monja Skrevet 28. juli 2005 Forfatter #4681 Skrevet 28. juli 2005 Jeg husker når lillebroren min (som nå er blitt 23 år) begynte å gå jeg, eller det jeg husker best er at det ikke gikk lang tid før han løp over gulvet. Du har kanskje totalbarnesikret alt i huset allerede du? ← Huset er sikret. Duppeditter i stikkontakter, og dessuten har vi sjekka om komfyren blir varm når vi bruker stekovnen, sjekka for skapre kanter etc. Mye å passe på når de små skal ta og støtte seg på alt.
Gjest Gjesta Skrevet 28. juli 2005 #4682 Skrevet 28. juli 2005 Du skal jobbe i morgen du da...ja, da er vi ferdige med ferien begge to nå da...min siste feriedag i morgen - eller, ja, helga er jo fri da, men den hadde jo vært fri uansett. Jeg gleder meg til å komme i gang jeg da - spennende med ny, fast jobb. Som jeg skrev i dagboka mi her forleden - venter veldig på at ting skal falle på plass - og det gjør de nå. Det føles godt. Og det gjør at jeg føler meg kapabel til å få til det meste jeg har lyst til! Håper det går bedre med jobben din enn du frykter. Leste akkurat i bloggen din at det hadde gått rykter om at du hadde slutta - så du kommer sikkert til å møte på noen overraskede ansikter på mandag! Leggetid for meg!
monja Skrevet 28. juli 2005 Forfatter #4683 Skrevet 28. juli 2005 Idag har det vært tårer i heimen, mange tårer. Jeg er så usikker på hva som skjer med meg for tiden, og så sikker på at jeg er gravid (selv uten symptomer) at jeg er helt fjern. Jeg har bestemt meg for å teste i morgen, og er helt kvalm bare ved tanken. hva skjer om det er en positiv test? Vi får et vanskelig spørsmål da. Beholde eller ikke? Hva skjer i svangerskapet med tanke på at jeg burde gått ned mye i vekt før jeg ble gravid? Kanskje løper jeg risiko for både meg og baby? Kanskje er abort best nå, og så prøve igjen når vi egentlig hadde tenkt det? Dette tar livet av meg. Jeg vil jo så gjerna ha baby, men ikke akkurat nå? Og hvordan i huleste kan jeg ha blitt gravid med kondom? En av dem må ha sprukket uten at vi merka det? Eller kanskje jeg ikke er gravid, men så stressa i hodet mitt at jeg har skremt mensen avgårde? Det har skjedd før nemlig. Jeg har hodepine, hovne øyne, er kvalm og vil bare ikveld. Tror jeg skal finne senga snart. Kanskje jeg får sove litt. Gruer meg vanvittig til i morgen, så vi drar på apoteket tidlig i morgen. Regner med at vi kler på Torstein etter frokost og setter avgårde da. Huff, dette blir en grusom natt.
Gjest Madeline Skrevet 28. juli 2005 #4684 Skrevet 28. juli 2005 Høres ut som du er temmelig fortvilet. Det er nok like greit å ta en test i morgen sånn at du får svar. Det er jo ikke sikkert at du er gravid. Jeg håper du klarer å roe deg ned slik at du får deg litt søvn i natt.
Cilla Skrevet 28. juli 2005 #4685 Skrevet 28. juli 2005 En god fra meg med ønske om at du får det svaret du helst vil ha i morgen tidlig!
Susanna Skrevet 28. juli 2005 #4686 Skrevet 28. juli 2005 Uff da.. skjønner det ikke er lett for deg dette Monja vennen... Vil bare sende over en og som Cilla skriver så håper også jeg at du får det svaret du helst vil ha..
Midnattsol Skrevet 28. juli 2005 #4687 Skrevet 28. juli 2005 Ouff, monja-vennen. Skjønner du er fortvila og at tankene løper løpsk. Greit å få testa dette med en gang. Trekk pusten godt inn og senk skuldrene litt. Det ordner seg vennen, uansett. Håper du får sove noe i natt, det tror jeg gjør deg godt nå. Lykke til i morgen med test og jobb. Tenker på deg. *klem*
monja Skrevet 29. juli 2005 Forfatter #4688 Skrevet 29. juli 2005 Tusen takk for alle gode , Hannen, Cilla, Sanna og Middis. Jeg trenger dem. Hadde en rolig natt. Sovet godt, men drømte at alle rundt meg var gravide - bare ikke jeg. Men i morgentimene våkna jeg av Torstein og etter det ble det vanskelig å sove. Jeg og mannen lå og snakka litt i morges, men har bestemt oss for å vente med mer om og men til vi vet helt sikkert. Idag kjenner jeg skikkelige murringer i ryggen, så kanskje kommer tanta likevel. Vi skal levere inn urinprøve på legekontoret, så får vi se da. Kjører om få strakser. Gruer meg, men gleder meg til å få slutt på spekulasjonene. Vi snakkes. Oppdatering kommer utover dagen.
Gjest LoisLane Skrevet 29. juli 2005 #4689 Skrevet 29. juli 2005 Tenker på deg, Monja. Hva jobber du med? Hvordan har dagen din gått?
Gjest Gjesta Skrevet 29. juli 2005 #4690 Skrevet 29. juli 2005 Hei vennen min! Dakar vennen da...du hadde det ikke greit i går, stakkar...skjønner frusterasjonen din, og at mange tanker og følelser svirrer rundt. Man bør ikke ta sorger på forskudd, men det er ikke så lett å la være heller da...man vil jo på en måte forberede seg på "det verste"...
Nanella Skrevet 29. juli 2005 #4691 Skrevet 29. juli 2005 Huff, vet hva du går igjennom. Jeg håper også du får svaret du håper på idag. Tenker på deg
monja Skrevet 29. juli 2005 Forfatter #4693 Skrevet 29. juli 2005 Nå har jeg testa - negativt. Jeg torde ikke å gå inn på legekontoret selv, så mannen måtte til pers Fra han leverte til han fikk svaret tok det 5 laaaaange minutter, men på lappen sto det "HcG Negativ". Kjente jeg ble litt letta akkurat da, men samtidig ble det nesten litt skuffende og. I morges lå jeg nemlig og tenkte på at kanskje det hadde vært OK med baby likevel....sukk. Men nå ble det altså på det rene at det ikke er noen baby der inne, og alt nå kjenner jeg kroppen styrer og ordner og legger alt til rette for at tanta fra Raufoss ( ) skal komme Tusen takk for gode tanker og klemmer alle sammen. Jeg setter umåtelig stor pris på dere
Gjest Madeline Skrevet 29. juli 2005 #4694 Skrevet 29. juli 2005 Så godt at det ble det svaret du håpte på. Nå kan du senke skuldrene og slappe av. Så kan dere heller prøve å få et barn til når dere føler dere klar. Ha en god dag .
monja Skrevet 29. juli 2005 Forfatter #4695 Skrevet 29. juli 2005 Idag har vi forresten vært innom svigermor som er innlagt på sykehuset. Hun ble innlagt i går og skal ligge der til i morgen ettermiddag. Hun har hatt plager med at hun er nummen i ansiktet og ikke kjenner smak etc. I det siste har det vært fryktelig vondt og for noen dager siden poppa det ut en kul over kjevebeinet. Nå ligger hun med intravenøst kortison, og føler seg allerede bedre. Antakeligvis har hun fått en skikkelig betennelse i kjevebeinet. Var innom med en bukse og litt lesestoff. Og i kveld klokka 20 skal jeg på jobb. Synes jobben hver 4. fredagskveld ødelegger litt for helga, men nå har jeg jo vært så lenge hjemme at jeg ikke kan klage Og nå vet jeg hva jeg skal jobbe med i august og forsåvidt utover høsten og, og jeg er fornøyd fordi arbeidsgiveren min stort sett har bøyd av for alle mine ønsker Føler at dette er en god dag. Jeg jobber forresten som renholder, Lois. Og jeg trives egentlig godt med å være selvstendig og å treffe mange ulike mennesker (og se mange ulike arbeidsplasser fra innsiden).
Gjest Gjesta Skrevet 29. juli 2005 #4696 Skrevet 29. juli 2005 Jeg ble veldig glad på dine vegne da jeg fikk sms'en i morges, vennen - selvom jeg skjønner at du nesten ble litt skuffa siden du var så sikker...Nå kan dere jo i hvertfall slappe av mtp på et evt valg ved en graviditet - og heller konse på det som skal skje neste høst! Fint at arbeidsgiveren din har bøyd av - han hadde vel intet valg, tenker jeg!
monja Skrevet 29. juli 2005 Forfatter #4697 Skrevet 29. juli 2005 Jeg skal innrømme at jeg var ganske streng med arbeidsgiveren min ja, Kverula. Jeg sa at jeg hadde barnehageplass fram til klokka 13 hver dag (men kan kjøpe til timer da) og etter det var jeg ikke så veldig interessert i å jobbe. Jeg skal tross alt ikke jobbe mer enn 6 timer om dagen, og når jeg begynner klokka 6 bør jeg bli ferdig til klokka 13 liksom. Synes det er nok jeg. Så kan jeg heller jobbe litt ekstra innimellom istedet.
monja Skrevet 29. juli 2005 Forfatter #4699 Skrevet 29. juli 2005 Må'kke komme her og komme her.......arbeidsgiveren min altså
Midnattsol Skrevet 29. juli 2005 #4700 Skrevet 29. juli 2005 Nope, stå på krava! Hadde helt sikkert gått greit med en baby på vei nå, men siden det var litt usikkerhet rundt det var det vel egentlig det beste at testen var negativ. Så kan dere heller få en til når dere føler tiden er moden for det.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå