monja Skrevet 17. desember 2005 Forfatter #5701 Skrevet 17. desember 2005 Heisann vennen!!!!! De første månedene er ganske så nervøse med tanke på at ting skal gå galt eller ikke. Men det er ikke så mye å gjøre da. Man må prøve å leve som normalt, ta vare på seg selv, ikke løfte tungt (max 10 kg mener jeg det er), spise folsyre, vitaminer, trankapsler (eller tran for den som klarer det).....og hvile mye. Jeg vet at du kommer til å bli trøtt, fryktelig trøtt, men det går over etter noen mnd, før det kommer tilbake Sov masse og ikke stress. Nyt det lille mirakelet som vokser inni magen din. Men å legge fra seg angsten tror jeg ikke går an. Jeg har vært helt fjern idag jeg, men det er klart jeg også har tenkt på at det er langt fram til 12 uker enda. Men jente, du er jo 5+3 i dag. I din 6 uke allerede, så halvparten av den "verste" tiden er jo gått alt. Det er jo bare 6 uker igjen. Du er nå 5 uker og 2 dager på vei. Unnfangelsen finner sted omkring: 24. november, 2005 Hjertet begynner å slå: 19. desember, 2005 Embryoet beveger seg: 12. januar, 2006 Embryoperioden er slutt, du bærer på et foster: 19. januar, 2006 Alle indre organer er ferdig formet: 19. januar, 2006 Risikoen for spontanabort avtar: 2. februar, 2006 Kvalmen avtar for de fleste: 9. februar, 2006 Kjønnet begynner å bli tydelig (ikke på ultralyd): 16. februar, 2006 Fosteret svelger og tisser: 2. mars, 2006 Tid for ultralyd: 9. mars, 2006 Du kan kjenne fosterets bevegelser: 16. mars, 2006 Fosteret begynner å få et søvnmønster: 30. mars, 2006 Fosteret begynner å høre: 20. april, 2006 Ni av ti barn overlever om de blir født nå: 18. mai, 2006 Mange fostre legger seg med hodet ned: 22. juni, 2006 Svangerskapspermisjonen begynner: 27. juli, 2006 Antatt termindato: 19. august, 2006 Skulle jo nesten tro det var jeg som var gravid
monja Skrevet 17. desember 2005 Forfatter #5702 Skrevet 17. desember 2005 Nå har vi sett en konsert med Åge Aleksandersen og sambandet. Han er skikkelig god live, og jeg har ikke en eneste av platene hans. Men han og pappa gikk i samme klasse på skolen så jeg kjenner da litt til han
monja Skrevet 18. desember 2005 Forfatter #5703 Skrevet 18. desember 2005 God morgen!!!! Nå sitter mannen med en supersur, nydusja, naken smurf på fanget. Og han skal iallefall ikke ha på seg klær Han kvikner nok til når frokosten kommer på bordet tenker jeg Brødskive med banan bruker alltid å slå til. Skal på jobb klokka 10.30. Men det blir ikke mange timene da, for vi er tre som skal jobbe sammen. Regner med å være ferdig i 14 tiden. Og da bærer det hjem til ferdiglaget middag og nyvaska hus. For det er hva gubben har lovt meg når jeg kommer tilbake. Svigermor, svigerinne og nevø kommer også på middag. Det blir koselig. Sodd idag
Jinx Skrevet 18. desember 2005 #5704 Skrevet 18. desember 2005 (endret) Det blir nok godt å komme hjem idag ja! Torstein super sur? Hm.. Har du hørt sangen Verdens fineste stjernegutt? :grine2: Søndagsklem Jinx Endret 18. desember 2005 av Jinx
Gjest Gjesta Skrevet 18. desember 2005 #5705 Skrevet 18. desember 2005 Tusen takk for gode tips og råd, kjære monja!
monja Skrevet 18. desember 2005 Forfatter #5706 Skrevet 18. desember 2005 Heia jenter Ja, jeg har hørt Verdens fineste stjernegutt, Jinx Nydelig sang (synd det er DDE ) Han ble en glad gutt igjen da. Etter en brødskive med banan på. Men det varte ikke så lenge - bare til mamma'n dro på jobben. Da hyyyyylte han igjen Og så ble det senga neste såvidt jeg forsto. Og han sov i 3 timer Nå er han i god form da. Venter på farmora, tanta og fetteren sin. Så blir det straks middag. Namme nam Tok 2 1/2 time på jobb idag. Men vi var 3 stykker, så sosialt var det iallefall. Hyggelig å jobbe sammen av og til og. Og i morgen er det ny arbeidsuke.....urk Men det er bare 5 arbeidsdager igjen til den stoooore dagen Gleder meg som en unge...... Drømte om deg i natt Kverris. Og har tenkt masse på deg idag. Tenk at jeg skal bli KG tante
monja Skrevet 18. desember 2005 Forfatter #5707 Skrevet 18. desember 2005 Ny signatur Men den er sikkert for stor da
søndagsengel? Skrevet 18. desember 2005 #5708 Skrevet 18. desember 2005 Kjempefin signatur!! Er det bare supermedlemmer som kan ha sånn?
