller, bare grått og kjedelig. Tviler ikke på at det blir fint i hagen din i allefall. Jeg kommer nok til å kjøpe det meste av planter "ferdig" jeg, ikke som frø, men jeg har noen solsikkefrø liggene fra i fjor (sånn som blir skikkelig høye) som jeg har planlagt å forspire snart. Har kjøpt frø til basilikum og gressløk jeg også, men har bare ikke fått rotet meg til å så dem ennå.

-Ting tar tid- :roll:

Ha en fortsatt koslig dag Monja. :kose:

Jennifer

Gjest Gjesta
Skrevet

Hei vennen min!

Så fryktelig det var med den ulykken...opplevde en liknende sak i mitt nærmiljø for noen uker siden, og det setter på en måte preg på hele bygda. Veldig trist...

Ellers fikk jeg meg en skikkelig overraskelse (dog ikke reell) da jeg kom inn i dagboka di. Så at du hadde endra signaturen din - med dobbeltnavn til den lille - og jeg så ikke at Leah fortsatt stod der med det samme, og tenkte med ett at MONJA SKAL FÅ EN GUTT!!! Var på vei inn i graviditetsdagboka di, og så fikk jeg øye på Leah Emilie også...så da vet dere vel fortsatt ikke hva storken bringer da? :wink:

Ha en fin dag, og kos deg med hagen din!

K

Skrevet

He he.....nei, vi vet fortsatt ikke hva det blir, Kverula, men jeg holder en knapp på guttealternativet jeg da...... :sjarmor: Det er bare å vente til den 29. april, for da skal vi på ultralyd - og er den lille samarbeidsvillig kan det jo hende at vi ser om det er en "tut" der eller ikke :wink:

Navnene er vi allefall enige om. Emil Aleksander

Jeg blir så forbanna..... :evil: Vi hadde jo levert inn papirer på tilbygg, og nå viser det seg at det kommer omtrent en halv meter utenfor den reelle tomten - blankt avslag fra møkkakommunen :frustrert: Det viser seg at det vi trodde var vår tomt plutselig ikke er det likevel = jeg eier ikke mer enn halvparten av hagen min :sjokkert: Vi ringte naboen som er grunneier for å høre om vi kunne få feste til resten av hagen også, og jada, det var helt greit. Ikke skulle han ha tillegg i festeavgiften heller (som er litt over 600 kr pr år).....snille naboen vår :kose: Men det gjennstår en runde med byråkratiet enda da.....Jævla drittbyråkrati :kjempesinna: De skal gjøre det så innmari vanskelig....Og så skal det alltid ta så lang tid. Og det betyr utsatt byggestart..... :klaske::grine: I morgen skal jeg til kommunen å :fy:

Skrevet

Puuuste rolig nå. Inn og ut. *puuuuste puuuste* telle til 10, saaakte.

Glad jeg ikke er den personen som jobber i kommunen som blir utsatt for en sint gravid monja i morgen. :wink:

Skrevet
:sinna: Kommunen bør passe seg imorgen altså :frustrert:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...