monja Skrevet 21. november 2005 Forfatter #5561 Skrevet 21. november 2005 Nå skal vi prøve oss på veien igjen, selv om vi ikke har sett en døyt til strøbilen.....Han prioriterer sikkert ikke veiene utover hit enda Ha en god dag jenter!
-TeddyToria- Skrevet 21. november 2005 #5562 Skrevet 21. november 2005 Eller nå kanskje? ← Lækker nisse!!! Håper strøbilen kommer slik at veien blir brukbar! Ha en kjempefin mandag!
søndagsengel? Skrevet 21. november 2005 #5563 Skrevet 21. november 2005 Det var jammen litt av en start på dagen! Håper du kom deg trygt på jobb!
monja Skrevet 23. november 2005 Forfatter #5564 Skrevet 23. november 2005 Plutselig er det onsdag Jammen flyr ukene nå for tiden. Vi kom oss på jobb på mandag, og etter det har det vært opp mot 9 plussgrader her, så det varte ikke lenge med snø og is. Men nå er det meldt kaldere til helga så vi får se da. Snart første søndag i advent og adventstaker og stjerner står bare og venter på å få komme fram. Det blir så koselig det. Gleder meg masse......for jeg er i julemodus nå altså. Bare en ørliten mnd til julaften Akkurat nå har jeg lagt ned Torstein. Han ligger i reisesenga si, for vi er til mamma og pappa, men sove? Nja, er ikke det bortkasta tid tro? Uansett: TORSTEIN GÅR!!!!!! Flinke gutten min. Jeg er så stolt av han altså. Ustødig er han, men du verden som han øver. Han går mer enn han krabber nå for tiden. Herlig
monja Skrevet 23. november 2005 Forfatter #5565 Skrevet 23. november 2005 Og i går begynte gubben jobben med å male stua......så endelig endelig forvinner den mørke panelen. Tror det blir dritfint jeg Bilder kommer etterhvert.
søndagsengel? Skrevet 23. november 2005 #5566 Skrevet 23. november 2005 TORSTEIN GÅR!!!!!! ← Gleder meg til å se bilder av stua!
-TeddyToria- Skrevet 23. november 2005 #5567 Skrevet 23. november 2005 TORSTEIN GÅR!!!!!! ← Åhhhhh... Det må være så STORT å se!!!
April Skrevet 23. november 2005 #5568 Skrevet 23. november 2005 Hurra for lillegutten som har begynt å gå!!
Gjest Gjesta Skrevet 25. november 2005 #5569 Skrevet 25. november 2005 Hurra - så gøy at Torstein går!!! :hoppe: Julegave på forskudd både for han og dere! Gleder meg til å se bilder av stua deres, monja - legg ut/send bilder så fort som mulig! GOD HELG, min venn!
monja Skrevet 26. november 2005 Forfatter #5570 Skrevet 26. november 2005 Tusen takk for koselige hilsener, søndagsengel, Toria, April og Kverula Og god morgen forresten! Hva jeg gjør oppe klokka 5 på en lørdagsmorgen? Jeg sovna tidlig i går - faktisk før halv ni Det tar visst på å jobbe nesten 12 timer hver dag. Men nå er det heldigvis helg Så jeg sitter oppe alene, koser meg med "Søppelkongen" og senere "Senkveld" og smågodt Mannen er ute på avisruta si og smurfen sover. Han er litt småsutrete for tiden, og har litt feber så han sover mye. I går sov han 6 timer på dagen (han og mannen var hjemme på grunn av planleggingsdag i barnehagen) og når han var våken var han ikke helt i form. Håper det blir bedre idag. Dakar liten smurfen min Lurer på om det er tann på gang jeg :klø: Gjett om jeg var stolt da jeg henta smurfen i barnehagen på onsdag og han delvis gikk hele veien til bilen
monja Skrevet 26. november 2005 Forfatter #5571 Skrevet 26. november 2005 Ti på 6 ville smurfen opp gitt. Så nå har vi tatt av pysjen, tatt på body og strømpebukse, kost litt, spist en Litago yoghurt med banan - og akkurat nå kjente jeg at han har bæsja seg ut
Gjest Madden Skrevet 26. november 2005 #5572 Skrevet 26. november 2005 Innom med en god til deg!! Tusen takk for koselig hilsen!! Artig å finne svar når jeg sitter her og skriver selv!! Burde såklart ha lagt meg da...men sånn er det! Så herlig at Torstein har begynt å gå!!! Stor, flink gutt han nå!! Skjønningen!!! Du har endel advenstaker du også ja!? Jeg blir bittelitt flau når jeg henger opp alt sammen...men så er det jo så koselig da!!! Drømmer om en ny stjerne jeg da..men aner ikke om den er i butikken fortsatt, kosta over 500 kr...men den var nyyyydelig!! Har ikke 500 kroner å rote bort for tia så det får vente! Ha en kjempefin lørdag vennen!!
