Gå til innhold

Monjas lille røde

Fremhevede innlegg

Skrevet

Så flinke dere er. Mye å gjøre når man har hus.

Har ikke blogg, jeg, er nok med dagboka. Hadde vel skrevet det samme både her og der så....ja. Inntil videre holder det med dagboka. :)

Natti!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå har svigermor vært her - og gjett da: Hun skal betale sommerhuset når vi skal til Danmark :hoppe: Åh, så glad jeg ble. Hun sa at hun betalte huset, så kunne vi betale drivstoff, mat, ferge etc. Så herlig. Så nå ligger det an til å bli et sommerhus til rundt 7000 kroner for 14. dager..... :sjarmor: Jeg elsker snille svigermødre :hjerte:

Skrevet

Det er utrolig mye å gjøre når man har hus ja, Middis. Lurer på om vi noengang blir ferdige, men akkurat det tviler jeg på da *sukk* Når vi når slutten er det vel bare å begynne på nytt igjen. Og så er det hele tiden noe småpjusk å gjøre.

Skrevet

Jeg blir gaaaaaal.... :klaske:

Torstein har begynt å tro at han sover dupp når vi legger han for kvelden. Sååå trøtt i 18.30 tiden, men etter å ha sovet et par timer er han lys våken igjen. Og krabber rundt i senga og reiser seg i senga og hyler og skriker fordi han ikke får komme opp. I tillegg våkner han i halv 12 tiden og i 4 tiden. Da er det akkurat samme styret. Åååå, jeg håper det r forbigående....ellers blir jeg skrullete :roll:

Akkurat nå sitter gubben inne til han og synger nattasanger. Håper han roer seg.

Skrevet

Hei Monja!

Stikker innom med en nattaklem! :klem:

Håper gullet deres roer seg for natta!

Helt enig at det er masse jobb når man har hus. Det tar liksom aldri slutt, men det er deilig med god plass også da. :)

Så fint med Danmarkstur da! Når drar dere?

Klem :klem:

Skrevet

Vi reiser ikke på ferie før neste sommer vi, La Traviata. Liker å ha alt på g lenge før jeg. Iallefall når det gjelder sommerhus, for vi vil jo gjerne ha drømmehuset ;) Det ser ut til at vi begynner leieperioden 24. juni og skal være der til 8. juli da. Gleder meg masse. Og da er jo Torstein 2 år (nesten) og kan være med på masse. Det blir gøy.

Nei, hus er jammen et evighetsprosjekt, men det er verdt det og da. Hadde ikke takla leilighet nå nei. Blir litt bortskjemt med god plass og uteområde som er bare vårt.

Gullgutten sovna like etter at mannen hadde sunget noen sanger til han. Håper han ikke våkner i halv 12 tida nå da. Det er liksom det som er trenden for tiden :roll:

Skrevet

Endelig helg. Mannen fikk vikar til å gå med avisa i morges, så i går kveld kosa vi oss med å rydde garasjen og deretter jordbær med cremefine til pisking :sikle:

Idag skal vi prøve å kappe opp litt tennved og legge den i sekker. Så skal vi samle steiner til kanten vi skal mure opp foran blomsterbedet mitt. I morgen kommer mamma og pappa og da skal det legges siste rest med bordkledning og males i lange baner.

I ettermiddag skal vi innom svigerfar og kona hans på hytta deres.

GOD HELG!

Skrevet

Idag er snuppen min 10 1/2 mnd. Synes ikke det er lenge siden han ble født jeg. Hvor ialledager blir dagene av..... *sukk*

Skrevet (endret)

Har begynt å tenke på å bestille ved til neste år. Aller mest lyst har vi til å bestille veden i hele lengder, men hvor ialledager skal vi oppbevare et helt lass ved? Et lass koster i underkant av 20 000 (noe som er råbillig), men det tilsvarer 23 favn 60 cm ved :overrasket:

Tviler på at vi får det bak garasjen gitt :ler:

Endret av monja
Skrevet

Har kjøpt meg lørdagsgodt - en pose moreller :sjarmor:

Jeg vet noen som kommer til å få vondt i magen ja......

Skrevet

Nå er vi snart på farten til svigerfar. Skal innom han og kona hans på hytta de har 15 minutters kjøring herfra. Men først skal vi ut å leke litt. Skal se hvordan Torstein reagerer på å sitte i bæremeis. Vi har en lekkersmekker en fra jeg var lita :ler2:

Skrevet
Har kjøpt meg lørdagsgodt - en pose moreller :sjarmor:

Jeg vet noen som kommer til å få vondt i magen ja......

:grine2:

Have fun!! ;)

Rart det der...selv om man VET man får vondt i magen så må man bare spise det. Det samme med Lakerol og sånne pastiller. KILLER for magen men sååå godt å spise.

Gjest Madeline
Skrevet

Hei, Monja. Jeg er innom og leser litt i dagboken din. Håper det blir roligere om natten snart. Det er slitsomt med en lys våken unge midt på natta. Jeg har vært igjennom det samme selv og det gikk over etter noen netter.

Det er ikke dumt å tenke på vinterveden alt nå. Som regel skrur de prisene opp når vinteren er like runt hjørnet. Vi har omtrent hele gårdsplassen full + vedboden. Men vi har gratis ved. Gubben hogger selv så vi sparer mange tusenlapper i året på det.

Ha en flott helg.

Skrevet

Hva gjør monja-familien i dag da? :)

Skrevet (endret)

Idag har vi gjort masse hjemme. Lagt ferdig all bordkledningen, malt flere vinduer - mangler bare tre stk som ikke har maling, og tre som trenger ett strøk. Herregud, det er lyyyyys i den laaaaange tunnelen :sjarmor: Nå er det litt av huset som trenger et strøk maling til, og så er vi snart ferdig ute.

Mamma og pappa kom og hjalp oss og det setter jeg umåtelig stoooooor pris på :hjerte:

Uten dem hadde vi ikke blitt ferdige nei.

Endret av monja
Skrevet

Glemte at vi har igjen en del inne da :roll:

Skrevet

Så kjekt det er med snille foreldre :) Og jammen meg har du jo snill svigermor også!

Synes dere er flinke jeg, som maler og styrer på! Ser for meg at vi også har litt av et prosjekt foran oss når vi skal begynne å pusse opp et gammelt hus.. Og jeg som helst skulle vært ferdig med det i går.. :roll:

Sikkert lurt å tenke på veden nå ja! Her hogger også mannen selv, så vi har masse.. Du får si i fra, så kan jeg jo sende deg noen kubber ;):ler:

Ha en fin kveld, Monja! Håper ikke Torstein tuller så mye på nettene mer. Det blir slitsomt..

:klem:

Skrevet

Har så lyst på ny bil. Noe større en Mondeo'en min. Gjerne en Mondeo til, men da stasjonsvogn. Søsteren til mannen min skal selge sin, men jeg vet ikke helt. Det er bensinbil, og jeg kunne tenkt med diesel. Eller en større bil som WV Carvelle, WV Transporter, annen stor bil - nyere Hiace kanskje?!? Huff, det er ikke lett dette. Og så dyrt da gitt....sukk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...