monja Skrevet 18. desember 2005 Forfatter #5709 Skrevet 18. desember 2005 Tror det er bare supermedlemmer som kan ha sånn signatur, men jeg er ikke sikker altså Tusen takk forresten
monja Skrevet 18. desember 2005 Forfatter #5710 Skrevet 18. desember 2005 De brente knudrete mandlene lages slik : 200 gram mandler 200 gram sukker 2 dl kaldt vann Alt dette legges i en panne og blandes godt med en gaffel. Så setter du det hele på koking middels varme. Nå skal det IKKE røres i det før det ser ut som om sukkeret begynner å blande seg (dvs at det bobler rundt mandelen liksom) Da tar du en tresleiv og begynner å røre helt til sukkeret er tørt og knudrete og ligger litt rundt mandlene. Da ser det egentlig ut som om du har mislykktes med hele greia. (første gangen jeg laget disse trodde jeg det, ble utrolig sur og kastet hele drit..... ) Men det er nå du må ha litt tålmodighet, for etter en liten stund begynner sukkeret å smelte og mens du da rører rundt legger det seg lekkert og bittelitt klumpete rundt mandlene. Ikke ha for sterk varme for da blir de bare svidd og ikke så knudrete. Legg de så på et bakepapir og skill de med 2 gafler! Smaker himmelsk!!!! Jeg pleier så å pakke de inn i lekre cellofanposer (kjøpt på hobbybutikk) og tar en flott sløyfe på.
monja Skrevet 18. desember 2005 Forfatter #5711 Skrevet 18. desember 2005 Julegavelista for jula 2005! Mannen: Subaru radiostyrt bil Mamma og pappa: Fotokalender + 1 eske à 20 poser Evergood Kaffe + to puslespill med 1000 biter Svigermor: Fotokalender + bok. Jo Nesbø: Frelseren Svigerfar og kona hans: Fotokalender + en flaske rødvin Lillebror: Sjakkbrett med shotglass + brødrister og vannkoker Svigerinne L: Flaske hvitvin Svigerinne F: Flaske rødvin Torsteins oldemor og oldefar: Fotokalender Torstein: Ole Brum bamse + overmadrass Fetter TA (3 år): 5 gensre + morgenkåpe + Lekearbeidsbenk med verktøy "My workshop" Tremenning OM (10 mnd): Genser og bukse Tremenning CB (1 år): Bøker Fetter H (5 mnd): Body Kusine A (5 mnd): body Kusine SS (2 år): babydukke Kusine A: Marsipangris Kusine S: Marsipangris Gudsønn LA (8 år): Male og tegnesett Kompis T (1 år): Lekebrannbil Kompis M (9 mnd): body Kompis M (7 mnd): body Kompis H (1 år): Bøker Venninne K (3 år): "Magisk speil" + Mini babydukke Venninne R (2 år): Bøker Kompis T (5 år): Batmanfigur X - svoger: Twistpose "Hemmelig julegavevenn på NM": "Tegnetavle" Kverula: Kan ikke skrive det her da Midnattsol: Kan ikke skrive det heller her Venninne B: Massasjesett for overkropp og bein Venninne A: Oppskriftsbok + kjøkkenglass Vennepar JC + E: Rødvin Torsteins gudmor: bilde av smurfen Torsteins gudfar: en flaske cognac + bilde av smurfen Det som er merket grønt er kjøpt og betalt! Det som er merket med kursiv er pakket inn og sortert etter mottaker. Snart i mål nå ja.
søndagsengel? Skrevet 19. desember 2005 #5712 Skrevet 19. desember 2005 Så flink du har vært med gavene! Neste år skal vi også gi fotokalender av småen
Gjest Gjesta Skrevet 19. desember 2005 #5713 Skrevet 19. desember 2005 Hehe, så koselig at du drømte om meg da! Ja, nå blir du Kg-tante, monja! Det var jo egentlig på tide! Ha en god dag!
April Skrevet 19. desember 2005 #5714 Skrevet 19. desember 2005 Fikk sånne øyne jeg nå: Trodde det var du som var gravid og jeg ikke hadde fått det med meg.. Kjempe fin signatur, Torstein er jo så god
monja Skrevet 19. desember 2005 Forfatter #5715 Skrevet 19. desember 2005 Kunne tenke meg at noen trodde jeg var gravid ja Det er nok bare en ønskedrøm det du.....enda. Idag var det typisk treig mandag igjen. Synes alt gikk treigt, men det gjorde kanskje ikke det? Tøft å være renholder på butikker nå i julestria....puh. Men det er bare 4 arbeidsdager igjen til julaften Gubben står akkurat nå og kokkelerer brente mandler etter Charminas oppskrift - som jeg kopierte inn i dagboka mi fra La Traviatas dagbok
Jinx Skrevet 19. desember 2005 #5716 Skrevet 19. desember 2005 Du må gjerne be mannen stikke innom Jinxen og kokkelere litt også!
monja Skrevet 19. desember 2005 Forfatter #5717 Skrevet 19. desember 2005 Han hadde nok ikke hatt noe imot det Men han er nok fullbooket til neste jul
pusla Skrevet 19. desember 2005 #5718 Skrevet 19. desember 2005 her var det lenge siden jeg har lest. Kjempefin signatur da, han er søt han gutten din . Det var en imponerende gaveliste du hadde der - du skal være stolt over å være nesten i mål med den. Og 4 arbeidsdager igjen er jo ingenting!!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå