Gå til innhold

Monjas lille røde

Fremhevede innlegg

Skrevet

Voldsomt som vi skrev synkronisert da???? :o :ler:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

4000 innlegg, 100 sider i dagboka og 1500 innlegg i dagboka idag. Det må jeg si.... :o

Skrevet
k+u987

9oikåøæ¨guijkæ¨'

pløæ.-

Forfatter: Labben (Finsk Spets - 2 år og 7 mnd)

Skrevet

Hm, akkurat ja. Det betydde sikkert "God Påske" ellerno?

Skrevet

Det er nok noe sånt det betyr ja, Middis. :ler: Visste ikke at han hadde skjulte internett talenter :ler2:

Holder på og ser på bil nå. Valget står mellom en 1997 modell Golf 1,9TDK Stajonsvogn og en 1996 modell Ford Mondeo 2,oGLX Kombi. Foreløpig står det på Ford'en. Nå er det bare å finne ut hvor mye vi må betale i forsikring :o og om jeg får 99 000 i lån da. Det er viktig :wink:

Og så må vi regne på månedlige utgifter - som snart kryper opp mot 20 000 :sjokkert: Men om det blir 20 000 i mnd er det inkludert huslån, 2x billån, div smålån og andre faste utgifter som strøm, forsikring, telefon og internett.....Ikke så galt det vel??? Vet jo om de som har 20 000 bare i huslån :-? Uansett kommer vi til å ha ca 11 000 å leve for hver mnd. Det burde vi klare selv med bebis.....

Spennende å se hva vi bestemmer oss for :-D

Skrevet

Spennende med ny bil, da.

Nesten uansett hvor stor eller liten bil man har, er det fullt mulig å fylle den - med barnevogn og eksatrautstyr til bar og ......

Skrevet
......og eksatrautstyr til bar og ......

Ikke noe ekstrautstyr til bar i bilen min nei :o :Hehe:

Men jeg har kjøpt meg ny bil da.....Det tok omtrent 5 minutter fra jeg ringte banken til lånet på 99 000 var i boks, og selgeren ble helt overrumpla da vi ringte. Har jo ikke sett den en gang jo :sjokk: . Kommer ikke hit før i morgen, men det blir spennende da. Har ikke skrevet under på papirer før jeg har prøvekjørt etc, men den virka i god stand ut fra papirer vi har sett.

Ford Mondeo 2,0 GLX kombi.

1996 modell

Motortype: 2,0, 136 hk

Km.stand: 99 200

Farge: Blågrå

ABS bremser, EL vindu, Vinter og sommerdekk, Airbag x 2, Kurve tåkelys, Metallic lakk (viktig :ler: ), oppvarmet frontrute, Sentrallås, lettmetallfelger......

Fant bilde og jeg :wink:

Skrevet

Selvfølgelig er det viktig at det er metallic! Noe annet ville ikke være noe å diskutere en gang! :ler: Jeg mener det faktisk litt seriøst også, selv om det vel er andre ting som er mer viktig? (Hva skulle det være foressten?)

Forhåpentligvis grattis med "ny" bil da. Skal si dere holder på å bli kjernefamilie nå. Mangler bare en bebis til nå. Eller er det ikke 1,7 barn kjernefamilien har nå om dagen? :wink:

Jennifer

Skrevet

Har alltid lurt på hvordan man lager 0,7 bebisen???? Den som kommer som 1 er jo grei, men 0,7???? :forvirra:

*Noen som har tips?*

Joda, metallic er viktig. Og gjerne fargen også. Denne gangen opplevde jeg at jeg tenkte på fargen sist og km.stand først :o

Skrevet

Vi kjøpte vår første bil på bilauksjon og jeg hadde ikke mulighet til å være med. Hadde sagt til sambo at alt annet enn rød bil var ok, og selvfølgelig kom han hjem med rød bil. Jeg ble sur og lagde selvfølgelig en skikkelig scene. :frustrert::grine::ler: Kan godt le litt av det i ettertid, og skjønner kanskje ikke helt hva som var så forferdelig med rød bil heller. I dag har vi grønn metallic bil og undertegnede er strålende fornøyd. :Hehe:

Når det gjelder det der med barn må jeg melde pass, for jeg er altså ikke helt sikker på hvordan det der fungerer. :oops: :wink:

Jennifer

Gjest gjesta
Skrevet

Monja - du er en fristerinne. Fortsetter du å ramse opp slike fristende oppskrifter så kommer jeg straks til å se ut som om det er 0.7 barn på vei....

Gratulerer med ny bil.

Vet du forresten hvorfor menn er så glad i kvinner i lakk og lær??

- Jo, de lukter ny bil. :Hehe:

Skrevet
Vet du forresten hvorfor menn er så glad i kvinner i lakk og lær??

- Jo, de lukter ny bil. :Hehe:

:hoho:*Ikke mye billukt her da. Kanskje jeg skal kjøpe sånn "nybil på boks" greier jeg da???*

Nok en dag med sol fra blå himmel. Må nyte det så lenge det går, for det er meldt regn/sludd/snø til helga :evil: Det er jo bare typisk.

Nå holder gubben på å forsikre bilen. Så er det snart bare å hente den på bilforhandleren. Så den i går da vi kjøre forbi. Lekker :sjarmor: Gleder meg masse til å få den hjem. Titta også over tilstandsrapporten igår. Godkjent på alt. Sånn skal det være :wink:

Gjest Gjesta
Skrevet

Oi, grattis med ny bil da! MORO! - og ja, jeg ser det for meg, kjernefamilien, stasjonsvogna og hunden! Og det er et flott bilde, monja! :)

Lenge siden jeg har vært innom deg nå. (Har vært innom og titta, men har ikke hatt tid til å skrive...)

Bryllupsmagasinene jeg fikk har vært flittig i bruk, bare så det er sagt. Du gav meg forresten en god ide, jeg som er så ofte i Sverige må jo passe på å kjøpe magasinene de har der også! Har jeg ikke tenkt på en gang...

Ha en fortsatt fin dag da, vennen, og GOD PÅSKE!!

Klem fra Kverula

Skrevet

Gratulerer med ny bil, monja!!! :hoppe:

Takk for besøk i dagboka mi! Og så håper jeg du får en alle tiders, superduper, fantastisk deilig og avslappende påske!

Kjempegod klem fra sauen! :klem:

Skrevet

Sånn saueull (mens det enda er på sauen :P ) er så deilig mykt å kose med. Skal kose med deg hele påska nå, Væren :wink:

Har stressa meg gjennom x antall butikker idag for å handle inn til påske. Og så fikk mannen en hel del ørretsluker/spinnere idag, så han har dratt for å fiske. Stakkar, han blir jo helt vill når snøen smelter, og det nærmer seg sesongstart i sjøen. Ørret er en lidenskap vil jeg påstå. Og videre går det slag i slag.....sjøørret på våren, fjellørret når det tiner av fjellvannene og for ikke å snakke om laksefiske i elva etterhvert :o Han er heldigvis ikke så gira på laksen så han er ikke borte til han får skrukkete hud akkurat :ler:*og så er det jakt fra september til jul :roll: *

Kjøpte også påskeegg og godiser til hunden idag. Påskeegg hører med til barna her i huset. Fylt med Markies, Softies, tyggebein, griseører og schmackos. I tillegg fikk han nydelige mørkegrønne seler. Passa så godt til han som er litt mørk rød i fargen. Nydelig :-D

Til de litt større barna (eh....oss) ble det kjøpt inn 1,2 kg smågodt og noen brusflasker. Så har vi redda påska i år også.

Blir nok litt opptatt i påska, men skal ta meg tid til å se innom KG. Må jo det.... :sjenert:

GOD PÅSKE!!!!! :kyss:

Skrevet

Riktig god påske til deg også Monja!

Med alt det smågodtet er det jo nødt til å bli en god påske. :ler: Har store planer om å spise masse godteri på påskeaften jeg, også kan jeg forhåpentligvis vente med å få dårlig samvittighet før på søndagen... Men det er lov å kose seg litt ekstra i påsken da. Har ingen store planer vi, annet enn enn tur inn til svigers. Har med vilje ikke planlagt noe særlig og planlegger å disponere fridagene som det passer oss. Vi har ikke vært å handlet ennå da, så vi må nok gjennom stresset i butikkene i ettermiddag vi også. :-? Hysteriske barn og topping på handlevogna... :ler:

Påskeklem fra Jennifer

Skrevet

GOD PÅSKE!!! :klem2:

Skrevet

Riktig god påske til deg, Monja!

Stor påskeklem fra Diva :klem2:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...