Gå til innhold

Monjas lille røde

Fremhevede innlegg

Skrevet
Tenk når det blir TO bæsjebleier da, monja-mor! ;)

To på en dag mener du?? *blond*

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Idag var det første dagen jeg ble skikkelig irritert. Nei, ikke irritert, men sinna på sønnen min. Han er så jævlig trassig for tiden. Og om han ikke får det så hyyyyyyler han så skjærende at det er helt grusomt å høre på. Mannen min har litt problemer med øresus så for han er det jo spesielt grusomt å høre på. Legger seg med hodepine hver kveld :troest:

Men idag hylte han før vi var framme i byen - tok ca 20 minutter å kjøre. Han hylte når vi satte han i bilen og i vogna, når han fikk mat - ville ikke ha drikke og kasta koppen ned i gulvet mens han hyyyylte. Han hyyyylte når vi skulle innom besteforeldrene hans og han hyyyylte når vi skulle hjem :frustrert::grine:

Hvorfor? Jeg blir gaaaaaaal..... :grine:

En ting er sikkert. Han får det ikke som han vil med å være trassig. Han skal få hyle for døve ører her i gården ja.

Gjest Gjesta
Skrevet

Skjønner at det må være fryktelig slitsomt når han hyler så lenge - og i hvertfall når dere skjønner at det er fordi han ikke får viljen sin...

Jeg blir glad når jeg leser at dere ikke lar han få det som han vil ved å være trassig - det kommer dere til å ha igjen for senere, garantert! :Nikke:

Flinke foreldre er dere! :-D

God kveld - jeg reiser på hyttetur jeg nå! :sjarmor:

Skrevet

Skal se at Torstein blir storebror neste år...... :ler:

Kjenner igjen det med trassig unge...tror IKKE dere er alene.....de fleste må nok igjennom mange slike runder. Kjenner spesielt til det med å kaste fra seg ting når hun ikke får akkurat det hun hadde tenkt. Og slå vilt rundt seg med hendene.

Kan tenke meg det er ganske fortvilende for de og forstå mye rart, men ikke kunne gjøre seg forstått.....

Skrevet

Jeg tror nok også at han er inne i en periode med frustrasjon. Han vil så gjerne, men så klarer han det ikke. Ikke kan han gå enda, selv om han vil veldig, og ikke kan han snakke, og blir sikkert kjempeirritert når vi ikke forstår bablinga hans. Skjønner han godt jeg.

Skrevet

Vi var forresten på hytta til svigerfar igjen idag. Sola har vært framme og det har vært fint i ettermiddag/kveld. Vi dro litt sent da - klokka 18 - og kom tilbake litt over 21. Vi var der sammen med svigerfar og kona hans, svigerinna mi og nevøen vår på tre år. Han synes det er så stor stas med søskenbarnet sitt og idag skulle han gi Torstein både moreller og grilla pølse :ler:

Og Torstein kosa seg verre enn verst. Han satt på stranden og fikla med tang og stein, sand og pinner. Og han ble såååååå sinna når vi måtte dra hjem. Så vi må vel tilbake da :ler2:

Skrevet

Så spennende da!! Tenk om det er en liten Monja baby påvei!! :hoppe:

Ja, det er vel ikke lenge før Jonas også kommer i den alderen han virkelig begynner å få meninger om ting! :overrasket: Skjønner det blir frustrerender til tider ja!

Innom med en tirsdagsklem jeg! :klem:

Skrevet

Nå er vi ferdig med å beise en av langveggene på huset, og gubbelars er godt igang med gavlveggen. Endelig er det snart slutt på beisinga på noen år. Vi er ferdige med to garasjevegger og. Bare de hersens vinduene igjen.