monja Skrevet 26. november 2005 Forfatter #5573 Skrevet 26. november 2005 Har noen adventstaker ja. Tre i tallet er det blitt, to på stua og en på kjøkkenet. I tillegg har jeg to stjerner. Elsker advent
monja Skrevet 26. november 2005 Forfatter #5574 Skrevet 26. november 2005 Vi kjøpte forresten juleklær til Torstein på torsdag. Svart penbukse, svart vest, hvit skjorte og rødt slips (skal kjøpe samme røde slipset til pappa'n og) Han blir sikkert skjønn på julaften.
monja Skrevet 26. november 2005 Forfatter #5575 Skrevet 26. november 2005 Gubben er igang med å male andre strøket på veggene. Vi skal være ferdige med malinga av panelet sånn at vi får møblert om i kveld, men så får vi ta platene etterhvert. Det kommer ikke til å stå noen møbler der, så vi får ta det på ledige kveldsstunder. Kanskje jeg legger ut et "nesten-ferdig" bilde i kveld Blir utrolig flott dette ja. At vi ikke gjordet det før.
Midnattsol Skrevet 26. november 2005 #5576 Skrevet 26. november 2005 Hei Kjempeflott at han går, nå er det ikke lenge før han raser rundt over alt. Gleder meg til å se bilder av stua. *KLEM*
monja Skrevet 27. november 2005 Forfatter #5577 Skrevet 27. november 2005 God morgen! Nå sitter jeg i min ommøblerte stue og ser på hvor fine veggene ble. Det er kun ett sted det ikke er malt noenting, men det var der de største møblene sto. Det skal males der i kveld. Nå har jeg fått opp adventspynten min, men jeg må kjøpe lilla lys i morgen. Og så har det kommet snø i løpet av natta, så nå ble det virkelig julestemning i monjaheimen Mann og sønn sover enda. Stakkars lille gutten vår, han er skikkelig plaga med tennene sine. Det har blitt en svær kul i underkjeven hans, så det kommer sikkert en diger jeksel der. Ikke rart det er vondt Vi prøver jo så godt det er å avlede han til å tenke på noe annet, men han er sutrete og lei nå lillegullet. Heldigvis sover han godt om natta. Fy fader så kvalm jeg var da jeg gikk og la meg i går. Og i tillegg hadde jeg skikkelig mageknip. Det kommer garantert av en pizza vi kjøpte i går. Jeg blir nesten alltid uvel når vi spiser mat fra det stedet, men å spise der likevel - ja, det gjør jeg Tror jeg skal holde meg til salat heretter. Den blir jeg ikke dårlig av. Tenkte jo kanskje at det kunne være omgang, men det var liksom ikke "akutt" nok. Fikk det selvfølgelig tilbake da jeg sto opp, men jeg satser og håper på at det går over fort.
monja Skrevet 27. november 2005 Forfatter #5578 Skrevet 27. november 2005 For tre uker siden flytta bedriften til pappa inn i nye, eller la oss si andre, lokaler med større plass til varebeholdning og tankbiler og sånt (pappa driver et eget oljeselskap). Det nye tilholdsstedet ble et nedlagt bilopphuggeri der de hadde en svær garasje/lager med plass til tankbiler (en i gangen), varer og i tillegg var det en krork der som kompisen til pappa brukte som bilverksted, men løftebukker og sånt. Kontorer var det og i bygningen. I går ringte mamma meg i halv 12 tiden. Da var det brann på lageret til pappa. Og han var jo såklart i Trondheim for å tanke opp den andre tankbilen. Som en guds lykke hadde han kvelden før kjørt ut tankbilen som sto i garasjen men istedet hadde han kjørt inn privatbilen sin, en Audi stv. Det oppstp litt kaos tror jeg, da det ble kjent at han i tillegg til oljeprodukter etc også oppbevarer propanflasker i lokalene. Men ved hjelp av en hjullaster til å kjøre inn porten kom brannvesenet seg inn og fikk slukket brannen. Heldigvis så det ut til at skadene av selve brannen var begrenset til et mindre område, men hele lokalet er jo dekt av sot og det meste er røykskadet. Det ser ut som om pappa's Audi klarte seg bra, den må nok renses etter alle kunstens regler og lakkeres, men den var iallefall ikke skadet som følge av brannen. Huff, det er jo typisk pappa's uflaks det da. Viser seg nemlig nå at han hadde planer om å selge bilen. Sist han planla å selge bilen sin, en Mercedes 300E, klarte lillebroren min å totalvrake den, så istedet for en god salgspris fikk han "bare" listeprisen igjen på forsikringa. Og nå frykta vi såklart at denne bilen gikk tapt og, men heldigvis tror det gikk bra denne gangen. Sånn etter forholdene
monja Skrevet 27. november 2005 Forfatter #5579 Skrevet 27. november 2005 Burde jeg ikke kommet over på ny side i dagboka snart?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå