Gå til innhold

Monjas lille røde

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I kveld fikk jeg telefon fra tanta til pappa (søsteren til farmora mi). Jeg blir helt på gråten hver gang hun ringer for hun har akkurat samme stemmen som min avdøde farmor :grine: Hver gang jeg snakker med henne merker jeg hvor mye jeg savner min kjære gode farmor :grine: Men det er skikkelig herlig at hun ringer da. Blir så glad hver gang. Og så får jeg dårlig samvittighet for at vi ikke har besøkt henne. Lurer på om vi kanskje burde tatt en tur nordover til våren? Hadde vært skikkelig kos det. Da kunne vi dratt innom Middis og med det samme :hoppe: Tror jeg må sjekke ut den muligheten ja.

Uansett, hun fortalte at hun hadde blitt tipp - oldemor for ett år siden :overrasket: Og det hadde hun ikke regnet med at hun skulle bli. Så nå har hun og mannen 4 barn, 12 barnebarn, 17 oldebarn og 1 tippoldebarn *puh* Det er liksom en bursdag å huske hele tiden sa hun. Og til jul var det visst fullt kjør. Koselig med så mye familie rundt seg da.

Det vil si at Torstein har 17 firemenninger der da. Som er på min alder :ler: I tillegg har han 17 tremenninger (eller noe sånt) på mannen min sin side, og hvem vet hvor mange han har på min mamma sin side. Det er ikke enkelt med familie. I tillegg har pappa'n min flere onkler og tanter som har barn og barnebarn. Kanskje vi har større familie enn vi tror? Holder meg til besteforeldre, tanter, onkler og søskenbarn jeg, for ellers går det helt i surr..... :roll:

Skrevet
Lurer på om vi kanskje burde tatt en tur nordover til våren? Hadde vært skikkelig kos det. Da kunne vi dratt innom Middis og med det samme :hoppe: Tror jeg må sjekke ut den muligheten ja.

JAAAaaaaaAAAAAaaaaaaaAAAAaaaaaAAAAAaaaaaA!!!!!!!! :hoppe:

Skrevet

Det var det jeg trodde :ler:

De bor på Reipå, og det er vel ikke så langt unna dine trakter, Middis?

Skrevet

Åh herlighet.....så god på lokalgeografi er jeg neppe :rodme:, men jeg tror det. Lurer på om ikke Ørnes er like ved der. Men nå var jo jeg 7 år sist jeg var der da.....

Skrevet (endret)

Jo det er der tenker jeg. Det er ca 12 mil herfra. :)

Eller..Ørnes ligger 12 mil sør for Bodø er det vel.

Endret av Midnattsol
Skrevet

12 mil er da ingenting når man først er der oppe.

Skrevet

Neisj, det er en liten svipptur det. Dessuten må dere jo til BYEN og ikke bare være ute på bonlandet. :ler:

Skrevet

Side 2 ???? :sjokk:

Inatt har jeg ligget og hørt på vinden. Var det ikke Mona de kaller udyret? Iallefall tok hun et jafs av at bolighus her jeg bor, og klokka 4 i morges måtte mannen ut å rydde rundt huset her. Da lå det forvridde takplater rundt bilen hans, mens en betonhblander vi har stående på gården hadde velta :overrasket: og landet bare 5 - 6 cm fra fronten på bilen min. Sånn bortsett fra det mangler jeg en blomsterkrukke, men den finner jeg vel etterhvert.

Var på jobb idag, til tross for sykmelding. Jeg måtte jobbe sammen med en vikar for hun jeg skulle jobbe sammen med er også sykmeldt. Stakkars vikaren har jobba masse alene, på fredag var hun også borte, så da måtte han jobbe nesten 17 timer :sjokk: Skulle ikke vært lov - og det er det sikkert ikke heller :frustrert: Men jeg måtte til legen igjen etter endt dag og jeg fikk streng beskjed om at HVILE er den beste medisinen. Så nå blir det ikke mer jobbing på meg før på mandag.

I morgen skal gutten min være stjernegutt på Luciadagen. Kjøpte luciaklær til han idag, og han ble jo bare så nydelig :hjerte: *bilde kommer etterhvert ;) * De skal være Lucia'er på et vgs her.

Men som typisk er er han blitt forkjøla :sur: Hoster og snufser, nyser og hadde 38,4 i feber. Ikke så mye akkurat, men det er jo bare en uke siden sist :grine: Og jeg er livredd for kruppanfall. Det var såvidt det ikke ble et sånt et i natt. Sikkert derfor jeg sov så dårlig - i tillegg til stormen. Mannen har tatt fri fra lokalavisa i morgen, så han kan sove en time lenger. Så kan vi kjøre sammen til barnehagen i morgen. Så får mannen dra på jobb mens jeg drar hjem. Kanskje Torstein får være i barnehagen til klokka 15 i morgen. Vi får se.....

Skrevet
Nå skal jeg pynte pepperkakehus :sjarmor:

Pepperkakehuset er ferdig pyntet. Enkelt og greit i år.

Skrevet

Ferdig med å steke pepperkaker. Og så har jeg pakka inn en liten gave til mamma og pappa fra nissen. En håndmalt juletrekule i glass. Nydelig.

Samme ble det på teamlederen min på jobben. Aner ikke hva jeg hadde gjort uten henne der. Hun tar tak i alt. Nå er hun sykmeldt fordi hun er overarbeidet, men jeg håper hun kommer tilbake snart da. Noe jeg kanskje tviler på. Uansett, hun har skrevet brev til arbeidstilsynet idag, om uverdige forhold på jobben, så kanskje jobben min blir et godt sted å være snart.

Skrevet (endret)

Idag kjørte jeg Torstein i barnehagen til klokka 07.30. Han hadde med seg stjerneguttkjortelen sin og hvit body og hvit strømpebukse. Skal være med i luciatog idag, og klokka 14 skal de gå i barnehagen. Da må vi dit å titte - med kamera såklabert ;)

Akkurat nå vaskes "risten" i ventilatoren i oppvaskmaskina. Og det var jammen meg nødvendig :forvirret: Burde sikkert vaska den oftere.

Endret av monja
Skrevet

De ringte fra barnehagen akkurat nå. Torstein er blitt syk igjen :grine:

Det er så typisk altså. Det er jo bare en uke siden sist :sur:

Og vi gikk glipp av hele Lucia greia, men det er jo ikke så farlig egentlig da. Det viktigste er jo at han blir frisk.

Skrevet

Har akkurat snakka med mannen. Han har henta Torstein i barnehagen og skal kjøre han til mamma. Så skal jeg dra til byen om noen minutter for å være sammen med dem. Mannen mente det kanskje ikke hadde vært nødvendig å hente han nå da, for han har ikke feber, og han er ikke slapp eller noe. Bare noen skikkelige hosteanfall. Men det er klart at de har en "standard" i barnehagen og jeg respekterer det.

Så nå skal jeg ta med meg Bricanyl og hostesaft og dra til mamma.

Og vi får komme tilbake for å være med i Luciatoget klokka 14 :hoppe:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...