Jeg er litt i tvil i forhold til om det kan være en liten monja baby på vei. Jeg husker rett og slett ikke når jeg hadde mensen sist :rodme: Den har vært litt ustabil de siste mnd. Og jeg har absolutt ingen "symptomer" på at det skal være noe på gang. Sist var jeg jo såååå trøtt og hadde styggelig ømme bryster (klarte nesten ikke å bruke BH), men det er ikke sånn nå altså. Så jeg regner med at tanta er rett rundt hjørnet :roll: Selv om det hadde vært kos med en baby til passer det liksom ikke nå :riste:

Idag skal vi på 1 årsdag til kompisen til Torstein - gutten til venninne B (gudmora til smurfen min). Tenk at han er så stor alt. Og om 1 mnd, 1 uke og 6 dager er det 1 årsdag her i heimen :sjokk:

Gjest Naturelle
Skrevet

Dere fortjener en pause fra maling og husprosjekt en stund nå ja!

Men høres jo ut som dere har nye prosjekter på gang allerede...

*venter i spenning* ;)

Men du kan jo vente på meg da, så kan vi frekventere div. kanaler som gravide sammen! :sjarmor:

Skrevet

Skulle akkurat til å skrive om dagen idag, men da våkna jo lillegull fra duppen sin. Kanskje på tide nå da, for han skal jo sove i kveld og. La seg ikke før halv 10 i går kveld :overrasket:

Skrevet
:sjarmor: Venter i spenning på videre nyheter om Monjababy jeg!
Skrevet

Er ikke du superbruker, April? :klø:

Syntes jeg så en sånn nedteller i signaturen sin for litt siden? Nåja, var sikkert bare synsbedrag.

I ettermiddag hang vi opp en huske til Torstein. Han elsker å huske så han ble en lykkelig liten gutt da. Men han ble jo så sint da han måtte ut av den. Kan da ikke mene at han ikke skal få huske hele natta???? :sjokk::ler2:

Gubben er fortsatt ute på veggen og beiser. Lillegull er lagt og fikk nytt sengetøy idag. Nybada var han og. Men sove? Nei, det er det ikke snakk om :roll: Ligger og kjefter og hyler om hverandre. Håper håper han sovner snart.

Gjest Naturelle
Skrevet

Håper Torstein har sovna nå, og at dere får slappet av resten av kvelden!

:klem:

Skrevet

Wow!!! Oppe før klokka 8 er ikke hverdagskost for meg, men jeg må vel begynne å øve meg nå, for over helga begynner jeg på jobben igjen :grine: Ikke for så veldig lenge da. Skal ha fra 16 - 21 august i forbindelse med barnehage start. Den var jammen ikke lenger unna nå.

Jeg blir så forbanna altså. Ikke har jeg fått sykepenger denne gangen heller. Og utbetalingsdato var i går. Herregud, at det går an :klaske: Gubben er på telefonen med dem nå - for jeg liker absolutt ikke å prate i telefon *grøss* Måtte jo utsette begge billånene forrige mnd, og det kan jeg liksom ikke gjøre en gang til. En saksbehandler sier det er OK og en annen sier det ikke en gang er registrert på data'n deres.

Spennende å høre hva de har å si nå. Jeg har iallefall sjekka begge kontoene, og der er det sørgelige null kroner :frustrert:

Skrevet
:kjempesinna: :kjempesinna: Har ikke fått med meg i oppgjøret her heller, og har ikke tid til å ordne det før over helga :kjempesinna: :kjempesinna:
Gjest Gjesta
Skrevet (endret)

:troest:

Håper resten av dagen din blir bedre en starten... :klem:

Endret av Kverula
Skrevet

Heldigvis er banken vår, DnB Nor :hjerte: , toppers så de har ordna litt penger til meg. Nå er helga redda iallefall.

Mannen er ute og maler og jeg sitter og hører på mine gamle roxette vinyl plater :ler: Det var nesten litt nostalgisk å få LP spiller i hus igjen. Mannen har jo såååå mange gamle LP'er så han er jo helt i himmelen.

Gjest Gjesta
Skrevet

Vinyl plater! :-D Jeg har noen gamle singler jeg da, hadde vært gøy å høre på dem igjen.

Så fint at banken ordner opp, men det koster vel kanskje det også? :klø: Når får dere penger selv igjen da?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...